Jump to content


Fotografije

Ulaganje u bicikli


  • Molimo uloguj se da bi odgovorio
56 odgovora na ovu temu

#21 Sharance

Sharance
  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 598 posts
  • LocationObrenovac

Postavljeno 09 November 2015 - 12:56 AM

Ja samo diskutujem isto kao i ti i mislim da sam ti najnormalnije kao čovek odgovorio baz ikakve uvrede i podcenjivanja.

Pošto si mu dao savet da napred dve šajbne imaju bolji prenos od tri samo sam ti postavio pitanje Kako si došao do tog zaključka? Ako nekom daješ savet treba da se odnosi na lična iskustva i pošto ni ja to ne znam pa da i meni objasniš.

Ti si dao savet šta bih ti menjao, ja sam mu dao savet da na ovaj bicikl je bacanje love šta god da stavi od gore pomenutog, a čovek će da uradi kako misli da je njemu najbolje.

Samo sam te pitao kako je bolji prenosni odnos napred dve šajbne u odnosu na 3 ili na jednu?

Ako i u ovom postu ima nešto što te je uvredilo ja ti se unapred izvinjavam, ali bih te zamolio da nam daš odgovor i meni i pokretaču teme.


  • 0

#22 niipheus

niipheus
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 891 posts

Postavljeno 09 November 2015 - 01:08 AM

Ok, spustam loptu. Nisam tako procitao ono sto si napisao, no nema veze. Nema potrebe da se izvinjavas, mali nesporazum. Zakljucak je prost: digitron. Nisam ti napisao to da bih ti odgovorio na bezobrazan nacin, nego jer se tako stvarno vidi. Shimano 3x i 2x pogoni se razlikuju u tome sto su prenosni odnosi na 2x pogonima u dosta manjim preklapanjima nego na 3x, sto znaci da neces imati iste (priblizno iste) prenose sa nekoliko kombinacija, vec ce svaka kombinacija biti ponovljena samo jednom. npr, 24-17 je slicno sto i 32-23 kao i 42-30. Naravno, nece se koristiti ove ekstremne vrednosti (24-17 i 42-30 jer je lanac zakrivljen mnogo, ali da razumes sta hocu da kazem. Kod 2x toga nema u tolikoj meri, a ne gubi se skoro nista po pitanju minimalnog i maksimalnog prenosnog odnosa u odnosu na 3x. Zato sam i preporucio 2x da uzme, ako bi nekad uzimao novi pogon. Toliko.


  • 0

#23 BikeGremlin

BikeGremlin
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 8886 posts
  • LocationNovi Sad
  • Bajk:Scott Speedster

Postavljeno 09 November 2015 - 05:45 AM

Dobila bi se manja masa, bolji prenosi i prostije rukovanje (manje saltanja).

Bolji prenosi su upitni. Barem po mojoj računici.  Sa Dublom napred će imati manju masu (zanemarivo na takvom bajsu), lakše šaltanje (zanemarivo sa indeksnim prednjim menjačem, osim ako se ne trka), a izgubiće ili raspon, ili gustinu prenosnih odnosa. Verovatno po malo od oba. 

 

Preklapanje uopšte nije problem, upravo je zgodno jer se može ostati u sličnom prenosnom odnosu kad čoveku odgovara. Ako nailazi uzbrdica, onda staviš napred na srednji ili mali, a ako nailazi nizbrdica, onda staviš napred na veliki, a pozadi udesiš isti prenosni odnos koji ti pasuje za ravnicu, to je prednost koju preklapanje donosi. Da ne menjaš brzine napred posle, samo pozadi (manji skokovi, manje se remeti kadenca, a na uzbrdicama i lakše menjanje nego napred).

 

 

 

Ovde se može računati željeni prenos, zgodna stvar:

 

http://www.gear-calculator.com/


  • 0

bikegremlin-logo-250x80-1.png


#24 Sharance

Sharance
  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 598 posts
  • LocationObrenovac

Postavljeno 09 November 2015 - 11:22 AM

Ja sam 98. godine kupio sebi prvi MTB, pre toga sam gulio BMX. Bajs sam platio tadašnjih 800 DM donet je iz nemačke polovan u to vreme je bio baš pojam bar za mene. Koja mu je oprema bila stvarno ne znam jer me tada toliko nije ni zanimalo, imao je prenos 4x5 ali to me toliko nije ni interesovalo, interesovalo me je samo da se vozim. Sa njim smo se siti navozali i ja i ćale pogotovo stariji forumaši pamte 99. i 2000 godinu kada je benzin bio pravo zlato i auto mi čamio na parkingu sa suvim rezervoarom. Na tom bajsu su koji je bio u voznom stanju su promenjene samo gume zadnji zupčanici i lanac. Bicikl je bio u voznom stanju du avgusta ove godine tada je mog ćaleta udario auto na bajsu i više ga ne bih popravljao. Čelični ram i kruta vila, bio je težak kao tuč ai je išao odlično bio je baš podvozan bajs.

Onda sam na jednom Auto forumu kojeg sam i član kluba naleteo na temu o Biciklizmu ima nekoliko iskusnih bajkera i već sam počeo da se pržim na biciklizam u malo većoj meri. Odlučio sam da kupim sebi novi bajs. Listajući upravo ovaj forum došao sam do zaključka da bih voleo trekinga. Odem u prodavnicu zastupnik za planet bajk i vidim Polar Forester. Nov bicikl lep na oko oduševio se, sklope mi bajs i probam ga nekih 5-6km i odmah odlučim da ga kupim. Bajs je po defaultu težak još sam mu ja odmah u startu stavio još teže gume Continental Country Plus skoro 1kg po komadu. Izmenjao mu sedište i pedale i kočnice. Kupim mu nove V brejk XT jer sam samo njih hteo, a do tada nisam ni znao koje sve oznake shimao ima i kako su rangirane. Ali zaluđivajući se netom samo XT i ništa više.

Onda je krenula dalja nebuloza potpuno ista kao i kod Miće pakovanje Polara u Full XT mada ja sam tvrdoglav kao mazga i od dupeta do glave mi je došlo zaobilaznim putem. Savetovali su me dobronamerno kao ja sada njega da dalje ne ulažem u taj bajs i da je to čisto bacanje love i da neću dobiti ništa, ja sam mislio ma se*u pakujem ga i boli me uvo. Opet su me savetovali da mu je osnova(ram) loša i da ne vredi pimpovati takav bajs, međutim mojoj tvrdoglavosti nije bilo kraja. U maju prošle godine je bila poplava u Obrenovcu a ja sam iz Obrenovca i dan ranije mi je stigao i prvi deo za bajs nable, i poručene kaseta, lanac i menjači. Udari poplava i spasi me sulude ideje. Nable sam poklonio drugaru iz auto kluba a moj polar ostao onakav kakav je.

Sa dobrom željom za vožnjom, kondicijom i u izvornoj verziji sasvim solidan bajs za rekreativne ture 50-60km odličan bajs, ja sam sa njim bukvalno svaki dan u vožnji. Onda sam probao i par kvalitetnih bajseva od drugara Cannondale, KTM i Scott-a i tek onda video o čemu su me savetovali, kada mislim na kvalitetne mislio sam upravo na ramove renomiranih proizvođača sa dobrom geometrijom. I pošto je ćaletov bajs izuvijan od udara automobila, odlučim da sebi kupim novi bajs a njemu poklonim polara. Odluka je pala na Cannondale jer sam probajući nekoliko modela sa njim bio najviše oduševljen.

Skoro sam kupio Cannondale MTB er29 sa sličnom mehanikom kao i na foresteru i mogu da ti kažem da sam dobio mnogo. Točkovi su im iste veličine, prenos jači na foresteru ali ne može da mu prismrdi uravo zbog geometrije. Dobio sam prvo udobniji bajs podvozniji i sa sličnim načinom vožnje mnogo veću brzinu. I naravno dobio sam osmeh na lice :)

Pošto posedujem dva bajsa, a jedan je iz ranga njegovog bcikla preneo sam mu savete koje sam ja dobijao i dobronamerni su, da ne baca lovu na ovaj bicikl nego da ga vozi sa uživanjem kao i ja Polara pa otom potom kupi kvalitetniji bajs u kojeg može da ulaže ako to hoće.


  • 2

#25 niipheus

niipheus
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 891 posts

Postavljeno 09 November 2015 - 01:17 PM

Jesu ti "podvozni" bajsevi dobri jer idu pod voz ili sta? :D (povozit/povozan)

 

Salim se malo, a ovo sto si napisao si potpuno u pravu. Tu nema nikakve dileme da na losu osnovu ne treba dalje ulagati, ali iz svog iskustva, a koliko vidim tako je i kod mnogo drugih ljudi (pa i kod tebe - iz teksta zakljuceno), ne vredi pricati nekome da nesto ne valja dok taj kome pricas ne udari glavom u zid i shvati gde se zeznuo. I takva iskustva se skoro uvek placaju. Zato cu ja pre ako neko pita koje delove da uzme, da mu kazem, uzmi to i to, ili nemoj ovaj uzmi onaj, nego da mu kazem da nista ne uzima. Nit je dobio odgovor na pitanje koje je postavio, nit ce promeniti misljenje dok sam ne shvati da ne treba nesto da radi.


  • 0

#26 Mica89

Mica89
  • Members
  • PipPipPip
  • 112 posts

Postavljeno 09 November 2015 - 02:56 PM

Shvatam da sam pogresio u startu kupivsi Gilu, ram sam po sebi jeste los...
Da li bi ovo moglo da popravi celu pricu pa onda naknadno polako sve menjati na bolje?
S tim da bi onda morao opet menjati vilu jel ovaj ram ima taper headtube

Attached Thumbnails

  • image.jpeg

  • 0

#27 Sharance

Sharance
  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 598 posts
  • LocationObrenovac

Postavljeno 09 November 2015 - 03:00 PM

Mislim da ti je za početak važno da uživaš u onom što si kupio i da se mnogo ne upuštaš u materiju oko bicikla ;)


  • 0

#28 milan86

milan86
  • Members
  • PipPipPipPip
  • 187 posts

Postavljeno 09 November 2015 - 03:10 PM

Shvatam da sam pogresio u startu kupivsi Gilu, ram sam po sebi jeste los...
Da li bi ovo moglo da popravi celu pricu pa onda naknadno polako sve menjati na bolje?
S tim da bi onda morao opet menjati vilu jel ovaj ram ima taper headtube

 

 

Za te pare kupis bajs sa tom opremom lagano...


  • 0

#29 Mica89

Mica89
  • Members
  • PipPipPip
  • 112 posts

Postavljeno 09 November 2015 - 03:14 PM

Necu polovno.


  • 0

#30 BikeGremlin

BikeGremlin
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 8886 posts
  • LocationNovi Sad
  • Bajk:Scott Speedster

Postavljeno 09 November 2015 - 03:33 PM

Mislim da se previše opterećuješ. Ne znam za šta je taj ram loš? Je li prav? Je li aluminijumski i ne pretežak? Puna kapa. Jedina mana tog bicikla (i rama) za asfalt pogotovo je što ima amortizer, a ne krutu viljušku - mada mnogima i to prija, posebno ako ima lockout, pa da se bira. Ima boljih ramova, ali razlika nije svemirska. Posebno ako gledaš drugi ram isto za amort. 


  • 0

bikegremlin-logo-250x80-1.png


#31 Mica89

Mica89
  • Members
  • PipPipPip
  • 112 posts

Postavljeno 09 November 2015 - 03:55 PM

Jel je krs?

FalloutBoy - ramu nista ne fali jer je nov bajs kupljen,prav, aluminijumski, Reba viljuska ima zakljucavanje...
Sto ti kazes zamem gume ,pedale i stavim udobne rucke i cao :)

Attached Thumbnails

  • image.jpeg

  • 0

#32 milan86

milan86
  • Members
  • PipPipPipPip
  • 187 posts

Postavljeno 09 November 2015 - 04:06 PM

Necu polovno.

 

U tom slucaju gledaj da kupis ceo bickl. Makar i sa malo losijom opremom, pa vremenom menjaj. Ovako ako kupujes deo po deo izacice mnogo vise od cene vec spakovanog bicikla.


  • 0

#33 IgorMiletic

IgorMiletic
  • Members
  • PipPipPip
  • 101 posts

Postavljeno 09 November 2015 - 04:26 PM

U startu gresis sto hoces da menjas delove koji su i dalje novi. Kad se budu potrosili/ pokvarili onda ih menjaj. Ovaj bicikl ce te odlicno sluziti. Uzivaj u votnji! Pozdrav!
  • 0

#34 sajlonac

sajlonac
  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 678 posts
  • LocationNiš

Postavljeno 09 November 2015 - 05:47 PM

Mico ako planiras da sve ovo kacis i na taj drugi ram/bicikl, ne menjaj nista a pogotovo ne kupuj onaj scott ram. Prijateljski savet.

Sent from my Nexus 5 using Tapatalk
  • 0

#35 grbic

grbic
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 6663 posts
  • LocationZanzibar

Postavljeno 09 November 2015 - 07:46 PM

Upgrade komponenti kosta zivaca, kosta novaca, i opet nisi nacisto da li ce sve biti kompatibilno i raditi kao sat. Poslednji takav slucaj sam imao pre nekog vremena kad je vlasnik jednog trekinga 8-faza, inace moj stalni posetilac, bez savetovanja, da bi unapredio prenos, kupio dyna sys pogon za 10ku. Pogon 100 evrica, vec ga raspakovao i bacio kutiju, pravo vracanja i zamene samim tim i izgubio.Tad su nastali izdatci jer nista nije moglo da se natera da radi kako treba osim zadnjeg menjaca. Trosak sve skupa blizu 600e, sifteri za 10, kaseta 10, menjac zadnji i prednji, lanac za 10, nova zadnja nabla, pa kad je zadnja ajde i prednje i obe felne u paketu sa dt zicama... A pre toga je imao tek spakovani 8faz kome je uradnjen kompletan servis i radio je kao sat.

Taj scott ram koji si okacio bez obzira sto je za taper vilu uz adekvatan adapter moze da se montira i normalna vila, ali cemu to od bicikla ces napraviti frankenstajna i biti nezadovoljniji nego sto si sad. Ili teras gilu takva kakva je i uzivas u voznji ili prodajes pa kupujes drugi.


  • 1

A u glavi ništa, samo žica drži uši da ne otpadnu.


#36 Mica89

Mica89
  • Members
  • PipPipPip
  • 112 posts

Postavljeno 09 November 2015 - 08:24 PM

Ima smisla sto pisete, meni su se pomutile neke stvari u glavi oko upgrade-a ali eto kako citam ovde na forumu i na drugim sajtovima ostavicu sve ovako kako jeste. Na put do mora i nazad bi mi eventualno trebale druge gume,udobne rucke i pedale koje ne pucketaju i mozda bolji sic.
  • 0

#37 Reloaded92

Reloaded92
  • Members
  • PipPipPipPip
  • 178 posts

Postavljeno 09 November 2015 - 08:48 PM

I ja sam se zaludjivao delovima i planiro sto cuda, stalno nesto cackao i zatezao, namestao do perfekcije, ali sada kad sam se konacno provozao i video sta je off road, vidim da je bolje da to vreme utrosim u voznju i uzivanje u biciklu. Mada volim da majstorisem i da je sve to zategnuto i da radi perfektno. :mrgreen:  Za sada uzivaj jer imas dobar bajs, a kasnije radi upgrade koji ce ti omoguciti jos vise uzivanja u voznji.


  • 1

#38 grbic

grbic
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 6663 posts
  • LocationZanzibar

Postavljeno 09 November 2015 - 09:02 PM

Ima smisla sto pisete, meni su se pomutile neke stvari u glavi 

Psiha je cudo ;) kako kod tebe tako i kod svih nas

 

 

Na put do mora i nazad bi mi eventualno trebale druge gume,udobne rucke i pedale koje ne pucketaju i mozda bolji sic.

Vec sam negde napisao, pa cu i da se ponovim "Boj ne bije svijetlo oruzje, vec boj bije srce u junaka"


  • 0

A u glavi ništa, samo žica drži uši da ne otpadnu.


#39 Architect92

Architect92
  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 610 posts

Postavljeno 09 November 2015 - 09:20 PM

Jel je krs?

FalloutBoy - ramu nista ne fali jer je nov bajs kupljen,prav, aluminijumski, Reba viljuska ima zakljucavanje...
Sto ti kazes zamem gume ,pedale i stavim udobne rucke i cao :)

Ovaj bicikli je odličan i ništa mu ne fali. Lično bih promenio kočnice ali samo ako si zainteresovan za ozbiljnu vožnju na nizbrdicama. Ako ti je cilj da krstariš šumom i drumovima i uživaš, ništa ne menjaj, samo sedi i vozi. Bolje nabavi zimsku opremu pa vozi i zimi nego što razmišljaš o novim komponentama.


  • 0

#40 zookarma

zookarma
  • Members
  • PipPipPip
  • 99 posts
  • LocationNovi Sad

Postavljeno 10 November 2015 - 09:04 AM

 

 

Ovaj bicikli je odličan i ništa mu ne fali.

 

I ja sam ti u nekoj slicnoj situaciji i dosta sam promenio od kad sam uzeo polovnjaka ali prvo sebi daj fore da odvozas koju hiljadarku da vidis da li uopste hoces da ostanes na mtbu ili da predjes na road varijantu ili touring ili ...  Lepo ti kazu, malo vozi, napuni gujcu kilometrima pa ce ti se nekako samo iskristalisati u sta da ulozis pare  :-)

Takodje i sama garderoba i dodatna oprema nije bas jeftina pa prvo ulozi u to pare pa dogodine dodjes sa novom idejom  :-)


  • 0




0 članova čita ovu temu

0 članova, 0 gosta, 0 anonimnih korisnika