Jump to content


Fotografije

Novi bajs


  • Molimo uloguj se da bi odgovorio
39 odgovora na ovu temu

#21 misaxtr

misaxtr
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3059 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 21 August 2008 - 10:14 PM

Zašto se to promenilo pojavom MTB-a ne znam.


Razlog je ocigledan - ponike i ostali koji nisu MTB ne idu po ekstremnim terenima gde zadnji tocak najcesce ODMAH prokliza pri kocenju, bilo da je u pitanju prasina, blato, kamen i sl. A to na terenu uglavnom vodi u horizontalan polozaj ili ti u ispitivanje tvrdoce staze. Dakle, u MTB-u je prednja kocnica i glavna kocnica kojom se prakticnno i kontrolise kako sam bicikl, tako i njegovo kretanje. Sto pre se ovo upraksira - to ce i voznja biti brza, sigurnija i tehnicki umesnije vodjena. Ako se predpostavi da je pri spustevima normalan MTB polozaj prakticno gotovo iza sedista - ne treba biti vidovit pa zamisliti sta se desava pri nekontrolisanom stiskanju zadnje kocnice. Naravno, daleko od toga da se ona uopste ne koristi, ali pri tehnickim zahtevnim delovima i strminama - glavna je prednja, dok zadnja sluzi samo kao pomocno sredstvo. U nekim situacijama pri veoma strmim deonicama, cak je i preporucljivo da se zadnji tocak "zakuca", ali samo zato da bi se sa prednjim tockom i doziranjem prednje kocnice "kormilarilo" niz strminu.
  • 0
Postavljena slika


MTB do groba a i posle...

#22 Biodiesel

Biodiesel
  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 771 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 21 August 2008 - 10:25 PM

@ Sloba_NS

Eeeeeeeee sad da edituješ post u šta vozite... :) :) :)
  • 0
Bože mili, čuda velikoga!
Kad se ćaše po zemlji Srbiji,
po Srbiji zemlji da prevrne
i da druga postane sudija,...

o__
_.>/ _
(_) \(_)

#23 Till983

Till983
  • Members
  • PipPip
  • 41 posts

Postavljeno 22 August 2008 - 05:49 PM

ja vozim road vec duze vreme, i sve koje sam probao imaju prednju kocnicu na desnoj strani, tako da je meni cudno da je kod drugih na levoj :))))
  • 0

#24 Sloba_NS

Sloba_NS
  • Members
  • PipPip
  • 36 posts

Postavljeno 22 August 2008 - 07:36 PM

Sedam godina sam vozio bajs na kome je prednja kočnica sa leve strane i navikao sam da je koristim u 90% situacija. Kod naglih kočenja uglavnom bih jako stisnuo zadnju, a prednju kočnicu bih dodao kada bi skoro bicikl stao. Bojim se da bi zbog stečene navike sa novim biciklom mogao napraviti salto, pa sam brže bolje zamenio mesta komandama.
Lično mislim da ne treba slepo slediti bilo kakvo pravilo u vezi toga, već da svako sebi namesti kako je navikao i kako mu odgovara.
  • 0

#25 Sloba_NS

Sloba_NS
  • Members
  • PipPip
  • 36 posts

Postavljeno 05 September 2008 - 06:06 PM

Evo, posle desetak dana ću probati da sumiram neke utiske u vezi bicikla.

Prvo, i meni najbitnije, je da je bol u zglobovima i šakama počeo nestajati već posle dan- dva nakon prelaska na novi bicikl. Definitivno mi prija veličina i geometrija ovog rama i nešto uspravljeniji položaj sedenja. Rukohvati su od reljefne gume i udobni su, mada mi se tako nisu činili na prvi pogled.

Drugo, utrošak energije je osetno manji nego na MTB-u. Na Meridi imam 700C slikove, dok sam na MTB-u imao 26 x 1.95 kramponke te nije potrebno dalje komentarisati. Koristeći zalet prilikom silaska sa mosta bez okretanja pedala mogu napraviti primetno dalji put u odnosu na MTB. Gume su naduvane na 4 bara.

Što se mehanike tiče, sve radi perfektno, a jedinu zamerku bi uputio na prednju viljušku tj. zvukove koje proizvodi na neravnom terenu i to povremeno, a to je neko sitno zveckanje. Pretpostavljam da zveckaju federi viljuške jer se oni u toku vožnje malo po malo rotiraju oko svoje ose i verovatno u određenom položaju umeju da prave pomenuti zvuk. Pored toga, viljuška odlično radi svoj posao.

Prvog dana promenio sam pedale. Dobio sam pedale sa plastičnim jezgrom (kućištem osovine) i čeličnim gazištem. Iako su me ubeđivali da to ne radim, zamenio sam pedale za potpuno aluminijumske. Nekako u plastiku nemam poverenja, makar je i NASA napravila. Takođe, zamenio sam i sedište. Umesto originalnog Meridinog sedišta, montirao sam sedište Selle Monte Grappa K2, sedište na koje sam navikao u poslednjih 7 godina (3 komada sam promenio na starom biciklu). Dodao sam i ciklo komp Cat Eye Velo 8, zadnje svetlo Trek Flare 7, nosač bidona Merida i bidon Scott. U planu su mi još neko prednje led svetlo, pak treger, nogara i neka torbica. Za sada me je koštao 25.500 dinara.

Toliko za ovaj put. Ako imate neku ideju ili komentar, molim vas, podelite to samnom, sa mnom, s mene, svejedno iliti sve jedno. :D

Pozdrav!
  • 0

#26 Sloba_NS

Sloba_NS
  • Members
  • PipPip
  • 36 posts

Postavljeno 05 September 2008 - 08:43 PM

Da dodam nešto u vezi viljuške. Naime, na slici koju sam okačio ranije (strana 1) viljuška nije onakva kakvu sam ja dobio. Pretpostavljam da je razlika u godini iz koje je model, no nebitno, razlika postoji. Na slici koju sam ranije postovao viljuška nema zaštitnu gumu i oprugu kao moja (vi ćete znati koji je to sistem u pitanju), već ima glatku srebrnu cev koja, jel, ulazi u donji, deblji deo viljuške.

Opruga na viljušci je dosta "knap" u odnosu na cev oko koje se nalazi i rotirajući se oko svoje ose u određenom položaju kači o cev na kojoj se nalazi i proizvodi zvuk o kome sam pisao. Ispod opruge na jednom mestu cevi postoje i tragovi češanja. S obzirom da je cela konstrukcija bila suva, kao pravi Balkanac uzeo sam WD40 sprej i naneo ga ispod zaštitne gume. Poveden time da je u sastavu WD40 15% lubrikanta, pomislio sam da će to biti od pomoći, no međutim, prevario sam se. Ono što je u većem delu sastava WD40 spreja, a to je cleaner učinilo je to da sam napravio tri puta gore. :mrgreen: Sada se prilikom rada viljuške čuje "tk, tk..." nalik zvuku koji pravimo kada trljamo prste kada su savršeno čisti. Toliko od mene i mog eksperimentisanja, a sada mi je potrebna pomoć. Koje mi sredstvo preporučujete za podmazivanje viljuške, neku mast, koju i.t.d.?

Na slici je moja viljuška, a drugi sistem je na ranije postavljenoj slici.

Attached Thumbnails

  • P9050032.JPG

  • 0

#27 Biodiesel

Biodiesel
  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 771 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 05 September 2008 - 08:46 PM

Pogledaj ovo....možda pomogne

viewtopic.php?f=3&t=934
  • 0
Bože mili, čuda velikoga!
Kad se ćaše po zemlji Srbiji,
po Srbiji zemlji da prevrne
i da druga postane sudija,...

o__
_.>/ _
(_) \(_)

#28 Sloba_NS

Sloba_NS
  • Members
  • PipPip
  • 36 posts

Postavljeno 07 September 2008 - 08:27 AM

Pogledao sam topic i kapiram da se tu govori o drugačijem sistemu viljuške, dok je problem koji ja imam nešto drugačiji. Viljuške o kojima se govori u tom topicu nemaju oprugu kao moja viljuška. Znači, oko štapa viljuške nalazi se opruga, a preko opruge zaštitna (harmonika) guma (external coil spring). Opruga u određenom položaju (pošto nije fiksirana i okreće se oko svoje ose) kači o štap viljuške i stvara trenje koje ne pravi ni jedan problem do zvuka. Zbog svega toga me interesuje koje sredstvo za podmazivanje da stavim ispod opruge.

Inače, u pitanju je viljuška Suntour SF-M2000. http://www.srsuntour... ... l&tnid=133
  • 0

#29 Sloba_NS

Sloba_NS
  • Members
  • PipPip
  • 36 posts

Postavljeno 07 September 2008 - 11:07 AM

Problem je rešen. "Tk, tk, tk..." zvuk koji se pojavljivao nakon više uzastopnih nabijanja viljuške zapravo nije pravila spoljna opruga već suva unutrašnjos viljuške. Skinuo sam čepove i u viljušku sunuo malo motornog ulja gustine 15W. Nepoželjni zvuk je odmah nestao, a viljuška u celini radi tiše i mekše.

Znam da nisam koristio specijalno ulje namenjeno tim stvarima, ali mislim da nije greška ni ono što sam ja učinio. Bilo kako bilo, rezultat je dobar.

Nisam do sada imao bajk sa suspenzijom pa me interesuje da li je normalno da viljuška u startu bude suva. Pitam se, pitam... :roll:
  • 0

#30 Sloba_NS

Sloba_NS
  • Members
  • PipPip
  • 36 posts

Postavljeno 19 October 2008 - 04:54 PM

@ Sloba_NS

Eeeeeeeee sad da edituješ post u šta vozite... :) :) :)


Jeste da je prošlo dosta vremena, ali nisam zaboravio da sam ostao dužan: viewtopic.php?f=5&t=9&start=180

Još jednom, hvala za pomoć i preporuku- bicikl se pokazao kao pun pogodak!
  • 0

#31 Biodiesel

Biodiesel
  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 771 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 19 October 2008 - 07:04 PM

n:anim_32 n:bicycle n:bicycle n:bicycle n:bicycle n:bicycle
  • 0
Bože mili, čuda velikoga!
Kad se ćaše po zemlji Srbiji,
po Srbiji zemlji da prevrne
i da druga postane sudija,...

o__
_.>/ _
(_) \(_)

#32 Sloba_NS

Sloba_NS
  • Members
  • PipPip
  • 36 posts

Postavljeno 12 November 2008 - 07:48 PM

Imao sam jedan dosta interesantan problem sa kočnicama. Naime, na V- brake-u fabrički su namontirane pakne Promax koje su prvih par stotina kilometara korektno završavale posao. Međutim, onda sam primetio da se prilikom kočenja proizvodi zvuk nalik struganju. Pogledao sam kako leže pakne u čeljustima, kako leže u odnosu na gume i.t.d. i sve je bilo u redu. Nisu bile potrošene i tome slično jer su relativno nove. Vozio sam tako par kilometara prema kući da bi primetio da prilikom kočenja prednjom kočnicom iz pravca čeljusti i pakni lete srebrni opiljci metala. Odmah sam se zaustavio i video da je felna na delu gde se dodiruje sa paknama blago obrušena. Raskupusao sam odmah kočnice i na unutrašnjem delu pakni video sam utisnute "kuglice" aluminijuma koje su se zapravo formirale od opiljaka. Kako su pakne strugale felnu, tako su se na njima, poput brane, gomilali opiljci aluminijuma koji bi se prilikom kočenja utisnuli u paknu, a sve to je prilikom narednog kočenja dodatno i još jače brusilo felnu. Očistio sam pakne, ali se sve ponovilo već sutradan. Pomišljao sam na dve varijante: da su pakne lošeg sastava tj. da su toliko tvrde da bruse felnu ili da je felna toliko lošeg sastava da se "topi" pod paknama. Krenuo sam sistemom eliminacije od jeftinijeg prema skupljem i kupio set pakni Shimano. I nisam pogrešio, na svu sreću. Prešao sam od tada još 200- 300 km i sve je u najboljem redu, plus što sa ovim paknama po mokrom vremenu kočim još bolje i tiše. Prosto ne mogu da verujem da se takvo smeće od pakni stavlja na biciklove, tim pre što ovo nije od najjeftinijih biciklova. Katastrofa.

Eto, možda nekom pomogne moje iskustvo. :)
  • 0

#33 misaxtr

misaxtr
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3059 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 12 November 2008 - 08:12 PM

Shimano paknovi su takodje poznati kao izuzetno tvrdi - ne trose se brzo ali trose felnu, recimo, ja sam XTR pakne momentalno sklonio i stavio druge koje su mnogo vise "friendly" nastrojene ka felni. Kool stop, Jagwire, Ritchey, od jeftinih recimo dobro su se pokazale bikepositive - Madjarski brend...
  • 0
Postavljena slika


MTB do groba a i posle...

#34 Sloba_NS

Sloba_NS
  • Members
  • PipPip
  • 36 posts

Postavljeno 12 November 2008 - 08:51 PM

Stvarno ne znam kako će se Shimano pokazati dugoročno, ali Promax je doslovce jeo felnu. Rekoh, gledaš opiljke kako lete. :?
  • 0

#35 Gary_Fisher89

Gary_Fisher89
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1215 posts
  • LocationPalace, Centar, Beograd

Postavljeno 12 November 2008 - 09:05 PM

MIso jel ima kod nas tih cool stop pakni i koliko kostaju? I zbog cega su one jedne od najboljih ? Posto ja uskoro treba da stavim nove paknice pa pitam zato ? Pozz
  • 0
http://www.youtube.c...cycleFanatic89#

"The bicycle has a soul. If you succeed to love it, it will give you emotions that you will never forget."

Polar matrix - 14400km; Gary Fisher - 28983km; Wilier - ...in progress...

#36 misaxtr

misaxtr
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3059 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 12 November 2008 - 09:54 PM

Tesko se nalaze, jedino da se narucuju, mozda Pofa Terrano i sl. varijante. A dobri su zbog svog sastava - najbolje imaju cak 3 komponente, dok standard ide sa 2 komponente, a sve ovo radi nepromenjenih performansi kocenja u razlicitim vremenskim uslovima.

Postavljena slika

Postavljena slika

http://www.koolstop....BrakeHolder,jpg

Naravno i Avid paknovi vaze za dobre...a toga vec ovde ima.
  • 0
Postavljena slika


MTB do groba a i posle...

#37 Hari

Hari
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1921 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 12 November 2008 - 10:15 PM

Pogledaj kako strada felna od tvrdih pakni.

viewtopic.php?f=11&t=677&start=0
  • 0

#38 arioth

arioth
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2939 posts
  • LocationMagnitogorsk

Postavljeno 12 November 2008 - 10:23 PM

Auu ja mislijo da u Srbiji je veci izbor proizvodjaca nego kod nas u Makedoniji ali izaslo je da je obrnuto. Te Koolstop paknove ima u Skoplju. Cena 3komponentne je 17e za par a za dvokomponentne je 14e za par
  • 0
Before you ask stupid questions, ask GOOGLE first

#39 arioth

arioth
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2939 posts
  • LocationMagnitogorsk

Postavljeno 12 November 2008 - 10:27 PM

Shimano paknovi su takodje poznati kao izuzetno tvrdi - ne trose se brzo ali trose felnu, recimo, ja sam XTR pakne momentalno sklonio i stavio druge koje su mnogo vise "friendly" nastrojene ka felni. Kool stop, Jagwire, Ritchey, od jeftinih recimo dobro su se pokazale bikepositive - Madjarski brend...


E to je odlicna pakna za dosta dobru cenu. Trenutno su montirani na moj ''tvrdak'' i u kombinaciju sa Avid 5 rucice i Shimano 421 kocnice rade perfektno. Skoro i da ne jdeu felnu a koce u mesto brate. Trenutno imam Jagwire Redzone komplet i napred i pozadi
  • 0
Before you ask stupid questions, ask GOOGLE first

#40 Sloba_NS

Sloba_NS
  • Members
  • PipPip
  • 36 posts

Postavljeno 13 November 2008 - 07:03 PM

Pogledaj kako strada felna od tvrdih pakni.

viewtopic.php?f=11&t=677&start=0


Uhhh, ovo je baš ektreman primer. Na mojim felnama po sredini kočione površine fabrički je napravljen žleb tako da se preko njegove dubine može pratiti stepen istrošenosti felne kako ne bi došlo do neprijatnog iznenađenja.

Inače, pakne koje sam stavio na bajk su Shimano S65T. Ne znam koja im je mekoća u poređenju sa drugim modelima Shimana i drugim modelima uopšte, ali znam da su u odnosu na Promax koje sam imao, deset puta bolje.
  • 0




0 članova čita ovu temu

0 članova, 0 gosta, 0 anonimnih korisnika