Jump to content


Fotografije

Prehrana biciklista


  • Molimo uloguj se da bi odgovorio
23 odgovora na ovu temu

#1 HmDa

HmDa
  • Members
  • Pip
  • 13 posts

Postavljeno 03 December 2012 - 09:50 PM

Pozdrav, mene zanima koje hrane bi se trebao KLONITI polu-profesionalni, profesionalni biciklista? Dakle ne zanima me koliko mi treba ugljikohidrata, koliko masti, nego kakvu hranu trebam da izbegavam, npr. krafne, palačinke s čokoladom... Unapred hvala svima ;)
  • 0

#2 HmDa

HmDa
  • Members
  • Pip
  • 13 posts

Postavljeno 05 December 2012 - 06:27 PM

Zna li netko? ;)
  • 0

#3 jelchica

jelchica
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1030 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 05 December 2012 - 07:27 PM

Odgovor si delom dao sam, a delom mi se nekako čini da možeš da pogodiš, ali ajde da izvrtim: preskoči te krofne, palačinke, belo brašno i sve što ga sadrži (obični hlebovi i oni "integralni" koji su ustvari samo obojeni ili imaju malko nekih mekinja i semenki, peciva, keksevi), margarin u bilo kom proizvodu (uključujući i onaj za mazanje, kao i onaj koji se na pakovanjima maskira kao "hidrogenizovana/očvrsnuta biljna mast", zejtin najbolje zameni drugim uljima, so svedi na minimum minimuma, šećer zaboravi u bilo kom obliku. Znači zbogom slatkiši.
Ne preterivati (ali ne izbaciti sasvim) sa životinjskim mastima, svinjskim mesom, slaninicom, biti pazljiv sa količinom meda koja se unosi.
Pametno dozirati količinu sušenog i jezgrastog voća, banana, krompira.

Voce je uvek preporučljivo, povrće isto, posna mesa (bolje kuvana i pečena nego pržena), semenke razne, nerafinisana ulja.

NIČEGA se NIKAD ne smeš prežderavati, makar to bilo voće ili povrće.
Ako ti se jede nešto slatko, na pravi integralni hleb namaži malo babinog džema ili pojedi vocku.

Ako si polu-profi, smeš ponekad nešto od ovog da prekršiš.


Pozz
  • 0
Today is always here.
Tomorrow, never.

#4 Draguljche2

Draguljche2
  • Members
  • Pip
  • 14 posts

Postavljeno 05 December 2012 - 08:30 PM

U prevodu - nemoj da jedes nista. :lol:

Ovde retko svarcaju profesionalni biciklisti, ni treneri, tako da ovde neces naci tacan odgovor. Ovo prethodno napisano znaci drzati dijetu, a mozda tebi ne odrogovara taj princip ishrane. Najbolje je da se raspitas u nekom lokalnom biciklistickom klubu ili da se konsultujes sa nutricionistom koji ce ti na osnovu tvog metabolizma reci sta mozes da jedes, a sta ne bi trebalo.

Ono sto sam primetio dok sam gledao trke biciklista jeste da praktikuju da piju kola-kolu uoci trke. Ima dovoljno secera, tj.energije koja im je potrebna. Tako da, ko kaze da je secer zabranjen, taj je u zabludi. :)
  • 0
.

#5 zare

zare
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4278 posts

Postavljeno 05 December 2012 - 09:10 PM

Coca cola sluzi za brzo vracanje secera u misice.
  • 0
.

#6 HmDa

HmDa
  • Members
  • Pip
  • 13 posts

Postavljeno 06 December 2012 - 11:37 AM

Hvala ljudi, a sto se tice Coca-cole, nju sam izbacio prije 2-3 mjeseca, jer, koliko znam, ima puno kalorija, a to mi (pretpostavljam) ne treba :) vjerojatno je dobro, kao što vi kažete, piti je prije ili poslje natjecanja :)
  • 0

#7 pri3rak

pri3rak
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3504 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 06 December 2012 - 12:26 PM

ili poslje natjecanja :)

Cemu to?
  • 0
Postavljena slika

#8 zare

zare
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4278 posts

Postavljeno 06 December 2012 - 02:02 PM

ili poslje natjecanja :)

Cemu to?

Da si nekada negde zatrokirao mrtav umoran da skoro ne mozes da se vratis kuci ili da si se vratio pa nisi ni za sta, znao bi cemu ;).
  • 0
.

#9 pri3rak

pri3rak
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3504 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 06 December 2012 - 02:14 PM

Da si nekada negde zatrokirao mrtav umoran da skoro ne mozes da se vratis kuci

Pih desavalo mi se da zatrokiram u toku voznje, tad znam cemu. Posle voznje sam obicno kod kuce. Naravno svaka cast entuzijasti koji odvoza trku, pa posle hoce da vozi kuci :) Samo se pribojavam da ih ovde ima dovoljno za na prste sakate ruke :D

ili da si se vratio pa nisi ni za sta, znao bi cemu ;).

E tad obicno krevet dolina i milina :)
  • 0
Postavljena slika

#10 HmDa

HmDa
  • Members
  • Pip
  • 13 posts

Postavljeno 06 December 2012 - 04:48 PM

Krivo sam se izrazio, prije utrke ili poslje TRENINGA :D mada ja ne prakticiram niti jedan oblik :)
  • 0

#11 chegi

chegi
  • Members
  • Pip
  • 22 posts

Postavljeno 09 December 2012 - 09:26 AM

Koka kola i kombinacija secera i kofeina u njoj bukvalno dizu coveka iz mrtvih za 20 min, sto kaze covek svako ko je vozio vise od 100km u jednom danu zna koliko ona znaci kad padne secer, mislici malaksaju, pocne hladno preznojavanje itd. Ne bih rekao da se uzima pre aktivnosti, vec vise u toku aktivnosti kad osetis da pada secer. Nekako mi izgleda da nije toliko bitna posle zavrsene aktivnosti, jer tada vec imas bolji izbor hrane i pica kojim ces se povratiti. Nije zdravo zbog one fosforne kiseline ali sta da im radim kad je kokica najbolji, najjeftiniji i svuda dostupan energy drink (btw pravi energy drinkovi tipa red bull itd su ovde kontraproduktivni i opasni jer imaju samo kofein ili taurin, bez dovoljno secera da isprati taj grdan napad na CNS). Sad znam da kao lekar ne bih smeo da hvalim ovde nesto sto je osvedoceni otrov, ali iskreno desavalo se da vozim po 200 km i unosim ceo dan samo koka kolu, kiselu vodu i kikiriki pa stignem kuci kao sampion. Nego, profesionalna ishrana i ishrana rekreativaca su dva potpuno razlicita pojma, bolje se izjasni u kojoj si bransi da bi ljudi znali na kog da te upute.
  • 0

#12 zare

zare
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4278 posts

Postavljeno 09 December 2012 - 10:03 AM

Coca Colu koristim samo kao poslednje sredstvo kada mi je dusa u nosu a do kuce ima jos dosta. I nikada samo Coca Colu vec obavezno i nesto za jelo tipa cokoladne napolitanke, Jafa, Bonzita i slicno, sta vec moze da se nadje po seoskim prodavnicama :). Jer veliki pad snage skoro uvek prati i prazan stomak ;).
Ranije mi je odlican bio (dok ga je imalo) Golf Vitalis, neki multivitamin i takodje je bio odlican za dizanje iz mrtvih.
Sada vise koristim dekstrozu u toku voznje i uz po neku Bonzitu uglavnom nemam potrebu za Coca Colom.
  • 0
.

#13 Nion

Nion
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1709 posts

Postavljeno 09 December 2012 - 10:16 AM

uvek sa sobom imati bar jedan snikers na duzine preko 100km
  • 0

5500km-2010
6400km-2011
3800km-2012
6080km-2013
7660km-2014

8500km-2015

5000km-2016
Moj zanat mi je dao vrh sa koga ću pasti“... Ako ste dostigli vrh, onda i pad može da bude veličanstven!“ D.V


#14 MACANFRANCUSKA

MACANFRANCUSKA
  • Members
  • PipPipPip
  • 72 posts

Postavljeno 09 December 2012 - 03:51 PM

Dobar dan,

Moze li mi neko objasniti termin "polu-profesionalni vozac"?

Hvala unapred
  • 0

#15 zare

zare
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4278 posts

Postavljeno 09 December 2012 - 04:27 PM

Hahahah. Pa to je onaj koji vozi 15-20 000 km godisnje, ne vozi trke u nasem prvenstvu ali da hoce mogao bi bez nekih vecih problema. Ne bi pobedjivao ali i onako pobedjuje samo 10 % takmicara. To je bolja varijanta poluprofesionalca.

Gora varijanta je "profesionalac" koji vozi trke u nasem prvenstvu, prelazi vece kilometraze nego ona prva varijanta a uz to jedva da ide malo bolje od prve varijante i sto je najgore, misli da je "profesionalac" :mrgreen: .
  • 0
.

#16 chegi

chegi
  • Members
  • Pip
  • 22 posts

Postavljeno 09 December 2012 - 06:42 PM

Po zvanicnom tumacenju valjda je profesionalac onaj koji zaradjuje od toga sto radi, dok su svi ostali amateri, odnosno rekreativci (ova dva termina kod nas su tokom godina dobila podrugljiv i podsmesljiv prizvuk pa pretpostavljam da ljudi zato izbegavaju de sebe tako okvalifikuju). Priznajem da ni meni nije jasno sta je "poluprofesionalni" bicikista.
  • 0

#17 MACANFRANCUSKA

MACANFRANCUSKA
  • Members
  • PipPipPip
  • 72 posts

Postavljeno 09 December 2012 - 06:43 PM

XD... XDD
  • 0

#18 HmDa

HmDa
  • Members
  • Pip
  • 13 posts

Postavljeno 13 December 2012 - 10:38 PM

Ja bih sebe svrstao u poluprofesionalca kojem dosta stvari nisu jasne da postane profesionalac :lol: Slozio bih se da je profesionalac onaj koji zaradjuje od onoga cim se bavi :) A da bi zaradjivao, moras dosta znati o tome cim se bavis :P
  • 0

#19 telemark

telemark
  • Members
  • Pip
  • 29 posts

Postavljeno 02 February 2013 - 02:45 PM

Evo nekih uopštenih stvari vezane za rekreativce. O ovoj temi mogao bi da pišem do sutra ali evo nešto ukratko.

Za rekreativce pošto kako već neko reče ishrana rekreativaca i profesionalaca nebo i zemlja.

Ugljeni hidrati

Treba da zauzimaju 60% od ukupnog energetskog unosa. E sad koje ugljene hidrate. Prvenstveno složene ( integralne žitarice, krompir, leguminoze). Uzimajte nemirnice sa glikogenim indeksom do 55. Preko ove granice budite obazrivi i ne preterujte.

Masti

Ne izbegavajte masti već izbacite štetne trans masne kiseline kojih ima u ( pomfrit, stoni margarini, čips, većina grickalica). Unosite mono i polinezasićene masne kisline kojih ima u ( maslinovo ulje, laneno ulje, riblje ulje) izbegavajte rafinisano suncokretovo ulje. Svinjska mast svakako dolazi u obzir samo umereno jer nije toliko štetna koliko neki hoće da je predstave.

Proteini

Nepreterujte sa proteinima jedna šnicla od 170g uz konzumiranje integralnih žitarica mlečnih proizvoda i leguminoza je sasvim dovoljno. Preterano konzumiraje proteina šteti jetri i bubrezima.

voda

Minimum 2l dnevno a kako vozimo etape i više. i samo ponavljam i samo ako je temperatura veoma visoka preko 35 C, i intenzivno se znojimo a upražnjavamo duge vožnje ponesite sa sobom 1-2g soli kako bi nadoknadili elektrolite u organizmu.

Vitamini i minerali
Pravilnom ishranom i svakodnevnim unosom svežeg voća i povrća obezbedićemo sve potrebne vitamine i minerale. Ne posežite sa suplementima jer suplementi nemogu da zamene vitamine i minerale koji se unose putem hrane. Vitamini i minerali koji se unesu putem hrane daleko se bolje iskoriste.


Saveti tokom vožnje.

Pre toga konstatacija. Osobe u čijoj ishrani preovlađuju ugljeni hidrati imaju duplo veću rezervu glikogena u organizmu.

Ako fizička aktivnost, malo napornija traje preko 2h celokupna rezerva glikogena se istroši i organizam ostaje bez energije. Ne baš skroz dalje se energija obezbeđuje razlaganjem masti ali prenos takve energije do mišića je spor. Tako da ako planiramo vožnju bicikle dužu od 2h obavezno ponesite obrok sa sobom koji može biti banana, sendviči, čokoladice kombinacija ovih itd. ravnomerno rasporedite ponetu hranu na dužinu planirane vožnje tako što ćete prvi obrok uzeti nakon 1h a svaki sledeći na pola ili 40 minuta. Tako ćete sprečiti da u toku vožnje kolabirate i ostanete bez energije i potezanjem za kokakolu neće biti potrebno. Nakon naporne vožnje sledeći dan ako ste dobro utrenirani ako ne onda dva dana nemojte voziti kako bi se rezerve glikogena u potpunosti obnovile. Ako recimo posle naporne vožnje sutra dan posegnete istoj, doćiće do brzog zamora a rezerve glikogena koje se nisu u potpunosti obnovile potrošiće se relativno brzo pa i hrana koju budete poneli neće vam mnogo pomoći. Na dan naporne vožnje proteinska hrana vam uopšte ne treba već naredni dan a neposredno posle naporne vožnje spremite sebi obrok bogat ugljenim hidratima kako bi što pre regenerisali rezervu glikogena.
  • 0

#20 Severac

Severac
  • Members
  • Pip
  • 24 posts

Postavljeno 03 February 2013 - 10:46 AM

so svedi na minimum minimuma


Odalke se onda nadoknadjuju elektroliti?
  • 0




0 članova čita ovu temu

0 članova, 0 gosta, 0 anonimnih korisnika