Jump to content


Fotografije

Teska odluka: drumas, hibrid ili trekking?


  • Molimo uloguj se da bi odgovorio
58 odgovora na ovu temu

#1 budza

budza
  • Members
  • PipPipPip
  • 112 posts

Postavljeno 11 May 2013 - 11:57 PM

Pozdrav svim kolegama,
Pocetnik sam u biciklizmu, ali ozbiljni pocetnik, tj bicikl mi ne sluzi da odem do Ade subotom vec volim duze voznje, zanima me biciklizam i sve vise ucim. Prosle i ove godine vozim stari ktm formula, drumski ram sa ravnim volanom i kako sam skupio malo para sad trazim nesto novije i pouzdanije. Ali imam veliku dilemu, da li da uzmem drumasa, hibrid (sve kao na drumasu ali ravan volan) ili treking. Dosta sam citao forum ali ne mogu da zakjucim sta u stvari meni treba, a ne bih da bacim pare. Mislim da je najbolje da kazem za sta meni uopste treba bicikl tj koje su mi nedoumice pa da mi iskusnije kolege predloze sta da uradim.
Prvenstveno, treba mi za neke ture po okolini Bgd od oko 100 km. Znaci ne trening, max tempo, ali ne ni spora voznja, vozim oko 25kmh u proseku. Da li je za te namene bolje uzeti drumasa, posto nemam off-road namere i ne privlace me suspenzije, udobnost itd ili ipak neki trekking sa krutom vilom? Posto sam priprodno prilicno nefleksibilan, da li bi me za te duze voznje zamarao drumski tj savijeni nacin voznje? Drugo, posto sam tezak, 86kg i visina 191 cm, da li bih mnogo unistavao drumasa sa tankim gumama na ovim nasim groznim putevima? Naravno, najbolje bi bilo probati, ali nemam nikoga ko bi mi iznajmio/pozajmio drumasa na jedan dan da vidim kako izgleda voznja na njemu. Pa se onda sve razmisljam daj uzmi trekking kad vec nisi profi biciklista, nemoj da se lozis, a opet sa druge strane nikad nisam voleo mtb-ove, oduvek naginjem ka drumasima. Sta mislite, da li onda u tom slucaju hibrid ispada najbolje resenje? Vec par noci ne spavam, sve razmisljam da se ne zalecem i bacim pare, i stalno menjam odluku drumas-hibrid-trekking... :) Svaki savet je dobrodosao, ako nesto nisam lepo objasnio pitajte, i izvinite na predugackom postu.... Mozda ovo spada i u temu drum, pa kao treba prebacicu na taj deo foruma. Hvala unapred svima...
  • 0

#2 Dusan011

Dusan011
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 14630 posts

Postavljeno 12 May 2013 - 12:20 AM

Ako neces puno da manevrises volanom i da kocis onda drumas.
Ako hoces bolje kocnice i cesto manevrises onda hibrid.
Ako nosis stvari sa sobom bisage, torbe... onda treking.
  • 0

#3 budza

budza
  • Members
  • PipPipPip
  • 112 posts

Postavljeno 12 May 2013 - 12:27 AM

Kakav ekspresan odgovor :) Pa po gradu se dosta koci i manevrise a posle ne, ali treba svaki put izaci iz beograda, to je po 10ak km. Znaci v-brake je bolji sistem od kaliper definitivno? Nosim teret, ali ne puno, imam ovakvu torbicu na pak tregeru, a mislio sam ako uzmem drumasa da nabavim onaj sto ide na sticnu pa na njega ovu torbicu, da mogu da ga skinem kad ne nosim nista, a i glupo mi izgleda obican pak treger na drumasu...

http://www.cikloberz... ... _Watermark
  • 0

#4 Dusan011

Dusan011
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 14630 posts

Postavljeno 12 May 2013 - 12:33 AM

Eto, reseno, onda hibrid.
  • 0

#5 Allex

Allex
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1475 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 12 May 2013 - 07:20 AM

Ja bih uzeo drumasa,ali mene na stranu,ja sam ti ovde najveca pozercina :mrgreen:
e sad ozbiljno,ako planiras tako da jurcas po gradu i oko grada,pa i da zapucas na dalje na jedan dan,drumas sa torbicom na sticni,bici ranac na ledja,tek da se popakuje osnovno,i banja..
Ako ne biras bas ludu voznju i planiras jednog dana visednevne ture,onda treking..
Nesto izmedju,hibrid, zato je on mozda najidealnije resenje :wink:
  • 0

#6 zare

zare
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4278 posts

Postavljeno 12 May 2013 - 07:34 AM

Ja licno ne bih uzeo treking jer je sporiji u svakom slucaju od hibrida i osetno tezi. Ako coveku ne treba amortizer, a za 85-86 kg ne treba, bice na drumasu/hibridu na dugim turama brzi ili ce mu biti lakse sto na 100 km nije stvar za zanemarivanje.

Za duge ture izmedju drumasa i hibrida je opet bolji drumas. Ali to je vec stvar sklonosti, nacina sedenja...

Probaj da tu tvoju poziciju koju sada vozis "preneses" na neki drumas pa da vidis koliko ti odstupa pozicija, koliko se vise savijas ako ti je to bitno. I ko kaze da na drumasu moras da vozis klasicnu drumsku poziciju. Moze i na drumasu da se podigne volan 3-4 cm vise nego obicno i da imas slicnu poziciju ledja kada drzis ruke pozadi na volanu. Kada ti treba aerodinamicnija pozicija idu ruke na saltere ili dole. To imas samo na drumasu, svi ostali tipovi su uskraceni za razlicite pozicije.

I nemojte da plasite coveka sa drumskim kocnicama. Ispade da smo mi drumasi samoubice :mrgreen: .
  • 0
.

#7 IgorN

IgorN
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 5463 posts

Postavljeno 12 May 2013 - 08:12 AM

moram da pitam, nije zlonamerno,
sta je to HIBRID? Zbunjujete me :)

Ali imam veliku dilemu, da li da uzmem drumasa, hibrid (sve kao na drumasu ali ravan volan) ili treking.


...Ako hoces bolje kocnice i cesto manevrises onda hibrid...


koja je razlika u kocenju ako stavis ravan volan?
  • 0

#8 budza

budza
  • Members
  • PipPipPip
  • 112 posts

Postavljeno 12 May 2013 - 09:51 AM

I mene odbija taj treking zato sto je tezi i sporiji (vozio sam od drugara dobar nov mtb sa tanjim gumamama i to je uzas u odnosu na moj 25 godina star hibrid), ali opet ne znam da li to vredi zrtvovati zarad vece udobnosti na duzim turama kod trekinga (da ne bude da na drumasu predjem 60km za dva sata i onda ne mogu dalje).
Ovo objasnjenje za menjanje pozicije sedenja na drumasu mi dosta znaci, i ja sam o tome razmisljao, vidim da ima i onih npr fsa compact volana koji mi deluju dobro.
Kako vi drumasi vozite po ovim nasim putevima? Vozio sam pre neki dan Sopot-Mladenovac, onaj deo kroz Djurince i dalje je katastrofa i bas razmisljam sta bi radio ovde sa drumasem i 18mm gumama. I jos tezina 86kg, zato i razmisljam da li je realnije treking i 32 gume, ali srce hoce drumasa :)
  • 0

#9 djape48

djape48
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1050 posts

Postavljeno 12 May 2013 - 09:51 AM

moram da pitam, nije zlonamerno,
sta je to HIBRID? Zbunjujete me :)

Ali imam veliku dilemu, da li da uzmem drumasa, hibrid (sve kao na drumasu ali ravan volan) ili treking.


...Ako hoces bolje kocnice i cesto manevrises onda hibrid...


koja je razlika u kocenju ako stavis ravan volan?

hibridi su valjda ovo i slicno:

http://bike.capriolo...tness/speedster

Cesto idu V-brake, a ne drumaske. Meni je hibrid bezveze (kao i vecina ni tamo ni vamo resenja), sta mu vredi sto mozes staviti gume 700x23 kad opet ostaje veci otpor vazduha zbog uspravnog polozaja. Super je za vozikanje po gradu.

P.S. Avid BB5 ili BB7 drumske kocnice :mrgreen:
  • 0

#10 zare

zare
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4278 posts

Postavljeno 12 May 2013 - 10:34 AM

Naravno da je drumas najosetljiviji na lose puteve sa svojim najuzim gumama u odnosu na ostale tipove bicikala. Ali daleko od toga da otpadaju bubrezi i plombe iz zuba kao sto to mnogi ovde hoce da predstave :mrgreen: . Mada ko se vozio na poluispumpanim mtb gumama i gomilom amortizera, njemu sve drugo izgleda kao mucenje. Daleko od toga da je u pravu ;).

Inace, gume sirine 18 mm se ne voze vec mnooogo godina. Sada je standard 23 mm a ide se i na 25. Tako da ako zbog tezine i udobnosti neces da rizikujes sa 23-kom, 25-ica bi bila pravo resenje.

Sto se tice ukocenosti na drumasu posle 2 sata, ako si vozio hibrid 100 km nema razloga da ti drumas bude neko veliko mucenje, posebno ako prilagodis sebi poziciju. Kao i svaka promena trazi navikavanje...
  • 0
.

#11 IgorN

IgorN
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 5463 posts

Postavljeno 12 May 2013 - 11:02 AM

hibridi su valjda ovo i slicno:
http://bike.capriolo...tness/speedster
Cesto idu V-brake, a ne drumaske. Meni je hibrid bezveze (kao i vecina ni tamo ni vamo resenja), sta mu vredi sto mozes staviti gume 700x23 kad opet ostaje veci otpor vazduha zbog uspravnog polozaja. Super je za vozikanje po gradu.
P.S. Avid BB5 ili BB7 drumske kocnice :mrgreen:

pa cekaj, to onda nije ono sto covek zeli, ako sam dobro shvatio iz njegovog:

Ali imam veliku dilemu, da li da uzmem drumasa, hibrid (sve kao na drumasu ali ravan volan) ili treking.

meni opis vise lici na SPEEDBIKE:scott-speedster-s30-30-speed-flat-bar-2009-road-bike.jpg
dok onaj Capriolo za koji si pustio link definitivno nije "kao na drumasu"!
kad stavis BB ROAD disk kocnice, to je kao na MTB/TRK i to zovu FITNESS BIKE
  • 0

#12 budza

budza
  • Members
  • PipPipPip
  • 112 posts

Postavljeno 12 May 2013 - 11:18 AM

Da, taj scott speedster je ono sto je hibrid u ovom moj slucaju. Mada po ovome sto cujem sve vise idem ka normalnom drumasu :)
  • 0

#13 pavaobg

pavaobg
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1706 posts

Postavljeno 12 May 2013 - 11:25 AM

Ako je dilema drumaš ili hibrid mislim da je bolje uzeti drumaš jer je jeftinije drumaša prepraviti na hibrid nego suprotno, ako se pokaže da je izbor bio pogrešan.
Druga opcija je neki cyclocross. Dobiješ drumaša (hibrid) sa širim i udobnijim gumama i eventualno v-brakes.
  • 0

#14 djole1997

djole1997
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1103 posts
  • LocationBgd-Blokovi

Postavljeno 12 May 2013 - 11:47 AM

Ako je dilema drumaš ili hibrid mislim da je bolje uzeti drumaš jer je jeftinije drumaša prepraviti na hibrid nego suprotno, ako se pokaže da je izbor bio pogrešan.

Najlakse resenje.
  • 0
Our needs are few,our wants are many.

#15 IgorN

IgorN
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 5463 posts

Postavljeno 12 May 2013 - 11:57 AM

Ako je dilema drumaš ili hibrid mislim da je bolje uzeti drumaš jer je jeftinije drumaša prepraviti na hibrid nego suprotno, ako se pokaže da je izbor bio pogrešan.
Druga opcija je neki cyclocross. Dobiješ drumaša (hibrid) sa širim i udobnijim gumama i eventualno v-brakes.


po tvom iskustvu, kako stoji sa nabavkom "nestandardnih" (kod nas je sve nestandrdno!) delova, znaci flatbar rucice kocnica, flatbar rucice menjaca za road?
Koliko si se mucio i koliko je ono sto si "morao" da nabavis
bilo finansijski i vrmenski zahtevnije od onog sto je bilo u ponudi na trzistu
tipa "tvoje" rucice menjaca SL-R7.. naspram "redovnih" xt SL-m7...?

Moj savet bi vise bio FITNESS BIKE bas zbog obilja jeftinih MTB delova na trzistu
tako da bi kasnije odrzavanje i prilagodjavanje bilo lakse, brze i jeftinije.
Ako si jos u nedoumici savetujem izbor drumasa i nakon toga izmenu/dopunu komponenti za koje voznjom utvrdis da ti ne odgovaraju, a da za isto vreme imas sta da vozis,
jer to je ono najvaznije :)
  • 0

#16 pavaobg

pavaobg
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1706 posts

Postavljeno 12 May 2013 - 12:21 PM

Ukoliko se čovek opredeli za ravan volan i moj savet bi bio neki sa MTB delovima jer je takvih delova daleko više na tržištu.

Što se tiče mog slučaja viewtopic.php?f=35&t=7026 bilo je problema koji su proizašli iz činjenica da mi je jedan savetik čist MTB korisnik, drugi je u inostranstvu, a moje znanje je bilo ne minimalno nego u minusu. Još jedan problem je bio što sam ja konverziju radio tokom zime kada je, kako mi se čini, izbor polovnih, a dobrih komponenti mnogo lošiji nego sada u sezoni.
Da imao sam problema da nađem drumske šiftere za ravan volan pa sam ih na kraju nabavio iz Mađarske. Poslednji par takvih šiftera, koje je imao PB, je prodat meni ispred nosa i za manje para nego što sam ih ja platio. U poslednje vreme postoje upravo takvi šifteri u oglasima za pristojne pare.
Sa kočnicama sam lutao opet iz neznanja, što je moja greška, ali se sve dobro i relativno finansijski bezbolno završilo.
Sve u svemu ako postoje polovne zamenske komponente jeftinije je prebaciti sa dropbar-a na ravan korman nego obrnuto jer valjane šamaraljke vrede kao sve što je potrebno za konverziju.

Da se pokretač teme izjasnio da se odlučuje za drumaša sa eventualnom idejom da možda jednog dana izvrši konverziju dobio bi od mene detaljno uputstvo na šta da obrati pažnju i koji rizici ga čekaju na tom putu. Ne bih ga pusti da kupi drumaša sa idejom da je konverzija posao od 5 minuta i 10€ ulaganja, Nisam čovek koji se igra tuđim novcem.
  • 0

#17 budza

budza
  • Members
  • PipPipPip
  • 112 posts

Postavljeno 12 May 2013 - 01:13 PM

Imedju ostalog zato sam i pokrenuo ovu temu, da ne bih posle par stotina km menjao komponente, jer znam da je to daleko od 5 min i 10 evra :) Fitness bike mi deluje kao ok resenje isto, to je mozda neka "najsrednjija" varijanta :) Ono sto me u stvari najvise nervira kod ravnih volana je to sto ja skoro stalno drzim ruke na rogicima i onda kad treba da kocim i menjam brzine stalno pomeram ruke, dok na drumasu gde god da stoje ruke, gore ili ispod, sve moze da se dohvati.
  • 0

#18 Belgarath

Belgarath
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1505 posts
  • LocationVrsac

Postavljeno 12 May 2013 - 01:23 PM

Da li si razmisljao o cx bajku mozda. U zadnje vrwme uzeli su par forumasa i prezadovoljni su? Sto se tice kocnica na drumasu ja imam oko 90 kg i zaustavljaju bez problema ne znam kojim brzinama i koje su kilaze ovi ostali da im smetaju toliko te kocnice
  • 0

#19 pavaobg

pavaobg
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1706 posts

Postavljeno 12 May 2013 - 01:25 PM

Pitanje je što si stalno na rogovima. Da li tako voiš ili ti trnu ruke na kormanu. Ako je drugi slučaj onda ti nešto debelo ne valja u poziciji.
  • 0

#20 djole1997

djole1997
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1103 posts
  • LocationBgd-Blokovi

Postavljeno 12 May 2013 - 02:05 PM

Mene koce sa mojih 73 kg i na 20 i na 35 km/h bez problema. Ukoliko hoces drumasa sa kojim bi mogao da skaces po ivicnjacima i da ne brines koliko toliko o rupcagama onda je CX za tebe.
  • 0
Our needs are few,our wants are many.




0 članova čita ovu temu

0 članova, 0 gosta, 0 anonimnih korisnika