Architect92 (MTB) TREK 3500
#26
Postavljeno 12 July 2017 - 06:54 PM
#27
Postavljeno 12 July 2017 - 09:56 PM
Jedino mogu da te shvatim da pratis trend danasnji koji uopste nije nesto pametan.... jedan menjac manje da te shvatim ako imas lockout za zadnji amort i za seatpost pa je kao guzva..ali vozis hardtail...
Slazem se da je lepse, ali bar meni znam da bi bio velikiii hendikep
https://youtu.be/Ew03wbHOHS0
#29
Postavljeno 13 July 2017 - 08:37 PM
Ajde da raščistimo par stvari, nekome će biti ove informacije od značaja.
Kaseta je raspona 11-40t, šajbna je 34t. Što se tiče maksimalne brzine, na 2.1 gumama sa težinom bicikla od 11.5kg, bez većih problema mogu da razvučem brzinu od 50km/h pri kadenci 120-130, moja uobičajena kadenca je 90. Što se tiče uspona, za mene je 34-40 dovoljno i zaista mi nije potrebno manje. Eventualno 42t bi možda nekada imao funkciju, ali pošto bih ga koristio u 1% ukupne kilometraže, mislim da nema potrebe. Uvek sam uspone izvlačio pre na snagu nego na kadencu, a sa svojih 185cm i 65kg težine, jasno je da sam brdaš, pa mi ovakav prenos ne predstavlja problem.
Što se težine tiče, sve komplet sa kasetom i zadnjim menjačem šifterom bužirom i sajlom je oko 900g. Kod mene je bio stari turney prednji menjač i sram šifter 3x, kada sam to sve skinuo zajedno sa šajbnama uštedeo sam oko 700g, što i nije zanemarljivo. U zavisnosti od toga ko kakvu opremu ima, zavisiće i ušteda u težini. Daleko od toga da sam neko ko meri svaki gram i opterećuje se time, merio sam nove delove čisto iz radoznalosti.
E sad, iz ličnog iskustva, da me neko pita, rekao bih odma, 2x pogon, nazad 11-36, napred 26-36 ili 24-36. Onaj ko sa 36-11 ne može da razvuče 45kmh i drži par minuta, taj treba da razmisli o tome da sebe "nabudži" a ne bajs.
Proveo sam zimu do slovce prateći treninge iz MTB trening biblije, kod kojih je zastupljenost treninga po asfaltu min 70% pa sam zbog toga montirao slickove. Nakon prvog meseca treninga, sam shvatio sledeće: Na slickovima (1.5) koristim samo treću šajbnu (22-32-44 pogon 11-30 kaseta) i veoma retko drugu. Kada sam na 2.1 gumama, druga šajbna je bila u opticaju nekih 90% vremena, treću skoro da nisam koristio, a najmanju, samo kod baš veooooma strmih uzbrdica, znači 15-20% offroad. I to sam mogao da izguram u prenosu 32-30, međutim puls ode u crvenu zonu i treba mi previše vremena da se oporavim. Na kraju sam izvukao zaključak da mi se ne isplati zajebancija sa prednjim menjačem i šajbnama i da jednostavno pređem na 1x sistem. 1x9 sam izabrao jer je lanac za 9 jeftiniji nego za 10, a pošto pređem godišnje oko 5k kilometara, 60-70% od toga je offroad, svaka ušteda na delovima koji su za redovnu zamenu je dobrodošla. Kod mene bicikli ne čami u garaži dok ne dođe lepo vreme, vozim ga i po blatu, kiši snegu, u svim uslovima i svim terenima.
1x sistem ima jedan veliki problem a to je ugao lanca, pa ima veće šanse da pri opterećenju pukne, nego kod redovnih pogona. Spadanje lanca je veoma retko i ništa ređe li češće nego kod redovnog pogona, x puta mi je lanac pao i sa 3ce i sa prve šajbne na spustu. Ako se problem bude javljao češće, postaviću jedan jednostavan chain guide i gotova priča.
@lowzyyy Da pratim trendove, prešao bi na 29er, e pa neću iz inata!
#30
Postavljeno 14 July 2017 - 04:32 AM
36-11 daje sličan prenosni odnos kao 44-14, samo su na ovom drugom mehanički gubici dosta manji, a i lančanici duže traju jer je više zuba "u igri".
Sa 1x se gubi na dugotrajnosti komponenti, gustini i rasponu prenosnih odnosa, ali se štedi nešto malo težine.
#31
Postavljeno 14 July 2017 - 06:26 AM
Evo drugi bajs koji vozim sa takvim pogonom i prezadovoljan sam. Ume da zafali prenos na skroz ravnom sa vetrom u leđa ili blagoj nizbrdici ali ništa krucijalno, može da se vozi bez problema nekih 35-40kmh (34x10) a kome treba više svakako treba da pređe na drugu vrstu bajsa
Isto tako se sa 34x42 penjem svuda i lakši prenos mi ne treba...
#32
Postavljeno 14 July 2017 - 07:35 AM
Mislim da je meni 24/36/42 prednji i nadjem sebe u dosta slucajeva da koristim 36/42 bas bas.
Kada bih izbacivao mozda bi to bilo taj od 24 ali 42 n i k a k o
Vidim takodje na youtube da dosta proova koristi sram, ja nikad nisam vozio to i ne znam nikog ko ga ima.. mada mozda kad skupim pare za high end stvari onda cu probati
#33
Postavljeno 14 July 2017 - 09:58 AM
Danas je bila malo duža i ozbiljnija vožnja. 34x10 bi bilo poželjno, ali i ovo radi dobro, 30-35km/h nikakav problem na ravnom. Skokovi su dosta veliki između lančanika, ali to se odnosi više na najveća 3, dok se kod manjih prelaz i ne oseti toliko. Videćemo kako će se to pokazati na maratonima i trkama.
#36
Postavljeno 14 July 2017 - 07:41 PM
#38
Postavljeno 15 July 2017 - 08:09 AM
A mogu da se kladim da je ta "tanjirača" pozadi kod mene osetno lakša od bilo kojih drugih kaseta mtb koje preporučuješ
Kažem ti da konkretno meni slabiji prenos od 34x42 a vozim offroad brda nonstop.
A da... Nije isto što se brzine tiče na istom prenosu a 26, 27.5 ili 29 točak...
#39
Postavljeno 15 July 2017 - 09:08 AM
Za offroad i dh njje potrebno mozda tih 42 jer oni ne pedalaju mnogo ali svakako koristim bajs ne samo za to.
Nizbrdo vec palim u opticaj 11-ku pozadi
Kad bi takoo bilo imao bih drumasa, full suspenziju, al malo sutra to
#40
Postavljeno 15 July 2017 - 09:25 AM
1 članova čita ovu temu
0 članova, 1 gosta, 0 anonimnih korisnika