Lanac i istrosenost
#362
Postavljeno 05 February 2020 - 11:44 AM
Ništa od toga nije jeftino i brzo se troši, ja imam bočicu testerola od 200 mililitara koju sam doneo sa sobom iz sela kad sam se preselio u BG pre više od 3 godine i još uvek je nisam potrošio, a podmazujem redovno nije da ne održavam. I meni je čudno da se tako sporo troši ali siguran sam da nisam dopunjavao bočicu jer ovde nisam kupio testerol nemam ga, a nisam ni bočicu nosio za selo da dopunim, barem se ne sećam.
Znači litar teseterola cenim da bi mi trajao oko 20 godina.
Dobro sad kad pojačam vožnje i kilometraže neće, ali preko 15 godina sigurno.
#363
Postavljeno 05 February 2020 - 01:04 PM
Ništa od toga nije jeftino i brzo se troši, ja imam bočicu testerola od 200 mililitara koju sam doneo sa sobom iz sela kad sam se preselio u BG pre više od 3 godine i još uvek je nisam potrošio, a podmazujem redovno nije da ne održavam. I meni je čudno da se tako sporo troši ali siguran sam da nisam dopunjavao bočicu jer ovde nisam kupio testerol nemam ga, a nisam ni bočicu nosio za selo da dopunim, barem se ne sećam.
Znači litar teseterola cenim da bi mi trajao oko 20 godina.
Dobro sad kad pojačam vožnje i kilometraže neće, ali preko 15 godina sigurno.
Meni litar testerola traje godinama - u servisu. OK, razblažujem sa 1/5 do 1/3 dizela (u zavisnosti od spoljne temperature), ali opet - sporo se troši.
Teflonski sprej je super jer puno manje lepi prljavštinu, ali košta oko 500 dinara za bocu koja traje otprilike koliko i lanac (ako se samo njime podmazuje), ako ne i kraće. Što znači da to treba dodati na cenu lanca. Naravno, postavlja se pitanje da li lanac traje puno duže sa takvim podmazivanjem. Što ću isto isprobati.
#364
Postavljeno 05 February 2020 - 03:08 PM
Ne treba mešati babe i žabe, što se kaže. To što baždare na tim alatima nije procenat izduženja lanca. Pretpostavljam da je to procenat kada je zreo za zamenu (75% i 100%).
Kada takvim alatom izmeriš i pokaže da je lanac zreo za zamenu, merenje lenjirom često pokaže da još nije izdužen za više od 0,5%.
Na prvoj slici je nov lanac,a na drugoj isti lanac koji je presao 1500 km. Alat je sasvim pouzdan,samo nema da se kupi,bio uPlanet bike-u 1100din. pre nekoliko godina,mozda sada i ima ali cisto sumnjam, ljudi ne vide prednost takvog merenja i za tu cenu,jer nije ni malo jeftin.
I tacno se slaze sa merenjem sublerom. Cak i preciznije,jer ponavljam sublerom meriti mora da se malo covek pomuci.I nema veze sa ovim drekovima za 750 din. potpuno dugi princip merenja, prati se stalno kako se lanac isteze,bas zbog dugackih krakova.
Jel nasao neko efikasan nacin vadjenja peska iz lanca? Meni ni potapanje u dizel tu ne resi skroz problem.
Najefikasniji nacin je da stavis u 6-litarsku flasu lanac,i uljni razredjivac ili dizel, i muckas muckas dok te ruke ne zabole,pa promenis tecnost i opet muckas,muckas.Posle malo presusis na toploti. Od ovoga ja ne znam za efikasniji nacin ciscenja lanca od prljavstine.
#367
Postavljeno 05 February 2020 - 04:02 PM
Odem u petak zbog točka kod majstora, on zabezeknut i začuđen kad je video lanac. Zna on da ja to akam pa dok traje, traje, ali lanac suv i žut od rđe, bruka.
Zove on u subotu i kaže da je promenio i lanac. Što? Istegnut.
Sednem ja na biciklu, ma nikako da uhvati zube, samo obleće. Vratim biciklu, ispričam šta se dešava, a on kaže il novi zupčanici il da vrati stari lanac. Ma vrati lanac, žao mi ga tek 3.500 km prešao. Sad mi se dešava da preskoči, nije strašno, ali moram ga voziti, mnogo mi to rano da se menja. A i zupčanici tek na 17.000 km.
#368
Postavljeno 05 February 2020 - 04:04 PM
Lanac ne sme da se ostavi u razređivaču u nadi da će se sve odmastiti - neće, al će se zato promeniti površina metala, znači neka hemija se odvija i ne znam koliko to duboko i daleko doseže.
Ono kad baš mora da se očisti lanac, tu ide ceo program, lanac u razređivač pa posle toga obavezno četka i neki abrazivni prašak/deterdžent za veš, pa dooobro ispiranje vodom i, najbrža metoda - feniranje. Naravno, ako se lanac ocakljuje, moraju da se oribaju i svi redom lančanici, tu rade akra i četka.
Ili, ko je na MTB-u, odvozate 60-ak km po terenu gde je podloga od peščara kad je suvo. Bukvalno ima da ga ispeskira. Kod kuće samo polijete vodom da padne prašina i podmažete.
#372
Postavljeno 05 February 2020 - 06:30 PM
Ja osetim pod nogama kada je lanac izduzen,ne ide vise toliko tecno kao sa dobrim lancem i lancanicima,i da me to ne nervira to kao da malo grebucka,mogao bih isto tako dugo da vozim, zato je i najbolje kada se vozi sa izduzenim lancem, ne menjati nov lanac,jer ce da preskace, vec su zubci lancanika deformisani,ostaviti sve staro pa dokle ide.
#373
Postavljeno 05 February 2020 - 07:28 PM
^^
nisam siguran da takav savet ima smisla ako imas pogon od 500 eur i kasetu od 100
Probao sam ovo:
Malo sam guglao za merenje sa sublerom i nasao sam ovo:
How to measure chain stretch using vernier calipers (preferably digital for more accuracy).
1) Open the caliper to 5.6 inches/142.24mm.
2) Insert the inside caliper between the chain rollers.
3) Extend the calipers and record the measurements:
New chain= 5.715 inches/145.161mm
1/2% stretched (consider looking for a replacement)= 5.745 inches/145.923mm
3/4% stretched (replace)= 5.760 inches/146.304mm
1% stretched (replace immediately along with new drivetrain)= 5.775 inches/146.685mm
bas cu da probam posto imam i nove i stare lance.
Imam jedan potpuno nov i nekoriscen lanac i nekoliko starih
moze vrlo precizno da se ismeri potrosenost u deseti deo milimetra (da ne pominjem da ima sublera koji mere i preciznije), tako da recimo sram 1130 koji je na bajsu posle 3750km je 0.32% potrosen
Dok stara ultegra koja ima vise od 15000km je na 0.70% zamenjena zajedno sa kasetom
Jos kada bi bila fora da moze i potrosenost kasete da se izmeri
#375
Postavljeno 05 February 2020 - 08:46 PM
U zavisnosti od odrzavanja i terena po kojima se vozi, sasvim je normalno da se lanac nize klase menja na 3-5000 km, ako se neredovno odrzava i krace. I sasvim je OK da skuplji lanac traje dosta duze jer dosta vise i kosta i napravljen je od izdrzljivijih legura metala.
Kome je previse skupo da redovno menja lance, bolje je da razmisli da predje na osmofaz gde su lanci i duplo jeftiniji.
Kao sto smo videli iz klipa koji je postavio Dule, potrosen lanac i jos gore pohabani delovi pogonskih sklopova bicikla mogu biti opasni i nebezbedni za voznju. Delovi bicikla kao sto su tockovi, gume, kocnice i pogonski sklop treba uvek drzati u tehnicki perfektnom stanju. Takve stvari mogu da naprave razliku hocemo li pasti sa bicikla i ozbiljno se povrediti u kriticnoj situaciji ili to pak mozemo izbeci....
"Jedina prava greška je ona iz koje ne naučimo ništa". H. Ford
#376
Postavljeno 06 February 2020 - 08:02 AM
Ja apsolutno ne vidim poentu vozenja jednog lanca do momenta kada takoreci lanac pojede kasetu, pa samim tim verovatno pocne da tupi i zube na lancanicima. Ne vidim svrhu toga ni kada je skuplja a ni jeftinija oprema u pitanju. Meni je to kao kada bi neko rekao da ne menja ulje u motoru auta dok ne pocne da izbacuje plavi dim pa onda sa zamenom ulja zameni i karike na motoru.
U zavisnosti od odrzavanja i terena po kojima se vozi, sasvim je normalno da se lanac nize klase menja na 3-5000 km, ako se neredovno odrzava i krace. I sasvim je OK da skuplji lanac traje dosta duze jer dosta vise i kosta i napravljen je od izdrzljivijih legura metala.
Kome je previse skupo da redovno menja lance, bolje je da razmisli da predje na osmofaz gde su lanci i duplo jeftiniji.
Kao sto smo videli iz klipa koji je postavio Dule, potrosen lanac i jos gore pohabani delovi pogonskih sklopova bicikla mogu biti opasni i nebezbedni za voznju. Delovi bicikla kao sto su tockovi, gume, kocnice i pogonski sklop treba uvek drzati u tehnicki perfektnom stanju. Takve stvari mogu da naprave razliku hocemo li pasti sa bicikla i ozbiljno se povrediti u kriticnoj situaciji ili to pak mozemo izbeci....
Čelični jeftin pogon traje baš dugo - čak i sa takvim lancem.
Pogledaj kilometraže koje pravi kolega zoran031. Da se lanac menja redovno, cene zamenjenih lanaca bi se nakarikale i prešle cenu celog pogonskog sklopa.
Kome ne smeta sporijie menjanje brzina i nešto malo veća verovatnoća da lanac pukne (ili, barem na kratko, preskoči) - što se uštede tiče, takav režim upotrebe ima smisla. Tj. postoji računica.
#378
Postavljeno 06 February 2020 - 11:32 AM
Cak i kad su jeftine komponente u pitanju, moje misljenje je isto.
Jedan lanac za 6,7,8 brzina kosta koliko? 800 dinara? Trajace uz redovno odrzavanje i do 5000 km, sto znaci da neko ko prelazi godisnje 15000 km na biciklu zamenice u jednoj godini oko 3 lanca i jednu kasetu. To je trosak od grubo receno 4000 dinara, mozda malo vise, ali za predjenih 15k kilometara?
Neka mi neko navede bilo koje prevozno sredstvo na kojem covek moze da predje te kilometre za iste pare... Jedino peske da ide, a tad ce za tih 15k da potrosi ko zna koliko pari patika i opet te izadje skuplje.
A da ne govorimo koliko je bezbednije voziti ispravan bicikl i biti siguran da te isti nece ostaviti u nekoj vukoyebini ko zna gde.
Po meni je redovna kontrola i zamena lanca samo stvar zdravog razuma, nista vise...
"Jedina prava greška je ona iz koje ne naučimo ništa". H. Ford
#379
Postavljeno 06 February 2020 - 02:41 PM
Bas tako.
Cak i kad su jeftine komponente u pitanju, moje misljenje je isto.
Jedan lanac za 6,7,8 brzina kosta koliko? 800 dinara? Trajace uz redovno odrzavanje i do 5000 km, sto znaci da neko ko prelazi godisnje 15000 km na biciklu zamenice u jednoj godini oko 3 lanca i jednu kasetu. To je trosak od grubo receno 4000 dinara, mozda malo vise, ali za predjenih 15k kilometara?
Neka mi neko navede bilo koje prevozno sredstvo na kojem covek moze da predje te kilometre za iste pare... Jedino peske da ide, a tad ce za tih 15k da potrosi ko zna koliko pari patika i opet te izadje skuplje.
A da ne govorimo koliko je bezbednije voziti ispravan bicikl i biti siguran da te isti nece ostaviti u nekoj vukoyebini ko zna gde.
Po meni je redovna kontrola i zamena lanca samo stvar zdravog razuma, nista vise...
Svako bira sebi i za sebe. Pomenuti kolega se sit navozao sa svojim režimom zamene.
Slično važi i za gradsku vožnju bajsa - barem po ravnom Novom Sadu.
#380
Postavljeno 06 February 2020 - 03:13 PM
Max 3.5k i menjam lanac, tada već pokazuje dosta i osetiš pod tabanima na pedalama da se "melje" nekako pod nogu, onako sitno. Prođeš ispod neke benzinske pumpe gde je onaj fini beton i tada pokaže odmah pod nogu . Vozim 8-fazni pa se jeftino prođe, mada uvek uzem onaj kvalitetniji za 8-faz. Sad imam Z72, a kupio sam X8 koji je 1400 dinara, sad se sprema za ovu sezonu najverovatnije. Vozio sam i z51, ali nekako je grub na drumašu. Ovi malo "skuplji" oko 1000 din su i tanji i tiši i milina je sa njima, prin+bližno su kao da je 9 faz.
Sramov lanac PC830 sam izvozio dok nije počeo da preskače na 4.2k. Bio je ok i nisam primetio da se istegao, ali pokazalo sa preskakanjem.
0 članova čita ovu temu
0 članova, 0 gosta, 0 anonimnih korisnika