Jump to content


Fotografije

Lanac i istrosenost


  • Molimo uloguj se da bi odgovorio
662 odgovora na ovu temu

#41 dule0911

dule0911
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2446 posts
  • LocationLestane, Beograd

Postavljeno 18 November 2013 - 05:24 PM

Ne mora bas da ga skida za ovo okvirno merenje (posto nema brzu spojnicu), dovoljno ce biti da ga samo zategne na bajsu i premeri 12 ili koliko vec linkova ima do 30,5cm. Neka neko drzi pedalu zategnutu ako ne mozes sam, mada sam se ja vec navikao jer ovako merim lanac.
Znaci od centra pina ides 12 karika do narednog centra pina. Nov lanac je okvirno 305mm, a 1% istrosen je 308mm, ja svoj menjam na 307mm.
Mozes na par mesta na lancu da premeris cisto da budes siguran, mada ja nisam do sada primetio vece odstupanje, cak i kad merim u segmentu gde je spojnica.

Svidja mi se ovo poredjenje cirkulara :mrgreen: Samo nisam siguran da cu uspeti da nadjem taj pogon, mislim da sam ga bacio.
  • 0

#42 Gadjan

Gadjan
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4653 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 18 November 2013 - 05:59 PM

Neka izmeri ceo lanac ipak kad već skida, jer je komfornije pa samim tim i manja šansa da se pogreši, a i ako eventualno pogreši malčice, ta mala greška na ceo lanac unosi daleko manje procentualno odstupanje nego kad se meri samo parče.
  • 0

#43 BlackBiker

BlackBiker
  • Members
  • PipPipPipPip
  • 269 posts

Postavljeno 18 November 2013 - 06:02 PM

Ovaj sto mi je na bajsu tj sram ima 30,7cm evo sad sam izmerio
  • 0

#44 dule0911

dule0911
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2446 posts
  • LocationLestane, Beograd

Postavljeno 18 November 2013 - 06:13 PM

Postavi slike pogona da vidimo kakav je.

Neka izmeri ceo lanac ipak kad već skida, jer je komfornije pa samim tim i manja šansa da se pogreši, a i ako eventualno pogreši malčice, ta mala greška na ceo lanac unosi daleko manje procentualno odstupanje nego kad se meri samo parče.

Slazem se, samo covek hoce na brzinu da premeri bez skidanja (ako sam dobro razumeo). A ako nesto najvise mrzim to je da skidam lanac koji nema brzu spojnicu, tj da ga spajam opet na istom mestu, uvek se iznerviram :?
Plus za prvu pomoc je bitno samo da vidimo da li ga merac zeza ili ne, ali izgleda da je i merac bio manje-vise u pravu, problem lezi negde drugde a ne u lancu (koji je za zamenu).
  • 0

#45 brko83

brko83
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2939 posts
  • LocationKV !!!

Postavljeno 18 November 2013 - 06:24 PM

Da ne ureknem, pc 870 vec 2400 km na drumasu i ni blizu 0,75....Nikad nisam imao bolji lanac!


@black
500 km je jako malo za lanac, osim ako se ne vozi u zimskom periodu po soli....
  • 0
Kupujem avid arch rival jednu ili obe celjusti!

Kupujem jedan xtr paralelogram u ocuvanom stanju(bez lufta)!

#46 Fiery

Fiery
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2272 posts

Postavljeno 19 November 2013 - 06:06 PM

A tim alatkama za merenje ništa ne verujem. Ajde pošto već imaš spojnicu izmeri dužinu komplet lanca ako te ne mrzi, baš me zanima, pa da izračunamo i uporedimo s tim meračem.

Alat meri kompletnu istrošenost lanca - pločice, osovine (ili kako se već zovu) i rolnice. Merenjem dužine spolja meri se samo istrošenost pločica i osovina. Idealno bi bilo izmeriti i zabeležiti unutrašnju dužinu nonijusom (šuberom), pa računati u odnosu na to. Kad se nema ta mogućnost, meni je alat dosta pouzdaniji.
  • 0

#47 Gadjan

Gadjan
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4653 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 19 November 2013 - 07:13 PM

Rolnice nisu uopšte bitne, već samo ono što utiče na izduživanje lanca tj povećanje razmaka među pinovima. Kolko vidim te alatke su namerno izbaždarene da pokažu da je za zamenu pre vremena.
Evo opet ovaj link, kačio sam ga već ranije, tu je sve raščivijano do detalja:

As of 2009/10, almost all commercial bicycle tools for measuring bicycle chain wear are inaccurate. This note explains why, and how to build an accurate tool.


http://pardo.net/bik...il-004/000.html
  • 0

#48 zare

zare
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4276 posts

Postavljeno 19 November 2013 - 07:20 PM

Kako nisu bitne rolnice kada one direktno nalezu na zube? Ako se rolnica trosi onda i ta mera mora da udje u ukupno "istezanje" a to pokazuje alat a ne merenje.
  • 0
.

#49 Gadjan

Gadjan
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4653 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 19 November 2013 - 07:27 PM

Zato što istrošenost rolnica ne povećava izduživanje lanca, spacing među pinovima ostaje isti i samim tim lanac leži u dnu lančanika gde i treba i ne penje ze gore ka vrhu...
Piše sve detaljno na linku, sekcija "Pin/Bushing Wear vs. Bushing/Roller Wear" dijagram C.

Bushing/Roller wear is shown schematically by C in the following figure. Compared to the unworn chain, every roller is offset slightly to the left, but the pin-to-pin distance is the same as the unworn chain B. That is, roller wear does not affect the chain spacing.

The important issue of chain wear is that the spacing changes, causing the chain to ride up on the sprocket teeth. Thus, it is important to measure pin/bushing wear. However, bushing/roller wear does not affect chain performance unless it becomes so severe that it affects structural integrity — the bearing is worn away, the roller fractures, or the like. Thus, bushing/roller wear should not be included in overall wear measurements.


  • 0

#50 Gadjan

Gadjan
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4653 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 19 November 2013 - 07:27 PM

A inače evo i mog cirkulara, Dule jesam li pobedio? :mrgreen:

http://i42.tinypic.com/160yhk5.jpg

http://i40.tinypic.com/15p4944.jpg

http://i42.tinypic.com/2po79kz.jpg
  • 0

#51 dule0911

dule0911
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2446 posts
  • LocationLestane, Beograd

Postavljeno 19 November 2013 - 07:53 PM

Posto ja nemam slike, onda jesi pobednik :D
Ali generalno ovaj sto sam ja imao je bio jos gori, znaci kao tvoj srednji, takvi su bili svi, samo su na mestu gde se nateze (prednja strana zuba) svi imali dodatni stepenik, pored zasiljenog spica :D
  • 0

#52 Gadjan

Gadjan
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4653 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 19 November 2013 - 08:08 PM

Ovde veliki nije u takvom stanju jer više nije mogao da se vozi koliko je lanac bio izdužen, bukvalno ne može nikako da legne, naiđe par zubaca pa onda sledeći maši za pola zuba tačno po sredini rupe :) ili kad ga zategneš popne se do samog vrha na špiceve. Pa je onda korišćena samo srednja i mala dok je moglo. Iako je srednja daleko potrošenija lanac legne nekako jer je manji obim. Ali preskače pod jačim opterećenjem čak i sa izduženim lancem koji mu se prilagodio, sa novim ne bi mogao ni da kreneš.
  • 0

#53 ilicn

ilicn
  • Members
  • PipPipPipPip
  • 201 posts

Postavljeno 20 November 2013 - 06:12 AM

sram 971 traje mi vec oko 3500km, merenjem smo ustanovili da ne moze ni kraca a kamoli duza strana kljuca da upadne... podmazivanje i ciscenje vrlo vrlo cesto, i ne teram da pucaju kolena :D
  • 0

#54 stolegrom

stolegrom
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4578 posts

Postavljeno 20 November 2013 - 11:58 PM

Dobri su Sram lanci, nema sta (pa samo njih i vozim). =D> Moj PC1031takodje meljem preko 3500km i jos nije blizu da upadne na 0.75%.
  • 0

#55 alx

alx
  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 679 posts

Postavljeno 21 November 2013 - 12:20 AM

Rolnice nisu uopšte bitne, već samo ono što utiče na izduživanje lanca tj povećanje razmaka među pinovima. Kolko vidim te alatke su namerno izbaždarene da pokažu da je za zamenu pre vremena.
Evo opet ovaj link, kačio sam ga već ranije, tu je sve raščivijano do detalja:

As of 2009/10, almost all commercial bicycle tools for measuring bicycle chain wear are inaccurate. This note explains why, and how to build an accurate tool.


http://pardo.net/bik...il-004/000.html


Odlican link.
Logicna prica.
Hvala Gadjan
  • 0

when you look into abbyss, the abbyss looks into you        www.bikecologic.com
(kad pogledas u Bezdan, Bezdan pogleda u Tebe)            www.facebook.com/bikecologic


#56 gordan

gordan
  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 517 posts
  • LocationNovi Sad

Postavljeno 21 November 2013 - 10:21 AM

Kolko vidim te alatke su namerno izbaždarene da pokažu da je za zamenu pre vremena.

Kod mene se desilo obrnuto:
Tokom avgusta sam alatkom (BBB) merio istrošenost lanca i nikada nije pokazivala više od 0.75, niti su postojali bilo kakvi problemi prilikom "šiftanja" "brzina". U jednom trenutku sam postao sumnjičav kada sam konsultovao "servisnu knjižicu" bicikla i u njoj video da sam tim lancem (SRAM 971) prešao više od 3000km (MTB, većinom po FG). Lanac je bio montiran na novu Shimano 9f HG-80 (11-34T) kasetu. Skinuo sam lanac i stavio novi, opet 971. Ispostavilo se da je lančanik sa 17 zubaca, koji najviše vozim, istrošen toliko da je novi lanac preskakao preko njega...
Ovakva situacija mi se prvi put dogodila - uglavnom je svaka kaseta izdržavala 3 lanca koji su menjani na oko 2000km kada bi alatka pokazivala da je vreme za zamenu.
  • 0
--

#57 Fiery

Fiery
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2272 posts

Postavljeno 21 November 2013 - 02:31 PM

http://pardo.net/bike/pic/fail-004/000.html

Hvala na linku, dobro razjašnjeno. Što se mene tiče, i dalje ću da idem na konzervativnu meru koju daje standardni alat, i tako ne menjam ni lanac godišnje sa svojom kilometražom a morao bih prilično da se namučim da nađem zamenu šajbni pogona, ali dobro je znati tačno šta, kako i zašto.
  • 0

#58 IONE

IONE
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 979 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 21 November 2013 - 03:01 PM

Nesto malo za one koji ne vole bikini statistike, tabele, preporuke proizvodjaca, nego prvu ruku koja nuzdu menja :)

Lanci 5600, 5700, 6600, X10, svi su tu negde, mozda sam sa 5600 najmanje presao ali mozda.
Svi pomenuti lanci su bili novi kada sam ih koristio, dusu su ispustali od 3+ do 4000+ kilometara mesovite voznje, svaki lanac je redovno odrzavan(kao i ostatak bicikla).
Lanac koji je tata i rodjak iz inostranstva i predsednik za sve gorepomenute lance je 7801, on se ispiskio po ostalima sa svojih 10000+ kilometara.

Svaki lanac je prebacivao odlicno, kada je nova kaseta onda su lanci leteli kao po puteru.
  • 0
<p>Biciklisticki Youtube Kanal Kopirajte link(copy/paste)
https://youtube.com/@ionebike

#59 IgorN

IgorN
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 5457 posts

Postavljeno 21 November 2013 - 04:24 PM

Nesto malo za one koji ne vole bikini statistike, tabele, preporuke proizvodjaca, nego prvu ruku koja nuzdu menja :) ...Svaki lanac je prebacivao odlicno, kada je nova kaseta onda su lanci leteli kao po puteru.


lepa kilometraza :)

nesto sam znatizeljan, na cemu su vozeni svi navedeni lanci
u fazonu da li su svi vozeni na lancanicima/zupcanicima kvaliteta 105 ili ULTEGRA
ili je svaki vozen sa "svojom garniturom"
npr: 5600 vozen sa 105com dok je 7801 vozen sa DA?

Ako je sve vozeno na istom kvalitetu sajbni i lancanika onda je to sirova razlika u kvalitetu lanca.

Ako je 7801 vozen na DA, moguc je uticaj kvaliteta i tih ostalih komponenti na taku veliku razliku u kilometrima, sto je opet pokazatelj razlike u kvalitetu tu ne samo lanca vec i ostalih komponenti.

Razlike u kvalitetu smo svi svesni ali, ovako brojcano izrazeno,
moram da priznam da sam se odusevio. =D>
  • 0

#60 Fiery

Fiery
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2272 posts

Postavljeno 21 November 2013 - 05:20 PM

Zanimljiva je tako velika razlika 7800 lanca u odnosu na ostale, pošto bi, teorijski, 5600, 6600 i 7800 trebalo da budu identični lanci, samo sa razlikom u finišu - 5600 bez, 6600 pocinkovane spoljne karike, 7800 pocinkovano sve. Praksa očigledno ipak pokazuje drugo :)
  • 0




0 članova čita ovu temu

0 članova, 0 gosta, 0 anonimnih korisnika