Jump to content


Fotografije

V-brake vs. Disc? Paralelni sistem kod Shimano ili klasican?


  • Molimo uloguj se da bi odgovorio
8 odgovora na ovu temu

#1 spiralc

spiralc
  • Members
  • PipPipPipPip
  • 170 posts
  • LocationKnjazevac

Postavljeno 23 September 2007 - 07:14 PM

Koje su prednosti i mane, ko koje preferira i zasto? Napomenimo da dobre V-brake ne zaostaju mnogo ni u ceni za disk kocnicama, kao npr. Avid SD Ultimate.
Moj favorit jeste Avid V-brake. Do sada sam probao, od boljih, XT V-brake, ZZXYZ V-brake, XT-Disc, Avid 1.0 V-brake.
Uglavnom XT-Disc je isuvise tvrdo kocio, a paralelni sistem kod shimano-a ima problema kada upadnete u blato.
:?:
  • 0

#2 misaxtr

misaxtr
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3059 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 23 September 2007 - 09:02 PM

Paralelogram je po meni najbolji v-brake sistem, jer pakne nalezu pod pravim uglom i pravilno se trose, da ne pominjem koliko to znaci kod ovakvog nacina kocenja. Avid ultimate V-brake je zesce precenjen, u osnovi je to jedan klasican V-brake. Mnogo bolji je bio Arch-rival koji se vise ne proizvodi.
Kod paralelograma se kod prvih modela javljalo "klaparanje" jer vremenom sistem dobije luft, ali je to Shimano sredio sa oprugom koja drzi napet paralelogram. Sto se tice blata - V-brake nije ni za mokro ni za blato, jer sila kocenja po mokrom terenu rapidno opada, a paknovi pocinju da se enormno brzo trose. Za takve uslove - samo disc, Eventualno spec. paknovi za blato i vlazne uslove za V-brake.
Da li je kocenje tvdo ili ne - umnogome zavisi od samih paknova ili plocica - zavisi od sistema kocenja.
Ono sto ja vozim su XTR V-brake na 2 bajka, XT 755 cetvoroklipne i Avid juicy 7
  • 0
Postavljena slika


MTB do groba a i posle...

#3 mixitron

mixitron
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 5802 posts
  • Bajk:Moj, moj

Postavljeno 23 September 2007 - 11:13 PM

Sto se tice blata - V-brake nije ni za mokro ni za blato, jer sila kocenja po mokrom terenu rapidno opada, a paknovi pocinju da se enormno brzo trose. Za takve uslove - samo disc,


To je to. V odlično koči po suvom, al' kad se na točak nalepi blato (pomešano sa travom, ako je ikako moguće, da ga bolje podveže), pa zaglavi u kočnicama, ijao majko. Pa još napred, amortizer kome su štapovi obloženi tim blatom... Ili po kiši, kad točak pokupi pesak i prašinu - ajd' što ojede paknove i obruče - ali ne koči uopšte, pa ti u stani-pani gledaj šta ćeš. :(

V je i praktično podrazumevani sistem na svakom biciklu, pa je promena kočnica laka.

Diskovi - teži, skuplji i pri promeni i za 'prvi put' (trebaju ti nable za disk). Hidraulični bolje koče al' se i bolje kvare. Mehanički su neuništivi, al' ima 'na prste' onih koji dobro koče (Avid BB5 i 7, ne znam ima li još koji).

Ja imam BB5 i zadovoljan sam. Preko SD7 ručki (i ostatka Avidove SD serije) je moguće podesiti da kočenje bude ili 'kameno' ili 'sunđerasto', sa međustanjima.

Proletos sam jednom prilikom vozio preko livade za koju sam na teži način otkrio da je u stvari zaraslo oranje. Volan mi se zakucao u sam početak brazde (greben) tako da rogovi nisu ublažili udar. Ništa, iščistio sam zemlju iz ručki i nastavio dalje. Ne znam kako bi se hidraulika snašla s takvim udarom u cilindar.
  • 0

#4 Ciklo

Ciklo
  • Administrators
  • 3830 posts
  • Location-= BGD =-
  • Bajk:Pinarello/Trek

Postavljeno 24 September 2007 - 05:03 AM

mislite na ovakvo blato :D

Attached Thumbnails

  • ucixc.JPG

  • 0

#5 mixitron

mixitron
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 5802 posts
  • Bajk:Moj, moj

Postavljeno 24 September 2007 - 07:40 AM

Taj je dobro prošao :)

Ova fotka je sa početka blatne odiseje...

Postavljena slika
  • 0

#6 psiho

psiho
  • Members
  • PipPipPip
  • 121 posts
  • LocationNiš

Postavljeno 24 September 2007 - 09:37 AM

Најнезгоднија ствар, по мени, са V је што хабају обруч. У тешким условима, зна чак и каменче да се завуче негде код пакне, па да при каснијем кочењу направи један леп урез, жљеб у оном алуминијуму...

И један и други систем имају предности и мана, па ко шта више преферира.
  • 0

--


#7 Rockrider

Rockrider
  • Members
  • 1 posts

Postavljeno 25 September 2007 - 06:35 AM

Meni se cini da je kod V-brake kocnica najvazniji izbor paknova, jer u osnovi sta su V-brake nego obicne dve poluge, zar ne? A kad je vec kod paknova rec Kool stop je zakon.
  • 0

#8 spiralc

spiralc
  • Members
  • PipPipPipPip
  • 170 posts
  • LocationKnjazevac

Postavljeno 25 September 2007 - 07:20 AM

Bolji V-brake ima lagere, tako da nema otpora kod poluge prilikom kocenja, od cvrscih su materijala, a i bitna je sama opruga. Najbolje je da je opruga Ti, zbog elasticnosti samog materijala. E sad kod paknova postoji izbor keramickih i standardnih. Keramicki super koce, ali znaju da skripe kad se nakvase, tako da to nekog moze da iritira.
  • 0

#9 mixitron

mixitron
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 5802 posts
  • Bajk:Moj, moj

Postavljeno 25 September 2007 - 08:23 AM

od cvrscih su materijala


Presudno. Na nekim soc. modelima platnice pakan ima da ti se useku u klješta, pa će moći da stoje samo u tom položaju :lol: Što se tiče lagera i ostalih tehnoinovacija, sve što nije socijalno može da se dobro podmaže i odlično radi. E sad, ako je nekom problem da 2-3 puta godišnje skine kočnice i podmaže ih...
  • 0




0 članova čita ovu temu

0 članova, 0 gosta, 0 anonimnih korisnika