Lanac i istrosenost
#41
Postavljeno 18 November 2013 - 05:24 PM
Znaci od centra pina ides 12 karika do narednog centra pina. Nov lanac je okvirno 305mm, a 1% istrosen je 308mm, ja svoj menjam na 307mm.
Mozes na par mesta na lancu da premeris cisto da budes siguran, mada ja nisam do sada primetio vece odstupanje, cak i kad merim u segmentu gde je spojnica.
Svidja mi se ovo poredjenje cirkulara Samo nisam siguran da cu uspeti da nadjem taj pogon, mislim da sam ga bacio.
#44
Postavljeno 18 November 2013 - 06:13 PM
Slazem se, samo covek hoce na brzinu da premeri bez skidanja (ako sam dobro razumeo). A ako nesto najvise mrzim to je da skidam lanac koji nema brzu spojnicu, tj da ga spajam opet na istom mestu, uvek se iznerviramNeka izmeri ceo lanac ipak kad već skida, jer je komfornije pa samim tim i manja šansa da se pogreši, a i ako eventualno pogreši malčice, ta mala greška na ceo lanac unosi daleko manje procentualno odstupanje nego kad se meri samo parče.
Plus za prvu pomoc je bitno samo da vidimo da li ga merac zeza ili ne, ali izgleda da je i merac bio manje-vise u pravu, problem lezi negde drugde a ne u lancu (koji je za zamenu).
#45
Postavljeno 18 November 2013 - 06:24 PM
@black
500 km je jako malo za lanac, osim ako se ne vozi u zimskom periodu po soli....
Kupujem jedan xtr paralelogram u ocuvanom stanju(bez lufta)!
#46
Postavljeno 19 November 2013 - 06:06 PM
Alat meri kompletnu istrošenost lanca - pločice, osovine (ili kako se već zovu) i rolnice. Merenjem dužine spolja meri se samo istrošenost pločica i osovina. Idealno bi bilo izmeriti i zabeležiti unutrašnju dužinu nonijusom (šuberom), pa računati u odnosu na to. Kad se nema ta mogućnost, meni je alat dosta pouzdaniji.A tim alatkama za merenje ništa ne verujem. Ajde pošto već imaš spojnicu izmeri dužinu komplet lanca ako te ne mrzi, baš me zanima, pa da izračunamo i uporedimo s tim meračem.
#47
Postavljeno 19 November 2013 - 07:13 PM
Evo opet ovaj link, kačio sam ga već ranije, tu je sve raščivijano do detalja:
As of 2009/10, almost all commercial bicycle tools for measuring bicycle chain wear are inaccurate. This note explains why, and how to build an accurate tool.
http://pardo.net/bik...il-004/000.html
#49
Postavljeno 19 November 2013 - 07:27 PM
Piše sve detaljno na linku, sekcija "Pin/Bushing Wear vs. Bushing/Roller Wear" dijagram C.
Bushing/Roller wear is shown schematically by C in the following figure. Compared to the unworn chain, every roller is offset slightly to the left, but the pin-to-pin distance is the same as the unworn chain B. That is, roller wear does not affect the chain spacing.
The important issue of chain wear is that the spacing changes, causing the chain to ride up on the sprocket teeth. Thus, it is important to measure pin/bushing wear. However, bushing/roller wear does not affect chain performance unless it becomes so severe that it affects structural integrity — the bearing is worn away, the roller fractures, or the like. Thus, bushing/roller wear should not be included in overall wear measurements.
#50
Postavljeno 19 November 2013 - 07:27 PM
http://i42.tinypic.com/160yhk5.jpg
http://i40.tinypic.com/15p4944.jpg
http://i42.tinypic.com/2po79kz.jpg
#52
Postavljeno 19 November 2013 - 08:08 PM
#54
Postavljeno 20 November 2013 - 11:58 PM
#55
Postavljeno 21 November 2013 - 12:20 AM
Rolnice nisu uopšte bitne, već samo ono što utiče na izduživanje lanca tj povećanje razmaka među pinovima. Kolko vidim te alatke su namerno izbaždarene da pokažu da je za zamenu pre vremena.
Evo opet ovaj link, kačio sam ga već ranije, tu je sve raščivijano do detalja:As of 2009/10, almost all commercial bicycle tools for measuring bicycle chain wear are inaccurate. This note explains why, and how to build an accurate tool.
http://pardo.net/bik...il-004/000.html
Odlican link.
Logicna prica.
Hvala Gadjan
when you look into abbyss, the abbyss looks into you www.bikecologic.com
(kad pogledas u Bezdan, Bezdan pogleda u Tebe) www.facebook.com/bikecologic
#56
Postavljeno 21 November 2013 - 10:21 AM
Kod mene se desilo obrnuto:Kolko vidim te alatke su namerno izbaždarene da pokažu da je za zamenu pre vremena.
Tokom avgusta sam alatkom (BBB) merio istrošenost lanca i nikada nije pokazivala više od 0.75, niti su postojali bilo kakvi problemi prilikom "šiftanja" "brzina". U jednom trenutku sam postao sumnjičav kada sam konsultovao "servisnu knjižicu" bicikla i u njoj video da sam tim lancem (SRAM 971) prešao više od 3000km (MTB, većinom po FG). Lanac je bio montiran na novu Shimano 9f HG-80 (11-34T) kasetu. Skinuo sam lanac i stavio novi, opet 971. Ispostavilo se da je lančanik sa 17 zubaca, koji najviše vozim, istrošen toliko da je novi lanac preskakao preko njega...
Ovakva situacija mi se prvi put dogodila - uglavnom je svaka kaseta izdržavala 3 lanca koji su menjani na oko 2000km kada bi alatka pokazivala da je vreme za zamenu.
#57
Postavljeno 21 November 2013 - 02:31 PM
Hvala na linku, dobro razjašnjeno. Što se mene tiče, i dalje ću da idem na konzervativnu meru koju daje standardni alat, i tako ne menjam ni lanac godišnje sa svojom kilometražom a morao bih prilično da se namučim da nađem zamenu šajbni pogona, ali dobro je znati tačno šta, kako i zašto.http://pardo.net/bike/pic/fail-004/000.html
#58
Postavljeno 21 November 2013 - 03:01 PM
Lanci 5600, 5700, 6600, X10, svi su tu negde, mozda sam sa 5600 najmanje presao ali mozda.
Svi pomenuti lanci su bili novi kada sam ih koristio, dusu su ispustali od 3+ do 4000+ kilometara mesovite voznje, svaki lanac je redovno odrzavan(kao i ostatak bicikla).
Lanac koji je tata i rodjak iz inostranstva i predsednik za sve gorepomenute lance je 7801, on se ispiskio po ostalima sa svojih 10000+ kilometara.
Svaki lanac je prebacivao odlicno, kada je nova kaseta onda su lanci leteli kao po puteru.
https://youtube.com/@ionebike
#59
Postavljeno 21 November 2013 - 04:24 PM
Nesto malo za one koji ne vole bikini statistike, tabele, preporuke proizvodjaca, nego prvu ruku koja nuzdu menja ...Svaki lanac je prebacivao odlicno, kada je nova kaseta onda su lanci leteli kao po puteru.
lepa kilometraza
nesto sam znatizeljan, na cemu su vozeni svi navedeni lanci
u fazonu da li su svi vozeni na lancanicima/zupcanicima kvaliteta 105 ili ULTEGRA
ili je svaki vozen sa "svojom garniturom"
npr: 5600 vozen sa 105com dok je 7801 vozen sa DA?
Ako je sve vozeno na istom kvalitetu sajbni i lancanika onda je to sirova razlika u kvalitetu lanca.
Ako je 7801 vozen na DA, moguc je uticaj kvaliteta i tih ostalih komponenti na taku veliku razliku u kilometrima, sto je opet pokazatelj razlike u kvalitetu tu ne samo lanca vec i ostalih komponenti.
Razlike u kvalitetu smo svi svesni ali, ovako brojcano izrazeno,
moram da priznam da sam se odusevio. =D>
#60
Postavljeno 21 November 2013 - 05:20 PM
0 članova čita ovu temu
0 članova, 0 gosta, 0 anonimnih korisnika