Jump to content


Fotografije

prodavac BOJAN19881


  • Molimo uloguj se da bi odgovorio
48 odgovora na ovu temu

#41 grbic

grbic
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 6663 posts
  • LocationZanzibar

Postavljeno 07 January 2015 - 08:53 AM

Ako su u oglasu jasno naznaceni uslovi prodaje poput nacina placanja, nacina slanja i ko snosi troskove dostave kupac moze samo da pristane na to ili ne. Ako stoji dogovor oko svega onda samo mogu da pokusaju da se dogovore uslove. Koliko znam ni na ebeju ni na aliju ne postoji nijedan drugi kontakt osim poruke na sajtu, a da bi poslao poruku moras da se registrujes. Kod nas nigde osim limunda i kupinda ne moras da se registrujes tako da od opcije oceni kupca nema nista.

Inace pozdrav za ideju oceni kupca jer tako i prodavac stice neka prava. Odnosi se na korektne prodavce naravno.
  • 1

A u glavi ništa, samo žica drži uši da ne otpadnu.


#42 vladimirvuk

vladimirvuk
  • Members
  • PipPipPip
  • 99 posts

Postavljeno 07 January 2015 - 02:46 PM

Sada je problem na Ebay (i Aliexpress, i mnogim drugim) što ima tako mnogo prodavaca da je razlika od 0,1% u oceni često presudna. Onda kupci mogu da ucenjuju manje prodavce da ispune potpuno nerealne zahteve, samo da ne bi dobili lošu ocenu. Zato je bitno da postoji ocena i za kupca, i pravo da prodavac odbije kupca ako mu ne deluje pouzdano.

Na Ebay postoji ocena za kupca, ali normalno ocena od onoga sa kim ste saradjivali i ko ima iskustva sa kupcem. Sva komunikacija ide preko Ebay i to bez imena i prezimena. Tek kada dodje do realizacije tada se otkrivaju podatci. Prodavac kupca ocenjuje na osnovu medjusobne komunikacije, brzine plaćanja, načina ophodjenja. Ali ukoliko pobedim na licitaciji i ne platim izlicitiranu robu onda podpadaš pod sankcije Ebay. Lično moja iskustva preko Ebay Germany su besprekorna.


  • 0

#43 vladimirvuk

vladimirvuk
  • Members
  • PipPipPip
  • 99 posts

Postavljeno 07 January 2015 - 02:51 PM

Sada je problem na Ebay (i Aliexpress, i mnogim drugim) što ima tako mnogo prodavaca da je razlika od 0,1% u oceni često presudna. Onda kupci mogu da ucenjuju manje prodavce da ispune potpuno nerealne zahteve, samo da ne bi dobili lošu ocenu. Zato je bitno da postoji ocena i za kupca, i pravo da prodavac odbije kupca ako mu ne deluje pouzdano.

Prodavac postavlja sve uslove, početnu cenu, koliko će trajati licitacija, način preuzimanja ili slanja, gde šalje a gde ne, načine plaćanja... Jedino imaš mogućnost pismenog kontakta da mu predložiš nešto drugo ali on nije u obavezi da prihvati nijedan predlog osim da ispoštuje ono što je naveo. I na kraju prodavac može da povuče nešto sa licitacija o čemu nas Ebay obaveštava.


  • 0

#44 vladimirvuk

vladimirvuk
  • Members
  • PipPipPip
  • 99 posts

Postavljeno 07 January 2015 - 02:54 PM

Ako su u oglasu jasno naznaceni uslovi prodaje poput nacina placanja, nacina slanja i ko snosi troskove dostave kupac moze samo da pristane na to ili ne. Ako stoji dogovor oko svega onda samo mogu da pokusaju da se dogovore uslove. Koliko znam ni na ebeju ni na aliju ne postoji nijedan drugi kontakt osim poruke na sajtu, a da bi poslao poruku moras da se registrujes. Kod nas nigde osim limunda i kupinda ne moras da se registrujes tako da od opcije oceni kupca nema nista.

Inace pozdrav za ideju oceni kupca jer tako i prodavac stice neka prava. Odnosi se na korektne prodavce naravno.

Na KP ima registracija, kao i ocena kupca i prodavca ali samo ukuliko su medjusobno ostvarili barem jednu pismenu komunikaciju mogu se medjusobno ocenjivati.

ocenjivanje je korisno i u interesu korektnih prodavaca i kupaca.


  • 0

#45 Fiery

Fiery
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2272 posts

Postavljeno 07 January 2015 - 10:08 PM

Ne nastaju problemi pre, nego nakon kupovine - kupac nije zadovoljan iz izmišljenih razloga, traži da mu se vrati novac i plati povratna poštarina za robu koja je odgovarala opisu ali mu se nije dopala, ili da mu se pošalje dopunska roba, ili šta sve ne. Ne bi mi ovo palo na pamet da nisam čitao takva iskustva od ljudi na stranim forumima. Onda sam primetio i kako na Aliju većina prodavaca moli da se nikakva ocena ne ostavlja pre nego što kupac da šansu da se bilo kakva greška ispravi ili nadoknadi, a siguran sam da ima kupaca koji će to da iskoriste na negativan način. Na Aliju ne postoji ocena kupaca koliko znam, ili bar nije postojala do skoro. Na Ebay prodavac nema pravo da odbije kupca koji je pobedio na licitaciji, a mislim da nema pravo ni da odbije licitiranje - ispravite me ako grešim.

Jasno, ni jedan sistem nije savršen, samo sam hteo da pokažem kako zaštita kupaca može da se ružno zloupotrebi.
  • 2

#46 vladimirvuk

vladimirvuk
  • Members
  • PipPipPip
  • 99 posts

Postavljeno 10 January 2015 - 12:54 PM

Ne nastaju problemi pre, nego nakon kupovine - kupac nije zadovoljan iz izmišljenih razloga, traži da mu se vrati novac i plati povratna poštarina za robu koja je odgovarala opisu ali mu se nije dopala, ili da mu se pošalje dopunska roba, ili šta sve ne. Ne bi mi ovo palo na pamet da nisam čitao takva iskustva od ljudi na stranim forumima. Onda sam primetio i kako na Aliju većina prodavaca moli da se nikakva ocena ne ostavlja pre nego što kupac da šansu da se bilo kakva greška ispravi ili nadoknadi, a siguran sam da ima kupaca koji će to da iskoriste na negativan način. Na Aliju ne postoji ocena kupaca koliko znam, ili bar nije postojala do skoro. Na Ebay prodavac nema pravo da odbije kupca koji je pobedio na licitaciji, a mislim da nema pravo ni da odbije licitiranje - ispravite me ako grešim.

Jasno, ni jedan sistem nije savršen, samo sam hteo da pokažem kako zaštita kupaca može da se ružno zloupotrebi.

Vidi ono što ja znam, prodavac postavlja uslove šta hoće i kako hoće. Onog momenta kada udješ u licitaciju znači da si pročitao sve uslove i da pristaješ na njih. Znači način plaćanja, način isporuke, karakteristike i stanje artikla. Kada pobediš na licitaciji u obavezi si da u propisanom roku na jedan od propisanih načina izvršiš uplatu. Sve detalje neznam. Ja inače kupujem samo na Ebay Nemačka. 


  • 0

#47 IgorN

IgorN
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 5457 posts

Postavljeno 11 January 2015 - 08:14 AM

Vidi ono što ja znam, prodavac postavlja uslove šta hoće i kako hoće. Onog momenta kada udješ u licitaciju znači da si pročitao sve uslove i da pristaješ na njih. Znači način plaćanja, način isporuke, karakteristike i stanje artikla. Kada pobediš na licitaciji u obavezi si da u propisanom roku na jedan od propisanih načina izvršiš uplatu. Sve detalje neznam. Ja inače kupujem samo na Ebay Nemačka. 

po meni najvaznije, kada se "uclanjujes" na sajt obavezujes se u zakonskom smislu da svaka ostavrena kupovina ima tezinu ugovora sa tackama tj uslovima koji se nalaze u ponudi (bilo koje vrste, licitacija, kupi odma ili nesto trece). Odgovarajucim klikom (koji dovodi do kupovine) ti zapravo ozvanicavas obavezujuci ugovor.

 

Neki prodavci javno stavljaju do znanja da ce ponude kupaca sa negativnim ocenama ili kupaca sa manje od X pozitivnih (ili nesto trece) ili biti obrisane ili je potreban kontakt pre klikanja ili slicno. Neki ne objavljuju taj detalj, mozda se boje neke tuzbe za diskriminaciju, ali sam cuo i za takve primere.


  • 0

#48 IgorN

IgorN
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 5457 posts

Postavljeno 11 January 2015 - 08:47 AM

Ne nastaju problemi pre, nego nakon kupovine - kupac nije zadovoljan iz izmišljenih razloga, traži da mu se vrati novac i plati povratna poštarina za robu koja je odgovarala opisu ali mu se nije dopala, ili da mu se pošalje dopunska roba, ili šta sve ne. Ne bi mi ovo palo na pamet da nisam čitao takva iskustva od ljudi na stranim forumima. Onda sam primetio i kako na Aliju većina prodavaca moli da se nikakva ocena ne ostavlja pre nego što kupac da šansu da se bilo kakva greška ispravi ili nadoknadi, a siguran sam da ima kupaca koji će to da iskoriste na negativan način. Na Aliju ne postoji ocena kupaca koliko znam, ili bar nije postojala do skoro. Na Ebay prodavac nema pravo da odbije kupca koji je pobedio na licitaciji, a mislim da nema pravo ni da odbije licitiranje - ispravite me ako grešim.

Jasno, ni jedan sistem nije savršen, samo sam hteo da pokažem kako zaštita kupaca može da se ružno zloupotrebi.

ja gledam na stvari tako da msm da kupovina na eBayu traje dokle god se ne ostavi ocena (feedback/Bewertung) a msm da je rok 60 ili 90 dana a ne samo nakon robno-novcane razmene. Svuda ima muljaza i muljatora, ima ih i na eBay. Cim "domacin" primeti mogucnost odmah reaguje tako sto ispravlja sistem, sto istovremeno znaci da je svaka nova verzija "sigurnija" od predhodne.

Ali sem toga je uveden i sistem za ocenjivanje kao "samozastita". Velika vecina velikih prodavaca u SAD cak preti da ce kupcu, koji ostavu negativnu ocenu, biti zabranjena buduca kupovina i na taj nacin pokusava da spreci zloupotrebu te "samozastite". Ako prodavac ne bude dovoljno detaljan moze da mu se dogodi da ga zlonamerni kupac pokusa izigrati ali msm da prodavac ima pravo da mu se obrise negativna ocena ako eBayu dokaze da je nepravedno "opanjkan".


  • 0

#49 grbic

grbic
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 6663 posts
  • LocationZanzibar

Postavljeno 11 January 2015 - 11:01 AM

Na KP ima registracija, kao i ocena kupca i prodavca ali samo ukuliko su medjusobno ostvarili barem jednu pismenu komunikaciju mogu se medjusobno ocenjivati.

ocenjivanje je korisno i u interesu korektnih prodavaca i kupaca.

Potpuno tacno, ali na KP je prodavac dostupan i bez regisracije je pored oglasa stoji i njegov kontakt telefon. Jedino sto u tom slucaju kupac nema direktnu  mogucnost da ga oceni, vec ukoliko je "prevaren" mora da se obrati administraciji i tako redom...


  • 0

A u glavi ništa, samo žica drži uši da ne otpadnu.





0 članova čita ovu temu

0 članova, 0 gosta, 0 anonimnih korisnika