Montaza srednjeg pogona i zadnje glave sa kuglagerima
#1
Posted 15 October 2011 - 11:57 AM
1.koliko ima tacno kuglica u zadnjoj glavi, za slucaj da mi je koja ispala(imam ih 18 ukupno)?
2.da li se odvija i skida i konus(srafovi) i sa duze strane osovine zadnje glave(gde ide racna)?
3.kako da mi ne ispadnu kuglice dok montiram osovinu zadnje glave?
4.kojim redosledom i kako montiram osovinu srednjeg pogona kada su u pitanju soljice?
5.isto pitanje za ispadanje kuglica prilikom montaze?
6.menjacu i sajle i buzire, pa me zanima kako se zovu one kuglice na kraju sajle koje je sprecavaju da ispadne iz rucice kocnica i kako se stavljaju( integrisane su sa rucicama menjaca sa slicnim principom samo je ta kuglica manja)
hvala
#2
Posted 15 October 2011 - 12:37 PM
#3
Posted 15 October 2011 - 12:47 PM
...preporucio da batalis to i kupis monoblok i nema muke...
+1
*KUPUJEM GIRVIN VECTOR ILI NOLEEN SUSPENZIJU
#4
Posted 15 October 2011 - 01:34 PM
...preporucio da batalis to i kupis monoblok i nema muke...
+1
+1
sto se tice glave odnesi kod majstora da ti je sastavi ukoliko nisi vcan tome da pravis spregu na konusima.
Kupujem jedan xtr paralelogram u ocuvanom stanju(bez lufta)!
#5
Posted 15 October 2011 - 01:34 PM
2. kad bi video deo reko bi ti tačno ali mislim da se sve može rastaviti, ja sam uvek sve na 0 rastavljao
3. staviš mast i ona ih zalepi tj. drži
4. preporuka za pomenuti monoblok, a sastavljanje naravno ide uvek suprotnim redosledom od rastavljanja tako da je dobro pamtiti redosled kad rastavljaš neki deo ili slagati na novine delove onako kako ih skidaš, tako ih čistiti i tako ih sastavljati, prvih par puta dok ne zapamtiš...
5. isti odgovor kao pod stavkom 3.
6. ako mislimo na isto, kuglice nemaju neki poseban naziv, kad kupiš sajle one su već stavljene ti samo montiraš
nema na čemu
P.S. ako možeš i hoćeš, uzmi teflonsku mast i pre nego što uvučeš sajle u bužire namaži ih malo
#6
Posted 15 October 2011 - 02:37 PM
#7
Posted 15 October 2011 - 02:50 PM
zameni, ne verujem da ćeš ikada više na iole novijem bajku menjati išta sem monoblok uloška, tako da je rasturanje i vraćanje takvog sistema u suštini nepotrebno znanje....za srednji pogon se slazem da ne bi bilo najbolje da ga zamenim ali hteo sam da vidim da li mogu sad da naucim nesto o demontiranju i montiranju bicikla...
kupuju se sa "kuglicom" jedino što mora je da skratiš sajlu kada je namontiraš na kočnice-menjače...zaista se sajle kupuju sa tom kuglicom, ne moram sam da secem i sastavljam??...
da razlikuju se...sajla za menjače je tanja.Da l se razlikuju sajle za kocnice od sajli menjaca jer na sajli menjaca imam manju kugluicu...
da,prvo se montira osovina i šoljice pa se potom vraća pogonza redosled vracanja srednjeg pogona mislio sam da li prvo montiram osovinu i soljice, pa onda nabacujem pogon?...
*KUPUJEM GIRVIN VECTOR ILI NOLEEN SUSPENZIJU
#9
Posted 16 October 2011 - 01:28 PM
evo slika osovina srednjeg pogona i zadnje glave, dodao sam i sliku duzeg dela osovine zadnje glave sa kje ne mogu da odvrnem srafove, verovatno se malo zakrivili, kuglice nisam stavio jer su sve na broju, a zaboravih sliku menjaca koji ima unutra jednu malu sajlu, kao da je neki grip shift...to cu sutra....
#10
Posted 18 October 2011 - 11:01 AM
Kada montiras osovinicu pogona, prvo usrafis ovu soljicu bez navrtke (ona se cak nikad ne skida-ok ti si farbao ram), a onda ovu drugu i na njoj imas kontra navrtku, i to je to. Kuglice lepi u soljama slobodno, i ako je kojim slucajem sa jedne strane osovinica pogona duza, e tu duzu stranu postavis na desnu, tj na stranu gde su lancanici...
Mozda ce tu da te zeza navoj, ako si prilikom farbanja preko navoja presao farbom, pa ako jesi uzmi nitro razredjivac ili neki drugi, pa probaj da ocistis navoj. Jer postoji mogucnost da ne mozes da usrafis solje, i ne samo to, mozda ih i usrafis, ali posle tj nekad kada zelis to da skines i stavis onu patronicu kako je jos zovemo mono blok (koja se ugradjuje sa posebnim kljucem-alatom), neces moci da je skines, sigurno ima da zapekne. Tj velika je verovatnoca da ce da zapekne...
He, dobre su te bicikle nase starije bicikle, secam se uzmes kljuc 8/10, 14/15 i rastavis je celu do najsitnije kuglice... Mada ima takvih i novih, one po raznim Merkatorima...gvozdjurija, teske ko kapija dvorista
Sad sve neki posebni kljucevi
#11
Posted 18 October 2011 - 05:58 PM
#12
Posted 18 October 2011 - 09:29 PM
#13
Posted 18 October 2011 - 11:38 PM
... samo kako onda da pritegnem konus sa te strane ako ne mogu da se pomere srafovi[? sa srednjim pogonom je sve u redu i tu mi je sada sve jasno(bar se nadam)
Odgovorio ti je Igigl - dakle tu stranu koju ne mozes da odvrnes-jos i bolje, ona je orjentir da ti osovina ne ode vise-manje u jednu stranu!
Sreca sto nisi to skinuo. Dakle, sa te strane sada ubacis osovinicu kroz glavu tocka-dakle taj konus odmah legne u solju, a sa ove druge-ti ostaje samo navoj-cev sa navojem tzv. loza, e sada, kada krenes da usrafis konus u tu lozu, taj konus koga srafis ce da osovinu ucentrira kako treba. E sada pri pritezanja konusa i kontra matice, ako si malo vican, probaj konus da drzis sa kljucem koji imas, ako ne uzmi onaj da ga nazovem stari biciklisticki sa onim rupama, e on bi trebalo da ima ulaz za konus, pa dotegni. Dakle imas konus kao maticu, i opet onu kontra maticu, tj navrtku da se pravilno izrazimo, koja u stvari drži konus da se ne odvije, tzv. kontra matica...Da bi drzao konus a dotekao navrtku, treba ce ti tanak kljuc, koji ce da drzi konus, jer ako su siroka, onda ce se konus okretati sa sve navrtkom, i pretegnuces osovinicu-nece se okretati ili veoma tesko...
#16
Posted 20 October 2011 - 11:36 PM
#17
Posted 21 October 2011 - 03:01 AM
... PRSTIMA nasao koliko ces da stegnes konus sa druge strane...
Eto odgovora, dakle tu koju nisi skinuo provuces, a onu konus navrtku sa druge strane usrafis na nacin kako ti je igigl objasnio!
Ako ti nije jasno spakuj delove i pravac kod prvog majstora.
Ma jok , namestice, pa tako smo se svi ucili =D>
#18
Posted 30 May 2012 - 02:30 AM
Imao sam defekt lomljenja zadnje osovine i celopopodnevnu agoniju oko namestanja konusa.
Na zalost nedostatak ovog vilastog tankog kljuca kojim bi pritegao konus sa susednom maticom nevoljno ce me primorati da odem kod majstora. Sto je najgore takav kljuc sam prosle godine dao drugu koji ima stariji model bicikla. Mislio sam da ce pre njemu zatrebati nego meni...
#19
Posted 09 June 2012 - 02:27 AM
#20
Posted 13 July 2018 - 09:30 AM
Занима ме како се мењају шоље на класичним бициклама? Давно ми неко рече да су на начукавање, али како да их ишчукам. Треба ли посебан алат или само сила? И да ли на класичне "пензионерке" контрашице могу да иду моноблокови које помињете? И где ту долази и како ланчаник. Осовина је спојена са ланчаником на мојој бицикли (нула на нулу, ако се то тако зове).
1 user(s) are reading this topic
0 members, 1 guests, 0 anonymous users