Jump to content


Fotografije
- - - - -

Drum VS MTB - rasprava


  • Molimo uloguj se da bi odgovorio
63 odgovora na ovu temu

#1 Architect92

Architect92
  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 610 posts

Postavljeno 31 December 2015 - 07:06 PM

Ah ok, konkretno. Hteo sam da kažem da ne vredi baš računati prosek za nešto gde imaš velikih varijacija, jer rezultat zavisi od težine, pritiska, stanja puteva, načina vožnje itd.

 

Konkretno, Continental Force+Attack (slično kao 4000s) obe prešle ukupno oko 2500 km i po markerima bih rekao da je zadnja istrošena pola a prednja četvrtinu. Vittoria Rubino prešle ukupno oko 3500 km i po šarama bih rekao da su se jako malo istrošile, možda 20%. Prednju pumpam na 7-7.5 bara, zadnju na 7.5-8 bara. Ukupna težina 90-100 kg. Vozim samo po suvom, po dobrim putevima.

Predpostavio sam da drumske gume duže traju od MTB, al pojma nisam imao koliko. Kod mene je problem što imam jedno 10tak km asfalta do šume, a koliko znam, kramponke se silno troše na asfaltu. Ovo pitanje je niklo iz rasprave sa jednim kolegom oko cene održavanja MTB vs Drumskog bicikla...


  • 0

#2 BikeGremlin

BikeGremlin
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 8888 posts
  • LocationNovi Sad
  • Bajk:Scott Speedster

Postavljeno 31 December 2015 - 08:09 PM

Predpostavio sam da drumske gume duže traju od MTB, al pojma nisam imao koliko. Kod mene je problem što imam jedno 10tak km asfalta do šume, a koliko znam, kramponke se silno troše na asfaltu. Ovo pitanje je niklo iz rasprave sa jednim kolegom oko cene održavanja MTB vs Drumskog bicikla...

MTB je povoljniji po pređenom km.  :)

 

Kramponke se više troše pri agresivnoj vožnji po asfaltu (uzbrdice, nagla kočenja), sporije idu, slabije prijanjaju, ali nije neka drastična razlika.


  • 0

bikegremlin-logo-250x80-1.png


#3 bakara

bakara
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2434 posts
  • LocationnBGd

Postavljeno 08 January 2016 - 04:42 PM



MTB je povoljniji po pređenom km. :)

Ajd objasni kako?
Ja ne znam ni jedan mtb koji je presao upola koliko neki prosecan drumas.
  • 0

#4 BikeGremlin

BikeGremlin
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 8888 posts
  • LocationNovi Sad
  • Bajk:Scott Speedster

Postavljeno 09 January 2016 - 12:09 AM

Ajd objasni kako?
Ja ne znam ni jedan mtb koji je presao upola koliko neki prosecan drumas.

Nable & kasete - sve je jeftinije u MTB varijanti, za isti nivo kvaliteta.

Kočnice, ručice kočnica i menjača - kad se poredi cena šamaraljki i triger menjača s kočnicama za MTB.

 

I tako dalje - za MTB delova po celom svetu na trafikama, za drumaše malo teže & skuplje.


  • 0

bikegremlin-logo-250x80-1.png


#5 zare

zare
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4279 posts

Postavljeno 09 January 2016 - 09:22 AM

Pa da. Rucice kocnica, menjaci, samaraljke, menja se to svakih mesec dana na drumasu  n2:hahaha  n2:hahaha .


  • 1
.

#6 BikeGremlin

BikeGremlin
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 8888 posts
  • LocationNovi Sad
  • Bajk:Scott Speedster

Postavljeno 09 January 2016 - 10:14 AM

Pa da. Rucice kocnica, menjaci, samaraljke, menja se to svakih mesec dana na drumasu  n2:hahaha  n2:hahaha .

Retko se menja. Razlika u ceni po km postoji. Imaš još nešto dodati, ili ti je samo dosadno?


  • 0

bikegremlin-logo-250x80-1.png


#7 zare

zare
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4279 posts

Postavljeno 09 January 2016 - 11:53 AM

Postoji razlika u ceni po km kada mtb vozis po gradu i putevima gde mu nije mesto. Proteraj ga kako treba kroz sumu, blato i kamenje (kao sto to ne radi 99% ljudi) pa onda vidi cenu po km. 

 

A nije mi dosadno nego mi se vise zgadilo to redovno pljuvanje po drumasima. 


  • 3
.

#8 IgorN

IgorN
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 5463 posts

Postavljeno 09 January 2016 - 12:15 PM

Postoji razlika u ceni po km kada mtb vozis po gradu i putevima gde mu nije mesto. Proteraj ga kako treba kroz sumu, blato i kamenje (kao sto to ne radi 99% ljudi) pa onda vidi cenu po km.

iz ovog mogu da zakljucim da je tvrdnja istinita za 99% korisnika :)


  • 3

#9 grbic

grbic
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 6663 posts
  • LocationZanzibar

Postavljeno 09 January 2016 - 12:35 PM

Postoji razlika u ceni po km kada mtb vozis po gradu i putevima gde mu nije mesto. Proteraj ga kako treba kroz sumu, blato i kamenje (kao sto to ne radi 99% ljudi) pa onda vidi cenu po km. 

 

Ovo mogu da potvrdim iz licnog primera. Za celo proslo leto slabije voznje guma namenjenih za neku laksu voznju van puta sam iste upropastio po asfaltu do te mere da su ponegde otpali kramponi. Guma je WTB, nemam neko predhodno iskustvo sa njima, ali opet...


  • 0

A u glavi ništa, samo žica drži uši da ne otpadnu.


#10 BikeGremlin

BikeGremlin
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 8888 posts
  • LocationNovi Sad
  • Bajk:Scott Speedster

Postavljeno 09 January 2016 - 12:37 PM

Postoji razlika u ceni po km kada mtb vozis po gradu i putevima gde mu nije mesto. Proteraj ga kako treba kroz sumu, blato i kamenje (kao sto to ne radi 99% ljudi) pa onda vidi cenu po km. 

 

A nije mi dosadno nego mi se vise zgadilo to redovno pljuvanje po drumasima. 

Možda "ne čujem sebe", ali ko te dira? Ko "redovno pljuje po drumašima"? Ja prvi vozim 99% vremena drumaša - čak i po šumi. :)   Samo kažem kako jeste - skup(lji) je sport. Po pređenom km. Ako voziš po gradu - MTB izađe jeftinije. Ako voziš po šumi, opet je MTB jeftiniji - osim ako drumaša nosiš na leđima kroz šumu jer ne može svugde da prođe.   :)

 

Naravno, ako se tera po asfaltu, onda "gradske" gume na MTB.


  • 0

bikegremlin-logo-250x80-1.png


#11 karpkg

karpkg
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1810 posts

Postavljeno 09 January 2016 - 07:23 PM

Ova diskusija moze biti bitna nekom ko ima jedan bicikl za sve uslove,pa se dvoumi koji da izabere. Kada se imaju obadva, onda dilema prestaje.
Inace, slazem se da je MTB prakticniji u svakom smislu, mada bih se ja u varijanti jednog bicikla najradije opredelio za treking/hibrid.
  • 1
"Nesposobni su jedino sposobni da onesposobe sposobne"

#12 niipheus

niipheus
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 891 posts

Postavljeno 09 January 2016 - 11:31 PM

@FallOut

 

Jel nije problem da objasnis kako si dosao do racunice da je MTB jeftiniji po km od drumasa? Ne pitam te da bih te provocirao nego me stvarno zanima, posto ne vidim kako si to uspeo da izracunas, ako se uzme u obzir da su uslovi eksploatacije MTB daleko tezi u odnosu na drumasa. Samim tim, i komponente trpe daleko vece akanje na MTBu nego na drumasu. Jos kad se uzme u obzir to da predjena kilometraza drumom daleko prevazilazi predjenu kilometrazu sumom, zanima me kako si izracunao ovo.


  • 0

#13 karpkg

karpkg
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1810 posts

Postavljeno 10 January 2016 - 12:01 AM

Ni meni nije jasna ta računica, pogotovo što polazi od potpuno pogrešne upotrebe navedenih tipova bicikala. Može se i DH voziti drumom, ali mu to baš i nije namena, zar ne?

Onda, cene bicikala i delova su približne za iste klase. Ako su drumske šamaraljke skuplje, onda je svakako dobar amortizer znatno skuplji od krute viljuške. Uz to, hidraulike i amortizeri zahtevaju češće i skuplje servise nego drumske komponente.

Tako da mislim da je cela priča potpuno besmislena, pogotovo što nije bitna za nekog ko preferira isključivo jedan od tipova vožnje.


  • 2
"Nesposobni su jedino sposobni da onesposobe sposobne"

#14 zare

zare
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4279 posts

Postavljeno 10 January 2016 - 09:17 AM

Sta vama tu ima da bude nejasno? Ima ko sve zna  n2:party-021 .


  • 1
.

#15 BikeGremlin

BikeGremlin
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 8888 posts
  • LocationNovi Sad
  • Bajk:Scott Speedster

Postavljeno 10 January 2016 - 10:39 AM

Poređenjem cena delova. Za istu namenu. Vozi MTB i drumaš po drumu i podvuci posle par godina crtu - gume, lančanici, cena nabavke nove grupe - sve je jeftinije za MTB u istoj klasi.

 

Isto tako vozi oba bajsa na teški off road - opet je MTB jeftiniji.

 

Govorim o MTB bez amortizera i bez hidraulike. Ko hoće jeftino da se vozi, a da može sve jednim biciklom da obavi, MTB sa dobrim V-brejkom je teško prevazići po pitanju cene po km.


  • 1

bikegremlin-logo-250x80-1.png


#16 sajlonac

sajlonac
  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 678 posts
  • LocationNiš

Postavljeno 10 January 2016 - 11:06 AM

Zasto bi iko vozio drumasa u "teski offroad"? :)

Sent from my Nexus 5 using Tapatalk
  • 0

#17 BikeGremlin

BikeGremlin
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 8888 posts
  • LocationNovi Sad
  • Bajk:Scott Speedster

Postavljeno 10 January 2016 - 11:12 AM

Zasto bi iko vozio drumasa u "teski offroad"? :)

Sent from my Nexus 5 using Tapatalk

Ne znam.   :)

 

Moj prvi komentar je bio na brigu o ceni delova kolege Arhitekte, otprilike da li da iznajmi drumaš za deonicu od 10ak km do prve šume   :)   ako se dobro sećam. Onda su se neke kolege našle baš pogođenim.

 


  • 0

bikegremlin-logo-250x80-1.png


#18 Serbian_SPIRIT

Serbian_SPIRIT
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1078 posts
  • LocationMeckenheim

Postavljeno 10 January 2016 - 11:13 AM

Ako nema amortizera i diskova onda nema ni karbonske viljuške nema ni šamaraljki. Hoćeš bicikl za 100e, može ali ne u tvojoj verziji.

Sent from my SM-N9005 using Tapatalk
  • 1

And now something completely different
 

https://www.youtube....d8weJKBVCnAPfgx


#19 BikeGremlin

BikeGremlin
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 8888 posts
  • LocationNovi Sad
  • Bajk:Scott Speedster

Postavljeno 10 January 2016 - 11:17 AM

Ako nema amortizera i diskova onda nema ni karbonske viljuške nema ni šamaraljki. Hoćeš bicikl za 100e, može ali ne u tvojoj verziji.

Sent from my SM-N9005 using Tapatalk

Zavisi kako gledaš. Za viljušku se slažem. Ali šamaraljke - na MTB ekvivalent toga su triger šifteri. Indeksirano menjanje brzina na dohvat ruke. 

 

I dalje gume, kasete - po pravilu skuplje za drumaš u istoj klasi.


  • 0

bikegremlin-logo-250x80-1.png


#20 niipheus

niipheus
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 891 posts

Postavljeno 10 January 2016 - 11:43 AM

Poređenjem cena delova. Za istu namenu. Vozi MTB i drumaš po drumu i podvuci posle par godina crtu - gume, lančanici, cena nabavke nove grupe - sve je jeftinije za MTB u istoj klasi.

 

Isto tako vozi oba bajsa na teški off road - opet je MTB jeftiniji.

 

Govorim o MTB bez amortizera i bez hidraulike. Ko hoće jeftino da se vozi, a da može sve jednim biciklom da obavi, MTB sa dobrim V-brejkom je teško prevazići po pitanju cene po km.

 

Stani malo. Ti sad izmisljas pravila da bi potvrdio tvoju pricu. Evo pogledao sam malo cene. Poredio sam grupu 105 i grupu SLX (to je valjda isto jel tako). Cena je ista, odnosno krece se u 10 evra gore dole, s tim sto je MTB grupa uvek skuplja za tih 10ak evra. Znaci po pitanju cene delova, prica ti pada u vodu.

 

Ne znam kakva ti je ovo sad fora 'za istu namenu'. Nit je ko poludeo da rnja drumasa po sumi, nit ko kupuje MTB da prelazi distance asfaltom, a da se moze nazvati iole ozbiljnim biciklistom. Zna se gde se koji tera, i tu ne mozes postavljati svoja pravila gde se tvoje tvrdnje o skupoci kategorije primenjuju.

 

I na kraju, ovo oko hidraulike i amortizera. Opet skidas delove koji su kljucni za kvalitetnu, brzu i udobnu voznju van puta, da bi potvrdio ono sto pricas. Moze da se vozi MTB i sa celicnim krsem od 2000 dinara, jer je covek taj koji daje pogon i volju, a ne bajs. Medjutim to nije poenta ove price. Niko nije uzeo bajs da bi se mucio u voznji, vec da bi uzivao. Bez amortizera toga nema, i to dobrog. Hidraulika tu i tamo moze da se izostavi, medjutim za isto tako kvalitetnu voznju sa uzivanjem, hidraulika je manje vise neophodna. Sve ovo trazi servisiranje, koje kosta poprilicno, radio to sam, ili dao u servis. Nemoj samo na ovo da mi odgovoris sa slikom onih tvojih krseva sto si terao po Fruskoj, ili onog celavog sto drnda drumasa uz neko kamenje, to je vec vidjeno i nema potrebe da govoris kako se i sa tim moze voziti MTB.

 

Sad pitanje za ljude koji voze drum: Koliko vama traje kaseta i lanac, odnosno koliko kilometara prelazite pre zamene? Moja logika je da drumski lanac moze daleko vise kilometara da predje nego MTB lanac, ali ako gresim, ispravite me.


  • 4




1 članova čita ovu temu

0 članova, 1 gosta, 0 anonimnih korisnika