Jump to content


Fotografije

Pumpanje gume


  • Molimo uloguj se da bi odgovorio
238 odgovora na ovu temu

#221 konzervativan

konzervativan
  • Members
  • PipPipPip
  • 140 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 14 March 2016 - 03:42 PM

Ovde se radi o tome da je unutrašnja guma u dva navrata prilikom pumpanja pumpom stradala. Naglašavam, prilikom pumpanja sa pumpom, da je prečnik otvora na felni veći od predviđenog otvora za presta ventil i da oko otvora ima malo riseva. Jedanput nije bila prisutna matica oko stabljike ventila a drugi put jeste…pa je na osnovu svega toga očigledno da je problem tu negde.

 

“Вијак или завртањ, колоквијално шраф (искварено: шараф, шераф) је машински елемент који има цилиндрично тело са навојем и у већини случајева има главу која служи да се помоћу одговарајућег алата вијак притегне или попусти.

 

Навртка (матица) је машински елемент који има отвор или рупу са навојем. Навртка се у већини случајева користи у комбинацији са одговарајућим вијком како би се спојили различити машински елементи. Ова два елемента су спојена заједно захваљујући сили трења између вијка и навртке и површинском притиску између навртке и елемента који се спаја овом везом.

 

Pisao sam o matici ili navrtki oko stabljike od presta ventila, ne o šrafu koji je nešto drugo. Ali ni to nije važno.

 

Setih se, imao sam unutrašnje gume Kenda, presta ventil dužine 60mm, pre više od pet godina, ni one nisu imale maticu kao ni navoj oko stabljike ventila. Stabljika ventila bila je baš „robusna“ i to je ta razlika između ove dve vrste ventila, prilikom postavljanja priključka pumpe pridržavao sam ventil da ne tone u felnu, zamenjene su pošto su postale porozne.

 

Skinite te matice pa da se čujemo posle izvesnog vremena da utvrdimo koliko su vam trajale, a da ih pumpate svaka dva / tri dana, jer toliko i drže pritisak od oko + -100 Psi. I nemojte da ga pridržavate prilikom postavljanja priključka, nema potrebe za tim pošto ni matica nije potrebna.

 

Da malo ličimo i na profi vozače.

 

Imate problem sa proizvođačem unutrašnjih guma, ne samnom.

 

P.S

Da li ste čuli od iskusnijih da prilikom svakog dopunpavanja gume koja ima presta ventil, prvo dva / tri puta pritisnete na “glavu ventila” pa zatim postavite priključak pumpe na stablo ventila (podrezumeva se da ste ga prvo i odvrnuli)?


  • 0

#222 BikeGremlin

BikeGremlin
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 8887 posts
  • LocationNovi Sad
  • Bajk:Scott Speedster

Postavljeno 14 March 2016 - 03:56 PM

Ovde se radi o tome da je unutrašnja guma u dva navrata prilikom pumpanja pumpom stradala. Naglašavam, prilikom pumpanja sa pumpom, da je prečnik otvora na felni veći od predviđenog otvora za presta ventil i da oko otvora ima malo riseva. Jedanput nije bila prisutna matica oko stabljike ventila a drugi put jeste…pa je na osnovu svega toga očigledno da je problem tu negde.
 
“Вијак или завртањ, колоквијално шраф (искварено: шараф, шераф) је машински елемент који има цилиндрично тело са навојем и у већини случајева има главу која служи да се помоћу одговарајућег алата вијак притегне или попусти.
 
Навртка (матица) је машински елемент који има отвор или рупу са навојем. Навртка се у већини случајева користи у комбинацији са одговарајућим вијком како би се спојили различити машински елементи. Ова два елемента су спојена заједно захваљујући сили трења између вијка и навртке и површинском притиску између навртке и елемента који се спаја овом везом.
 
Pisao sam o matici ili navrtki oko stabljike od presta ventila, ne o šrafu koji je nešto drugo. Ali ni to nije važno.


Na to sam i mislio pod "šraf". Izvinjavam se zbog nedovoljne preciznosti, profesore.   n2:drinks 
 

Setih se, imao sam unutrašnje gume Kenda, presta ventil dužine 60mm, pre više od pet godina, ni one nisu imale maticu kao ni navoj oko stabljike ventila. Stabljika ventila bila je baš „robusna“ i to je ta razlika između ove dve vrste ventila, prilikom postavljanja priključka pumpe pridržavao sam ventil da ne tone u felnu, zamenjene su pošto su postale porozne.
 
Skinite te matice pa da se čujemo posle izvesnog vremena da utvrdimo koliko su vam trajale, a da ih pumpate svaka dva / tri dana, jer toliko i drže pritisak od oko + -100 Psi. I nemojte da ga pridržavate prilikom postavljanja priključka, nema potrebe za tim pošto ni matica nije potrebna.


Ja to izbegavam, ali znam drumaše koji su skinuli svaki suvišni gram. Nikakav problem bez te matice (i kapice) na ventilu. Samo treba voditi računa prilikom duvanja. Ako se ne vodi računa, ni matica ne pomaže.

Naravno, ko nema maticu (ili je skinuo, ili je ventil bez nje), mora se snalaziti pri duvanju - prstom držati ventil da ne upadne u felnu.
 

Da malo ličimo i na profi vozače.
 
Imate problem sa proizvođačem unutrašnjih guma, ne samnom.
 
P.S
Da li ste čuli od iskusnijih da prilikom svakog dopunpavanja gume koja ima presta ventil, prvo dva / tri puta pritisnete na “glavu ventila” pa zatim postavite priključak pumpe na stablo ventila (podrezumeva se da ste ga prvo i odvrnuli)?


Koliko znam, pritisne se radi provere da li "radi" kako treba, da se ne iskrivi ili ošteti pri stavljanu pumpe, tako da je dovoljno jednom pritisnuti.
  • 0

bikegremlin-logo-250x80-1.png


#223 konzervativan

konzervativan
  • Members
  • PipPipPip
  • 140 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 14 March 2016 - 04:36 PM

Evo koji sam odgovor dobio od proizvođača Schwalbe a moje pitanje je bilo:

 

-Tell me what the purpose of the nuts and the valve cap on the bicycle tire (inner tube).

Thank you in advance

 

..."the nut is to hold the valve in place so it doesn’t shift inside the tire and the cap is to keep debris from affecting inflation of the tire.

 

Thanks for your email

 

Luke McMurphy | Customer Service / Tech Support  "

 

 

 

SCHWALBE North America

USA | Canada

1-888-700-5860 | 250-598-0397 ext: 102

[email protected]

schwalbetires.com

  • 0

#224 BikeGremlin

BikeGremlin
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 8887 posts
  • LocationNovi Sad
  • Bajk:Scott Speedster

Postavljeno 14 March 2016 - 05:44 PM

I to ništa nije sporno. S tim što se to "shift inside the tire" odnosi na samo duvanje, kad je guma naduvana, onda teško šeta. 

 

Meni na gumama ta navrtka (dobro ovako?   :)  )  stoji uvek blago odvrnuta, a ventil se ne pomera. Čak ni presta u felni sa rupom za auto ventil.

 

Za kapicu isto nije sporno - štiti od prljavštine. I ništa ne fali ventilu ni bez nje.  :)


  • 0

bikegremlin-logo-250x80-1.png


#225 Bobanultegra

Bobanultegra
  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 435 posts
  • Locationleposavic

Postavljeno 14 March 2016 - 05:46 PM

Da li ste čuli od iskusnijih da prilikom svakog dopunpavanja gume koja ima presta ventil, prvo dva / tri puta pritisnete na “glavu ventila” pa zatim postavite priključak pumpe na stablo ventila (podrezumeva se da ste ga prvo i odvrnuli)?

 

Pritisne se da se odlepi ventil.


  • 1

#226 vidak

vidak
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4575 posts
  • LocationNovi Beograd

Postavljeno 14 March 2016 - 08:20 PM

Da li ste čuli od iskusnijih da prilikom svakog dopunpavanja gume koja ima presta ventil, prvo dva / tri puta pritisnete na “glavu ventila” pa zatim postavite priključak pumpe na stablo ventila (podrezumeva se da ste ga prvo i odvrnuli)?

Pritisne se da se odlepi ventil.

Isto i ja, par puta uvek pritisnem pre pumpanja, mnogo je manji stres za punpu, lakse se napumpa.

Sent from my SM-G900F using Tapatalk
  • 1

#227 bockokg

bockokg
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1029 posts

Postavljeno 18 March 2016 - 01:30 AM

Jel znate neku pumpu koja ima dobar kompresor i kojom može uz adapter onaj bakarni za presta ventile (nadam se da znate na koji mislim) se može lepo valjano napumpati guma.

Pre je bilo na starim JP pumpama onih kompresora koji su lepo pumpali presta gume a sada stavili neke bezveze na NISovim pumpama, ne znam na drugim kako je, ali izgleda isto, loši su?


  • 0

#228 Dusan011

Dusan011
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 14628 posts

Postavljeno 18 March 2016 - 02:54 AM

Ti "digitalni" kompresori pumpaju do 60 psi.


  • 0

#229 BikeGremlin

BikeGremlin
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 8887 posts
  • LocationNovi Sad
  • Bajk:Scott Speedster

Postavljeno 18 March 2016 - 05:00 AM

Kad se stavi adapter, ti digitalni ne registruju povratni pritisak i neće uvek da duvaju.


  • 0

bikegremlin-logo-250x80-1.png


#230 bockokg

bockokg
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1029 posts

Postavljeno 20 March 2016 - 01:20 AM

Hvala, dakle njesra! A oni stari radili ko ludi.


  • 0

#231 grbic

grbic
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 6663 posts
  • LocationZanzibar

Postavljeno 12 April 2016 - 12:47 PM

http://road.cc/conte...r-tyre-pressure


  • 0

A u glavi ništa, samo žica drži uši da ne otpadnu.


#232 grbic

grbic
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 6663 posts
  • LocationZanzibar

Postavljeno 01 August 2016 - 11:18 PM

Tablica za CO2

 

Klik


  • 0

A u glavi ništa, samo žica drži uši da ne otpadnu.


#233 BladeRunner

BladeRunner
  • Members
  • 6 posts

Postavljeno 20 August 2016 - 08:19 AM

Da ne otvaram posebno temu, a i ne znam gde da ju turim. Znam da ovde nije mesto, ali ako neko moze na brzaka da da savet koje su najbolje gume protiv busenja, za MTB. Ne mislim na ove tipa 50 evra komad :)  Ovo godisnje doba je prosto neizdrzivo. Opadaju neki trnci sa drveca, nemas sta da ga vidis a probije gumu. Imam neki budzet bajk, tako da kontam da su i gume najjeftinija varijanta (Kenda). Ali opet mi je cudno da trn od bukvalno 2mm probije gumu, kao da spoljna ne postoji.


  • 0

#234 Allex

Allex
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1475 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 20 August 2016 - 08:41 AM

Tu je najbolje kombinacija spoljne neke sa zastitom protiv busenja (pise na njima puncture protection) i kvalitetnije unutrasnje,mada ni to nije zagarantovan uspeh... Medjutim imaju i one trake Dr. Sludge,koje se postave izmedju unutrasnje i spoljasnje gume,znaci unutra, i sluzi kao zastita. Bilo je na oglasima tih traka,ne znam da l ima u radnji kod nas..
P.S. Jeste,kraj avgusta je ubitacan,evo kod mene onaj Babin zub haos pravi,jos kad ovi iz Zelenila kose pored staze trimerima pa svo to trnje razbacaju po stazi,unutrasnju mozes odmah da bacis,izbusi je na 10-15 mesta. :(
  • 0

#235 BladeRunner

BladeRunner
  • Members
  • 6 posts

Postavljeno 20 August 2016 - 08:50 AM

Na taj babin zub sam i mislio :) Nisam ni znao odakle to pada. Prosle godine mi se desilo da su komunalci kosili pored staze, ja se zaleteo pravo preko toga, izbusio na jedno 50 mesta :) Odmah sam kupio nove unutrasnje. Ne mozes bukvalno da prodjes a da se ne zabiju u gumu. 

 

Cuo sam za te trake ali ih nisam vidjao u radnjama. Mozda bi to bilo najbolje resenje.


  • 0

#236 grbic

grbic
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 6663 posts
  • LocationZanzibar

Postavljeno 12 February 2017 - 07:07 PM


  • 0

A u glavi ništa, samo žica drži uši da ne otpadnu.


#237 emv412

emv412
  • Members
  • Pip
  • 16 posts

Postavljeno 22 April 2017 - 01:28 PM

Jel se ikako mogu popravljati mini pumpe? Pre dve godine sam za 1500 din kod Capriolo-a uzeo malu pumpu, Krypton, sa manometrom, i odjednom je tokom pumpanja izleteo ovaj deo koji se vuce napred-nazad. Vidim da je malo ostao ostecen plasticni navoj u glavi pumpe odakle se odvojio. Ako moram da uzimam novu, koja bi bila kvalitetna, koja bi trajala vise godina, a da nije preskupa? Pre sam kupovao neke kineske nozne koje nisu trajale ni mesec dana, pa ne bih da se opecem ponovo...


  • 0

#238 BikeGremlin

BikeGremlin
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 8887 posts
  • LocationNovi Sad
  • Bajk:Scott Speedster

Postavljeno 22 April 2017 - 01:36 PM

Jel se ikako mogu popravljati mini pumpe? Pre dve godine sam za 1500 din kod Capriolo-a uzeo malu pumpu, Krypton, sa manometrom, i odjednom je tokom pumpanja izleteo ovaj deo koji se vuce napred-nazad. Vidim da je malo ostao ostecen plasticni navoj u glavi pumpe odakle se odvojio. Ako moram da uzimam novu, koja bi bila kvalitetna, koja bi trajala vise godina, a da nije preskupa? Pre sam kupovao neke kineske nozne koje nisu trajale ni mesec dana, pa ne bih da se opecem ponovo...

 

Ne znam, meni kineska traje godinama. Ne sećam se ni marke. S tim što kod kuće koristim onu veliku pumpu, ova je samo za kad baš na putu pukne guma (ili na fudbalu treba doduvati loptu :)  ).

 

Ovako neku imam već duže vreme - radi OK:

http://planetbike.rs...ema/Pumpe/3798/

 

Za tanje, drumske gume, možda treba uzeti nešto ozbiljniju. Isto tako, ako treba samo za presta ventile, tj. ako ne mora da radi sa auto ventilima, onda se može naći nešto kompaktnija pumpa (ako je to bitno uopšte).


  • 0

bikegremlin-logo-250x80-1.png


#239 emv412

emv412
  • Members
  • Pip
  • 16 posts

Postavljeno 29 April 2017 - 05:36 PM

Evo nosio sam pumpu u dve radnje u Beogradu da serviseri pogledaju, obojica su rekla da nikad nisu popravljali pumpe i da ja to rasturim sam pa da probam da popravim. U toj drugoj radnji sam za svaki slucaj uzeo novu pumpu, opet malu, i tek kad sam dosao kuci i rasturio ovu staru video sam da je gumica bila lose postavljena, tako da sam sredio, sad radi.
A pod ovim kineskim sam mislio na one nozne pumpe sto ih ima svaka gvozdjara, vise takvih sam uzimao i na svakoj se probusilo crevo.

U svakom slucaju hvala! :)
  • 0




1 članova čita ovu temu

0 članova, 1 gosta, 0 anonimnih korisnika