Jump to content


Fotografije
- - - - -

Voznja u nocnim uslovima


  • Molimo uloguj se da bi odgovorio
55 odgovora na ovu temu

#1 pjesak1972

pjesak1972
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1130 posts

Postavljeno 07 August 2016 - 03:28 PM

Volim da vozim auto u nocnim uslovima kada nema kise.Sada sam vozio 2 noci do ponoci i sinoc do 02h bicikl.Sinoc sam se gurao sa gomilom vozila na putu Sabac-Ruma-Irig-N.Sad-Sirig.Upaljena svjetla i prsluk ,,obucen" na ranac su bili dovoljni da me ucesnici vide.Zanimljivo mi je bilo da su vozaci mnogo manje koristili sirenu nego u dnevnim uslovima.Drzao sam se bocne linije i vozio po njoj.Par puta su me ugrozili automobili iz suprotnog pravca.Preticali su iako su me vidjeli.Morao sam da silazim sa kolovoza.Ali to mi redovno rade i po danu.Mali je problem sto vozaci nece da spuste duga svjetla zbog bicikliste.Ja sam se od toga branio stitnikom od kacige.Pokrivao sam njihova svjetla,ali onda se gleda malo naprijed pa povremeno ipak moras malo da pogledas da ga ne bi neko poceo preticati ,pa da te ne udari.Da li vozite nocu i kakva su vam iskustva?Imate li neki savjet za vecu bezbjednost?


  • 0

#2 zare

zare
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4279 posts

Postavljeno 07 August 2016 - 04:26 PM

Za te sto ne gase dugo svetlo moj drug je na fici na zadnjoj haubi imao namontiran reflektor na 12 V. Kao onaj cetvrtasti kao sto sada ima da se kupi za dvoriste. Kaze, da vidis kako gase duga svetla kada im blicnes nekoliko puta  n2:Heristical . 

 

Na tu neku foru, mozda bi trebalo imati na bajsu neku jaku lampu koja bi sluzila samo za "opominjanje" vozaca koji dolaze u susret. 


  • 1
.

#3 pavaobg

pavaobg
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1706 posts

Postavljeno 07 August 2016 - 07:08 PM

Ja bih noćnu vožnju magistralama izbegavao maximalno. Suviše je umornih, nekoncentrisanih i pijanih u saobraćaju. Dovoljno je da te jedan ne vidi.

 

I ja volim autom da putujem noću iz mnogo razloga i uživam u toj vožnji, al bicikl je neuporediv. Bicikl noću samo po gradu osvetljenim ulicama.


  • 1

#4 pjesak1972

pjesak1972
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1130 posts

Postavljeno 07 August 2016 - 08:22 PM

Ja bih noćnu vožnju magistralama izbegavao maximalno. Suviše je umornih, nekoncentrisanih i pijanih u saobraćaju. Dovoljno je da te jedan ne vidi.

 

I ja volim autom da putujem noću iz mnogo razloga i uživam u toj vožnji, al bicikl je neuporediv. Bicikl noću samo po gradu osvetljenim ulicama.

To sto si napisao jeste racionalno,ali kada bih gledao rizik nikada ne bih izasao na asfaltirani put.Ja sam prije visednevne voznje zavrsavao sa sumrakom,a od sada cu da vozim dok mi se vozi.U vrelim danima bolje mi je voziti nocu a po danu spavati.Slazem se da je i mnogo opasnije.


  • 0

#5 vladags

vladags
  • Members
  • PipPipPipPip
  • 351 posts

Postavljeno 07 August 2016 - 08:41 PM

Lepo je što imaš želju volju i stav, ali je vožnja noću veliko izazivanje sudbine... 

kao što napisa pavaobg mnogo je umornih i dekoncentrisani, a uveče i pod dejstvom alkohola...

 

Zbog malo kaprica, inata i želje da voziš noću, zašto rizikuješ da ne daj bože možda zbog nekog već gore opsianog budeš osakaćen

ili ne daj bože nešto gore...

 

Razmisli, pa po svojoj savesti...


  • 0

#6 Allex

Allex
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1475 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 07 August 2016 - 09:09 PM

Ako ipak odlucis da vozis nocu,onda budi osvetljen ko Las Vegas :) Najozbiljnije,neka ozbiljna svetla,pokacis treptalice i na bajs i na ranac,i neka ozbiljnija led lampa napred,mozda ona Solarstorm,ima dobre kritike u temi o lampama ako se dobro secam...I prsluk neki naravano. Ali cenim da je i pored svega toga rizik veci nego po danu,bas zbog umora,pospanosti,dekocentracije (i pijanstva) vozaca. A opet,bicikl se vozi da bi se uzivalo u lepotama okoline,koliko se moze videti kada vozis nekim tamo drumom po mrklom mraku..
P.S. Mene i drugara je uhvatio mrak nadomak Topole kad smo isli za Vrnjacku Banju... Vozili smo 15ak min po mrklom mraku po putu bez ulicne rasvete...sve mi je preselo. Samo sam cekao da nas neko skupi od nazad ,a za duga svetla onih sto su nam isli u susret da ne pricam,ne mozes da se oporavis koliko te zaslepi,samo drzis pravac na slepo tih 10-15 sekundi i molis boga da ne sletis negde u jarak..
  • 0

#7 pjesak1972

pjesak1972
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1130 posts

Postavljeno 07 August 2016 - 09:11 PM

Ja nikome ne savjetujem da vozi nocu.Meni se svidja i ja cu voziti.Nema tu nikakvog inata.Opasno jeste ali po meni je opasnija voznja po gradu koji nema biciklističke staze.Vecina opasnih situacija mi se desila u naseljenom mjestu.
  • 0

#8 Belgarath

Belgarath
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1505 posts
  • LocationVrsac

Postavljeno 07 August 2016 - 09:23 PM

Imam dosta iskustva u voznji bajka nocu. Sta vise kada je leto, velika vrucina volim da vozim nocu. Breveti 300-400-600 se voze po celu noc. 600 i dve noci. Ove godine brevet 400 celu noc je i kisa padala dosli smo u ns oko 7 ujutru. Nikada nisam imao problem. Vozio i po magistralama i po zabacenim putevima. Cak sta vise nocu su vozaci auta obazriviji prema meni nego danu. Nemam problem sa dugim svetlima posto ako on meni ukljuci dugo svetlo ja ukljucim moje prednje svetlo na najaci mod i odmah obaraju svetla :). Sto se tice opreme od svetala nosim napred solar storm x2. Nazad je neki cateye sa 5led dioda. Gore imam reflektujuci prsluk i na nogama imam one trake sto se stave oko zglobova.
  • 1

#9 skylab

skylab
  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 602 posts

Postavljeno 07 August 2016 - 10:08 PM

Ja isto cesto vozim nocu, jel preko dana nekad jednostavno ne stignem da odradim trening. Osim toga leti je mnogo prijatnije voziti nocu. Imam isto Solar storm x2 lampu i upaljena je obicno na najslabijem rezimu koji je sasvim dovoljan da jasno vidim svaku rupu ispred sebe. Pozadi imam dve bljeskalice. U principu sa dobrim osvetljenjem nocna voznja ne bi trebala da predstavlja problem. Od ciste nocne voznje po meni je mnogo opasnija voznja u sumrak ili u ranu zoru pred svitanje.
  • 1

#10 pjesak1972

pjesak1972
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1130 posts

Postavljeno 08 August 2016 - 05:34 AM

Belgarath,Skykab to sam htio da cujem.Iskustva,a ne ubjedjivanja da li treba voziti nocu ili ne.To je individualno kao i sve u zivotu.Nekom se svidja a nekom ne.Vidjet cu da kupim tu prednju lampu koju imate i te trake za noge.Kupit cu i reflektujuce trake sto se lijepe na bicikl.
  • 1

#11 Belgarath

Belgarath
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1505 posts
  • LocationVrsac

Postavljeno 08 August 2016 - 06:37 AM

Ako ipak odlucis da vozis nocu,onda budi osvetljen ko Las Vegas :) Najozbiljnije,neka ozbiljna svetla,pokacis treptalice i na bajs i na ranac,i neka ozbiljnija led lampa napred,mozda ona Solarstorm,ima dobre kritike u temi o lampama ako se dobro secam...I prsluk neki naravano. Ali cenim da je i pored svega toga rizik veci nego po danu,bas zbog umora,pospanosti,dekocentracije (i pijanstva) vozaca. A opet,bicikl se vozi da bi se uzivalo u lepotama okoline,koliko se moze videti kada vozis nekim tamo drumom po mrklom mraku..
P.S. Mene i drugara je uhvatio mrak nadomak Topole kad smo isli za Vrnjacku Banju... Vozili smo 15ak min po mrklom mraku po putu bez ulicne rasvete...sve mi je preselo. Samo sam cekao da nas neko skupi od nazad ,a za duga svetla onih sto su nam isli u susret da ne pricam,ne mozes da se oporavis koliko te zaslepi,samo drzis pravac na slepo tih 10-15 sekundi i molis boga da ne sletis negde u jarak..

Ako ste vozili po mrklom mraku onda ti i drugar niste imali odgovarajuce osvetljenje. To sto su ti automobili palili duga svetla je normalno, palili su ih da bi videli sta se to krece po putu slabo ili ne osvetljeno. Za tu situaciju ste krivi drugar i ti a ne vozaci automoblia. Vecina ljudi ode kod kineza kupi one silikonske troetalice i ode da vozi nocu. Imaj odgovarajucu rasvetu odgovarajucu garderobu da te drugi ucesnici saobracaja uoce i nema zime. Ove godine sam minimum 10 puta vozio celu noc. Znaci od sumraka do svitanja i nisam imao nikakvih problema. A trening voznje nocu na sat, dva tri kada je preko dana 100 stepeni pa cekam noc da zahladni ni sam ne znam koliko sam ove godine odvozao.
  • 0

#12 pjesak1972

pjesak1972
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1130 posts

Postavljeno 08 August 2016 - 07:31 AM

I moje prednje svjetlo je nedovoljno i njega treba da pojacam nekom boljom lampom.Kum me je obisao autom u kasnim nocnim satima i kaze da sam sa zadnje strane bio dobro osvjetljen.Ja sam se iza ponoci spustio niz F.Goru i posto mi svjetlo nije davalo dovoljnu preglednost kocnice su bile non stop u upotrebi.Iskoristio bih malo situaciju kada me preticalo auto da koristim njegove farove.Belgarath koliko si platio lampu i gdje si je kupio?Da li se isplati kupiti takvu lampu polovnu ili je to macka u vreci?


  • 0

#13 Belgarath

Belgarath
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1505 posts
  • LocationVrsac

Postavljeno 08 August 2016 - 07:42 AM

Lampu sam kupio ovde na oglasima. Ima i preko allyexpresa ali za tih 5e razlike ili koliko nisam hteo da se cimam. Ovako sam narucio i dosla sutra na vrata.
http://www.2bike.rs/...ja#.V6g3kVdXeK0
Od ovog decka sam uzeo najjacu verziju lampe. Ima lampa vec dve ili tri godine. Radi ko sat. Sto se tice kapaciteta baterije meni lapma izdrzi celu noc voznje do svitanja na srednjem modu i ostane jos zivota u njoj.
  • 2

#14 skylab

skylab
  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 602 posts

Postavljeno 08 August 2016 - 08:03 AM

Mogu da potvrdim sve što je Belgarath napisao. Prezadovoljan sam sa Solar storm x2. Ja sam moju kupio na Aliju za oko 19 evra ali ako nećeš da čekaš tri nedelje bolje kupi na ovom oglasu što je Belgarath okačio. Sad to oko slabije i jače verzije iskreno ne znam koju ja imam. Znam da ova moja ubija kako svetli. Na najjačem modu mi automobili ablenduju jer im verovatno smeta. Autonomija je preko 11 sati na najslabijem modu (koji je meni lično sasvim dovoljan). Verovatno sa kvalitetnijim battery packom ovo može dosta da se produži ali za sad mi je i ovo više nego dovoljno.


  • 0

#15 Smasher

Smasher
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3197 posts

Postavljeno 08 August 2016 - 08:19 AM

I ja imam Solar Storm za koju takodje imam samo reci pohvale. Najjaca verzija ima led sijalicu od 12w koja na najjacem modu sija bukvalno kao dugi far auta. Ja je koristim da uperim u vozace kada oni meni upere duga svetla i uglavnom deluje. Sto se nocne voznje tice, moze biti jako opasno ako nisi dobro osvetljen, a ako jesi moze biti cak i bezbednije nego danju jer u saobracaju, onako izdaleka vozacima dobro osvetljen biciklista pleni paznju i dobro se naprezu da vide sta je to sto bljesti u mraku, zaobilaze te sirokim lukom i nocu je saobracaj daleko manje frekventan. Pijanih vozaca ima i danju, i to je nesto sto nazalost ne mozemo da promenimo....
  • 1

"Jedina prava greška je ona iz koje ne naučimo ništa".   H. Ford


#16 Belgarath

Belgarath
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1505 posts
  • LocationVrsac

Postavljeno 08 August 2016 - 08:48 AM

Voznja nocu moze biti jako zabavna i interesantna. Lepo je malo da ubijes monotomiju, odes sa drustvom vas par na voznju krug dva. Ako ste svi lepo osvetljeni nece biti nikakvih problema. Mene je srdjoni prvi put vodio u nocnu voznju po fruskoj gori pre jedno 4-5 godina. Bilo je odlicno. Krenuli uvece vozali se naokolo i posle voznje svrstili na pivo. To mi je jedna od lepsih kracih voznji.
  • 0

#17 pjesak1972

pjesak1972
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1130 posts

Postavljeno 08 August 2016 - 09:00 AM

Bicikl noću samo po gradu osvetljenim ulicama.

Postujem ovo sto si napisao,ali moje je misljenje da je opasnije voziti u gradu po osvjetljenim ulicama nego voziti dobro osvjetljen po mracnoj magistrali.Vozaci automobila cesto i po danu ne registruju biciklistu.Moj savjet je i to praktikujem da u sumrak pola sata odmorim,dok ne padne mrak.


  • 0

#18 milentze

milentze
  • Members
  • PipPipPipPip
  • 192 posts

Postavljeno 08 August 2016 - 09:08 AM

U petak 29.07. uvece sam se kolima vracao sa Zlatibora i negde posle Sirogojna vidim nesto crveno u daljini. Kako sam se priblizavao tako mi je bilo jasnije da se radi o zadnjem svetlu na necemui sto se krece. Tek na 10m od njega mogao sam jasno da prepoznam biciklistu na drumasu koji nije imao ni bisage niti ranac(znaci da najverovatnije trenira). Na nogavicama je imao reflektujuce trake ali njih sam takodje kasnije uocio. Zaobisao sam ga, bacio pogled u retrovizor i raspametio se kakvo svetlo ima napred. Mislim da je bas to koje spominjete jer sam naglas izgovorio UH J.BO TE ! Siguran sam da ne bi trebalo da bude problema sa automobilima koji dolaze u susret. Jedino bih na njegovom mestu obukao prsluk ili ako postoji kvalitetnija "pozicija" poput Solar Storma kako bi vozaci automobila sa vece udaljensti mogli jasno da uoce kako se to "nesto" ispred krece.  Na kraju ostaje utisak da je i zadnje svetlo (prsluk,trake...) i te kako vazno.


  • 1

#19 pjesak1972

pjesak1972
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1130 posts

Postavljeno 08 August 2016 - 09:20 AM

U petak 29.07. uvece sam se kolima vracao sa Zlatibora i negde posle Sirogojna vidim nesto crveno u daljini. Kako sam se priblizavao tako mi je bilo jasnije da se radi o zadnjem svetlu na necemui sto se krece. Tek na 10m od njega mogao sam jasno da prepoznam biciklistu na drumasu koji nije imao ni bisage niti ranac(znaci da najverovatnije trenira). Na nogavicama je imao reflektujuce trake ali njih sam takodje kasnije uocio. Zaobisao sam ga, bacio pogled u retrovizor i raspametio se kakvo svetlo ima napred. Mislim da je bas to koje spominjete jer sam naglas izgovorio UH J.BO TE ! Siguran sam da ne bi trebalo da bude problema sa automobilima koji dolaze u susret. Jedino bih na njegovom mestu obukao prsluk ili ako postoji kvalitetnija "pozicija" poput Solar Storma kako bi vozaci automobila sa vece udaljensti mogli jasno da uoce kako se to "nesto" ispred krece.  Na kraju ostaje utisak da je i zadnje svetlo (prsluk,trake...) i te kako vazno.

Biciklista sa zadnje strane mora da bude sto vise uocljiv.Da ga vozaci vide sa 100-200m udaljenosti.Prednje svjetlo ti osvjetljava put i vazno je.Ali ako te neko ugrozi sa prednje strane uvijek ti ostaje opcija silaska sa puta.Sa zadnje strane ako te ugrozi to ne vidis i ne mozes izbjeci. 


  • 0

#20 Allex

Allex
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1475 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 08 August 2016 - 09:22 AM

Ako ste vozili po mrklom mraku onda ti i drugar niste imali odgovarajuce osvetljenje. To sto su ti automobili palili duga svetla je normalno, palili su ih da bi videli sta se to krece po putu slabo ili ne osvetljeno. Za tu situaciju ste krivi drugar i ti a ne vozaci automoblia. Vecina ljudi ode kod kineza kupi one silikonske troetalice i ode da vozi nocu. Imaj odgovarajucu rasvetu odgovarajucu garderobu da te drugi ucesnici saobracaja uoce i nema zime. Ove godine sam minimum 10 puta vozio celu noc. Znaci od sumraka do svitanja i nisam imao nikakvih problema. A trening voznje nocu na sat, dva tri kada je preko dana 100 stepeni pa cekam noc da zahladni ni sam ne znam koliko sam ove godine odvozao.

Posto smo imali samo zadnje treptalice,i to ne silikonske nego one plasticne velike sa 6 led dioda,on je svoj stavio napred a ja svoju ostavio nazad,on je vozio prvi ja drugi,da nas vide iz oba pravca...imali smo obojica i prsluke. Bili smo osvetljeni i uocljivi ali nije bilo planirano mrak da nas uhvati,tako da nije mi bilo svejedno...
  • 0




0 članova čita ovu temu

0 članova, 0 gosta, 0 anonimnih korisnika