Ja mislim da je Logic u pravu. Nije me mrzelo da nacrtam to sto on pokusava da vam objasni. Covek zna mehaniku!
Ne sporim ni kolegu Logica ni njegovo znanje mehanike.
Sporim izjavu da na polozaja amorta najvise utice estetika bicikla, a dole sporim i tvoj "crtez"
Ako je voljan da objasni bio bih zahvalan, i stoga sam postavio sam neka konkretna pitanja.
Poenta price je da se tocak u odnosu na ram bicikla uvek isto (osim u izuzecima, kada je tacka A na drugom mestu) krece. Evo slike:
Na skoro svakom ramu ce se tocak tako kretati
...My two cents!
po o tome se i radi, svaka konstrukcija je izuzetak. Kljucna je rec SKORO.
Da je rec samo o estetici ne bi bio izuzetak vec samo estetska razlika.
Rec je o znacajnim tehnickim razlikama jer je tacka A na ovom mestu samo u ovoj konstrukciji
i ovaj tvoj "crtez" (bi mogao) da se odnosi samo na ovu konstrukciju ali, nazalost, ne odnosi se ni na nju.
Kao prvo, tacka A se ne nalazi u osovini srednjeg pogona kao na tvom "crtezu" vec je izmestena unazad i na dole. Ali sliku kao generalni opis bi mogao da se prihvatim.
...to se u mehanici zove rotacija krutog tela oko nepokretne ose. Tacka A je nepokretna osa. To sto sam vam nacrtao mozete nacrtati i na svakom drugom full suspension biciklu.
mozes li to da nacrtas na nekom ramu sa VPP ili I-DRIVE konstrukcijom?
a sad ono najvaznije:
a gde, na primeru koji ti si dao moze da se vidi "rotacija krutog tela oko nepokretne ose"?
Obzirom da odstojnik lanca (CHAINSTAY) u sebi ima zglob ISPRED kuke zadnjeg menjaca (DROPOUT) tako da ovde nema reci o pomenutom fenomenu "rotacija krutog tela oko nepokretne ose" i stoga se zadni tocak koji je postavljen u kuku uopste ne krece po prikazanoj kruznici na kojoj se nalaze tacke B1 i B2 dok se po slicnoj kruznici, manjeg precnika i (vec pomenutog) izmestenog centra (tacka A) krece pomenuti zglob.
Tocak se u odnosu na zglob krece po pravilima "rotacija krutog tela oko nepokretne ose"
i zglob se krece u odnosu na vezu sa glavnim truglom rama (izmestena tacka A) po istom pravilima
sto znaci da s tocak u odnosu na ram krece po krivoj koja zavisi od medjusobnih odnosa ove dve rotacije i elemenata sklopa od kojih su neki koje mogu da primetim polozaji zglobova, duzine i odnosi poluga a verovatno postoje jos neki.
Znaci enigma umotana u zagonetku
O tome se i radi, nije to uopste mehanicki jednostavno a najmanje je pitanje estetike.
Si vozio ijedan ram sa SWEET SPOT ogibljenjem (koji)? Mozes li da ga poredis sa nekim drugim full-susom koji si vozio (koji model)?
My two cents!
ne kontam ovo sa sicom? Moze objasnjenje, pliz?