Ja sam 98. godine kupio sebi prvi MTB, pre toga sam gulio BMX. Bajs sam platio tadašnjih 800 DM donet je iz nemačke polovan u to vreme je bio baš pojam bar za mene. Koja mu je oprema bila stvarno ne znam jer me tada toliko nije ni zanimalo, imao je prenos 4x5 ali to me toliko nije ni interesovalo, interesovalo me je samo da se vozim. Sa njim smo se siti navozali i ja i ćale pogotovo stariji forumaši pamte 99. i 2000 godinu kada je benzin bio pravo zlato i auto mi čamio na parkingu sa suvim rezervoarom. Na tom bajsu su koji je bio u voznom stanju su promenjene samo gume zadnji zupčanici i lanac. Bicikl je bio u voznom stanju du avgusta ove godine tada je mog ćaleta udario auto na bajsu i više ga ne bih popravljao. Čelični ram i kruta vila, bio je težak kao tuč ai je išao odlično bio je baš podvozan bajs.
Onda sam na jednom Auto forumu kojeg sam i član kluba naleteo na temu o Biciklizmu ima nekoliko iskusnih bajkera i već sam počeo da se pržim na biciklizam u malo većoj meri. Odlučio sam da kupim sebi novi bajs. Listajući upravo ovaj forum došao sam do zaključka da bih voleo trekinga. Odem u prodavnicu zastupnik za planet bajk i vidim Polar Forester. Nov bicikl lep na oko oduševio se, sklope mi bajs i probam ga nekih 5-6km i odmah odlučim da ga kupim. Bajs je po defaultu težak još sam mu ja odmah u startu stavio još teže gume Continental Country Plus skoro 1kg po komadu. Izmenjao mu sedište i pedale i kočnice. Kupim mu nove V brejk XT jer sam samo njih hteo, a do tada nisam ni znao koje sve oznake shimao ima i kako su rangirane. Ali zaluđivajući se netom samo XT i ništa više.
Onda je krenula dalja nebuloza potpuno ista kao i kod Miće pakovanje Polara u Full XT mada ja sam tvrdoglav kao mazga i od dupeta do glave mi je došlo zaobilaznim putem. Savetovali su me dobronamerno kao ja sada njega da dalje ne ulažem u taj bajs i da je to čisto bacanje love i da neću dobiti ništa, ja sam mislio ma se*u pakujem ga i boli me uvo. Opet su me savetovali da mu je osnova(ram) loša i da ne vredi pimpovati takav bajs, međutim mojoj tvrdoglavosti nije bilo kraja. U maju prošle godine je bila poplava u Obrenovcu a ja sam iz Obrenovca i dan ranije mi je stigao i prvi deo za bajs nable, i poručene kaseta, lanac i menjači. Udari poplava i spasi me sulude ideje. Nable sam poklonio drugaru iz auto kluba a moj polar ostao onakav kakav je.
Sa dobrom željom za vožnjom, kondicijom i u izvornoj verziji sasvim solidan bajs za rekreativne ture 50-60km odličan bajs, ja sam sa njim bukvalno svaki dan u vožnji. Onda sam probao i par kvalitetnih bajseva od drugara Cannondale, KTM i Scott-a i tek onda video o čemu su me savetovali, kada mislim na kvalitetne mislio sam upravo na ramove renomiranih proizvođača sa dobrom geometrijom. I pošto je ćaletov bajs izuvijan od udara automobila, odlučim da sebi kupim novi bajs a njemu poklonim polara. Odluka je pala na Cannondale jer sam probajući nekoliko modela sa njim bio najviše oduševljen.
Skoro sam kupio Cannondale MTB er29 sa sličnom mehanikom kao i na foresteru i mogu da ti kažem da sam dobio mnogo. Točkovi su im iste veličine, prenos jači na foresteru ali ne može da mu prismrdi uravo zbog geometrije. Dobio sam prvo udobniji bajs podvozniji i sa sličnim načinom vožnje mnogo veću brzinu. I naravno dobio sam osmeh na lice
Pošto posedujem dva bajsa, a jedan je iz ranga njegovog bcikla preneo sam mu savete koje sam ja dobijao i dobronamerni su, da ne baca lovu na ovaj bicikl nego da ga vozi sa uživanjem kao i ja Polara pa otom potom kupi kvalitetniji bajs u kojeg može da ulaže ako to hoće.