Upravo tako, samo je lova vazna za vlasnika privatnog medija.
Tockovi
#202
Postavljeno 22 January 2021 - 05:31 PM
Stvarno moram da budem bezobrazan ovde, da li sam ja jedini koji je bar malo pratio na času fizike? Koliko ja znam za pokretanje i kretanje određene mase treba određena sila da utiče na tu masu (da bude veća od inercije te mase). Za tu silu se mora utrošiti određena količina snage. Za svako ubrzanje ili usporenje te mase (koja se nalazi na točkovima) je potrebna količina rotirajuće sile. To znači da će 10kg bicikla različitom brzinom ubrzavati i usporavati ako su joj točkovi različite mase iako je ukupna masa bicikla ista.
Zanimljiv link u vezi tih tabela. Naručito što guraju aerodinamičnost bicikle (jeste dosta veliki faktor) ali onda prodaju aero tunel ispitivanje. U suštini ovo je hiljadu puta manuje bitno jer je ovo hiljadu puta više bitno jer mi ovo prodajemo. Podseća me na sav hype oko grafičkih karti.
Evo jedno istraživanje od pre 30 i nešto godina oko težine točkova. https://www.dropbox....namics.pdf?dl=0
And now something completely different
#203
Postavljeno 22 January 2021 - 06:01 PM
...Evo jedno istraživanje od pre 30 i nešto godina oko težine točkova. https://www.dropbox....namics.pdf?dl=0
Da se razumemo ovo je isto tako ne namešteno istraživanje kao ono iznad, mislim na ovo (http://www.biketechr...eel-performance)
And now something completely different
#204
Postavljeno 22 January 2021 - 06:07 PM
Kazu to i oni u videu ali takodje kazu da drumasi retko koce samim tim i ubrzavaju pa kao zakljucak nema veze koliko su teski tockovi. Sa druge strane fizika kaze da je bitno KAKO JE MASA RASPOREDJENA i KOJOM BRZINOM ROTIRA na osnovu toga sam preporucio baronima iz medija da uzmu felne od 3kg. i takve voze privatno a neka nama pricaju sta hoce. Sila je vektor, ne postoji rotirajuca sila ako govorimo o casovima fizike.
#205
Postavljeno 22 January 2021 - 06:35 PM
... na osnovu toga sam preporucio baronima iz medija da uzmu felne od 3kg...
da neko ne pomisli da se poredim sa ozbiljnim...(drumskim/cx/xc) biciklistima...
(msm da se ovo ne odnosi na pista, TT i crono bicikle)..samo naglas razmisljam:
ako (rotirajuca) masa tocka ne utice..zasto onda na takmicenjima voze (stvarno) lagane tockove?
Zasto je UCI doneo ogranicenje u smislu donje granice za masu bicikla?
Da olaksavanje ne postane opasno po zdravlje i zivot!
Ne vidim razlog zasto bi neki profi izbegavao da stavi na svoj alat
(koji mu leba donosi) nesto sto ce da mu olaksa, ubrza i poboljsa posao?
Ili kontra, zasto bi stavljao nesto sto mu negativno utice na rezultat rada?
#206
Postavljeno 22 January 2021 - 08:20 PM
Ne priča se o razlici između točka od 100 grama i 3 kile.
I ne priča se o ubrzanju od 0 do 50 na sat, u roku od nekoliko sekundi.
Kao ni o previše čestim ubrzanjima od 20 do 30 na sat (kao puno blažoj varijanti gore primera omah iznad).
Čak i na uzbrdici, ako se drži relativno konstantna brzina, rotirajuća masa nema drastično veći uticaj od same mase (bilo rotirajuće, ili ne). Dok je na ravnom, taj uticaj uglavnom vrlo mali, da ne kažem zanemariv.
Aerodinamika, naravno, ima uticaj koji eksponencijalno raste sa porastom brzine.
Što se takmičara tiče: tu je svaki gram, svaka stotinka, ili čak i sve za šta će vozač poverovati da mu daje prednost (sve što daje više saRmopouzdanja i vere u sebe & opremu) bitno i može napraviti razliku. Čak i ako deluje "samo" psihološki.
Mada se ovo može reći i za mnoge kupce. Ako ljudi veruju da je nešto bolje, to žele, onda će to njima biti bolje.
Ali čisto tehnički/fizički - rotirajuća masa je super stvar za marketing, ali nema veze sa realnošću. Tj. priča kako je od puno većeg uticaja jer je rotirajuća ne drži vodu. Ne kad su bicikli u pitanju.
#207
Postavljeno 22 January 2021 - 08:50 PM
Masa ima svoj rotirajuci deo. taj rotirajuci deo pri ubrzanju dobija dva ubrzanja, rotaciono i pravolinijsko. samo umanjenje rotirajuce mase ima uticaj na performanse o kojima ovde pricamo. Ako pricamo o drumskom biciklu mase su manje vazne, ali kod mtb pogotovu takmicarskog izuzetno, zato jer ima non stop kocenja i ubrzanja.
Ceo zivot smo kupovali i davali velike pare i za sto lakse tockove na kolima, kao i biciklima a sad ispada nema veze ili vrlo malo. Nije tako. Pa na kolima se buse remenice kaiseva da bi bile lakse, stavljaju laksi zamajci itd.
#208
Postavljeno 22 January 2021 - 08:53 PM
...Što se takmičara tiče: tu je svaki gram, svaka stotinka, ili čak i sve za šta će vozač poverovati da mu daje prednost (sve što daje više saRmopouzdanja i vere u sebe & opremu) bitno i može napraviti razliku. Čak i ako deluje "samo" psihološki.
nesto ne verujem da na GranTurovima, svetskim kupovima/prvenstvima i OI trude da voze lakse tockove od konkurenata iz psiholoskih razloga.
Takodje ne verujem da ce za bilo koji novac da dozvole da voze inferiorniji proizvod u trenutku kad treba da krunisu (krvavi) visegodisnji trud!
Ne vidim da tu ima mesta za kompromis! Samo vrh..a u njega se (obavezno) ubrajaju i bolesno lagani tockovi sa sto manjom rotacionom masom.
Ili mozda ne vidim nesto sto drugi vide?!?!
#209
Postavljeno 22 January 2021 - 08:56 PM
nesto ne verujem da na GranTurovima, svetskim kupovima/prvenstvima i OI trude da voze lakse tockove od konkurenata iz psiholoskih razloga.
Takodje ne verujem da ce za bilo koji novac da dozvole da voze inferiorniji proizvod u trenutku kad treba da krunisu (krvavi) visegodisnji trud!
Ne vidim da tu ima mesta za kompromis! Samo vrh..a u njega se (obavezno) ubrajaju i bolesno lagani tockovi sa sto manjom rotacionom masom.
Ili mozda ne vidim nesto sto drugi vide?!?!
Pa tako je, to se vidi na brdskim etapama, tada voze one plitke felne zato sto imaju najmanju masu.
#212
Postavljeno 22 January 2021 - 09:01 PM
ok, to moze (delimicno) da se objansi potrebom za sto manjom ukupnom masom bicikla, koju vuglis uzbrdo.
Oni su vec na najmanjoj mogucoj tezini po UCI-u. Ako je ona npr 6,5 kg, ispod toga ne moze, ali su tockovi ti koji prave razliku uzbrdo, tj njihova tezina.
#213
Postavljeno 22 January 2021 - 09:03 PM
Oni su vec na najmanjoj mogucoj tezini po UCI-u. Ako je ona npr 6,5 kg, ispod toga ne moze, ali su tockovi ti koji prave razliku uzbrdo, tj njihova tezina.
hmmm, jesteda..u pravu si...tockove toliko olaksavaju da namerno otezavaju neke druge delove da bi dobacili do granice/limita.
#214
Postavljeno 22 January 2021 - 11:18 PM
Niti je svaki bicikl lako doterati do 6,8 kg (pa da treba dodati težinu da se nadomeste laki točkovi), niti svi takmičari voze plitke točkove na brdskim etapama (uključujući tu i one koji voze za prvo mesto), niti svi takmičari voze samo ono što je merljivo i provereno brže (čak naprotiv).
#215
Postavljeno 23 January 2021 - 01:15 AM
Ne trudi se bas svaki profesionalni biciklista da mu bas svaki deo bicikla bude sto je moguce laksi, ali se zato dobar deo njih trudi da na razne neke druge nacine obezbedi sebi malo ubrzanja. A koji su to nacini saznacemo kroz neko vreme kad sve bude istorija.
A ta rotaciona masa... Ma ima bar neke veze, sigurno.
"Jedina prava greška je ona iz koje ne naučimo ništa". H. Ford
#218
Postavljeno 23 January 2021 - 09:00 AM
Ja ne znam da i jedan bicikl može da balansira. Jer po tome ne bi trebao da učiš da voziš biciklu.Ovo je samo jedan od razloga zašto bicikl balansira na dva točka.
Sent from my SM-N960F using Tapatalk
And now something completely different
#219
Postavljeno 23 January 2021 - 10:38 AM
Aj' kad ste tu ...
Koje točkove da gledam za mtb od ovih po oglasima ? Moja masa ~75kg, bajs ~12kg, napred 15mm prihvat, pozadi qr. Namena bi bila za lagani off, malo teren (brdsko-planinski), malo kolski putevi, klasičan xc rekao bih. Bez ikakvih vratolomija, skokova, za to nemam ni znanja ni 00 ...
Kontam da za navedenu upotrebu nisu potrebni nikakvi SF točkovi, može li se naći takav polovan komplet za < 200 euroa ?
#220
Postavljeno 23 January 2021 - 11:53 AM
https://youtu.be/PXRQdWG9FuMJa ne znam da i jedan bicikl može da balansira. Jer po tome ne bi trebao da učiš da voziš biciklu.
Sent from my SM-N960F using Tapatalk
https://youtu.be/qpFxo2PyJ0I
1 članova čita ovu temu
0 članova, 1 gosta, 0 anonimnih korisnika