Jump to content


Fotografije

Ulaganje u bicikli


  • Molimo uloguj se da bi odgovorio
56 odgovora na ovu temu

#1 Mica89

Mica89
  • Members
  • PipPipPip
  • 112 posts

Postavljeno 08 November 2015 - 11:20 AM

Pozdrav svim forumašima, nov sam član od pre nekoliko nedelja i smatram da ću ovde dobiti veoma korisne savete.

Naime, kupio sam nedavno Capriolo Gila 2.0 i već promenio vilu Zoom Forgo za Rockshox SL Reba,kao i sic, dodao još par stvari(blatobrani,bisage,svetla,ručice volana,kilometar sat).

Sada me interesuje da li je ovo pametno ulaganje:

 

Attached Thumbnails

  • Dwm 2015-11-08 12-11-34-29.jpg
  • Dwm 2015-11-08 12-08-13-45.jpg
  • Dwm 2015-11-08 12-10-55-76.jpg
  • Dwm 2015-11-08 12-02-21-38.jpg
  • Dwm 2015-11-08 12-01-40-31.jpg
  • Dwm 2015-11-08 12-38-04-13.jpg
  • Dwm 2015-11-08 12-26-22-23.jpg
  • Dwm 2015-11-08 12-28-19-65.jpg

  • 0

#2 Reloaded92

Reloaded92
  • Members
  • PipPipPipPip
  • 178 posts

Postavljeno 08 November 2015 - 11:44 AM

Ja bih pre svega uzivao u voznji, a kada dodje red na zamenu nekog dela kada se istrosi, onda kupio deo koji planiras. Neces biti nista brzi ili bolji vozac sa sklupljim delovima, ali da ima svoje cari i kvalitet to stoji.


  • 3

#3 BikeGremlin

BikeGremlin
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 8924 posts
  • LocationNovi Sad
  • Bajk:Scott Speedster

Postavljeno 08 November 2015 - 11:58 AM

Generalno, ako kupovine ne znači odricanje od drugih stvari (računi, hrana, odeća, fond za crne dane, letovanje), onda i nije trošak. Opet, ostaje samo dilema treba li se opterećivati materijalnim stvarima... :)

 

Dobar pak treger i blatobrani su dobra stvar - meni je bicikl puno manje upotrebljiv bez pak tregera.

 

Što se performansi tiče - dobar amort kod tvog bajsa je na prvom mestu, zatim gume i točkovi. Neke bolje gume (Continental? :)  ), uz kvalitetne (Schwalbe) unutrašnje.

 

Onda na red dolaze kontaktne površine, da tebi bude udobnije: pedale, sedlo, ručke. Te pedale što si stavio su prilično dobre i ja bih ih sebi uzeo da mi nisu prevelik trošak spram primanja u ovom momentu. 

 

Što se prelaska sa 8faza na desetofaz tiče, mane (i prednosti) sam obrazložio ovde detaljno, to je neko moje viđenje:

 

 

http://www.bikegreml.../koliko-brzina/

 

 

Šta god da rešiš, moj neki savet je da kreneš od guma i kontaktnih površina, zatim kočnice, na kraju menjači i ručice. S tim da, što se mehanike tiče, tvoj bajs je uklopljena celina - ni jedan deo nije naročito kvalitetan (ni katastrofalno loš)... sem te fabričke viljuške možda.  :)   Tako da zamena svih delova nije finansijski isplativa. Bolje onda neki polovan sa boljom opremom, ili čak nov. Druga varijanta (ili je to već treća?) je da teraš bajs pa kako koji deo otkaže, njega zameniš boljim - iznenadićeš se koliko i ta budžet varijanta dugo traje.  :)    


  • 3

bikegremlin-logo-250x80-1.png


#4 Dusan011

Dusan011
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 14928 posts

Postavljeno 08 November 2015 - 12:37 PM

Ono sto je Reloaded92 napisao. Ako nije pokvareno i ne smeta ne diraj.


  • 0

#5 grbic

grbic
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 6663 posts
  • LocationZanzibar

Postavljeno 08 November 2015 - 12:38 PM

Ulaganje u bicikl= Rupa bez dna...
  • 3

A u glavi ništa, samo žica drži uši da ne otpadnu.


#6 Sharance

Sharance
  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 598 posts
  • LocationObrenovac

Postavljeno 08 November 2015 - 01:15 PM

Mislim da si uzeo pogrešan bicikl da bi ulagao u njega.
  • 4

#7 milan86

milan86
  • Members
  • PipPipPipPip
  • 187 posts

Postavljeno 08 November 2015 - 01:30 PM

Za te pare kupis bajs sa tom opremom lagano...


  • 0

#8 Mica89

Mica89
  • Members
  • PipPipPip
  • 112 posts

Postavljeno 08 November 2015 - 05:04 PM

Hvala vam na savetima,
Svakako nisam imao nameru da odmah to menjam, nego kroz vreme kako koje pocne da se kvari...
Planiram duzu rutu na leto od oko 1200km po asfaltu i imam u vidu da bi trebao i gume zameniti nekim "celavijim".Gledao sam Schwalbe Maraton Plus koje imaju zastitu od busenja,verujem da je to od velike koristi..
Mozda kasnije uzmem neki karbon ram ali otom potom.
  • 0

#9 BikeGremlin

BikeGremlin
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 8924 posts
  • LocationNovi Sad
  • Bajk:Scott Speedster

Postavljeno 08 November 2015 - 06:20 PM

Ta zaštita od bušenja je dobra ako teraš po stazama punim trnja, ili eksera. Inače nema potrebe. Probuše se i one, samo teže inače.

 

Mana takvih guma je što su malo tvrđe, neudobnije, a i dosta teže - plus što se teško skidaju/stavljaju kad se probuše. Za asfalt bih gledao neku Continental ćelavu, ili sa "gradskom" "ponika" šarom eventualno.

 

Ima dosta tema na forumu sa diskusijom o gumama, kao baš o gumama za asfalt, sa preporukama konkretnih modela.


  • 0

bikegremlin-logo-250x80-1.png


#10 Architect92

Architect92
  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 610 posts

Postavljeno 08 November 2015 - 06:24 PM

Ulaganje u bicikl= Rupa bez dna...

Potpisujem... više puta :)


  • 0

#11 niipheus

niipheus
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 900 posts

Postavljeno 08 November 2015 - 08:04 PM

Ovaj 3x pogon bi zamenio sa 2x pogonom, i ove kocnice bi zamenio SLXom, jeftinije a podjednako funkcionalno kao i 3x i XT.


  • -1

#12 Sharance

Sharance
  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 598 posts
  • LocationObrenovac

Postavljeno 08 November 2015 - 08:16 PM

Pa čim kupiš novi bajs odmah te uhvati euforija sređivanja, mada sem kvalitetnih kočnica i guma na capriolu ne treba ništa više ulagati kada mu je osnova(ram) loša.

Teraj to i uživaj.

Što se guma tiče ja imam na trekingu Continental Country Plus isto sa zaštitom i probušio sam je i to direktno kroz šaru i zaštitu gde je najjača, a bio sam ubeđen da je ne mogu probušiti. Sad više ne bih kupovao takve gume jurim kevlar traku koja ide između spoljne i unutrašnje em mnogo jeftinija varijanta em može da se prenosi sa bajsa na bajs.


  • 2

#13 Reloaded92

Reloaded92
  • Members
  • PipPipPipPip
  • 178 posts

Postavljeno 08 November 2015 - 08:22 PM

Po cemu se moze odrediti da mu je osnova tj ram los?


  • 0

#14 Sharance

Sharance
  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 598 posts
  • LocationObrenovac

Postavljeno 08 November 2015 - 08:38 PM

Pa verovatno po kvalitetu materijala samog rama i načinu izrade, cevi, završnoj obradi i naravno geometriji. Ram je srce bicikla, a capriolo i polar sigurno nemaju kvalitetne ramove, ali ih to sigurno ne svrstava u loše rekreativne bicikle, ali na takve ramove je bacanje para stavljati kvalitetne delove jer ne bih dobio ama baš ništa.


  • 0

#15 BikeGremlin

BikeGremlin
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 8924 posts
  • LocationNovi Sad
  • Bajk:Scott Speedster

Postavljeno 08 November 2015 - 08:39 PM

Ovaj 3x pogon bi zamenio sa 2x pogonom, i ove kocnice bi zamenio SLXom, jeftinije a podjednako funkcionalno kao i 3x i XT.

Sta bi se dobilo zamenom 3x za 2x pogon?


  • 0

bikegremlin-logo-250x80-1.png


#16 Sharance

Sharance
  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 598 posts
  • LocationObrenovac

Postavljeno 08 November 2015 - 08:44 PM

Pa jednu šajbnu manje :D


  • 0

#17 carobnica

carobnica
  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 566 posts

Postavljeno 08 November 2015 - 10:21 PM

Ulaganje u bicikl= Rupa bez dna...

Bolje ulozi u "rupu".


  • 0

#18 niipheus

niipheus
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 900 posts

Postavljeno 08 November 2015 - 10:29 PM

Dobila bi se manja masa, bolji prenosi i prostije rukovanje (manje saltanja).


  • 0

#19 Sharance

Sharance
  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 598 posts
  • LocationObrenovac

Postavljeno 08 November 2015 - 11:15 PM

Da dobio bi manju masu 100-150 grama na teskom ramu, uz to hoće da skine gume i da stavi gume sa zaštitom protiv bušenja koje su teže 400 grama od trenutnih koje ima po gumi, ovamo skine 100 grama na šajbni i doda 800 grama na gumama. Koga boli uvo za masu bajsa, a običan je rekreativac to ima efekta ali na drugom tipu bajsa a ne na capriolu.

Kako misliš to da ima bolji prenos? Bolje da stavi napred jednu šajbnu još manja masa i po tebi još bolji prenos a ne treba mu ni leva ručica menjača.

Capriolo je za običnog rekreatvca sasvim solidan bajs čak i da ništa ne manjaš na njemu uz kvalitetno održavanje možeš sit da se navozaš. Bolje da vozi i uživa ovo što trenutno ima, pa ako vidi da se pronašao u biciklizmu za dve tri godine kupi bolji bajs.


  • 0

#20 niipheus

niipheus
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 900 posts

Postavljeno 08 November 2015 - 11:46 PM

Da dobio bi manju masu 100-150 grama na teskom ramu, uz to hoće da skine gume i da stavi gume sa zaštitom protiv bušenja koje su teže 400 grama od trenutnih koje ima po gumi, ovamo skine 100 grama na šajbni i doda 800 grama na gumama. Koga boli uvo za masu bajsa, a običan je rekreativac to ima efekta ali na drugom tipu bajsa a ne na capriolu.

Kako misliš to da ima bolji prenos? Bolje da stavi napred jednu šajbnu još manja masa i po tebi još bolji prenos a ne treba mu ni leva ručica menjača.

Capriolo je za običnog rekreatvca sasvim solidan bajs čak i da ništa ne manjaš na njemu uz kvalitetno održavanje možeš sit da se navozaš. Bolje da vozi i uživa ovo što trenutno ima, pa ako vidi da se pronašao u biciklizmu za dve tri godine kupi bolji bajs.

 

Nisam ni u jednom trenutku spomenuo da ode u prodavnicu i kupi deo, rekao sam sta bih ja izmenio na listi zelja koje je covek gore postavio.

 

Smanjenje mase sam samo naveo kao prednost, nisam rekao i da je bitno, primarno je da ima bolje prenosne odnose. Po meni, jedna sajbna nema bolji prenos, ne znam gde si procitao tu informaciju, a za objasnjenje zasto sam rekao da je bolji prenos, digitron u ruke pa proveri zasto je 2x u prednosti.

 

Ne volim ovako da odgovaram, ali posto si na moj stav odgovorio kao da sam ti lupio samar onda sta da se radi. Ne razumem stvarno ovakvu reakciju na moj komentar.


  • 0




1 članova čita ovu temu

0 članova, 1 gosta, 0 anonimnih korisnika