Jump to content


Fotografije

Elektricni bicikli - misljenje i iskustvo korisnika


  • Molimo uloguj se da bi odgovorio
690 odgovora na ovu temu

#381 skylab

skylab
  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 602 posts

Postavljeno 15 June 2019 - 09:18 AM

Malo  pogledajte na kom principu radi motor na el. biciklu. Ali kao u svemu bla.bla. a uci u sustinu stvari-zero. Znaci stator ima izvesni broj el.magneta koji pojedinacno rade i guraju rotor i za to sluzi elektronika (motori u nabli)( takve vec motore ugradjuju u ves masine) zato sto su prosti i jeftini)  i to nema veze sa Teslom i asinhronim motorom gde obrtno magnetno polje  se vrti konstantnom brzinom.Ali ovde ima raznih lupetanja pa misle da je Teslin motor jedini na svetu. Znaci u principu to nije nesto posebno ali zbog trenda  u svetu nabili su cene.

 

Znaci ti si vec usao i  u financije ljudi pa znas ko ima para a ko ne.I generalizovati stvari je prilicno "hrabro" s tvoje strane.

 

Ako govorimo o tkz. hub motoru, koji se nalazi u točku, to je zapravo motor naizmenične struje, tip trofazni sinhroni, koji u sebi ima jake neodium magnete na samom statoru motora (u našem slučaju onaj deo koji je žbicama vezan na obruč točka). Razlika u odnosu na Teslin asinhroni je baš u tim magnetima (asinhroni ih nema). Broj obrtaja ovog motora se reguliše frekvencijom struje. Da bi se taj motor uopšte pokrenuo potrebna je ozbiljna elektronika koja jednosmerni napon baterije konvertuje u trofazni naizmenicni, pa jos uz to da ima i mogucnost promene frekvencije zbog regulisanja broja obrtaja. Ova elektronika se nalazi spakovana u kontrolerima, koji mogu biti smesteni u kucistu samog motora ili van njega. Za jace motore kontroler se obicno nalazi van kucista motora.

Sve u svemu to ne moze nikad biti jeftino tipa 200 evra zajedno sa baterijama i ostatkom bicikla. Žene po fabrikama u Kini i dalje ručno motaju kaleme i sklapaju takve motore, mada ovo više govori o tome koliko je ljudski rad i dalje jeftin u Kini.

 

Oko samih baterija ne bi mnogo pricao, jedino sto bi naglasio da je cela ova sadasnja tehnologija izrade baterija tek jedno nuzno zlo na putu postepenog ukidanja naftinih derivata.


  • 1

#382 mirek200

mirek200
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1370 posts

Postavljeno 15 June 2019 - 12:18 PM

Bice nafte i naftnih derivata bar jos narednih 100 god. Najveci problem kod. el. pogona ce uvek biti gabarit,i mala autonomija. Uzmimo samo automobili -Tesla-500 kg teske baterije. Evo uzmimo mene za primer. Ja svaki dan prelazim 50 km. na biciklu od 30 kg. To naglasavam jer mojih 90 plus 30 je ipak veliko opterecenje za noge. Kada ne budem mogao da vozim , moracu da nabavim el. bicikl. Sa asistencijom to je znaci svaki dan punjenje baterija. posle 500 punjenja gube kapacitet tu nema zbora,znaci nije rentabilno za ozbilniju rekreaciju,dobar je do posla i nazad.. Samo se nadam da ce izmisliti neke rentabinije baterije,mada cisto sumnjam,u neke vece promene.

 

Usput  mislim da se takvi iznjakani polovni el. bicikli i prodaju. Od rekreatvaca koji mogu dosta da prodju za 2 god. Kao i ove krsine od automobila. Covek jednostavno ne moze kod nas shvatiti da auto na zapadu bez problema predje godisnje sto hiljada,jos ako je od neke firme i vise.


  • 0

#383 Dusan011

Dusan011
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 14640 posts

Postavljeno 16 June 2019 - 02:21 AM


  • 0

#384 Gadjan

Gadjan
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4653 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 16 June 2019 - 10:44 PM

Zasto bi neko danas kupovao elektricni bicikl za voznju po gradu kad moze da kupi Xiaomi elektricni trotinet za 50000 dinara, evo ih pun Beograd.

Buducnost pedelec bicikala je u rekreativnom biciklizmu.

 

Samo što niti je pedelec bicikl, niti je to rekreativni biciklizam n2:naughty


  • 0

#385 IgorN

IgorN
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 5463 posts

Postavljeno 16 June 2019 - 11:26 PM

Samo što niti je pedelec bicikl, niti je to rekreativni biciklizam n2:naughty

kaze ko?


  • 0

#386 rubiroza76

rubiroza76
  • Members
  • PipPipPipPip
  • 262 posts
  • LocationNovi Beograd

Postavljeno 17 June 2019 - 05:35 AM

Samo što niti je pedelec bicikl.....

 

E, šta sve neću da čujem na ovom forumu  n2:hahaha  n2:hahaha  n2:hahaha


  • 0

#387 Gadjan

Gadjan
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4653 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 17 June 2019 - 08:45 AM

Kažu svi pravi biciklisti. Tako sam čuo :D

Recimo brevetaši


  • 0

#388 mirek200

mirek200
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1370 posts

Postavljeno 17 June 2019 - 09:24 AM

Pa jel se moze voziti el. bicikl na brevetu? 


  • 0

#389 Gadjan

Gadjan
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4653 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 17 June 2019 - 09:45 AM

Pa ako je to bicikl verovatno da može :D


  • 0

#390 marvas

marvas
  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 464 posts
  • LocationBeograd/Surcin

Postavljeno 17 June 2019 - 10:15 AM

 Mislim da ipak ne moze

 

Capture.jpg


  • 0

#391 Gadjan

Gadjan
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4653 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 17 June 2019 - 10:24 AM

Gle, pazi molim te, na listi nema pedeleca. Nečuveno!

Daj da dignemo buku, da se žalimo adminu, organizatoru, Francuzima.. da izdejstvujemo i izlobiramo. Stop diskriminaciji!


  • 0

#392 BikeGremlin

BikeGremlin
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 8887 posts
  • LocationNovi Sad
  • Bajk:Scott Speedster

Postavljeno 17 June 2019 - 10:36 AM

Hejteri...  :)

 

Sokoćalo se zove "Električni bicikl". Da li je pravi bicikl? Koga boli briga?! Nekom je super stvar, nekom nije - svako bira sebi.

Kad ne budem bio u stanju odpedalati kuda hoću, svakako će mi elektro bajs biti izbor pre motocikla, ili auta.

 

Koliko shvatam, ni jedan ne brani pogon pedalama, tj. ljudskom snagom, tako da mislim da mogu biti sasvim rekreativni - u zavisnosti od toga koliko se pomažeš elektro motorom.


  • 4

bikegremlin-logo-250x80-1.png


#393 leopoldbloom

leopoldbloom
  • Members
  • PipPipPipPip
  • 351 posts

Postavljeno 17 June 2019 - 11:19 AM

 

 

Pa jel se moze voziti el. bicikl na brevetu? 

Any bike with two or three wheels steered by a handlebar and propelled by muscle power via a transmission consisting of one or several chainsets may be used. The bike must not exceed 1 meter wide. Bikes not meeting those criteria will have to be vetted by the Audax Club Parisien. Handlebars extensions are allowed only if they can't extend beyond a line created between the front of the brake levers, which must not be pointed forward. Electric bikes are forbidden.

 

Ovo je za Paris-Brest-Paris 2019.

 

Inače, ne razumem ovoliku galamu oko e bika. Prevozno sredstvo od tačke A do tačke B. Efikasno i korisno. Imam u komšiluku penzosa koji relativno često na e bike ide do Smedereva do pijace, po lekove etc. Mota po ravnom, a uzbrdo koristi bateriju. Boli ga tuki da li je to bajk ili nije. 


  • 2

#394 rubiroza76

rubiroza76
  • Members
  • PipPipPipPip
  • 262 posts
  • LocationNovi Beograd

Postavljeno 17 June 2019 - 11:40 AM

Kažu svi pravi biciklisti. Tako sam čuo :D

Recimo brevetaši

 

Ovo voze "pravi" biciklisti.

Ništa se ne vidi, a motor samo vrti.

 

https://www.youtube....h?v=EgOWHMRt9Qw


  • 0

#395 Dusan011

Dusan011
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 14640 posts

Postavljeno 17 June 2019 - 12:39 PM

Pedelec je bicikl jer jedino moze da se krece ako covek okrece pedale. To da li je neki bicikl dozvoljen na takmicenju  ne znaci nista, recimo samo odredjeni ramovi su dozvoljeni na UCI takmicenjima ali ne i Capriolo sto ne znaci da Capriolo nije bicikl, lezeci bicikli nisu dozvoljeni na Tur D Fransu sto ne znaci da nisu bicikli. UCI svetska biciklisticka organizacija ima u kalendaru takmicenja pedelec bicikala sto znaci da je pedelec priznat kao bicikl. Takodje po zakonu o saobracaju, pedelec je bicikl sa motorom, znaci i tu je priznat kao bicikl. Ne znam koji to pedelec moze da predje +400km sa jednom baterijom pa niko normalan i ne zeli da ih vozi na brevetu.


  • 1

#396 leopoldbloom

leopoldbloom
  • Members
  • PipPipPipPip
  • 351 posts

Postavljeno 17 June 2019 - 01:15 PM

Ma ok Dušane, objasni to onim neznalicama iz Pariza, sigran sam da će imati razumevanja za sve gore iznete nijanse.

 

Inače, samo radi preglednosti da naglasim, kolega je pitao da li je e bike dozvoljen na brevetima, ja sam samo citirao pravilnik sa najpoznatijeg breveta. Nisam se bavio pitanjem da li je e bicikl bicikl, no dobro nije ni važno.


  • 0

#397 omega

omega
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3360 posts

Postavljeno 17 June 2019 - 01:20 PM

Сретнем неки дан на Банстолу човека на неком ел. бајсу изнајмљеном у Врднку. Наша производња, чудо неко режима рада, црн мат, тежак...Заборавих назив јер ме слабо те ствари интересују. Можда неко зна ко код нас прави (или склапа) е бициклове/небициклове?
  • 0

#398 Dusan011

Dusan011
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 14640 posts

Postavljeno 17 June 2019 - 01:50 PM

Mozda ovi (link)


  • 0

#399 omega

omega
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3360 posts

Postavljeno 17 June 2019 - 02:01 PM

Mozda ovi (link)

Јесте, баш ти :) има и модел на сајту тај који је возио. Иначе га бициклизам и не занима, да нема електро, не би ни сео на бајс
  • 0

#400 Dusan011

Dusan011
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 14640 posts

Postavljeno 17 June 2019 - 03:40 PM

Evo vam zvanicno pedelec je bicikl (link)


  • 0




0 članova čita ovu temu

0 članova, 0 gosta, 0 anonimnih korisnika