Jump to content


Fotografije

SRAM elektronska grupa


  • Molimo uloguj se da bi odgovorio
39 odgovora na ovu temu

#21 himzo

himzo
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1310 posts

Postavljeno 30 May 2014 - 04:30 PM

Shimano je izbacio XTR Di2. Na njemu postoji opcija menjanja sa samo jednom ručicom, a prednji i zadnji menjač se automatski pomeraju zajedno na prelaznoj zoni:

[youtube_url_][/youtube_url_]

Ne moraš da misliš gde su menjači, samo ideš na gore ili na dole 8). Možda će i Sram primeniti isti sistem.
  • 0
Pozdrav

#22 IgorN

IgorN
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 5463 posts

Postavljeno 31 May 2014 - 08:05 AM

Shimano je izbacio XTR Di2. Na njemu postoji opcija menjanja sa samo jednom ručicom, a prednji i zadnji menjač se automatski pomeraju zajedno na prelaznoj zoni:

[youtube_url_][/youtube_url_]

Ne moraš da misliš gde su menjači, samo ideš na gore ili na dole 8). Možda će i Sram primeniti isti sistem.


sa obzirom da je rec o XTRu ocekivao sam vise
nikako ne kontam ono preklapanje prenosnih odnosa
ocekivao sam da ce to da prevazidju.

E, sad, jedino sto mi pada na pamet je da na taj nacin sprecavaju da sistem koristis u verziji 1x11
i time stavljaju klip onima koji su planirali da kombinuju razlicite "sisteme" i proizvodjace.
  • 0

#23 Psihopata

Psihopata
  • Members
  • PipPipPipPip
  • 381 posts

Postavljeno 31 May 2014 - 08:43 AM

Može pojašnjenje? Da li to znači da se prednji i zadnji pomeraju zajedno po jednoj osi? (zamišljenoj)
  • 0

#24 Fiery

Fiery
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2272 posts

Postavljeno 31 May 2014 - 09:24 AM

sa obzirom da je rec o XTRu ocekivao sam vise
nikako ne kontam ono preklapanje prenosnih odnosa
ocekivao sam da ce to da prevazidju.

E, sad, jedino sto mi pada na pamet je da na taj nacin sprecavaju da sistem koristis u verziji 1x11
i time stavljaju klip onima koji su planirali da kombinuju razlicite "sisteme" i proizvodjace.

Dok neko ne napravi prednji menjač koji će moći da radi sa razlikom od 25-30 zuba napred, preklapanje će morati da postoji. Ne vidim kako ovo što su napravili sprečava upotrebu na 1x11, uz eventualno malo hakovanja, ali čini mi se da im je poenta da je 1x11 nepotreban kad ne moraš da razmišljaš o prednjem menjaču.

Može pojašnjenje? Da li to znači da se prednji i zadnji pomeraju zajedno po jednoj osi? (zamišljenoj)

Princip rada je isti kao i do sada, samo što sad kompjuter kontroliše kada će se pomerati koji menjač, vozač samo bira treba li mu jači ili slabiji prenos. Zamisli, voziš na velikoj šajbni, pozadi si na najvećem zupčaniku i treba ti lakši prenos. To znači da treba istovremeno da prebaciš napred na manju šajbnu i pozadi na manji zupčanik, ako hoćeš da izbegneš veliki skok u kadenci. Sa XTR Di2, kompjuter to radi umesto tebe, ti samo pritisneš jedno dugme.
  • 0

#25 IgorN

IgorN
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 5463 posts

Postavljeno 31 May 2014 - 11:33 AM

Dok neko ne napravi prednji menjač koji će moći da radi sa razlikom od 25-30 zuba napred, preklapanje će morati da postoji.


preklapanje u prenosnim odnosima postoji, to nije sporno, ali ga izbegavas u upotrebi.

Ono sto je meni cudno da ako vozis 2-2 i prebacis 2 gore pa odmah 2 dole nisi vise u istoj prenosu kao sto si bio, znaci ide 2-2 (36t-35t/0,96) pa 2-1(36t-40t/0,9) pa 1-2 (26t-35t/0,74) pa kad vraca 1-3 (26t-31t/0,84) pa 1-4 (26t-27t/10,3) a to nisu isti prenosni odnosi (1,03 naspram 0,96 sto vise odgovara poziciji 1-5 tj kombinaciji 26t-24t). Slicna je situacija i na drugom kraju kasete.

Ako je to vec xtr i elektronski menja brzine, ocekivao sam da to uradi bez preklapanja prenosnih odnosa, znaci jedan pritisak na komandu a elektronika automastski prebaci zadnji, prednji ili oba menjaca da bi se dobio "sledeci" (tezi ili laksi) prenosni odnos po izboru.

Da to nije vec vidjeno ni ja ne bih zano da to postoji i da je moguce napraviti pa bih mogao da razumem da ni oni ("the big S") nisu u stanju da izmisle ili urade, ali to vec postoji.
Nasi "drugari" iz Fairwheel bikes su to vec uradili pre skoro 5 godina sa DA Di2 sa 10 brzina tako sto su ga hakovali i napravili nov program za upravljanje i postavili na MTB.
http://www.cyclingne... ... ail/142301
http://videos.huffin... ... 516988673#
http://fairwheelbike... ... ?chapter=1

... Ne vidim kako ovo što su napravili sprečava upotrebu na 1x11, uz eventualno malo hakovanja, ali čini mi se da im je poenta da je 1x11 nepotreban kad ne moraš da razmišljaš o prednjem menjaču.


Pa mislim da sprecava, jer ce sistem u jednom trenutku da trazi promenu polozaja prednjeg menjaca i nece imati odgovarajuci "odgovor" na postavljeni zadatak!
Sem manje razmisljanja 1x1 sistem bi trebalo da ima omoguci i manju masu od 2x11 i 3x11 sistema, zar ne?

Pa zbog ovog preklapanja ces uvek morati da razmisljas
jer jedan klik ne znaci sledeci prenosni odnos vec sledeci lancanik,
isto kao na mehanickim sistemima.
Ako je cilj bio da se digitalizuje MTB grupa kao kod drumasa onda OK,
ali mi onda daj razdvojene komande za PM i ZM kao sto je kod (vecine) drumasa.
Ako je trebalo da bude "smart" kao onaj Teksaski (il bese Arizona?), e onda sam razocaran.
  • 0

#26 himzo

himzo
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1310 posts

Postavljeno 31 May 2014 - 12:47 PM

Postojaće i dalje opcija dva odvojena menjača. A možda će i dati mogućnost proizvoljnog programiranja, pa da se može birati gde će da bude prelazna zona i da li će da bude preklapanja.
  • 0
Pozdrav

#27 Fiery

Fiery
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2272 posts

Postavljeno 31 May 2014 - 03:07 PM

Ono sto je meni cudno da ako vozis 2-2 i prebacis 2 gore pa odmah 2 dole nisi vise u istoj prenosu kao sto si bio, znaci ide 2-2 (36t-35t/0,96) pa 2-1(36t-40t/0,9) pa 1-2 (26t-35t/0,74) pa kad vraca 1-3 (26t-31t/0,84) pa 1-4 (26t-27t/10,3) a to nisu isti prenosni odnosi (1,03 naspram 0,96 sto vise odgovara poziciji 1-5 tj kombinaciji 26t-24t). Slicna je situacija i na drugom kraju kasete.

Ako je to vec xtr i elektronski menja brzine, ocekivao sam da to uradi bez preklapanja prenosnih odnosa, znaci jedan pritisak na komandu a elektronika automastski prebaci zadnji, prednji ili oba menjaca da bi se dobio "sledeci" (tezi ili laksi) prenosni odnos po izboru.

Da to nije vec vidjeno ni ja ne bih zano da to postoji i da je moguce napraviti pa bih mogao da razumem da ni oni ("the big S") nisu u stanju da izmisle ili urade, ali to vec postoji.
Nasi "drugari" iz Fairwheel bikes su to vec uradili pre skoro 5 godina sa DA Di2 sa 10 brzina tako sto su ga hakovali i napravili nov program za upravljanje i postavili na MTB.
http://www.cyclingne... ... ail/142301
http://videos.huffin... ... 516988673#
http://fairwheelbike... ... ?chapter=1

OK, sad mi je jasnije na šta si mislio.

Problem je u tome što je sa elektronskim menjačima promena napred i dalje sporija i rizičnija nego promena pozadi. U velikoj većini situacija na MTB, bitnije je da se izbegne menjanje napred, ukoliko je to moguće, nego da se pređe u najbliži mogući sledeći prenos. Imajući to u vidu, da li je idealno promeniti sa 1-2 na 1-3 ili na 2-1 zavisi od toga koje brzine vozač predviđa da će mu trebati dalje, a to je problem koji se bez odvojenih komandi napred i pozadi ne može rešiti. Pošto kompjuter ne može da predviđa, bolja odluka je da ostaje na istoj šajbni i da menja pozadi - ako vozaču sledeće treba slabiji prenos, može da se vrati direktno na 1-2, umesto da skače svaki čas sa jedne na drugu šajbnu.

Upravo zbog ovakvih situacija preklapanje brzina je poželjno, jer dopušta da se slični prenosi nađu na bilo kojoj šajbni i time izbegne često menjanje napred. Ovo važi i ako vozač nezavisno kontroliše prednji i zadnji menjač. Ako su majstori iz Fairwheel programirali sistem tako da se isključivo gleda sekvencijalnost stepena prenosa, lično mislim da su napravili lošije rešenje nego Shimano.

Pa mislim da sprecava, jer ce sistem u jednom trenutku da trazi promenu polozaja prednjeg menjaca i nece imati odgovarajuci "odgovor" na postavljeni zadatak!
Sem manje razmisljanja 1x1 sistem bi trebalo da ima omoguci i manju masu od 2x11 i 3x11 sistema, zar ne?

Pa zbog ovog preklapanja ces uvek morati da razmisljas
jer jedan klik ne znaci sledeci prenosni odnos vec sledeci lancanik,
isto kao na mehanickim sistemima.
Ako je cilj bio da se digitalizuje MTB grupa kao kod drumasa onda OK,
ali mi onda daj razdvojene komande za PM i ZM kao sto je kod (vecine) drumasa.
Ako je trebalo da bude "smart" kao onaj Teksaski (il bese Arizona?), e onda sam razocaran.

Sistem mora da zna koliko šajbni ima napred. Naravno da neće biti moguće da se bez ikakvog podešavanja premesti sa 2x11 na 1x11, ali isto tako je sigurno potrebno napraviti neke promene u podešavanju kada se stavi 3x11 umesto 2x11. Jedino pitanje je da li će opcija za 1x11 postojati među fabričkim podešavanjima, ili će morati da se hakuje.

Nema razmišljanja što se tiče preklapanja, sistem to ne dopušta. Ako ti treba jači prenos, pritisneš "+", ako ti treba slabiji pritisneš "-" i pustiš sistem da uradi šta je programirano. Ako ti se to što je programirano ne sviđa, moraćeš da koristiš nezavisne komande i to je to :)
  • 0

#28 IgorN

IgorN
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 5463 posts

Postavljeno 31 May 2014 - 04:26 PM

...Ako su majstori iz Fairwheel programirali sistem tako da se isključivo gleda sekvencijalnost stepena prenosa, lično mislim da su napravili lošije rešenje nego Shimano...


ako si gledao klip, amersko resenje ima mogucnost promene celog raspona prenosnih odnosa dugackim pritiskom, "odjedared", tj. nekoliko prenosa odjednom po zelji.
  • 0

#29 Fiery

Fiery
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2272 posts

Postavljeno 31 May 2014 - 05:19 PM

Nisam siguran da razumem kakve to veze ima sa prethodnom pričom :? A i čudilo bi me ako to XTR Di2 nema, s obzirom da poslednji DuraAce i Ultegra imaju.
  • 0

#30 Psihopata

Psihopata
  • Members
  • PipPipPipPip
  • 381 posts

Postavljeno 31 May 2014 - 05:42 PM

Ja sam mislio na to sto je Igor rekao - izbaciti polozaj najmanji - najveci i obrnuto.
  • 0

#31 himzo

himzo
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1310 posts

Postavljeno 31 May 2014 - 05:42 PM

...Ako su majstori iz Fairwheel programirali sistem tako da se isključivo gleda sekvencijalnost stepena prenosa, lično mislim da su napravili lošije rešenje nego Shimano...


ako si gledao klip, amersko resenje ima mogucnost promene celog raspona prenosnih odnosa dugackim pritiskom, "odjedared", tj. nekoliko prenosa odjednom po zelji.

Mislim da je Fiery mislio na sekvencijalnost u smislu da se za svaku "brzinu" zna gde je lanac napred i nazad, ne na kontinualno kretanje menjača držanjem dugmeta.
Ovakvo rešenje Shimana gde postoji histerezisna petlja eliminiše preterano istovremeno drndanje oba menjača.
  • 0
Pozdrav

#32 Fiery

Fiery
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2272 posts

Postavljeno 31 May 2014 - 05:59 PM

Ja sam mislio na to sto je Igor rekao - izbaciti polozaj najmanji - najveci i obrnuto.

Ja sam razumeo da je ovo ključno:
Ono sto je meni cudno da ako vozis 2-2 i prebacis 2 gore pa odmah 2 dole nisi vise u istoj prenosu kao sto si bio

To stvarno nije idealno, ali mislim da je dobar kompromis, jer "štedi" prednji menjač. Ako sam pogrešno shvatio, prihvatam ispravke.
  • 0

#33 Fiery

Fiery
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2272 posts

Postavljeno 01 June 2014 - 09:16 AM

Evo rešenja: http://www.velonews....onic-xtr_330061

A front shifter is available, and the whole system can be set into “manual mode,” allowing it to function just like a normal drivetrain. But Synchronized Shift is designed to be used with just a single shifter. The system will decide when to shift the front derailleur, moving across the drivetrains’ entire range. The point at which it shifts the front derailleur will change depending on whether the system is being upshifted or downshifted, and can be manually set as well.

Because the shifter is electronic, it’s also customizable. Two different pres-set shift maps and one custom map are available, to be selected based on terrain and personal preference. For those concerned with surprise front shifts, the system sends out an audible alarm before a front shift.

  • 0

#34 himzo

himzo
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1310 posts

Postavljeno 25 August 2014 - 12:57 PM

Evo i snimak kako gorepomenuti XTR Di2 radi (i zvuči :)):

http://www.bikerumor...in-bike-groups/

 

A što se tiče Sram grupe, izašlo još malo slika i informacija, nadam se da će zvanično da predstave grupu na Eurobike-u, pa da vidimo koliko bubrega će da košta :):

http://www.bikerumor...-pro-challenge/


  • 0
Pozdrav

#35 Fiery

Fiery
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2272 posts

Postavljeno 27 August 2015 - 09:57 AM

Evo ga i zvanično:

https://www.sram.com...g-sram-red-etap

 

Snimak u akciji:


  • 0

#36 himzo

himzo
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1310 posts

Postavljeno 27 August 2015 - 02:57 PM

n2:nowplaying


  • 0
Pozdrav

#37 Vanja_V

Vanja_V
  • Members
  • PipPipPipPip
  • 313 posts

Postavljeno 27 August 2015 - 07:19 PM

Minimum 1 par bubrega :)

Послато са GT-I9060 уз помоћ Тапатока
  • 1

#38 djoti

djoti
  • Members
  • PipPipPip
  • 109 posts

Postavljeno 12 January 2016 - 07:29 PM

Da pitam ja nesto, sram rival 2 x 10 , kakva je to grupa , kvalitet iskustva , evetualni problemi ,itd ..itd..

Hvala unapred svima


  • 0

#39 skylab

skylab
  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 602 posts

Postavljeno 12 January 2016 - 09:39 PM

Sasvim korektna kad se naviknes na njihov tkz. double tap sistem šaltovanja.
Mada meni lično ipak bolje leži shimano pod rukom.

Naravno mislim na mehaničku grupu.
  • 0

#40 Fiery

Fiery
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2272 posts

Postavljeno 15 January 2016 - 12:07 PM

http://www.cyclingne...d-installation/


  • 0




1 članova čita ovu temu

0 članova, 1 gosta, 0 anonimnih korisnika