Jump to content


Fotografije

Drum i disk


  • Molimo uloguj se da bi odgovorio
747 odgovora na ovu temu

#721 Milan777

Milan777
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1113 posts

Postavljeno 08 March 2023 - 11:40 AM

Gledam nešto trku Brograd - Banja Luka koja je ipak u UCI kategoriji, vrlo mali broj vozača vozi diskove.

Ono, jeste da se mi samo merimo sa svetskim profi vrhom :) ali možda ovo najbolje oslikava realnu potrebu za njima.

Zato su im točkovi svima nabudženi ali to je druga priča sada


  • 0

#722 Smasher

Smasher
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3197 posts

Postavljeno 08 March 2023 - 02:34 PM

Zanimljivo je da stalno gledamo šta voze profesionalni i poluprofesionalni vozači i na osnovu toga se postavlja pandan i standard u sportu. Međutim iako i njih često na trci zahvate svakakvi vremenski uslovi, najbitnije trke u godini se svakako voze kad je lepo vreme ili u zemljama sa toplijom klimom pa opet moć diska na mokrom i hladnom ne dolazi do izražaja. Isto tako ti vozači će na spustu sa planina u poređenju sa prosečnim rekreativcem neuporedivo manje kočiti jer je iznad svega zatvoren saobraćaj pa seku krivine u suprotnom smeru, voze dosta brže i sa mnogo manje kočenja. Njima diskovi zapravo najmanje trebaju ali bitno je da će ih na pro touru svaki tim imati.

Moć marketinga je stvarno čudo.


Ja sam ubeđen da barem polovina pro vozača nije za diskove ali da isto tako ne mogu otvoreno o tome da govore.

Da se razumemo, i dalje smatram da je disk ok za rekreativca za mokro doba godine.
  • 0

"Jedina prava greška je ona iz koje ne naučimo ništa".   H. Ford


#723 BikeGremlin

BikeGremlin
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 8887 posts
  • LocationNovi Sad
  • Bajk:Scott Speedster

Postavljeno 08 March 2023 - 03:11 PM

Zanimljivo je da stalno gledamo šta voze profesionalni i poluprofesionalni vozači i na osnovu toga se postavlja pandan i standard u sportu. Međutim iako i njih često na trci zahvate svakakvi vremenski uslovi, najbitnije trke u godini se svakako voze kad je lepo vreme ili u zemljama sa toplijom klimom pa opet moć diska na mokrom i hladnom ne dolazi do izražaja. Isto tako ti vozači će na spustu sa planina u poređenju sa prosečnim rekreativcem neuporedivo manje kočiti jer je iznad svega zatvoren saobraćaj pa seku krivine u suprotnom smeru, voze dosta brže i sa mnogo manje kočenja. Njima diskovi zapravo najmanje trebaju ali bitno je da će ih na pro touru svaki tim imati.

Moć marketinga je stvarno čudo.


Ja sam ubeđen da barem polovina pro vozača nije za diskove ali da isto tako ne mogu otvoreno o tome da govore.

Da se razumemo, i dalje smatram da je disk ok za rekreativca za mokro doba godine.

 

Mislim da grešiš po pitanju kočenja.

 

Zavisi od staze. Oštre krivine na spustu, ako se želi ići što brže, traže izuzetno snažna kočenja pre krivine.

Istina je da se trke dobijaju na usponima i da nisu svi vrhunski takmičari baš nešto posebno dobri na spustu, ali sigurno je da se ne vuku i da i oni sporiji sasvim ozbiljno koriste kočnice.

 

Slažem se da se vozačima nameće ono što sponzori guraju i da ne biraju baš šta će voziti.


  • 1

bikegremlin-logo-250x80-1.png


#724 Smasher

Smasher
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3197 posts

Postavljeno 08 March 2023 - 03:39 PM

Delom si u pravu, ali treba i probati kako dobro koče vrhunski kaliperi, pogotovo ovi novi direkt mount na suvom. Stvarno su impresivni, ja ne znam kako bilo kome uz takve kočnice treba bilo šta bolje.
  • 0

"Jedina prava greška je ona iz koje ne naučimo ništa".   H. Ford


#725 Dusan011

Dusan011
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 14631 posts

Postavljeno 08 March 2023 - 03:49 PM

Kao i uvek niste u pravu, nemate pojma :). Ako su se svi slozili da su disk kocnice bolje od kalipera po kisi i uopste, onda ima smisla da profi vozac ima jedan bicikl za sve vremenske uslove uzimajuci u obzir cenu bicikla, jeftinije je. I gde ce proizvodjaci komponenti da testiraju proizvode ako ne sa najboljim vozacima. U MTB to stalno rade, takmicari uvek voze neki prototip pre nego sto zvanicno pocne prodaja.


  • 0

#726 Smasher

Smasher
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3197 posts

Postavljeno 08 March 2023 - 04:03 PM

Opet da se ponovimo: tema je drum i disk. Ne mešajmo mtb i offroad u to.
  • 1

"Jedina prava greška je ona iz koje ne naučimo ništa".   H. Ford


#727 chamade

chamade
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4412 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 08 March 2023 - 04:32 PM

Zašto bi se bilo koji takmičar uopšte i zamlaćivao sa vrstom kočnica. Ako to dobro koči njemu će biti svejedno koja je kočnica. Jedino možda zbog navodne težine.
  • 0
…oʞɐdoɐu ǝuǝɹʞ ǝu oʇsǝu ʞop oɹqop ǝɾ ǝʌs
https://picasaweb.go...208760685671353

#728 Dusan011

Dusan011
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 14631 posts

Postavljeno 08 March 2023 - 04:39 PM

Opet da se ponovimo: tema je drum i disk. Ne mešajmo mtb i offroad u to.

Ne mesamo, hidraulicne samaraljke i flat mount disk kocnice, kao i drusmki ramovi sa ojacanim viljuskama se testiraju na drumskim trkama, te komponente MTB ne koristi. Citajte pazljivije i bez predrasuda po mogucstvu.


  • 0

#729 Milan777

Milan777
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1113 posts

Postavljeno 08 March 2023 - 06:04 PM

Zašto bi se bilo koji takmičar uopšte i zamlaćivao sa vrstom kočnica.
Ako to dobro koči njemu će biti svejedno koja je kočnica. Jedino možda zbog navodne težine.

Tako nešto je i moja poruka bila ovim postom. Što bi važilo i za nas amatere još više.
Mislim da ovde nije u pitanju ušteda u težini već su slikovito rečeno umesto diskova uložili u dobre točkove.
Ovde su se vozači (i timovi) nešto i pitali dok u pro turu voziš šta ti se kaže (ne samo kočnice) shodno finansijerima.
  • 0

#730 chamade

chamade
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4412 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 08 March 2023 - 07:53 PM

Tako nešto je i moja poruka bila ovim postom. Što bi važilo i za nas amatere još više.
Mislim da ovde nije u pitanju ušteda u težini već su slikovito rečeno umesto diskova uložili u dobre točkove.
Ovde su se vozači (i timovi) nešto i pitali dok u pro turu voziš šta ti se kaže (ne samo kočnice) shodno finansijerima.



Tako je.. onaj ko daje pare uglavnom i odredjuje šta će se voziti. U svakoj oblasti je tako jer para vrti sve. Nekad je sve bilo opuštenije ali u današnje vreme pare se ne daju tako lako i do finansija je sve teže doći.
  • 0
…oʞɐdoɐu ǝuǝɹʞ ǝu oʇsǝu ʞop oɹqop ǝɾ ǝʌs
https://picasaweb.go...208760685671353

#731 omega

omega
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3359 posts

Postavljeno 08 March 2023 - 08:54 PM

Ако такмичар возећи бицикл са калиперима побеђује оне такмичаре што возе бицикле са дисковима (или обрнуто) , и побеђује их често, постаје шампион, због чега би се повећавао удео другог система кочења?
  • 0

#732 Milan777

Milan777
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1113 posts

Postavljeno 08 March 2023 - 09:19 PM

Da bi bajs koštao pola miliona do milion dinara, ukratko.
https://planetbike.r...ki-bicikli.html
Da nema slika mislio bi da su motocikli ili polovna auta u pitanju


  • 0

#733 Smasher

Smasher
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3197 posts

Postavljeno 09 March 2023 - 04:53 AM

Promenom sistema kočenja i prilagođavanje konstrukcije bicikla disku nam je donelo povećanje cene od oko 30% a još toliko i kriza povodom Korone a i ovaj najnoviji rat Amerike protiv Rusije. ŠTo znači još 30% na onih prethodnih 130%, govorimo o dupliranju cena u roku od 2 do 3 godine.
  • 0

"Jedina prava greška je ona iz koje ne naučimo ništa".   H. Ford


#734 chamade

chamade
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4412 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 09 March 2023 - 07:47 AM

Promenom sistema kočenja i prilagođavanje konstrukcije bicikla disku nam je donelo povećanje cene od oko 30% a još toliko i kriza povodom Korone a i ovaj najnoviji rat Amerike protiv Rusije. ŠTo znači još 30% na onih prethodnih 130%, govorimo o dupliranju cena u roku od 2 do 3 godine.



To ne opravdava astronomske cene u Planet bajku. Cene su im totalno nerealne.
  • 0
…oʞɐdoɐu ǝuǝɹʞ ǝu oʇsǝu ʞop oɹqop ǝɾ ǝʌs
https://picasaweb.go...208760685671353

#735 Milan777

Milan777
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1113 posts

Postavljeno 09 March 2023 - 09:54 AM

Naravno da ne opravdava.
Posle Korone bukvalno sutradan je počeo rat i trajaće do neke treće proizvedene nedaće da bi opravdali ovolike cene hrane pa i svega drugog, da prolazi bez pobune ljudi. Ali to je druga priča...

Još malo će 7kg bicikla biti isto kao 7kg zlata ili ga i pretekne vremenom pa će države čuvati monetarni sistem akumulacijom bicikala.
Gde udariše ovi globalisti baš na nas, kome smo mi zanimljivi, obični luzeri na spravama koji čak nemaju ni motor nego mi sami moramo da pokrećemo, pa ko bi to samovoljno radio osim nas.
  • 0

#736 mhetlerovic

mhetlerovic
  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 463 posts

Postavljeno 09 March 2023 - 01:05 PM

Nije to slučaj samo sa biciklima, cene novih (a samim tim i polovnih) automobila su u poslednje dve godine skočile skoro 70-80% u Srbiji. Hoću reći ima i drugih industrija koje su pogođene. 

 

I za to se ne mogu kriviti isključivo diskovi na drumašima, prosto cela industrija ide na to da "ponovo izmisli točak" i da samim tim podiže cene, što integrisanim kokpitima, što najnovijim i najlakšim karbonima, što disk kočnicama, što elektronskim menjanjem brzina itd itd. Što opet nikoga ne tera da sve to plati, ako pričamo o novom biciklu ima u Dechatlonu (tj sad vidim da nema, ali će biti verovatno u sezoni) Triban RC120 za 70.000 koji je relativno pristojan drumski bicikl već. Ima u Capriolu nešto što se zove drumski bicikl za 40.000. 

 

Pritom se Planetbike očigledno fokusirao što se drumskih bicikala tiče da prodaje samo top modele, ne interesuju ih jeftiniji jer se to traži. Ali cene nisu toliko katastrofa, na primer ovaj najjeftiniji Scott SpeedSter 30 je 156 hiljada, na Bike24 za isporuku u Nemačku je 1100 evra (oko 130.000 dinara). Lepo dodaš 15% carine na bicikle za majčicu Srbiju (jer se ne proizvode u EU) i cifre su tu negde. Ili recimo BICIKL LOOK 795 BLADE Disc u PB 684K, na Look sajtu  je 6849 eur, praktično je i jeftiniji kod nas. 

 

Problem je što njima ti skupi bicikli stoje, pa je teško sad uporediti, taj Look je model za 2021, samim tim moraju da daju i sniženje da bi ga nekako prodali. Ali to su cene koje trenutno važe u svetu za bicikle, nije da nas nešto sad specijalno deru, drugi je problem što mi nemamo pare. 


  • 1

#737 mel

mel
  • Members
  • PipPipPipPip
  • 345 posts

Postavljeno 09 March 2023 - 02:18 PM

tribana 120 u dekatlonu nema već dve sezone ja mislim.

teško da će biti i za ovu


  • 0

#738 Milan777

Milan777
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1113 posts

Postavljeno 09 March 2023 - 03:09 PM

Ko bi dao 6000€ za bicikl. Ako im stoje onda nema potražnje. Nije pitanje ima li se ili ne nego vredi li ili ne.
Ovaj od 155 hiljada teži 2,5kg od mog iz 2019 kojeg sam platio na popustu 800€ a bio 1000€ na početku.
Neka bude i Pinarelo Dogma od 16000€ nije problem, još bolje ali ima nas koji bi da vozimo još sajle u umesto Di2 na struju, kalipere itd itd, mislim ne treba mi telefon Samsung S23 od 1500€ već mi A klasa od 400e odlično radi posao, onako plastično rečeno ali neka i te S23 ne smeta mi. A posebna tama je da li je on baš skoro 4x bolji ... ili je stvar samo prestiža i sl
  • 1

#739 zare

zare
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4278 posts

Postavljeno 09 March 2023 - 03:24 PM

Većina stvari je na žalost mnogo više stvar prestiža nego realne potrebe. 


  • 2
.

#740 Milan777

Milan777
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1113 posts

Postavljeno 09 March 2023 - 03:32 PM

Ta ti je baš dobra, kad bolje razmislim.
  • 0




0 članova čita ovu temu

0 članova, 0 gosta, 0 anonimnih korisnika