Nije me bilo neko vreme na forumu (jedno 9 godina)
Elem kupio sam ovaj Roadster bicikl 2009. i poslednjih 3-4 godine ga baš slabo vozim možda 100-ak km godišnje. Pa sad razmišljam šta raditi sa njim.
Prvi "odrasli" bajs posle bmx-a sam dobio sa nekih 10-12 godina. To je bio neki made in SFRJ (Partizanka valjda) city bike sa 12 brzina (posle smo nabudžili trofaz pa je bio 18) i njega sam vozio do svoje 19 godine, onda sam nekih godinu-dve dana terao neki Neuzer MTB sa prednjim federima koji su mi dušmani ukrali, pa posle toga kupih polovni Polar Blizzard (crno žuti čelični ram težak ko tuč), bez amorta. Njega sam vozio 3-4 godine i smišljao šta da kupim.
Na oba MTB-a koja sam posedovao imao sam utisak da su sporiji od tog starog city-ja, pa sam razmišljao u smeru ovog roadstera, a i jedan tadašnji kolega je bio jako zadovoljan ovim bajsem i baš ga nahvalio. u
Razmišljao sam u sličnom pravcu kao i neko u temi iznad, da ću 90% voziti po asfaltu, a ovo ostalo off road neću baš da divljam po šumama i gorama. I kontao sam da uži točak većeg prečnika (u teoriji) bi mi dao veću brzinu u odnosu na mtb, ima neki kao amortizer, pa ako siđem negde sa asfalta kad idem na pecanje (tada još nisam imao auto) to može da bude ok. I dok sam živeo u N. Bg-u (ravnica) ovo nije bilo tako loše rešenje, međutim od kad sam se vratio u brdski deo starog Beograda 2011. sve manje i manje vozim bajs.
Neke od stvari koje meni "zapinju" kod ovog bicikla su:
1) prednji feder koji je mek kao dekin kada vozim uzbrdo (ko je vozio uz Rusku ulicu razumeće me),
2)to što je bajs nekako nezgrapan i nije baš dobar u skretanju i manevrisanju posebno u skučenom prostoru i deluje nekako nestabilno, valjda zato što je težište dosta visoko,
3)visok sam 189 (imam duge noge i ruke) i težak 90-95kg i mislio sam da ću ovim biciklom dobiti nešto što je udobnije od blizzard-a za vožnju po gradu ali sam se izgleda zeznuo. Kad se penjem i spuštam sa ivičnjaka moram to da radim mnogo opreznije nego sa MTB-om takođe beogradske rupe znaju da budu vrlo neprijatne. Jedina stvar koja povećava udobnost je amortizer u stubu sedišta, spasio me kajgane par puta kad nisam video rupu na vreme.
4) nemam utisak da je ovaj bicikl uopšte brži od mojih starih MTB-ova (možda ima lošiji odnos prenosa mada me je nekoliko ljudi ubeđivalo da se tripujem).
Moje razmišljanje se kreće u 2 pravca:
1) zadržati Roadster i:
a) staviti neku viljušku sa boljim amortizerom (koji ima opciju zaključavanja) i šire gume,
b)staviti krutu viljušku i šire gume.
U obe ove opcije možda bih menjao srednji pogon da dobijem bolji odnos prenosa ako je isplativo.
(Kapiram da viljušku mogu sam da menjam za srednji pogon baš nisam siguran.)
2)prodati roadstera i kupiti polovan MTB 26” sa nekim krštenim amortizerom na prednjoj viljuški. Što bi mi omogućilo da budem malo živahniji u vožnji i da ne moram toliko da vodim računa o rupama i kada se penjem i silazim sa ivičnjaka.
Svaki savet je dobrodošao.
P.S. ako sam omašio temu za ovaj post izvinjavam se.
Sent from my Mi A1 using Tapatalk