Jump to content


Fotografije

Servis starog bicikla ili kupovina novog?

servis

  • Molimo uloguj se da bi odgovorio
13 odgovora na ovu temu

#1 ugoran

ugoran
  • Members
  • 2 posts

Postavljeno 23 April 2015 - 06:21 PM

Pozdrav svima,

 

Planiram da kupim bajs za gradsku voznju.

 

Sad... imam ovaj stari bicikl (slike prilozene) koji me je sluzio dosta dobro dok ga nisam zapostavio i spakovao u podrum.

 

Najveci problem sa tim biciklom je sto tockovi kao da nisu u istoj ravni. Prednji tocak kao da je pod nekim uglom, pokusavao sam ranije to da ispravim ali bez uspeha. Kao da viljuska (ove raslje sa amortizerima) nije u istoj ravni... 

 

Shvatam da bih morao da zamenim stosta (skoro sve) na njemu, ali me interesuje:

1. Da li mi je isplativije da nadjem dobar servis ili da kupujem kompletno nov bicikl

2. Da li mozete da uputite ka pouzdanom servisu na Novom Beogradu (ili ajde, barem da je  u Beogradu) gde bih mogao odneti bicikl na procenu?

 

Mozda bih trebao napomenuti da ne planiram da kupim skup markiran bicikl, vec prosecan bicikl da se provozam 10, 20 kilometara vikendom.

 

Hvala unapred :-)

Attached Thumbnails

  • bajs1.jpg
  • bajs2.jpg

  • 0

#2 Gadjan

Gadjan
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4653 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 23 April 2015 - 07:51 PM

Imam ja istu takvu crvenu deltu :) isti ram vila rogovi šifteri/ručice i čini me se i da je pogon isti shimano aluminijumski, ok bajs za neku onovnu namenu. Izgleda se samo kočnice i točkovi razlikuju, slikaj ga sa druge strane "s lica".

Koristim ga za vožnju po selu, po lošem vremenu, zimi po snegu ledu, i leti po nasipu do kupališta na reci po rupama i prašinčini :). I služi svrsi. Samo ta originalna vila je loša i slaba, slomila mi se pa sam stavio krutu.

 

Za vozikanje 10-20km koje pominješ ne bih ja kupovao drugi bajs, verovatno ovo može da se osposobi bez mnogo ulaganja. Mada nije neka sreća, felne su koliko vidim one obične, kod mene su duplozidni točkovi. Ali mogu ti reći iako je ram gvožđurija nije težak kao tuč, bajs je i sa 2" gumetinama lakši od moje cobre sa lakim 25-30mm gumama.

Sve zavisi od tačne cifre, ako treba svašta da se menja i dosta uloži možeš razmisliti i o drugom bajsu, sam proceni.


  • 0

#3 grbic

grbic
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 6663 posts
  • LocationZanzibar

Postavljeno 23 April 2015 - 07:54 PM

Da ga sredjujes u torney komponentama izasao bi te
Zadnji menjac oko 800
Prednji 300-500
Sifteri 1000-2000
Pogon je oko 1000-1200
Gume da zamenis to je jos od 1000-2000 za obe spoljne zavisno od klase... Paknovi za kocnice opet u zavisnosti od kvaliteta i zelje od 150-1000 po paru, neka srednja vrednost a da su ok je oko 300 za par... Naravno sajle, buziri jos oko 400-500. Na sve dodaj oko 3000 za ruke... Sad izvuci racunicu
Kad je zapusten bicikl u pitanju ide i podmazivanje pokretnih delova (nable, pogon, soljice volana), Ako su dropovi viljuske krivi to moze da se ispravi...
Sve u svemu trebao bi da ga oteras u servis jer verovatno dosta toga ne mora da se promeni, a ovako na nevidjeno mozemo samo da nagadjamo.
  • 0

A u glavi ništa, samo žica drži uši da ne otpadnu.


#4 Gadjan

Gadjan
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4653 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 23 April 2015 - 08:18 PM

To i ja mislim, ako se gro mehanike zadrži uz neko manje ulaganje i podmazivanje onda vredi cimati se. I pre svega ako su točkovi pravi i da žice/niple nisu zapekle.

Ako treba skoro sve da se menja + ruke, onda ne vredi, jer ram i točkovi nisu vredni prepakivanja i novog ruha :)

Ja sam par puta komplet sređivao i osposobljavao tako i još više zapuštene bicikle, znači to je muka živa :) svaki mogući šraf te namuči i pojave se problemi i gde se nisi nadao


  • 0

#5 ugoran

ugoran
  • Members
  • 2 posts

Postavljeno 23 April 2015 - 09:23 PM

Hvala na brzim odgovorima.

 

Mnogo bi mi znacilo da mi neko preporuci majstora, jer sam vec pokusavao da ga popravim kod jednog - uzalud.

 

Kod Usca ima neki servis bicikala, pored Asterix-a (ako to i dalje postoji).

 

Taj nista nije sredio, vratio mi bicikl u istom stanju, samo izgreban i zamascen...

 

 


  • 0

#6 grbic

grbic
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 6663 posts
  • LocationZanzibar

Postavljeno 23 April 2015 - 09:32 PM

Gde si na nbg. Da li ti odgovara Zemun?
  • 0

A u glavi ništa, samo žica drži uši da ne otpadnu.


#7 draganninkovic

draganninkovic
  • Members
  • PipPipPipPip
  • 380 posts

Postavljeno 24 April 2015 - 06:52 AM

Hvala na brzim odgovorima.

 

Mnogo bi mi znacilo da mi neko preporuci majstora, jer sam vec pokusavao da ga popravim kod jednog - uzalud.

 

Kod Usca ima neki servis bicikala, pored Asterix-a (ako to i dalje postoji).

 

Taj nista nije sredio, vratio mi bicikl u istom stanju, samo izgreban i zamascen...

Pozdrav Gorane,nemoj da se cimaš po raznim "majstorima",imaš odličan servis u Zemunu "BIKE +",majstor nije majstor nego velemajstor.Dobićeš vrlo kvalitetan rad,korektna cena,imaćeš majstora za duže vreme za sve konsultacije ako ti padne na pamet da nešto radiš sa biciklom.Uz njega ,što je najvažnije zavolećeš biciklizam na pravi način.Imaš sreću što je u tvojoj blizini,ne razmišljaj!


  • 1

#8 broker975fx

broker975fx
  • Members
  • PipPipPip
  • 121 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 07 February 2018 - 06:17 PM

Jel moze broj telefona majstora Grbica, ovde ili na pp, hvala
  • 0

#9 Bole

Bole
  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 504 posts
  • LocationHighpoint Club

Postavljeno 08 February 2018 - 08:45 PM

Da ga sredjujes u torney komponentama izasao bi te
Zadnji menjac oko 800
Prednji 300-500
Sifteri 1000-2000
Pogon je oko 1000-1200
Gume da zamenis to je jos od 1000-2000 za obe spoljne zavisno od klase... Paknovi za kocnice opet u zavisnosti od kvaliteta i zelje od 150-1000 po paru, neka srednja vrednost a da su ok je oko 300 za par... Naravno sajle, buziri jos oko 400-500. Na sve dodaj oko 3000 za ruke... Sad izvuci racunicu
Kad je zapusten bicikl u pitanju ide i podmazivanje pokretnih delova (nable, pogon, soljice volana), Ako su dropovi viljuske krivi to moze da se ispravi...
Sve u svemu trebao bi da ga oteras u servis jer verovatno dosta toga ne mora da se promeni, a ovako na nevidjeno mozemo samo da nagadjamo.

 

Samo da kažem - respect.

Ne sećam se kad je neko poslednji put javno i taksativno naveo cene a posebno "za ruke". Uvek neko zavlačenje...zavisi, videću kad otvorim i onda ja "pa nisi hirurg da vidiš kad otvoriš majku mu %/$&$%&$".


  • 0

#10 BikeGremlin

BikeGremlin
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 8887 posts
  • LocationNovi Sad
  • Bajk:Scott Speedster

Postavljeno 08 February 2018 - 11:43 PM

Samo da kažem - respect.
Ne sećam se kad je neko poslednji put javno i taksativno naveo cene a posebno "za ruke". Uvek neko zavlačenje...zavisi, videću kad otvorim i onda ja "pa nisi hirurg da vidiš kad otvoriš majku mu %/$&$%&$".


Da napišem i iz ugla servisera:
nije svaki posao isti. Dosta zavisi od stanja bicikla i vrste opreme. Tako da “isti” zahvat nekad uzme duplo više vremena.

Za to ima dva rešenja. Jedno je da cenu formiraš spram nekog proseka. Tada oni sa očuvanijim biciklima budu “oderani”, a oni sa zapuštenijim prođu super. Grubo govoreći.

Drugi modus je da naplatiš radne sate. Ovo je po meni poštenije, ali teško izvodljivo jer većina (ja prvi) želi znati cenu unapred. Lično bih najviše voleo da mušterija sedne pored sa štopericom i da naplatim svaki sat svog vremena po ceni prihvatljivoj za obe strane.

Pored toga, neke cene ne možeš znati dok nešto ne otvoriš, ili dok ne zameniš deo za koji si siguran da pravi probleme, pa onda gledaš dalje.

Generalno, posao traži puno strpljenja i osećaja za rad i komunikaciju sa ljudima. Trudim se predvideti “najcrnju” varijantu i to navedem upravo tako. Uz ostavljanje poziva telefonom ako se kasnije pokaže neki nepredviđen trošak.

Što se cena tiče, u NS su prilično povoljne. Skupo izađe samo ako majstor ne uradi posao kako treba.


Poslato sa sokocala mobilnoga
  • 1

bikegremlin-logo-250x80-1.png


#11 marvas

marvas
  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 464 posts
  • LocationBeograd/Surcin

Postavljeno 09 February 2018 - 07:13 AM

To se vrlo lako da resiti da niko ne bude na gubitku.

Dijagnostika je xy dinara nakon cega ti vidis stanje stvari i dajes ponudu, u koliko se ponuda prihvati dijagnostika se ne naplacuje. U suprotnom ti opet nisi na gubitku i donekle si kompenzovao svoje utroseno vreme.


  • 0

#12 BikeGremlin

BikeGremlin
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 8887 posts
  • LocationNovi Sad
  • Bajk:Scott Speedster

Postavljeno 09 February 2018 - 08:46 AM

To se vrlo lako da resiti da niko ne bude na gubitku.

Dijagnostika je xy dinara nakon cega ti vidis stanje stvari i dajes ponudu, u koliko se ponuda prihvati dijagnostika se ne naplacuje. U suprotnom ti opet nisi na gubitku i donekle si kompenzovao svoje utroseno vreme.

 

Svakako, kada je moguće.

 

Za servis nable na primer, dijagnostika traži gotovo isto vremena koliko i servis. Tj. kad rasklopiš i očistiš da vidiš u kakvom je stanju, sve jedno je da li sklapaš sa novim kuglicama (i konusima ako se moraju menjati), ili vraćaš stare (a staru mast svakako ne možeš vratiti).

 

Drugi "nezahvalan" klasičan slučaj je zamena lanca. Dok se ne stavi novi lanac, ne možeš znati sa sigurnošću hoće li kaseta preskakati, ili ne. Pogotovo ako se lanac menja na vreme (tj. na 0,5% izduženosti). To su neke od situacija u kojima volim navesti cenu za "najcrnju" varijantu, čisto da i sebi i drugima uštedim zivkanje telefonom i priču.

 

Drugi zanimljiv slučaj je kod bajseva sa puno zupčanika pozadi (10+). Tu minimalno zakošenje kuke menjača, koje se teško izmeri, dovodi do nepreciznog rada. Ako su pritom pohabani i stari bužiri i sajle, nekad ne možeš biti 100% siguran šta je uzrok problema. "Olakšavajuća okolnost" je što su sajle i bužiri tada svakako za zamenu, pa nisu "bačene pare", ali ostaje ono "videćemo potom" da li i koliko košta ako se mora tražiti i menjati kuka menjača. Stvar postaje dodatno zabavnija kada menjač ima malo lufta, ali nije pokrivljen i skroz razdrndan, pa da si siguran da njega treba menjati.

 

Ne tvrdim da nema muljatora i prevaranata. Samo hoću da kažem da "videćemo kad otvorim" nekad zaista bude neophodno i najpoštenije. Tu je najbolje "oružje", čak i za one koji se ništa ne razumeju, stara dobra intuicija. Kad osetiš da nešto nije baš kako izgleda, ali ne možeš reći tačno šta. Pogotovo i najbolje uživo. Psiholozi to objašnjavaju time da 90% (ako sam zapamtio procenat) komunikacije ide neverbalnim putem (položaj tela, grimase, pogled i sl.), pa kad se ta neverbalna ne slaže s onim što čovek govori (mulja), onda imaš taj osećaj da nešto ne štima, ali ne znaš šta. To preporučujem i kod kupovine polovnog bajsa (i motora, auta): pitati čoveka zašto prodaje, zapodenuti bilo kakvu priču o tehničkom stanju, pa gledati da li deluje da čovek veruje to što govori - eksperti koji ubede prvo sebe u to što lažu su u velikoj meri imuni na ovu tehniku, ali ni oni 100%.  :)


  • 0

bikegremlin-logo-250x80-1.png


#13 Bole

Bole
  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 504 posts
  • LocationHighpoint Club

Postavljeno 09 February 2018 - 12:52 PM

Da napišem i iz ugla servisera:
nije svaki posao isti... 

 

Jesi primetio kako uvek pošten i pristojan svet odgovara kada se nečije loše iskustvo uopšte ne odnosi na njega? Nekako hohštapleri uvek ćute osim kad imaju dojavu da je nešto loše napisano na forumu pa se onda oglašavaju. Naše okruženje a posebno svet biciklizma bi bio mnogo lepše mesto da je više ljudi kao što si ti. Sama činjenica da deliš znanje umesto da ga koristiš kao leverage sa mušterijama dovoljno govori o tebi.

 

Što se tiče NS, potpuno drugi koordinatni sistem, drugi svet u odnosu na Bgd pa se to prelama i kroz posao servisera. I iskustvo čini čoveka sposobnim da kaže cenu koju klijent može da očekuje. Ako bude manje odlično a ako bude više ali razumno više i to je ok. Problem je promena reda veličine ali da ne dužim, znamo o čemu se radi.


  • 0

#14 Bax

Bax
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1167 posts

Postavljeno 09 February 2018 - 01:57 PM

Imas fino cenovnike koje daju bici servisi, taksativno nabrojane cene za svaku aktivnost, to napises, izlozis, i ne boli te glava vise oko toga.

Cak su pobrojani i dodaci na cenu u zavisnosti od komplikacija....

 

Naprimer ovo, lepo prepises, stavis svoje cene, i zavrsio si sve moralne dileme...

 

https://www.iron-bik.../servis-bicikla


  • 1





Also tagged with one or more of these keywords: servis

0 članova čita ovu temu

0 članova, 0 gosta, 0 anonimnih korisnika