V-brake pomoc
#1
Postavljeno 30 April 2008 - 08:40 AM
Recimo shimano V-brake koji su mozda malo losiji imaju isti sistem kocenje losije paknove a koci extra.
help!!
#2
Postavljeno 30 April 2008 - 09:01 AM
#4
Postavljeno 30 April 2008 - 10:53 AM
Ali na zadnjim paknovima jedan prijanja dobro, a drugi nikako ne mogu da podesim da prijanja dobro, nego kad pritisnem kocnicu prvo mi dotakne zadnji deo pakna pa posle drugi deo pakna nece sve odjednom da se priljubi uz tocak, inace na zadnjem mi je jedan tektro a drugi proMAX paknovi iste duzine.
#6
Postavljeno 30 April 2008 - 01:04 PM
1 - paknovi - blago ih otpustim da mogu da šetaju. Stegnem ovlaš kočnicu, da dodiruju obruč, da vidim kako leže i koliko moraju da se poprave u položaju. Popravim, ovlaš stegnem. Posle jednom rukom pridržavam paknu a drugom dotegnem šraf, da je ne okrene dotezanje.
2 - hod kočnice - kad namestim paknove, otpustim šraf koji drži sajlu da mogu da ga vučem rukom, ali da ne beži sam. Rukom stegnem klješta kočnice (ništa ručka) i zategnem sajlu koliko mogu. Držeći i dalje klješta, slobodnom rukom se dohvatim ručke kočnice i 'zakočim' da ručak povče sajlu nazad. Time namestim na kojoj će daljini poteza paknovi da ležu na felnu (volim kratak hod, dakle kod mene je to 5-10 mm pomeraja sajle). Zategnem šraf koji drži sajlu.
3 - opet paknovi - videti da li lepo ležu na točak posle ovog zahvata, popraviti ako treba opisanom metodom.
4 - na šrafiće -doteg/otpust- sa strane podesiti ravnomerno rastojanje paknova i hod klješta ka felni. Vidi kako ti je točak postavljen spram ose rama, milimetar u stranu na osovini može da baci kočnice u nesvest.
5 - zadnju kočnicu možeš i da nemaš, bitno je da radi prednja, najveći deo zaustavne snage je ionako na njoj.
6 - točak centriran?
7 - a što različiti paknovi?
Kočnice vole da ih pipkaš, maziš, i paziš svakih 200-300 km. Odmašćivanje paknova i felne da ti je rutina. Nemoj acetonom, zbog gume - ili budi pažljiv.
PS psotoji i zakošavanje paknova ka felni, ali tu treba da je prvo prednji deo u kontaktu s njom. To izvodiš tako što, kad nameštaš paknove po gorepomenutoj metodi, između felne i zadnjeg kraja ubaciš komad kartona do mm debljine, da ih razdvoji. Najprostije je da otcepiš karton sa pakovanja nekog keksa i sl. tako da prelazi preko felne - П - i to uglaviš na zadnji kraj paknova, pa šteluješ.
#7
Postavljeno 30 April 2008 - 01:11 PM
#8
Postavljeno 01 May 2008 - 10:45 AM
#11
Postavljeno 20 May 2008 - 03:57 PM
#12
Postavljeno 20 July 2008 - 02:47 AM
Da li je moguce da je sajla shit (kupljena na buvljaku) , pa se isteze ?
Da li je bitna duzina sajle (mozda mi je pa centimetara duzi buzir od rucice do rama) ?
ps (rucice i kocnice su AVID)
http://www.dusanpopovic.com - Trčanje, bajs, planinarenje, putovanja, kuvanje...
#13
Postavljeno 20 July 2008 - 10:27 AM
1. Ciscenje pakni i felni - vec predlozeno
2. Zakosavanje pakni - takodjer, vec predlozeno
3. Brake booster - moze li se postaviti na prednju kocnicu?
4. Nesto sto je meni upalillo, ali radi samo na prednjem tocku - obrnuti tocak za 180 stepeni
5. ?
Da li je moguce da je sajla shit (kupljena na buvljaku) , pa se isteze ?
Sve sajle se istezu. To je jedna od prvih stvari koju moras uraditi kada je mijenjas. Zategni, par puta pritisni, ponovo zategni. I tako nekoliko puta. To otkloni naknadna istezanja sajle. Vazi kako za kocione, tako i za mjenjacke.
Da li je bitna duzina sajle (mozda mi je pa centimetara duzi buzir od rucice do rama) ?
Salla je dugacka koliko je buzir natjera. Tako da duzina sajle nije bitna, ali buzira jeste. Buzir unosi dodatno trenje ( i jos neka s..nja ), pa duzi buzir dodatno " optrecuje " funkciju sajle. Moje skromno misljenje je, osim ako buzir nije kilometar dugacak, da tu razliku mogu da primjete samo prilicno iskusni vozaci.
Pozdrav
#15
Postavljeno 26 July 2008 - 11:23 PM
0 članova čita ovu temu
0 članova, 0 gosta, 0 anonimnih korisnika