sta posle Polara Mirage?
#1
Postavljeno 28 February 2011 - 11:33 PM
Citavu noc citam forum ne bih li malo stekao uvid u tematiku,i kako ne bih postavljao suvisna pitanja.Vozim vec 7 god Polar Mirage i mogu reci da sam prezadovoljan(inace ovdje u cg biciklizam nije pretjerano popularan 90% bicikala su 70-140e,a kad sam uzeo ovog polara bio je 240e svi su rekli kako dobro biciklo Sada vidim da je ovo entry segment koji je meni kao rekreativcu sasvim dovoljan.Bajs uglavnom vozim ljeti kad nemam obaveza na faxu i vikendima(kao i svakim danom bez kise kada idem na fax bajsom).Od ,duzih, tura prelazio sam po 80-100km dnevno,90% je asfaltna podloga,a 100% uzbrdice posto sam iz Crne Gore E sad maximalno sto sam postizao sa ovim biciklom je 77km/h nizbrdo,osjecam da imam kondicije za malo brzu voznju nego sto mi to performanse bicikla dozvoljavaju,pa sam se nasao u dilemi sta da kupim,budzet je do 400e.Drumski bicikl(nikad ga nisam u zivotu vozio) ili neki treker(valjda je i ovaj moj treker???) koji je brzi. Koliko sam shvatio trekeri su brzi od MTB a imaju njihove prednosti (stabilnost zbog sirih guma??).
Putevi u Cg su puni rupa pa ne bih da zaginem,posto ne znam kakav je drumas kad naleti na rupu,jer znam da je ovaj moj polar ko tenk,ne gubim stabilnost,niti se bojim da ce se raspasti.(183cm,93kg).Koliko sam shvatio drumasi su skuplji,najbolje je uzeti nekog polovnjaka cijena zavisi od opreme u koju se nimalo ne razumijem,gledao sam shimanov sajt,znam klase,tj koja je bolja od koje al ne znam benefite u stvarnosti.na mom bajsu je altus mjenjac(predzadnja klasa) nisam imao nikakvih problema,interesuje me koje su povoljnosti u praxi skupljih paketa opreme??
Ja sam napredni rekreativac,nije mi bitno koliko kg mi ima bajs,posto ih i sam imam par viska,niti da li mjenjac radi 1s brze posto se ne takmicim,znam da je tesko biti realan kada je nesto vasa strast,posto se razumijem mnogo bolje u compjutere nego bicikla,da vam napravim paralelu ja zelim 720p mkv koji daje znatno bolju sliku nego dvd malo slabiju od 1080p a znatno stedi u Gb-tima
Summa summarum preporuka za stabilno,brzo,pouzdano biciklo za uzbrdice i nizbrdice,treking ili road.
Veliki Pozdrav!
#2
Postavljeno 28 February 2011 - 11:43 PM
#3
Postavljeno 28 February 2011 - 11:57 PM
#4
Postavljeno 01 March 2011 - 01:26 AM
Ne znam, al ako ti je zbog brzine, onda bih ti predlozio da pocnes da skupljas pare i kupis motor.
Jeste da nisam nesto vozio bajs po Crnoj Gori, al kako vozim motor, znam kakvi su putevi a tek sto su vozaci divni to je za pricu...
Ako hoces da ides brze na ravnom, onda tanje gume, vece tockove itd - drumas bi bio pun pogodak, vozi ih dosta momaka, ali uglavnom se i svi takmice.
Moj utisak je da je MTB najidealniji bicikl, za puteve i uslove po CG ali boze moj, ja i nisam neki ljubitelj asvalta, pa vjerovatno moj utisak i nije bas mjerodavan.
Ubrzaces se za pocetak i ako stavis tanje gume na bajsu koji sada vozis.
#5
Postavljeno 01 March 2011 - 01:52 AM
Treba da kupujem auto,tako da bi motor bio suvisan Mada sam razmisljao i o toj opciji,al 1.voznja bicikla je zdravija 2. sa motora se lakse gine
3.dobar motor kosta kolko dobro auto 4.ako cijene goriva nastave da skacu mislim da cemo svi voziti bicikla
Vozaci po pg+bisciklista to ti je ruski rulet svaki dan al jbg ko ce placati taxi stalno.Kad vozim na dalje idem manje prometnim putevima,do Kuca kad sam u Pg,a kad sam u Pljevljima svaki put je malo prometan gdje god okrenem posle 20km granica Vozio sam ljetos do mosta na Tari i nazad to je 80km,da sam imao brzi bajs otisao bih do Zabljaka i nazad (140km),ili do Pluzina preko Durmitora ljetnji dan dug,milina jedna.ljubitelj sam ja prirode al je sad dosta puteva asfaltirano xD,a za off road imao bih mog vjernog polara.
E sad nikad nisam vozio drumasa,pa ne znam kakav je osjecaj,ako znas nekog u pg da mi pozajmi do Meduna,dok jos nisu pocele vrucine bilo bi idealno.Inace po pg ne mozes vidjeti bicikl snajperom da ga trazis,najvise ih voze Romi,ja obicno idem u voznje sam,pa ako si raspolozen il znas nekoga za druzenje javi se.Neko bi isao al nema biciklo,neko ima biciklo,al nema kad i sve tako,uglavnom malo ko vozi
P.s. Sad vidjeh da ti vozis motor To cudo isto nikad nisam vozio
#6
Postavljeno 01 March 2011 - 06:52 AM
#7
Postavljeno 01 March 2011 - 07:08 AM
Vozio sam ljetos do mosta na Tari i nazad to je 80km,da sam imao brzi bajs otisao bih do Zabljaka i nazad (140km)
Pogrešno gledaš na stvari Koliko god da daš novca na bicikl, nećeš ići 75% brže u proseku.
Bicikl za tebe je neki MTB s laganim točkovima i amortom koji može da se zaključa. Oprema, ako ne mlatiš po ozbiljnom terenu, ti je bilo šta u klasi Deore ili X-5.
Ne znam šta ima na novim polarima od opreme, ali vidim da je krenulo na neko sniženje i da možeš u svašta novo da utrčiš za 350€.
#8
Postavljeno 01 March 2011 - 09:35 AM
Cao,sta je prednost tog zakljucavanja amortaizera??Vozio sam ljetos do mosta na Tari i nazad to je 80km,da sam imao brzi bajs otisao bih do Zabljaka i nazad (140km)
Pogrešno gledaš na stvari Koliko god da daš novca na bicikl, nećeš ići 75% brže u proseku.
Bicikl za tebe je neki MTB s laganim točkovima i amortom koji može da se zaključa. Oprema, ako ne mlatiš po ozbiljnom terenu, ti je bilo šta u klasi Deore ili X-5.
Ne znam šta ima na novim polarima od opreme, ali vidim da je krenulo na neko sniženje i da možeš u svašta novo da utrčiš za 350€.
U predhodnom postu spomenut je mjenjac sa vecim prenosom trenutno imam 3x8 na polaru,nije mi bas jasno sta znaci taj veci prenos,vecu klasu mjenjaca(deore na pr?).
Jos jedno pitanje koje su benefiti od tih skupljih pogona tipa deore,ultegra u odnosu na altus,osim sto su brzi,laksi(posto mi te 2 stvari nisu toliko bitne kao rekreativcu),da li su pouzdaniji i efikasniji(sa istim gorivom vise predjenih km
#9
Postavljeno 01 March 2011 - 09:56 AM
Cao,sta je prednost tog zakljucavanja amortaizera??
...da po ravnom nebi morao trošiti energiju na savladavanje debalansa, koji prednji amorizer pravi.
Zaključaš ga da ne mrda, i imaš krutu vilu.
...koje su benefiti od tih skupljih pogona tipa deore,ultegra u odnosu na altus,osim sto su brzi,laksi
sam si odgovorio...
I dobrodošao.
2010: 3582.6 km 2011: 7022.0 km 2012: 6487.9 km 2013: 7271.3 km 2014: 6xxx km
http://zeljkov.wordpress.com
#10
Postavljeno 01 March 2011 - 10:13 AM
Cao,sta je prednost tog zakljucavanja amortaizera??
mjenjac sa vecim prenosom trenutno imam 3x8 na polaru,nije mi bas jasno sta znaci taj veci prenos,vecu klasu mjenjaca(deore na pr?).
sto su brzi,laksi(posto mi te 2 stvari nisu toliko bitne kao rekreativcu),da li su pouzdaniji i efikasniji(sa istim gorivom vise predjenih km
1. Kad voziš, izvesna količina energije se rasipa na sabijanje amortizera. Ako malo obratiš pažnju, videćeš da u priličnoj meri i cimaš i guraš volan, praktično daješ kontru nozi koja gura pedalu. Ovo je izraženije ukoliko jače gaziš. Ako se bicikl ugiba (zbog amortizera), onda trošiš dodatnu energiju na kompenzaciju toga i gubiš deo energije poslate u noge na savladavanje dodatnog otpora. Kad zaključaš amort, ta energija odlazi gde treba - kroz noge na pedale. U određenim okolnostima (tipa vožnja uzbrdo po asfaltu) ta ušteda BAŠ znači.
2. stepen prenosa - laički, odnos koliko krugova ti ispedaliraš za jedan krug zadnjeg točka (ili obrnuto, nebitno). Manje = teže i brže (ravno/nizbrdo), više = lakše i sporije (uzbrdo). Naravno, sve to nema veze s mozgom nego je poenta imanja brzina da si ti stalno u fiziološkom optimumu obrtaja (tj. dobroj kadenci) bez obzira na to koliko brzo ide bicikl.
Više stepena prenosa = preciznije podešavanje spram sopstvenih mogućnosti.
3. Godinama sam vozio ulazne modele shimano pogona. Prošle godine sam nabacio SLX pogon na MTB. Lakši je; ok, lakše je voziti lakši bicikl. Profil šajbni je takav da se lakše i brže prebacuje lanac. Da li to realno mnogo znači u netakmičarskoj vožnji? Ne. Ako mene pitaš, mnogo je bitniji dobar prednji menjač, da jako i precizno gura lanac sa/na šajbu.
#13
Postavljeno 01 March 2011 - 11:12 AM
ali samo neko vreme jer vrlo brzo produva, mislim nakon so ga napucas na par jacih rupa ... zakljucavanje se koristi za lakse savladjivanje brda a ne za voznju po ravnici ...
U principu da, ali
ljudi obično otključaju amort ako se pojave rupe ili džombe?
@svrle
vozio si na snaguuuu? leeeeepoooooo...
http://www.ciklonaut...ako/Kadenca.htm
Ovo - od korica, do korica! Propitivaću te!
#14
Postavljeno 01 March 2011 - 11:20 AM
Ako bih uzeo na pr.Capriolo firebird kolika bi usteda u % otprilike bila u odnosu na moj polar.drumasi imaju (vece tockove?) uzi profil guma(pa je trenje manje).
I jos jedno pitanje,nevezano za prethodnu diskusiju,gledao sam na youtubeu revolucionarni sistem,ne mogu da se sjetim naziva koji je u sustini kao ABS za bicikla(ne znam je li elektronicki ili mehanicki princip) al znatno smanjuje proklizavanje,bila je demonstracija na nekoj downhill stazi,kako se zove taj sistem???
#15
Postavljeno 01 March 2011 - 11:30 AM
a
@svrle
vozio si na snaguuuu? leeeeepoooooo...
http://www.ciklonaut...ako/Kadenca.htm
Ovo - od korica, do korica! Propitivaću te!
Pa da, mislim da sam vecinu vremena vozio sa sjedistem spustenijim nego treba,ne bas dobro napumpanim gumama,i citavo vrijeme sam bio u sjedistu(nisam sam se ustajao pri uzbrdicama Nemam bisciklisticku opremu(osim rukavica) pa sam imao problema pri duzim relacijama(zbog pamucnog vesa).
A stvar je u tome da obozavam da vozim biciklo i neplanirano odem na duze relacije,tako da nikda nisam uzimao u obzir neke stvari-vec sam vozio tako na ,divlje, Zato sam se i uclanio na ovaj forum da bih saznao nesto vise,tako ne zamjerite na laickim greskama u terminologiji,jer su do prije par dana meni poznati djelovi bicikla bili:ram,tockovi,mjenjac,kocnice,pogon,kaseta, i volan-WTF
#17
Postavljeno 01 March 2011 - 12:33 PM
i citavo vrijeme sam bio u sjedistu(nisam sam se ustajao pri uzbrdicama
Pa i nemoj. Ustajanje iz sedišta je očajnička mera
Evo još dve stavke za obaveznu literaturu:
http://www.sheldonbrown.com/
http://www.jimlangley.net/
#19
Postavljeno 03 March 2011 - 02:15 PM
0 članova čita ovu temu
0 članova, 0 gosta, 0 anonimnih korisnika