Jump to content


Fotografije

Architect92 (MTB) TREK 3500


  • Molimo uloguj se da bi odgovorio
50 odgovora na ovu temu

#21 darko_s

darko_s
  • Members
  • 9 posts

Postavljeno 05 May 2015 - 07:28 PM

Super, hvala na ideji.
  • 0

#22 Architect92

Architect92
  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 610 posts

Postavljeno 08 July 2017 - 05:53 PM

Baš dugo nije bilo upgrade-ova, pa da dignemo temu iz mrtvih i poželimo dobrodošlicu Đuri! :)

 

WP_20170708_14_20_09_Rich.jpg WP_20170708_14_19_54_Pro.jpg


  • 1

#23 Allex

Allex
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1475 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 08 July 2017 - 11:14 PM

Povratak otpisanih ;)
  • 0

#24 Architect92

Architect92
  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 610 posts

Postavljeno 12 July 2017 - 12:49 PM

I sada konačno kompletiran upgrade 1x9 pogon. Sa magurom sam prezadovoljan, kupio sam je najviše iz estetskih razloga, ali me je rad vile oduševio.

 

WP_20170712_14_44_17_Rich.jpg WP_20170712_14_44_32_Rich.jpg


  • 0

#25 lowzyyy

lowzyyy
  • Members
  • PipPipPipPip
  • 315 posts

Postavljeno 12 July 2017 - 06:20 PM

I koji je benefit 1x9 ? Bukvalno 2/3 brzina nema ?
  • 0

#26 Architect92

Architect92
  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 610 posts

Postavljeno 12 July 2017 - 06:54 PM

Benefit je nešto manja težina. To je jedina prednost u odnosu na redovne 2x 3x pogone. Prešao sam na ovu varijantu jer mi se dopala ideja da imam samo jedan šifter i da je menjanje brzina pojednostavljeno i naravno estetika. Još su u planu BB7 kočnice.

  • 0

#27 lowzyyy

lowzyyy
  • Members
  • PipPipPipPip
  • 315 posts

Postavljeno 12 July 2017 - 09:56 PM

Nikakav nije benefit jer ta tezina bukvalno nista nece da ti znaci... ja sa srednjim mogu najvise po ravnom 25 kmh da izvucem preko toga ide verglanje u prazno malte ne..
Jedino mogu da te shvatim da pratis trend danasnji koji uopste nije nesto pametan.... jedan menjac manje da te shvatim ako imas lockout za zadnji amort i za seatpost pa je kao guzva..ali vozis hardtail...
Slazem se da je lepse, ali bar meni znam da bi bio velikiii hendikep :D
https://youtu.be/Ew03wbHOHS0
  • 1

#28 lucky_13

lucky_13
  • Members
  • PipPipPipPip
  • 344 posts
  • LocationNovi Sad

Postavljeno 13 July 2017 - 05:04 AM

Za ono sta Architetct vozi i kako vozi mislim da je ovaj pogon veoma dobar izbor.


  • 0

#29 Architect92

Architect92
  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 610 posts

Postavljeno 13 July 2017 - 08:37 PM

Ajde da raščistimo par stvari, nekome će biti ove informacije od značaja.

 

Kaseta je raspona 11-40t, šajbna je 34t. Što se tiče maksimalne brzine, na 2.1 gumama sa težinom bicikla od 11.5kg, bez većih problema mogu da razvučem brzinu od 50km/h pri kadenci 120-130, moja uobičajena kadenca je 90. Što se tiče uspona, za mene je 34-40 dovoljno i zaista mi nije potrebno manje. Eventualno 42t bi možda nekada imao funkciju, ali pošto bih ga koristio u 1% ukupne kilometraže, mislim da nema potrebe. Uvek sam uspone izvlačio pre na snagu nego na kadencu, a sa svojih 185cm i 65kg težine, jasno je da sam brdaš, pa mi ovakav prenos ne predstavlja problem.

 

Što se težine tiče, sve komplet sa kasetom i zadnjim menjačem šifterom bužirom i sajlom je oko 900g. Kod mene je bio stari turney prednji menjač i sram šifter 3x, kada sam to sve skinuo zajedno sa šajbnama uštedeo sam oko 700g, što i nije zanemarljivo. U zavisnosti od toga ko kakvu opremu ima, zavisiće i ušteda u težini. Daleko od toga da sam neko ko meri svaki gram i opterećuje se time, merio sam nove delove čisto iz radoznalosti.

 

 

E sad, iz ličnog iskustva, da me neko pita, rekao bih odma, 2x pogon, nazad 11-36, napred 26-36 ili 24-36. Onaj ko sa 36-11 ne može da razvuče 45kmh i drži par minuta, taj treba da razmisli o tome da sebe "nabudži" a ne bajs.

 

Proveo sam zimu do slovce prateći treninge iz MTB trening biblije, kod kojih je zastupljenost treninga po asfaltu min 70% pa sam zbog toga montirao slickove. Nakon prvog meseca treninga, sam shvatio sledeće: Na slickovima (1.5) koristim samo treću šajbnu (22-32-44 pogon 11-30 kaseta) i veoma retko drugu. Kada sam na 2.1 gumama, druga šajbna je bila u opticaju nekih 90% vremena, treću skoro da nisam koristio, a najmanju, samo kod baš veooooma strmih uzbrdica, znači 15-20% offroad. I to sam mogao da izguram u prenosu 32-30, međutim puls ode u crvenu zonu i treba mi previše vremena da se oporavim. Na kraju sam izvukao zaključak da mi se ne isplati zajebancija sa prednjim menjačem i šajbnama i da jednostavno pređem na 1x sistem. 1x9  sam izabrao jer je lanac za 9 jeftiniji nego za 10, a pošto pređem godišnje oko 5k kilometara, 60-70% od toga je offroad, svaka ušteda na delovima koji su za redovnu zamenu je dobrodošla. Kod mene bicikli ne čami u garaži dok ne dođe lepo vreme, vozim ga i po blatu, kiši snegu, u svim uslovima i svim terenima.

 

1x sistem ima jedan veliki problem a to je ugao lanca, pa ima veće šanse da pri opterećenju pukne, nego kod redovnih pogona. Spadanje lanca je veoma retko i ništa ređe li češće nego kod redovnog pogona, x puta mi je lanac pao i sa 3ce i sa prve šajbne na spustu. Ako se problem bude javljao češće, postaviću jedan jednostavan chain guide i gotova priča.

 

@lowzyyy Da pratim trendove, prešao bi na 29er, e pa neću iz inata!  n2:party-021 


  • 0

#30 BikeGremlin

BikeGremlin
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 8886 posts
  • LocationNovi Sad
  • Bajk:Scott Speedster

Postavljeno 14 July 2017 - 04:32 AM

36-11 daje sličan prenosni odnos kao 44-14, samo su na ovom drugom mehanički gubici dosta manji, a i lančanici duže traju jer je više zuba "u igri".

 

Sa 1x se gubi na dugotrajnosti komponenti, gustini i rasponu prenosnih odnosa, ali se štedi nešto malo težine.


  • 0

bikegremlin-logo-250x80-1.png


#31 sajlonac

sajlonac
  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 678 posts
  • LocationNiš

Postavljeno 14 July 2017 - 06:26 AM

Jeste (pre)skup ali ja se sa 1x11 sram više ne vraćam na shimano.
Evo drugi bajs koji vozim sa takvim pogonom i prezadovoljan sam. Ume da zafali prenos na skroz ravnom sa vetrom u leđa ili blagoj nizbrdici ali ništa krucijalno, može da se vozi bez problema nekih 35-40kmh (34x10) a kome treba više svakako treba da pređe na drugu vrstu bajsa :)
Isto tako se sa 34x42 penjem svuda i lakši prenos mi ne treba...
  • 0

#32 lowzyyy

lowzyyy
  • Members
  • PipPipPipPip
  • 315 posts

Postavljeno 14 July 2017 - 07:35 AM

Sta ti znaci 34x10 ?
Mislim da je meni 24/36/42 prednji i nadjem sebe u dosta slucajeva da koristim 36/42 bas bas.
Kada bih izbacivao mozda bi to bilo taj od 24 ali 42 n i k a k o
Vidim takodje na youtube da dosta proova koristi sram, ja nikad nisam vozio to i ne znam nikog ko ga ima.. mada mozda kad skupim pare za high end stvari onda cu probati :D
  • 0

#33 Architect92

Architect92
  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 610 posts

Postavljeno 14 July 2017 - 09:58 AM

Danas je bila malo duža i ozbiljnija vožnja. 34x10 bi bilo poželjno, ali i ovo radi dobro, 30-35km/h nikakav problem na ravnom. Skokovi su dosta veliki između lančanika, ali to se odnosi više na najveća 3, dok se kod manjih prelaz i ne oseti toliko. Videćemo kako će se to pokazati na maratonima i trkama.


  • 0

#34 lowzyyy

lowzyyy
  • Members
  • PipPipPipPip
  • 315 posts

Postavljeno 14 July 2017 - 10:47 AM

Ne, pitao sam sta ti oznaka 34x10 znaci. Ne znam na sta se odnosi 34 cega puta 10 cega
  • 0

#35 Architect92

Architect92
  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 610 posts

Postavljeno 14 July 2017 - 10:58 AM

34 šajbna napred, nazad 10t lančanik.


  • 1

#36 sajlonac

sajlonac
  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 678 posts
  • LocationNiš

Postavljeno 14 July 2017 - 07:41 PM

Da 34 napred i 10 najmanji pozadi. Kaseta je 10-42, samo sram kasete imaju najmanji zupčanik sa 10 zuba ali zato zahtevaju specijalan freewheel. Inače daleeeeko sam ja od bilo kakvog "proa" jedino volim da se zezam sa biciklama,delovima, isprobavanjem, menjanjem, dođe mu kao hobi :) Naravno vozim najviše od svega toga...
  • 0

#37 BikeGremlin

BikeGremlin
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 8886 posts
  • LocationNovi Sad
  • Bajk:Scott Speedster

Postavljeno 14 July 2017 - 09:56 PM

Meni je ispod 40 napred premalo po ravnom, cak i za natovaren bajs. A 34, bez neke tanjirace pozadi, je nezgodno za uspone van asfalta.

Upitna je i usteda na tezini, kad trazi kasetu sa 40ak zuba, unesto standardne.


Poslato sa sokocala mobilnoga
  • 0

bikegremlin-logo-250x80-1.png


#38 sajlonac

sajlonac
  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 678 posts
  • LocationNiš

Postavljeno 15 July 2017 - 08:09 AM

Koliko to brzo voziš? Ili nazad imaš najmanji zupčanik sa tipa 14zuba? :)
A mogu da se kladim da je ta "tanjirača" pozadi kod mene osetno lakša od bilo kojih drugih kaseta mtb koje preporučuješ ;)
Kažem ti da konkretno meni slabiji prenos od 34x42 a vozim offroad brda nonstop.
A da... Nije isto što se brzine tiče na istom prenosu a 26, 27.5 ili 29 točak...
  • 0

#39 lowzyyy

lowzyyy
  • Members
  • PipPipPipPip
  • 315 posts

Postavljeno 15 July 2017 - 09:08 AM

Ja sa 36 napred i 13 pozadi idem oko 25-27kmh i vec mi se trazi da prebacim na 42 napred i na takodje 13 pozadi ili zupcanik pre.
Za offroad i dh njje potrebno mozda tih 42 jer oni ne pedalaju mnogo ali svakako koristim bajs ne samo za to.
Nizbrdo vec palim u opticaj 11-ku pozadi :D
Kad bi takoo bilo imao bih drumasa, full suspenziju, al malo sutra to :D
  • 0

#40 sajlonac

sajlonac
  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 678 posts
  • LocationNiš

Postavljeno 15 July 2017 - 09:25 AM

Kakav crni dh... Vozimo offroad po okolnim planinama i veruj mi itekako treba tih 42 pozadi. Generalno mislim da svako percipira na svoj način vožnje pa shodno tome priča o prenosu. Sve u svemu,kažem,meni ovaj 1x zadovoljava 99% potreba a mnogo mi se sviđa kako funkcionalno i praktično tako i estetski. Za drum bih već birao 2x
  • 0




0 članova čita ovu temu

0 članova, 0 gosta, 0 anonimnih korisnika