Jump to content


Fotografije

Karbon ili Aluminijum


  • Molimo uloguj se da bi odgovorio
102 odgovora na ovu temu

#21 Fiery

Fiery
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2272 posts

Postavljeno 21 September 2016 - 10:48 AM

Dobro da znam da voda razgrađuje sintetičku smolu, odnosno plastiku. Znači to važi i za karbonske vile sa karbonskim vratom koji standardno nema nikakvu zaštitu od elemenata, a do kog vlaga i dalje može da dopre?


  • 1

#22 BikeGremlin

BikeGremlin
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 8924 posts
  • LocationNovi Sad
  • Bajk:Scott Speedster

Postavljeno 21 September 2016 - 12:52 PM

Ne znam za karbonski vrat, ali znam da bih svaku dublju ogrebotinu prešao barem bezbojnim lakom za nokte, za svaki slučaj.

 

Ne postoji džaba izraz kad je nešto dobro da "drži vodu". Voda obično nađe put, a sigurno ne pomaže ni jednom ramu da bude jači.


  • -1

bikegremlin-logo-250x80-1.png


#23 IgorN

IgorN
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 5505 posts

Postavljeno 21 September 2016 - 04:31 PM

... Znači to važi i za karbonske vile sa karbonskim vratom koji standardno nema nikakvu zaštitu od elemenata, a do kog vlaga i dalje može da dopre?

msm da je retko koja suplja od dole kao ove vile sa metalnim vratovima,

koliko se secam sve koje sam sreo su zatvorene od dole,

cak i one sto spadaju medju laganije?

 

Verovatno postoji razlog :)

 

 

... znam da bih svaku dublju ogrebotinu prešao barem bezbojnim lakom za nokte, za svaki slučaj....

a sto bezbojnim...kad imam roza?  :)


  • 1

#24 Fiery

Fiery
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2272 posts

Postavljeno 22 September 2016 - 02:02 PM

Jesu zatvorene od dole, ali nisu od gore - između poklopca, spejsera, lule svuda može da uđe voda. Tu je onda i žljeb na samoj luli, a mnoge lule imaju i veće otvore tu radi uštede težine. Tu su onda sve češće karbonske vile sa karbonskim dropautima na kojima se farba neminovno skida nakon par vađenja i vraćanja točka. A šta je tek sa karbonskim felnama i njihovim kočionim površinama? Tu se nikakav lak ne zadržava dugo...


  • 0

#25 skylab

skylab
  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 602 posts

Postavljeno 22 September 2016 - 06:15 PM

Ja licno bi uvek pre kupio karbonski ram, ali bi gledao da bude novije godiste i od krstenog proizvodjaca. Ako se kupuje polovan karbonski ram, ili ceo bicikl kod nas, treba otvoriti cetvoro ociju. Ima dosta ramova koji su bili osteceni ali su jako vesto popravljeni i tesko moze da se provali gde je bilo ostecenje. Ako se uzima aluminijumski ram gledao bi da ima makar prednju karbonsku viljusku. Ipak je dosta udobniji za voznju i bolje apsorbuje neravnine. Inace vec sam pisao da se manje naprsline i ostecenja na karbonu vrlo lako saniraju uz pomoc karbonskog pletiva i specialnog lepka za karbon.
  • 0

#26 BikeGremlin

BikeGremlin
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 8924 posts
  • LocationNovi Sad
  • Bajk:Scott Speedster

Postavljeno 22 September 2016 - 06:24 PM

Razlika u udobnosti između karbonske i alu vile je manja nego razlika u udobnosti između 25 i 23 mm guma. :)

 

Da mi cena nije problem, rado bih uzeo nov, kvalitetan karbonski ram i napravio jedan superlagani bajs za vožnju kad mi se baš voza takvim bajsom... jednom mesečno. :)

 

Popravke naprsnutog rama se mogu uraditi, ali je pitanje koliko će držati. Ako je zakrpa slaba, može da pukne ona, ako je previše jaka i kruta, može da pukne ram pored zakrpe jer sada on nosi više opterećenja.

 

Karbon je materijal budućnosti za ramove bajseva. Samo da smisle kako da ih mašinski prave, da se ne lepe ručno i biće i jeftini i masovno pravljeni i nakupiće se iskustva. Već današnji su preležali dosta dečijih bolesti prvih karbonskih ramova.


  • 0

bikegremlin-logo-250x80-1.png


#27 skylab

skylab
  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 602 posts

Postavljeno 22 September 2016 - 09:23 PM

Razlika u udobnosti između karbonske i alu vile je manja nego razlika u udobnosti između 25 i 23 mm guma. :)

 

Da mi cena nije problem, rado bih uzeo nov, kvalitetan karbonski ram i napravio jedan superlagani bajs za vožnju kad mi se baš voza takvim bajsom... jednom mesečno. :)

 

Popravke naprsnutog rama se mogu uraditi, ali je pitanje koliko će držati. Ako je zakrpa slaba, može da pukne ona, ako je previše jaka i kruta, može da pukne ram pored zakrpe jer sada on nosi više opterećenja.

 

Karbon je materijal budućnosti za ramove bajseva. Samo da smisle kako da ih mašinski prave, da se ne lepe ručno i biće i jeftini i masovno pravljeni i nakupiće se iskustva. Već današnji su preležali dosta dečijih bolesti prvih karbonskih ramova.

 

Ono sto sam ja licno video, da na krpljenim karbonskim ramovima, nikad ne pukne tamo gde je krpljen vec na drugom mestu. Obično se mesto pucanja ojača i više nego što je potrebno. Sad drugi problem je što se kod nas krpi i ono što u normalnim zemljama ide u djubre, ali to je već za drugu temu. Grafen je materijal budućnosti, a karbon polako ulazi u masovniju proizvodnju u Kini. Problem je sto velike i poznate fabrike i dalje prodaju brend i drže cene. Naravno i čelik, aluminijum i titanijum imaju i uvek će imati svoje mesto u proizvodnji ramova. Ne bi se slozio da je razlika u udobnosti kao izmedju 23mm i 25mm gume. Karbon vila je ipak udobnija bar je to moj subjektivni osećaj na treking biciklu sa prednjom karbon vilom. Ono što se loše pokazalo u praksi je kombinacija alu rama i zadnje karbon vile. Na tom spoju obično nastaju defekti i takve ramove bi izbegavao. Sve pričam iz onoga što sam video kod drugara u servisu koji se godinama bavi krpljenjem karbon ramova.


  • 0

#28 Echelon023

Echelon023
  • Members
  • Pip
  • 15 posts

Postavljeno 22 September 2016 - 09:25 PM

Alu ram, karbon korman-lula-sticna-sic. Nemam konkretan razlog, na proslom bajsu sam tako, za novi poruceni delovi. Estetika, nekako mi alu ram ostavlja taj "trag" marke bajsa u srcu, kojeg sam kupio i uvek ce biti ta marka (verovatno neki psihicki fenomen da ga ne menjam) iako mi sama cena nije toliki problem. Hibrid za drum, nisam nesto zaludjen karobnom ali lepo legne na ALU ram 3k karbon delovi. Lepo se uklapa, bar po meni. UD (uni direction) su jednosmerna vlakna karbona i izgleda kao alu. Iz tog razloga vise volim 3k/12k. I za karbon vilu sam takodje, kao sto je neko napisao gore. Oseti se razlika zaista.


  • 0

#29 Gadjan

Gadjan
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4654 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 22 September 2016 - 10:03 PM

Ono što se loše pokazalo u praksi je kombinacija alu rama i zadnje karbon vile. Na tom spoju obično nastaju defekti i takve ramove bi izbegavao. Sve pričam iz onoga što sam video kod drugara u servisu koji se godinama bavi krpljenjem karbon ramova.

 

Koji proizvođač(i) i koliko stari ramovi su u pitanju?


  • 0

#30 BikeGremlin

BikeGremlin
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 8924 posts
  • LocationNovi Sad
  • Bajk:Scott Speedster

Postavljeno 23 September 2016 - 04:20 AM

Ono sto sam ja licno video, da na krpljenim karbonskim ramovima, nikad ne pukne tamo gde je krpljen vec na drugom mestu. Obično se mesto pucanja ojača i više nego što je potrebno.


Vrlo verovatno upravo iz razloga što je krpljeni deo previše ojačan (i krut).
 

Sad drugi problem je što se kod nas krpi i ono što u normalnim zemljama ide u djubre, ali to je već za drugu temu. Grafen je materijal budućnosti, a karbon polako ulazi u masovniju proizvodnju u Kini. Problem je sto velike i poznate fabrike i dalje prodaju brend i drže cene. Naravno i čelik, aluminijum i titanijum imaju i uvek će imati svoje mesto u proizvodnji ramova. Ne bi se slozio da je razlika u udobnosti kao izmedju 23mm i 25mm gume. Karbon vila je ipak udobnija bar je to moj subjektivni osećaj na treking biciklu sa prednjom karbon vilom. Ono što se loše pokazalo u praksi je kombinacija alu rama i zadnje karbon vile. Na tom spoju obično nastaju defekti i takve ramove bi izbegavao. Sve pričam iz onoga što sam video kod drugara u servisu koji se godinama bavi krpljenjem karbon ramova.


Moj subjektivni osećaj je da 90% udobnosti (ako pričamo o bajsu bez amortizera) nosi sama guma. Šira i mekša (kvalitetnija) pravi najosetniju razliku. Posle toga ide geometrija samog rama. Materijal i njegovo uvijanje su dobrim delom (ne u potpunosti) marketing i u odnosu na prethodne faktore imaju manji uticaj. Pogotovo na kupovnim ramovima koji nisu pravljeni po meri - ako vozač od 70 - 80 kila sedne na bajs pravljen da izdrži i onog od 120 kila (zbog garancije), teško da će osetiti neko uvijanje i ne znam kakvu udobnost samog rama.

 

Uz to, i alu i čelični ram može biti napravljen da bude udobniji - Cannondale sa Caad alu ramovima pravi čuda, na primer. Karbon jeste lakši. I pruža nešto više slobode pri projektovanju. U tom smislu svakako superioran. Ipak, sama udobnost mislim da je dobrim delom izvikana, ili nisu poređenja rađena sa ramovima slične klase, cene, kvaliteta, geometrije.

 

 

Stariji članak, na engleskom, test čeličnih ramova - proba nekoliko isto ofarbanih ramova, različitih cevi, "krutoće" i "udobnosti" i zaključak:

 

http://www.habcycles.com/m7.html


  • 0

bikegremlin-logo-250x80-1.png


#31 Fiery

Fiery
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2272 posts

Postavljeno 23 September 2016 - 06:17 AM

Sad se već ulazi u priču sa ove teme. Pominjale su se tamo i malo objektivnije studije, sa kontrolisanim uslovima i akcelerometrima.


  • 1

#32 skylab

skylab
  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 602 posts

Postavljeno 23 September 2016 - 06:34 AM

Koji proizvođač(i) i koliko stari ramovi su u pitanju?


Konketno bio je u pitanju, koliko se secam, jedan Canyon i Bianci, oba drumska. Sad ne znam tacno koji modeli i koje generacije. Ramovi su okrpljeni i vraceni musterijama.

Vezano za udobnost kad pricam o tome poredim dva aluminiumska rama iste klase i namene sa i bez karbon viljuske i istom sirinom guma. Razlika se oseti i nije bas neprimetna.
  • 0

#33 BikeGremlin

BikeGremlin
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 8924 posts
  • LocationNovi Sad
  • Bajk:Scott Speedster

Postavljeno 23 September 2016 - 12:58 PM

Konketno bio je u pitanju, koliko se secam, jedan Canyon i Bianci, oba drumska. Sad ne znam tacno koji modeli i koje generacije. Ramovi su okrpljeni i vraceni musterijama.

Vezano za udobnost kad pricam o tome poredim dva aluminiumska rama iste klase i namene sa i bez karbon viljuske i istom sirinom guma. Razlika se oseti i nije bas neprimetna.

 

Razumem. Mada bi prava mera bila da se isti ram proba sa različitim vilama. Ne sumnjam da je karbonska vila udobnija, samo ovako ne možeš znati sigurno šta ima koliki uticaj, tj. koliko je zaista osetna i velika razlika.

 

U svakom slučaju se i alu ramovi prave da budu dosta udobni (zavisno od modela). Dosta utiče i način tanjenja i prečnik cevi, kao i sama geometrija. Na kraju, broj šire gume prave ubedljivo najveći doprinos udobnosti, ali to ide po ceni nešto veće težine bicikla.


  • 0

bikegremlin-logo-250x80-1.png


#34 vikler

vikler
  • Members
  • Pip
  • 22 posts

Postavljeno 11 October 2016 - 08:50 PM

Moj ceo alu drumas je tezak 9 kila i kostao me 600 eura.Karbonac je otprilike tezak 7,5 i to full karbon,ajde nek bude 7,Nebitno.I koliko kosta???Nebitno jel da?pa nije nebitno.Kosta djavo i po.Ne kazem da ne valja,samo kazem da razlika u tezini nije nesto preterano ogromna.Ako pricamo o udobrnosti onda ne treba da kupujemo drumasa.treba da kupimo neki kruzer.Drumas je trkacka masina i kao takva sa gumama 23 na 8 bara tesko da moze da bude udoban.Kome smeta drusanje promasio je kategoriju.Mislim da je carbon jos uvek egzotika za profi timove koju placaju sponzori.Mi amateri....dobar nam je i aluminujum.O celiku ne bih govorio,to je vec stvarno prevazidjeno.Da mi sponzori kupuju bicikl naravno da bih vozio zadnju rec tehnike.U realnom zivotu ekonomija je majka svih nauka i glasam za alu.Naravno pricam o markiranim ramovima novije generacije.A iskreno i alu ramovi nisu bas dzabe.Ista prica vazi i za elektronske menjace.Egzotika.Vidim da su se pojavili ti neki jeftiniji karbon ramovi tipa kina i slicno ali u tu pricu nisam smeo da ulazim i verujem da nisam pogresio.Mislim da buducnost ramova nije u krabonu nego u nekom drugom materijalu koji ce biti jos laksi i jos bolji a proizvodnja jeftinija jer ce se raditi masinski.Videcemo.Nesto novo moraju da smisle :)


  • 3

#35 IgorN

IgorN
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 5505 posts

Postavljeno 11 October 2016 - 09:11 PM

...O celiku ne bih govorio,to je vec stvarno prevazidjeno...

(ako pricamo o amaterima) sta je "prevazidjeno" na ovom bicikletu sa celicnim ramom, osim sto je OT?

genesis day one.jpg

2015to godiste, Di2 menjanje brzina, (polu)hidraulicne disk kocnice, single prednji lancanik?

mozda 1-1/8" lezaj vile ili BSA kuciste pogona?


  • 2

#36 pavaobg

pavaobg
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1706 posts

Postavljeno 11 October 2016 - 10:43 PM

@ vikler

 

Nije poenta karbona manja masa. Poenta je krući ram koji na vozača prenosi manje vibracija od ekvivalentnog alu rama.

 

Manja masa jeste posledica, ali karbonski ram ne znači da će bicikl biti lak. Za lak bicikl je potrebno znanja, strpljenja i para da se izaberu komponente koje će biti dovoljno jake da izdrže vozača i njegov stil vožnje, a da u zbiru daju što manju masu za dati budžet.

 

Dalje karbonske komponente često budu slične težine kao i nekarbonske, ali po multipliciranoj ceni. Ništa nije crno belo.

 

Grešiš i što se tiče nekih kineskih karbonskih ramova. Ima jako dobrih i kvalitetnih za razumne pare. Na zapadu, naročitu u Americi ljudi na takve ramove stavljaju high end mehaniku i komponente.

 

Grešiš i na temu čelika. "Problem" sa čelikom je što danas na tržištu postoje praktično samo vrhunski ramovi malih serija koji su jezivo skupi. Igor ti je okačio sliku jedne dobre čeličane.

 

Izbor bicikla je vrlo individualan i zavisi od tri faktora - želja, potreba i mogućnosti. KAd se to ukrsti obično ispliva najbolje za date potrebe.


  • 3

#37 Fiery

Fiery
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2272 posts

Postavljeno 12 October 2016 - 08:40 AM

Drumas je trkacka masina i kao takva sa gumama 23 na 8 bara tesko da moze da bude udoban.Kome smeta drusanje promasio je kategoriju.

 

Stare, dobre predrasude zbog kojih svako malo neko na forumu postavi pitanje tipa "Koji MTB da kupim ako vozim isključivo asfalt?". Drumaš je bicikl za vožnju po drumu. Ne postoji razlog da ljudi koje ne zanima trkanje ne podese svoj drumski bicikl tako da akcenat bude na udobnosti, a ne samo brzini.

 

Uzgred, i trkači danas voze gume od 25 mm, a neće me iznenaditi ako većina u roku od par godina pređe na 28.


  • 2

#38 pavaobg

pavaobg
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1706 posts

Postavljeno 12 October 2016 - 10:08 AM

Kako su krenuli da šire obruče svi su izgledi da će 28mm postati standard vrlo brzo, bar na karbonskim aero točkovima.


  • 0

#39 vikler

vikler
  • Members
  • Pip
  • 22 posts

Postavljeno 12 October 2016 - 12:36 PM

da li mi pricamo o drumaskim biciklama ili trkackim biciklima?Razlika je za mene velika i naravno da sve sto sam kazao vazi za trkacke masine a ne bicikle sa kojima idemo po hleb i cigarete i vozikamo se do prijatelja.Voznja po drumu moze biti iz vise ciljeva.Ja imam tri bicikle.Jedna mi sluzi za trckaranje do prodavnice i slicno i ona ima celicni ram i gume sirine 28.i to je sasvim ok.Druga je mtb,alu i gumama 2,2 i sluzi mi iskljucivo za voznju po zemlji,kamenu i slicno i treca je trkacki bianchi,alu sa gumama 23 koji koristim iskljucivo za neko amatersko treniranje.Sad jedino da sastavim i cetvrtu da bude full carbon i jos di2 pa da me vidi bog :) Misljenja su razlicita.Ja sam izneo svoje posle 30 godina pedaliranja.Naravno da bih sve drugacije mislio da mi je budzet neogranicen.Prva trka mi je bila sa 15 godina,celicni ram,rog senior i to je tada bilo ok,ali u 21 veku da kupim ponovo celicni ram je van pameti,osim za ljude koje vuce nostalgija.I ta celicana sto vozim do coska je kod mene samo zato sto jos moze da se jasi :) inace bih je zamenio.O carbon ramovima mozemo da raspredamo price do sutra ali se kladim da 90  posto ljudi nije ni videlo carbon ram.A to da on upija vibracije ne kazem da nije tako.Ne bavim se i nisam se bavio profesionalno trkama.Pricam iz ugla jednog obicnog amatera koji je ceo zivot zaljubljen u biciklizam i opet kazem,glasam za alu.Kada sam sklapao bicikl gledao sam te carbon kineske i kazem da mi ne ulivaju poverenje.Nisu ni bas toliko dzabe da eksperimentisem a po raznim forumima su misljenja toliko razlicita da nisam zeleo da ulazim u pricu.Lepo rece covek,svako sklapa ono sto mu treba ili ono za sta ima para.A ta varijanta:kupio sam mtb i vozim iskljucivo asfalt je  naravno neprakticna iz mnogo razloga.Ili kupio sam trkaca pa vozim samo po planini??!!Mada Brumotti vozi gde stigne,svaka cast.Tu varijantu nisam probao.


  • 0

#40 vikler

vikler
  • Members
  • Pip
  • 22 posts

Postavljeno 12 October 2016 - 12:58 PM

Da,tema je bila carbon ili aluminijum.Da ne skrecemo sa teme,pustimo celik...sirinu guma i slicno.Dodao bih jos nesto.Uz carbon ram ne bi islo da stavim alu tockove,alu sticnu,volan i slicno.Nekako mi se ne uklapa.A ta varijanta sve carbon priznacete kosta ko jedan prosecan auto i to srednje klase.Varijanta da na celikl ram stavim di2 ili nesto dura ace mi nesto bas ne pije vodu.Ko to jos radi?Po meni ram i komponente treba uparivati a ne ici iz krajnosti u krajnost.


  • 0




1 članova čita ovu temu

0 članova, 1 gosta, 0 anonimnih korisnika