Alat za merenje:
http://www.ebay.com/...=STRK:MEBIDX:IT
Postavljeno 12 August 2015 - 09:28 PM
Postavljeno 22 September 2015 - 09:40 AM
Pozdrav društvo, treba mi vaša pomoć oko otkrivanja problema. Imam neki mali problem sa preskakanjem lanca. To se zapravo dogodi možda jednom u 20-50 km, ali me nervira jer ne mogu da lociram problem i da vidim šta je u pitanju. Primetio sam da se to načešće javlja kada usporavam i snižavam stepen prenosa i to na srednji lančanik, pa kad treba opet da podjem on ''štucne''. Da li možda lanac ne legne lepo na kasetu i lančanike prilikom downshiftinga? Menjači generalno rade odlično i precizno, ne muče se, ali ipak se ovo događa povremeno. Primenio sam sve moguće metode za proveru potrošenosti lanca, kasete i pogona, ali to sve mi se čini ok i još uvek u voznom stanju. Lanac je istegnut manje od 1/32 incha, merio lenjirom. Kaseta i lanac su deore, zadnji menjač xt 761, pogon je Truvativ. Možda je tu problem u kompatibilnosti, pošto sam zapazio da Truvativ ima drugačiji dizajn zuba u odnosu na savremene pogone, tj malo su duži i oštriji. Ako treba slikaću danas komponente pa ću da postavim slike.
O čemu bi tu moglo da se radi, je li imao neko sličnu situaciju?
Padam u iskušenje da menjam kompletan pogon sa kasetom i lancem, a ne bih da bacam pare ako je u pitanju neki minoran problem.
Pozdrav.
Postavljeno 22 September 2015 - 11:36 AM
Pozdrav društvo, treba mi vaša pomoć oko otkrivanja problema. Imam neki mali problem sa preskakanjem lanca. To se zapravo dogodi možda jednom u 20-50 km, ali me nervira jer ne mogu da lociram problem i da vidim šta je u pitanju. Primetio sam da se to načešće javlja kada usporavam i snižavam stepen prenosa i to na srednji lančanik, pa kad treba opet da podjem on ''štucne''. Da li možda lanac ne legne lepo na kasetu i lančanike prilikom downshiftinga? Menjači generalno rade odlično i precizno, ne muče se, ali ipak se ovo događa povremeno. Primenio sam sve moguće metode za proveru potrošenosti lanca, kasete i pogona, ali to sve mi se čini ok i još uvek u voznom stanju. Lanac je istegnut manje od 1/32 incha, merio lenjirom. Kaseta i lanac su deore, zadnji menjač xt 761, pogon je Truvativ. Možda je tu problem u kompatibilnosti, pošto sam zapazio da Truvativ ima drugačiji dizajn zuba u odnosu na savremene pogone, tj malo su duži i oštriji. Ako treba slikaću danas komponente pa ću da postavim slike.
O čemu bi tu moglo da se radi, je li imao neko sličnu situaciju?
Padam u iskušenje da menjam kompletan pogon sa kasetom i lancem, a ne bih da bacam pare ako je u pitanju neki minoran problem.
Pozdrav.
Problem moze biti u svemu, u lancu, u nekom zupcaniku na kaseti, na nekoj sajbni, u Fh-u...
Da bi locirao problem prvo premeri lanac, izbegavaj sve alternativne metode poput lenjira itd... Sledece je vizuelni pregled zuba na sajbnama i kaseti. Ako ti se to desava u odredjenom prenosu onda obrati paznju na to. Obzirom da ti se desava kad je ceo sklop pogona u naponu, tj kad kreces onda moze biti bas bilo sta od navedenog.
Ako je lanac nov a pogonske komponente trosnije onda lancu treba dati vremena da se upozna sa njime tj. da nalegne ako se to ne desi posle primera radi 100km onda problem traziti u pogonu i kaseti, fh-u.
A u glavi ništa, samo žica drži uši da ne otpadnu.
Postavljeno 22 September 2015 - 12:07 PM
Bajs je kupljen pre oko dve godine sa novom kasetom i lancem. Nisam ni nešto preterano vozio, sve skupa sam prešao ne više od 3500 km. Za alat za merenje istrošenosti lanca mi se iskreno ne daju pare, to možda mogu u nekom servisu da proverim. Probaću da uhvatim trenutak sledeći put kad se to desi. Evo nekih slika pa pogledajte stanje kasete i pogona.
Ako su kaseta su kaseta i lanac problem, zameniću ih.
Postavljeno 22 September 2015 - 12:13 PM
Ima par naostrenih zuba na pogonu, ali nije to nista drasticno. Ako nisi nista menjao dve godine, onda kreni da trazis problem od lanca. Usput receno, cini mi se da ti rotor nije odgovarajuci za tu celjust, na slikama deluje kao da pored kocione povrsine hvata i krake.
A u glavi ništa, samo žica drži uši da ne otpadnu.
Postavljeno 22 September 2015 - 12:41 PM
Obrazlozi
Edit: Ukratko, bez linkovanja ka blogu
Postavljeno 22 September 2015 - 01:07 PM
Koliko sam upoznat, a nadam se da jesam, merenje lenjirima, metrom, istezanjem lanca preko velike sajbne su alternativni nacini merenja lanca i ne tako precizni jer kako si sam napisao ne uzimaju u obzir istorsenost rolnica. Potrosenost rolnica je od znacaja jer je upravo rolnica ta koja trosi kasetu i pogon.
An alternative, but less accurate, method is to measure the length of 12 links, which on a new chain should be exactly 12”. When 12 links of an old chain measures 12 and 1/8” or less, you can get away with a new chain only. Any more than that however and you are going to have to buy a new cassette and possibly chainrings as well. Preuzeto sa chain reaction
A u glavi ništa, samo žica drži uši da ne otpadnu.
Postavljeno 22 September 2015 - 01:46 PM
Jedino važno je rastojanje između susednih karika - za penjanje po zupčanicima. Istrošenost rolnica igra zanemarivu ulogu i čak može da pokvari tačnost merenja.
Chain reaction prodaje te alate za merenje.
Evo šta kaže čika Šeldon:
http://www.sheldonbr...com/chains.html
Postavljeno 22 September 2015 - 01:50 PM
Obrazlozi
Edit: Ukratko, bez linkovanja ka blogu
Postavljeno 22 September 2015 - 01:53 PM
Slazem se po ovom pitanju sa Falloutom, rolnice se trose podjednako i ne mogu se uzimati u obzir prilikom merenja. Merenjem preko 20 pinova (254mm=10in) je po meni najbolja metoda, jer nalazi tacno rastojanje izmedju pinova, a rolnice su sve potrosene u skoro podjednakoj meri jer sve prenose podjednako opterecenje.
Postavljeno 22 September 2015 - 02:50 PM
Using a ruler can be error-prone because it is necessary to hold the ruler precisely and measure one end while making sure the other does not slip. For that reason, several companies have developed chain wear measuring tools. The advantage of a special-purpose tool is that it is faster to measure wear.
A u glavi ništa, samo žica drži uši da ne otpadnu.
Postavljeno 22 September 2015 - 03:32 PM
Postavljeno 22 September 2015 - 05:18 PM
Upravo tako - tek istrošenost pinova utiče na pojačano habanje kasete. Istrošenost pinova najtačnije se izmeri kad je lanac zategnut - lenjirom.
Sprave za merenje istrošenosti mere posredno i u merenje ulazi i trošenje rolnica - tako da postoji greška pri merenju. Lanac tvrđih rolnica, istrošenijih pinova će biti isto izmeren, kao lanac mekših, pohabanih rolnica, sa netaknutim pinovima. Dok će lenjir uvek reći pravo stanje - samo je sa meračem potrošenosti brži rad. I da barem orijentacion podatak, pa se posle pravo stanje proveri lenjirom.
Postavljeno 22 September 2015 - 06:08 PM
Upravo tako - tek istrošenost pinova utiče na pojačano habanje kasete. Istrošenost pinova najtačnije se izmeri kad je lanac zategnut - lenjirom.
Sprave za merenje istrošenosti mere posredno i u merenje ulazi i trošenje rolnica - tako da postoji greška pri merenju. Lanac tvrđih rolnica, istrošenijih pinova će biti isto izmeren, kao lanac mekših, pohabanih rolnica, sa netaknutim pinovima. Dok će lenjir uvek reći pravo stanje - samo je sa meračem potrošenosti brži rad...
meni ovo nikako nije jasno, pa aj da krenem sa pitanjima:
kazete da (onaj kupovni) alat za merenje lanca (nepotrebno) racuna i istrosenost rolnica koja ne utice na habanje sajbni i zadnjih lancanika,
jel sam dobro razumeo?
Postavljeno 22 September 2015 - 06:12 PM
Sprave za merenje istrošenosti mere posredno i u merenje ulazi i trošenje rolnica - tako da postoji greška pri merenju... I da barem orijentacion podatak, pa se posle pravo stanje proveri lenjirom.
koliko puta se desila lazna uzbuna tj, da je alat pokazao da nije vreme za zamenu a lenjir pokazao da jeste? A obrnuto?
Postavljeno 22 September 2015 - 06:30 PM
koliko puta se desila lazna uzbuna tj, da je alat pokazao da nije vreme za zamenu a lenjir pokazao da jeste? A obrnuto?
Ulgavnom, kod lanca sa mekšim rolnicama, alat pokaže da je za zamenu pre vremena.
Potrošenost rolnica ne utiče na rastojanje između njih. Samo budu manjeg prečnika, pa za delo milimetra dublje utone ceo lanac u lančanik.
Lančanik se troši kad se lanac "penje" po njemu i kad opterećuje neravnomerno zube. To se dešava kada se pinovi potroše, pa se ceo lanac praktično produži.
Da bi alat merio tačno, morao bi biti takav da meri rastojanje spoljna-spoljna, ili unutrašnja unutrašnja. Ovako, kad se ugurava između rolnica, sa suprotnih strana, onda potrošenost rolnica daje utisak veće istegnutosti nego što je zaista.
0 članova, 0 gosta, 0 anonimnih korisnika