Видим да је у једном од постова Бакс хтео да скине стара звона, тј. ишчука их, али му је требала направа која ће да се рашири унутар рама. Тако нешто би требало и мени да их ишчукам, пошто имам кањон Колорада у шољама. Што се тиче фотографија нисам на рачунару нашао ниједну да се ланчаник и осовина лепо виде, а нисам, као за инат, снимао пре недељу дана када сам растављао средњи погон. Имам неке нове кинеске шоље, али се питам колико би пасовале са старом осовином.
Не знам од чега су шоље, али ако је неки материјал који прима вар да ли би било могуће да се набаци у кањон, па да се лепо избруси и поравна? Такође је и осовина изједена тамо где се годинама дрљала курбла. Камо среће да пре 18 година нисам дао покојном оцу да се прави паметан. Није му се свиђало како стоји курбла, претходни власник је окренуо "наопачке", па није стајала паралелно, него укосо у односу на рам.
Курбле имају неку грбу, кривину и она је окренута ка раму, а раван део ка беломе свету. Међутим непогонску је претходни власник окренуо, тако да је грба била окренута ка споља, а раван део ка раму. Не знам колико сам јасан, али од тада су кренули проблеми. А мислим и да је мрзео бицикле јер не могу другачије да објасним да је као машинбравар млатио чекићем по кајли и спљоштио је, а да није ставио дрво, па да млати по њему. Дубоки уздах. На бувљаку кајле је продавао тип који није ни знао, као ни ми да има три величине: 9мм, 9.3мм и 9,5мм. Продао је деветку, а мени је требала 9,3мм и тако се курбла клатила, матори убацивао неки лим.
Обашка и што је матори касније скрцао и оригиналне венчиће, изгледало му је логично да куглице буду окренуте напоље, а исте треба да трче по шољама. И тако мукама мојим са Роговом бициклом нема краја, а радила би и данас као змај без икаквог подмазивања, дирања средњег погона и венчића, само да се нисам зезнуо и пустио га да чачка оно шта се не разуме.
И тако даље, да не гњавим. Пре неки дан чујем колегу бициклисту, вози пензионерку, а све шкрипи. Сад по звуку знам да му венчићи дрљају по шољи.