Jump to content


Fotografije
- - - - -

Prelazak Mosta slobode u Novom Sadu


  • Molimo uloguj se da bi odgovorio
55 odgovora na ovu temu

#41 vidak

vidak
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4578 posts
  • LocationNovi Beograd

Postavljeno 14 April 2016 - 10:58 PM

Pitanje
Dodjem u NS i hoću da se provozam do tvrđave. Koji most mogu da koristim kao biciklista?

Skelu...

Sent from my SM-G900F using Tapatalk
  • 0

#42 pjesak1972

pjesak1972
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1130 posts

Postavljeno 14 April 2016 - 11:03 PM

Most Duga.
  • 1

#43 grbic

grbic
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 6663 posts
  • LocationZanzibar

Postavljeno 14 April 2016 - 11:16 PM

Skelu...
Sent from my SM-G900F using Tapatalk


Dušek i veslo.

Most Duga.


Hvala
  • 0

A u glavi ništa, samo žica drži uši da ne otpadnu.


#44 BikeGremlin

BikeGremlin
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 8888 posts
  • LocationNovi Sad
  • Bajk:Scott Speedster

Postavljeno 15 April 2016 - 04:23 AM

@FalloutBoy

 

Misljenje FB grupe "Sunday Ride Novi Sad" i kolege gordana pa i moje na kraju krajeva jeste da kao 1. treba dati gradjanima biciklistima odgovarajucu alternativu. Prelazak preko Duge onim putem ispod tvrdjave ne moze biti alternativa ni za jednog normalnog coveka posto je opasna po zivot, i takodje isto kao i most Slobode nije prilagodjen biciklistima !

Kako je povezan Futog, Veternik i NS ??? Na tom putu je poginulo na desetine pesaka i biciklista /izmedju mnogih i moj brat!/ to se dogodilo pre 20godina, uradjeno odtad nista nije... a po proceni rizika siguran sam da bi na tim delovima trebalo zabraniti saobracaj za bicikliste - pa zasto to nije zabranjeno ??? 

Ako ti treba primer o tome kako policija radi, samo prosetaj npr. ulicom Teodora Pavlovica pa probaj uci kolima sa novog bulevara pa ce ti biti sve jasno...a mozda i nece...

Znaci tek kada se ponudi odgovarajuca alternativa a ona se ne postuje onda treba pristupiti merama kaznjavanja. 

Tj. treba leciti uzrok a ne posledicu !

Ali naravno ovde je sve naopacke i ne mislim da ja ne zasluzujem bolje...

Novi Sad - Futog su povezani biciklističkom stazom koja ide sve do terena Vujadin Boškov. Posle toga se staza prekida. Postoje dve trake u jednom smeru, tako da je savršeno bezbedno za vožnju bicikla - imaju kola kuda da zaobilaze. Živeo sam neke 3 godine u Futogu i svakodnevno, cele godine vozio celim putem kolovozom do grada i nazad - bez ikakvih problema. 

 

Postoji i alternativan put nasipom Novi Sad - Futog. Tu je dobrom delu puta i zabranjen saobraćaj vozilima.

 

Sad meni samo nije jasno baš šta ti hoćeš da kažeš? Da se zakon sprovodi selektivno i da nema pravde? To se sve slažem. Ali šta sa prelaskom mosta? Ideš sutra da skineš znak sa puta, ili ćeš da ubeđuješ sudiju da si se popeo iz parka i nisi video znak?  :)


  • 0

bikegremlin-logo-250x80-1.png


#45 gordan

gordan
  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 517 posts
  • LocationNovi Sad

Postavljeno 15 April 2016 - 11:04 AM

Kad se popneš spiralom iz parka, nema znaka da je put za motorna vozila, niti za pravi smer, pa bi po toj logici mogao i da ideš u kontra smeru, levom trakom?

(ok, hvatam se za sitnicu)
Ali vidiš kojim smerom se odvija saobraćaj tako da ti to sa vožnjom u kontra smeru ne bi prošlo. (radim 20 godina u pravosuđu, pa iako nisam pravnik naučio sam nekoliko trikova :))

Još malo da se osvrnem na prelazak Varadinskog mosta biciklom:
pošto živim na Podbari, u 90% slučajeva koristim ovaj most za prelazak. Biciklistička staza na tom mostu nije ničim obeležena, niti vertikalnom (znak) niti horizontalnom (piktogram bicikliste oslikan na asfaltu) saobraćajnom signalizacijom. Izvučena je žuta traka. Najvećem broju pešaka koji prelaze taj most uopšte nije jasno da ne treba tuda da idu. S obzirom na to da je nagib mosta 7%, dosta teško je ("običnom" biciklisti) da na nizbrdici odreaguje ako neko od pešaka naglo zakorači u "zonu žute linije".
Druga stvar je prilaz tom mostu i sa NS i Petrovaradinske strane - previše saobraćaja, veoma nepodesna podloga (kaldrma) za kretanje biciklom (opet imam na umu npr. porodicu koja je krenula biciklovima na Oficirac) i velik nagib.

Mislim i da bi novosadski biciklistički klubovi više trebali da se angažuju na akciji da se prelazak Mosta slobode učini legalnim za bicikliste. Veliki broj treninga se započinje skupom na početku Mosta slobode kod Limanskog parka.
Ima nekoliko segmenata na stravi koji obuhvataju Most slobode i Varadinski most, može odande videti lepa disproporcija u broju biciklista koji (koriste Stravu, istina, ali mislim da je uzorak reprezentativan) prelaze jedan, odnosno drugi, u korist Mosta slobode.

Ovo gore je moje razmšljanje, ne bih da polemišem (sem ako baš ne mora) :)


  • 0
--

#46 BikeGremlin

BikeGremlin
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 8888 posts
  • LocationNovi Sad
  • Bajk:Scott Speedster

Postavljeno 15 April 2016 - 11:43 AM

(ok, hvatam se za sitnicu)
Ali vidiš kojim smerom se odvija saobraćaj tako da ti to sa vožnjom u kontra smeru ne bi prošlo. (radim 20 godina u pravosuđu, pa iako nisam pravnik naučio sam nekoliko trikova :))


Ovako možemo do sutra. Isto može da se kaže i za taj put - vidi se i zna da je za motorna vozila. Po tvojoj logici mogu voziti 80 kroz grad, jer kad krenem iz stana ne vidim tablu za ograničenje u gradu. To nije isto kao slučaj sa nasipom kod Futoga, gde je poskidana sva signalizacija za zabranu.

Još malo da se osvrnem na prelazak Varadinskog mosta biciklom:
pošto živim na Podbari, u 90% slučajeva koristim ovaj most za prelazak. Biciklistička staza na tom mostu nije ničim obeležena, niti vertikalnom (znak) niti horizontalnom (piktogram bicikliste oslikan na asfaltu) saobraćajnom signalizacijom. Izvučena je žuta traka. Najvećem broju pešaka koji prelaze taj most uopšte nije jasno da ne treba tuda da idu. S obzirom na to da je nagib mosta 7%, dosta teško je ("običnom" biciklisti) da na nizbrdici odreaguje ako neko od pešaka naglo zakorači u "zonu žute linije".
Druga stvar je prilaz tom mostu i sa NS i Petrovaradinske strane - previše saobraćaja, veoma nepodesna podloga (kaldrma) za kretanje biciklom (opet imam na umu npr. porodicu koja je krenula biciklovima na Oficirac) i velik nagib.


Apsolutno se slažem - dosta neprijatna tura za bicikl. Ceo taj put - most, pa posle mosta, bilo ka kapiji, bilo ka obilaznici.

Mislim i da bi novosadski biciklistički klubovi više trebali da se angažuju na akciji da se prelazak Mosta slobode učini legalnim za bicikliste. Veliki broj treninga se započinje skupom na početku Mosta slobode kod Limanskog parka.
Ima nekoliko segmenata na stravi koji obuhvataju Most slobode i Varadinski most, može odande videti lepa disproporcija u broju biciklista koji (koriste Stravu, istina, ali mislim da je uzorak reprezentativan) prelaze jedan, odnosno drugi, u korist Mosta slobode.

Ovo gore je moje razmšljanje, ne bih da polemišem (sem ako baš ne mora) :)


Sve se slažem.
  • 0

bikegremlin-logo-250x80-1.png


#47 niipheus

niipheus
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 891 posts

Postavljeno 15 April 2016 - 11:56 AM

Po tvojoj logici mogu voziti 80 kroz grad, jer kad krenem iz stana ne vidim tablu za ograničenje u gradu.

 

Ne mozes voziti 80 km/h po gradu kad je propisana brzina u naseljenom mestu 50 km/h i ne mora nikakav znak da te o tome obavestava.


  • 0

#48 coolg66

coolg66
  • Members
  • PipPipPipPip
  • 178 posts

Postavljeno 15 April 2016 - 12:17 PM

@FalloutBoy

Sad meni samo nije jasno baš šta ti hoćeš da kažeš? Da se zakon sprovodi selektivno i da nema pravde? To se sve slažem. Ali šta sa prelaskom mosta? Ideš sutra da skineš znak sa puta, ili ćeš da ubeđuješ sudiju da si se popeo iz parka i nisi video znak?   :)

 

 

Zelim da kazem samo ono  sto sam boldovao,

1. Znaci tek kada se ponudi odgovarajuca alternativa a ona se ne postuje onda treba pristupiti merama kaznjavanja.

2. treba leciti uzrok a ne posledicu

 

Pa ako su gospoda sacekala 20 kusur  godina, mogu sacekati jos godinu ili dve, stvoriti uslove za bicikliste, pa onda poceti sa kaznjavanjem... i samo sam zbog ovog besan...  

Naravno da sam svestan da oni pisu i sprovode zakone... ali to kako rade je cist bezobrazluk i sila .

Zelim da vaspitam svoje dete da vodi zdrav nacin zivota ali ako je praksa ova koja se upravo primenjuje ne znam kako cu to izvesti ato moram da radim sada jel ce kroz godinu dve biti kasno...

Ostaje da zakacim bicikle na auto, pa da kolima odem 5 ili 10 km pa da se vozam.... sto je ludost i bacanje para...

 

Naravno da mi ne pada na pamet da skidam znakove :ph34r:,  idem na most kao i dosad pa sta bude...

 

Inace policija u civilu  je pocela da kaznjava pesake kod planet bike-a... naravno tamo gde je inace saobracaj usporen zbog skole pa im i ovako nikakva opasnost ne preti...

Ali nek rade svoj poso... pa makar i naopako.... n2:smiley-char022


  • 0

#49 zookarma

zookarma
  • Members
  • PipPipPip
  • 99 posts
  • LocationNovi Sad

Postavljeno 15 April 2016 - 12:20 PM

 

 

Inace policija u civilu  je pocela da kaznjava pesake kod planet bike-a... naravno tamo gde je inace saobracaj usporen zbog skole pa im i ovako nikakva opasnost ne preti...

 

Kaznjava za sta ? 


  • 0

#50 BikeGremlin

BikeGremlin
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 8888 posts
  • LocationNovi Sad
  • Bajk:Scott Speedster

Postavljeno 15 April 2016 - 12:31 PM

Kaznjava za sta ?


Pretpostavljam da blizu škole kažnjavaju ljude koji prelaze mimo pešačkog - time dajući (loš) primer deci da prelaze mimo pešačkog. Napravljeni su i ležeći policajci i pešački prelazi, baš zbog dece - tu su u blizini i škola i zabavište. To su do sad radili na par mesta u gradu, svakog meseca bude tako neka akcija, objave i u novinama.
  • 0

bikegremlin-logo-250x80-1.png


#51 coolg66

coolg66
  • Members
  • PipPipPipPip
  • 178 posts

Postavljeno 15 April 2016 - 12:55 PM

Pretpostavljam da blizu škole kažnjavaju ljude koji prelaze mimo pešačkog - time dajući (loš) primer deci da prelaze mimo pešačkog.

Da upravo je to razlog, pa moraju biti u civilu...


  • 0

#52 lucky_13

lucky_13
  • Members
  • PipPipPipPip
  • 346 posts
  • LocationNovi Sad

Postavljeno 15 April 2016 - 06:27 PM

Mislim da su LakiS i gordan izneli dobre predloge.

Trebalo bi krenuti institucionalno, da se angazuju klubovi, mozda da se napise neka peticija koju bi potpisalo dosta ljudi. Potpisi bi mogli lako da se dobiju u vreme odrzavanja Kriticne mase.

Ako vlast nista ne preduzme, onda bi se mozda moglo krenuti sa nekom vrstom pritiska, neko kratko blokiranje mosta uz angazovanje medija ili nesto slicno.


  • 1

#53 pjesak1972

pjesak1972
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1130 posts

Postavljeno 15 April 2016 - 06:51 PM

Za peticiju i za borbu za prava biciklista jesam.U blokadi mosta ne bih ucestvovao.Blokadom bi samo izazvali netrpeljivost vozaca motornih vozila prema biciklistima.
  • 1

#54 lucky_13

lucky_13
  • Members
  • PipPipPipPip
  • 346 posts
  • LocationNovi Sad

Postavljeno 16 April 2016 - 07:26 AM

Ako bi se znak "Put rezervisan za saobracaj motornih vozila" zamenio znakom "Zavrsetak naselja", motorna vozila bi i dalje mogla na toj deonici da voze 80 km/h a biciklisti bi smeli legalno da voze takvim putem. Uz to zaustavna traka bi mogla da bude proglasena biciklistickom stazom i problem resen a niko nista nije izgubio.


  • 3

#55 gordan

gordan
  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 517 posts
  • LocationNovi Sad

Postavljeno 16 April 2016 - 07:45 AM

Tekst koji se jutros pojavio na sajtu R021
"Kako biciklom stići od Kamenice do Limana?"
http://www.021.rs/st...-do-Limana.html

Zanimljivost iz teksta: jedina predviđena i nekažnjiva opcija je da biciklista *gura* bicikl pešačkom stazom preko Mosta slobode.


  • 1
--

#56 coolg66

coolg66
  • Members
  • PipPipPipPip
  • 178 posts

Postavljeno 16 April 2016 - 07:10 PM

Tekst koji se jutros pojavio na sajtu R021
"Kako biciklom stići od Kamenice do Limana?"
http://www.021.rs/st...-do-Limana.html

Zanimljivost iz teksta: jedina predviđena i nekažnjiva opcija je da biciklista *gura* bicikl pešačkom stazom preko Mosta slobode.


Da, pa sve je nekada davno jako jako lepo krenulo sa renoviranjem keja izgradnjom igralista za decu /koja su sada potpuno zanemarena i postaju opasna za decu/ i odrasle, sa planom jos jednog mosta, sa projektom prilagodjavanja mosta slobode biciklistima... ali od svega se odustalo posto to nije prioritet grada. /ja se ne secam da je bila neka anketa o prioritetima naseg grada/  !!! Ali naravno nece se odustati od policije u civilu koji kaznjavaju pesake, a sto da ne i biciklista, koji svojim bahatim ponasanjem ugrozavaju bezbednost svoj i zivote drugih ucesnika u saobracaju jurcajuci niz i uz most sa 200km na sat...


  • 0




0 članova čita ovu temu

0 članova, 0 gosta, 0 anonimnih korisnika