Upgrade čeličane na osmofaz
Started By
Gadjan
, Sep 18 2011 12:27 AM
117 odgovora na ovu temu
#62
Postavljeno 25 October 2011 - 05:14 PM
Bilo je a i dalje ima određenih problema, ali i znao sam da će tako biti, jes da je sve to u teoriji kompatibilno ali u praksi nešto uvek zapne.
Rešavam jedno po jedno, a da ne davim sad sa detaljima dok ne isprobam sve što znam pitao bih za dve glavne stvari:
- Pogon kao da je više odmaknut od rama nego stari a zaboravih pre skidanja da proverim kako su se gađali zadnji i prednji lančanici (znači šta je s čim u liniji). Sad to izgleda dosta koso za lanac čak i u uobičajenim kombinacijama prenosa. A stego sam dovoljno rekao bih, već ide vrlo teško i ne bih dalje da silim šraf.
- A zadnji menjač je suviše skupljen, ne znam ima li nešto što mogu da uradim povodom toga. Znači gornji pulley je tik do kasete i iako prebacuje, lanac jako čangrlja. I ne može da prebaci na najveći 34t jer ga naravno gornji pulley preklopi. Problem je i pre bio donekle prisutan ali je radilo bolje. Sad je razlika jedino što je lanac duži, zapravo taman te ne bih da ga kratim a i mislim da ne bih time dobio, problem je izgleda prejaka opruga. Imam i manji pulley ali isto mislim da to nije adekvatno i dovoljno rešenje.
Rešavam jedno po jedno, a da ne davim sad sa detaljima dok ne isprobam sve što znam pitao bih za dve glavne stvari:
- Pogon kao da je više odmaknut od rama nego stari a zaboravih pre skidanja da proverim kako su se gađali zadnji i prednji lančanici (znači šta je s čim u liniji). Sad to izgleda dosta koso za lanac čak i u uobičajenim kombinacijama prenosa. A stego sam dovoljno rekao bih, već ide vrlo teško i ne bih dalje da silim šraf.
- A zadnji menjač je suviše skupljen, ne znam ima li nešto što mogu da uradim povodom toga. Znači gornji pulley je tik do kasete i iako prebacuje, lanac jako čangrlja. I ne može da prebaci na najveći 34t jer ga naravno gornji pulley preklopi. Problem je i pre bio donekle prisutan ali je radilo bolje. Sad je razlika jedino što je lanac duži, zapravo taman te ne bih da ga kratim a i mislim da ne bih time dobio, problem je izgleda prejaka opruga. Imam i manji pulley ali isto mislim da to nije adekvatno i dovoljno rešenje.
#63
Postavljeno 25 October 2011 - 05:26 PM
Treba proveriti na netu koja osovina ide za taj pogon da bude idealan chainline.Trebalo bi 113 da bude idealno ali ne mora da znaci.A sto se tice zadnjeg menjaca verovatno nema kod njega onaj sraf za pozicioniranje menjaca u odnosu na kasetu.A jel su navario i kuku menjaca
puno znoja,malo krvi
#65
Postavljeno 25 October 2011 - 06:22 PM
Ne mogu sad da menjam i patronu, neka ostane ovako bar do proleća ili dok ne zamenim ram. Može da se vozi, nije kritično, možda par mm je u pitanju da bude idealno. A inače vidi se na osovini još jedno 3-4 mm onog konusnog dela, ne znam da li trebaju još da naiđu kurble da to pokriju ali radije bih ostavio ovako da ne natežem više.
A na menjaču ima jedan šraf pozadi, mislim da je to za tu oprugu ali je otpušten. Rekao bih da se zavrtanjem samo zateže opruga i pulley približava kaseti (mada bliže ni ne može ).
Nisam kuku navario jer je ovaj turney sa kukom a i dosta sam se i s dropovima namučio ali rekao bih da je dosta dobro ispalo (funkcionalno, ali ne i estetski kao kod tebe ). A i ne bih umeo da ocenim gde da dođe rupa za menjač, to ću da navarim drugi put znači kad dobavim drugi menjač ili ako skorije bude menjan i ram onda neće biti potrebe.
Sad ću da nategnem i fiksiram menjač preko noći, možda opruga malo popusti... ne znam šta drugo.
A na menjaču ima jedan šraf pozadi, mislim da je to za tu oprugu ali je otpušten. Rekao bih da se zavrtanjem samo zateže opruga i pulley približava kaseti (mada bliže ni ne može ).
Nisam kuku navario jer je ovaj turney sa kukom a i dosta sam se i s dropovima namučio ali rekao bih da je dosta dobro ispalo (funkcionalno, ali ne i estetski kao kod tebe ). A i ne bih umeo da ocenim gde da dođe rupa za menjač, to ću da navarim drugi put znači kad dobavim drugi menjač ili ako skorije bude menjan i ram onda neće biti potrebe.
Sad ću da nategnem i fiksiram menjač preko noći, možda opruga malo popusti... ne znam šta drugo.
#67
Postavljeno 25 October 2011 - 07:30 PM
Sasvim moguće, ja nemam pojma, ponajviše zato što to kod mene nikad nije radilo tj nema skoro nikakvog efekta bilo skroz otpušteno ili zašrafljeno.
Sad ću da vidim shimanovu literaturu a i praksu, šta se da učiniti...
Edit: Našao sam, to je b-tension screw i zatezanjem se udaljava pulley od kasete, a na Sheldonovom sajtu stoji i da nekad treba drugi menjač s većim uglom pa čak i duži šraf . Probaću da nađem neki dugačak koji pasuje.
Sad ću da vidim shimanovu literaturu a i praksu, šta se da učiniti...
Edit: Našao sam, to je b-tension screw i zatezanjem se udaljava pulley od kasete, a na Sheldonovom sajtu stoji i da nekad treba drugi menjač s većim uglom pa čak i duži šraf . Probaću da nađem neki dugačak koji pasuje.
#71
Postavljeno 29 October 2011 - 03:20 AM
Imas ovaj,on ce da ti zavrsava posao http://www.totalbike...ciger-bez-rucke
#72
Postavljeno 26 November 2011 - 11:48 PM
Ima već mesec dana kako sam montirao i vozio po malo, samo nisam imao ništa za slikanje osim uboge 1MPix 6630. Evo sad dve sličice i još jednom da se zahvalim svima na velikoj pomoći, puno mi je značilo.
Nažalost ubio sam samo 300 km u zadnjih 30ak dana, zazimilo a nemam još uvek opremu za hladno. Ali to što sam odvezao utisci su da sve dobro radi, vrlo sam zadovoljan.
Više mi odgovaraju trigeri od twist turnija i ručnice kočnica (st-ef50) su mnogo bolje od logan plastikanera, za hiljadu dindži extra.
Srednju osovinu sam skresao tako da je chainline dobar i lepo sve šalta.
Kaseta hg30 vrlo mi odgovara što ima 17,20 umesto vrlo čestih 18,21 (najradije bih vozio osmofaz 12,13,14,15,16,17,19,21 ) ali ako je izvodljivo, hteo bih da ubacim 14 koji mi najviše fali.
Turni dobro šljaka i pokriva 8 faza.
Točkovima sam vrlo zadovoljan, industrijski lageri nazad, jeftini i lepi ako ništa drugo .
Quick release drži čvrsto, ne može to ni da mrdne, truckao sam se malo i po nasipu uz Tamiš i po zemljanim putevima. Jes drop out ružan (smejte se koliko hoćete ) ali meni je bitna samo funkcija, zadebljan je, točak lepo knap upada i dobro zagrize u čelik. Srediću to lepše i zafarbati ram tek na proleće, jer treba i da navarim kuku i sredim drugi drop pošto neću menjati ram ovom bajsu, skontao sam da se ne isplati, ništa bitno ne dobijem a cena i nabaljivost krute vile je problem.
Ostaje da stavim neke krštene čeljusti (deore/avid) i zamenim dotrajali menjač.
#77
Postavljeno 27 November 2011 - 09:41 AM
I to je bogme lep smor posao.Treba je cistiti do golog metala bez truncice rdje, pa brzo stititi osnovnom farbom ... E sad koliko je ovo duboko otislo ciscenje ce da pokaze, u principu nije mala verovatnoca da je od prethodno izvedenog zahvata veca steta nego korist ...
#79
Postavljeno 27 November 2011 - 09:57 AM
Slazem se, bolje ili da nije dirao nista, ili da je odmah po zavarivanju namljackao farbom, ovo sto je uradjeno je skroz lose i rezultati su prilicno dobro opisani ... Da stvar bude gora, ne znam da li mozes gore mesto da nadjes da ti prodre dubinska rdja na ramu ...
0 članova čita ovu temu
0 članova, 0 gosta, 0 anonimnih korisnika