Niko nije ni rekao da je to zato sto je od karbona, nego je vecini firmi njihova perjanica upravo taj karbonski ram i u njega daju svoj maximum. Rete su firme kao ova sto si je ti naveo da prave ramove indenticne geometrije i u al i u karbon izdanju. Vecina nama dostupnih i poznatih firmi svoje top modele prave samo u karbon verziji a aluminijum su duboko zapostavili. Ne svi ali veika vecina.
Mi nismo profesionalco pa da za nas prave ramove po merama nasih nogu ruku itd. Mi zato ko to samatra da mu znaci trazi geometriju koja mu najvise odgovara kod neke firme. Cak i ista firma na svom isto modelu za sledecu godinu znatno promeni geometriju, sto meni igra glavnu razliku, posto su oba isto i kruta il laka samo promene geometriju. Evo primer. Dugo sam vozio i jos vozim scott scale 20 generaciju pre ove sto je ovaj decko postavio da zeli da kupi. Taj bicikl mi savrseno odgovara. Posle sam nekih 6 meseci imao bas ovaj beli sto nas kolega namerava da kupi, znaci scoot scale 20 samo novija generacija. Oba su XL. Na ovom novom su gornju horizontalnu cev produzili za neka3 cm a vrat za 1,5 cm. Nikako nisam mogao da se naviknem na taj bicikl. Kao da sam se popeo na kamilu, ogromna, ne upravljiva, teska za voznju stojeci. I prodao sam je. Neko tih 3 cm i 1,5 cm ne oseca, meni je bas smetao. E al to se oseca ili ne, tesko je objasniti ko to ne oseca. Ne mislim ni na koga. Pa pogledajte drumske scoot al i karbonske bicikle, aktuelne koje se sad proizvode. Tu nema slicnosti sa geometrijom.