Generalno, ako kupovine ne znači odricanje od drugih stvari (računi, hrana, odeća, fond za crne dane, letovanje), onda i nije trošak. Opet, ostaje samo dilema treba li se opterećivati materijalnim stvarima...
Dobar pak treger i blatobrani su dobra stvar - meni je bicikl puno manje upotrebljiv bez pak tregera.
Što se performansi tiče - dobar amort kod tvog bajsa je na prvom mestu, zatim gume i točkovi. Neke bolje gume (Continental? ), uz kvalitetne (Schwalbe) unutrašnje.
Onda na red dolaze kontaktne površine, da tebi bude udobnije: pedale, sedlo, ručke. Te pedale što si stavio su prilično dobre i ja bih ih sebi uzeo da mi nisu prevelik trošak spram primanja u ovom momentu.
Što se prelaska sa 8faza na desetofaz tiče, mane (i prednosti) sam obrazložio ovde detaljno, to je neko moje viđenje:
http://www.bikegreml.../koliko-brzina/
Šta god da rešiš, moj neki savet je da kreneš od guma i kontaktnih površina, zatim kočnice, na kraju menjači i ručice. S tim da, što se mehanike tiče, tvoj bajs je uklopljena celina - ni jedan deo nije naročito kvalitetan (ni katastrofalno loš)... sem te fabričke viljuške možda. Tako da zamena svih delova nije finansijski isplativa. Bolje onda neki polovan sa boljom opremom, ili čak nov. Druga varijanta (ili je to već treća?) je da teraš bajs pa kako koji deo otkaže, njega zameniš boljim - iznenadićeš se koliko i ta budžet varijanta dugo traje.