Tutorijal - Kako napraviti whip chain tool
#1
Postavljeno 02 February 2011 - 09:31 PM
Par saveta:
1. Kljuc koji sam koristio nije bash najsajnije reshenje, jer je kratak pa je moment sile manji. Zulja ukoliko je lock ring jako stegnut, pa je teshko drzati kasetu.
2. Duzi deo lanca nisam dobro spojio pa mi je pukao i odrao sam ruku, mislim da je bolja opcija da se stavi neshto poput shrafa.
Ovakav kljuc je oko 1500din, a uglavnom imate sve shto je potrebno da se napravi.
veci deo cini Nomad
a taj cudak nesto bunca
njemu nikad dosta sunca"
#3
Postavljeno 02 February 2011 - 10:10 PM
#4
Postavljeno 02 February 2011 - 10:25 PM
hvalaSuper ideja,svidja mi se.U pravu si za duzinu poluge,sto duze to bolje.
Bravo za ideju, al to da je 1500 kinti nije, ja sam ga uzeo prije par dana za cini mi se 600-700 ne znam tacno, plavi je u capriolu.
Izvinjavam se. Da, evo vidim i u Planetu 539din . Koliko sam gledao po netu ima od 7$ do 40-50$ ...
Proshlo je vreme za edit posta
Hteo da podelim iskustvo sa ostalima, mozda ce nekome koristiti. Ako bar jedan clan foruma iskoristi uputstvo da napravi, ja cu biti zadovoljan
poz
veci deo cini Nomad
a taj cudak nesto bunca
njemu nikad dosta sunca"
#5
Postavljeno 02 February 2011 - 10:26 PM
Mislim da ću napraviti i ja svoj, za par dana, pa ću ga ovde i objaviti...
Već sam razmišljao da ga napravim, i ovaj post me samo dodatno motivisao. Hvala.
BTW. ...imamo isti el. šarafciger...
2010: 3582.6 km 2011: 7022.0 km 2012: 6487.9 km 2013: 7271.3 km 2014: 6xxx km
http://zeljkov.wordpress.com
#6
Postavljeno 02 February 2011 - 10:33 PM
Bravo. =D>
Mislim da ću napraviti i ja svoj, za par dana, pa ću ga ovde i objaviti...
Već sam razmišljao da ga napravim, i ovaj post me samo dodatno motivisao. Hvala.
BTW. ...imamo isti el. šarafciger...
Super, samo napred. NIje teshko. Tri rupe i gotov posao. =D>
Nisam napisao chaintool za rastavljanje lanca, ali to se podrazumeva.
El. sraf. je valjda neki jeftin, ali je odradio posao.
@all
Na kraju krajeva nije ni bitan novac, vec zadovoljstvo zbog necega shto je uradjeno ( mojima nije bilo jasno shto ne odnesem tocak u servis da mi skinu kasetu).
veci deo cini Nomad
a taj cudak nesto bunca
njemu nikad dosta sunca"
#7
Postavljeno 02 February 2011 - 10:46 PM
Da li je to bitna razlika u funkcionisanju alata?
08 Specialized Stumpjumper FSR Expert
09 Specialized Crosstrail Pro
#8
Postavljeno 02 February 2011 - 11:50 PM
To što je ključ zakrivljen, u principu ne smeta.
To zakrivljenje su napravili zbog druge strane, koja je lockring tool, odnosno alat za zatezanje matice srednjeg pogona.
2010: 3582.6 km 2011: 7022.0 km 2012: 6487.9 km 2013: 7271.3 km 2014: 6xxx km
http://zeljkov.wordpress.com
#9
Postavljeno 03 February 2011 - 03:01 PM
Neznam da li si primetio, ali kod ključa iz Planeta duži deo lanca je sa unutrašnje strane.
Da li je to bitna razlika u funkcionisanju alata?
@ zeljkov
nije to pitao,
vec da li ima razlike u funkciji za koju je opisan
a to je da drzi lancanike prilikom odvrtanja lock-ring-a
(ne zbog zakrivljenosti rucke)
a sve to zbog razlicitog polozaja kratkog zatvorenog dela
i dugog otvorenog dela lanca na rucki na alatima.
Na "fabrickom" alatu se zatvoreni deo nalazi na samom vrhu i sluci kao oslonac
pa imamo jednostranu polugu,
dok se na alatu iz "kucne radinosti" (koja je za svaku pohvalu)
na kraju nalazi otvoreni duzi deo lanca pa
se dobija dvokaraka poluga.
Nisam razmisljao kako koji alat moze da funkcionise
a mislim da sam svoj uradio po uzoru na "fabricki"
ali provericu.
Mislim da bilo kom nosiocu "crnog pojasa iz srafljenja"
nece biti tesko da raznituje lance i prebaci
u fabricki polozaj ako mu se prohte.
Mozda i ovako obavlja posao uz onaj nematerijalni
osecaj koji tako lepo docaran i opsian.
Posto sam i ja bio "sam svoj majstor"
ne mogu da kazem da zavidim
ali mogu da kazem da izuzetno postujem
svaki pokusaj izrade alata.
Za svaku pohvalu!
#11
Postavljeno 03 February 2011 - 04:55 PM
nije hand-made ali nije nemoguce za ostvariti:
moj favorit je ipak
Pedros VISE WHIP
varijanta smrt/grč ili kako vec klješta
za zadnje lančanika sa
rasponom hvatanja od 11Z do 23Zuba
Inace, ovo je vec druga generacija alata
koji ima "kukice" za kacenje sa "leve" strane celjusti
dok je stariji model imao manji raspon
jer je prihvat bio "unutar" celjusti
koje su imale oblik kao lanac.
Namestis, stegnes i nadalje rukujes kao sa obicnim kljucem
ne moras da mislis da li ce da proklizi ili ne!
#12
Postavljeno 03 February 2011 - 05:12 PM
Igore, vidio sam... ali sam bio lijen da napišem još jedan post...
Ali, ispalo je super. Em sam ja objasnio čemu služi to zakrivljenje, jer možda neko to nije znao, em si ti dopunio priču sa Pedrovim alatom novije generacije...
U svakom slučaju... super..
2010: 3582.6 km 2011: 7022.0 km 2012: 6487.9 km 2013: 7271.3 km 2014: 6xxx km
http://zeljkov.wordpress.com
#13
Postavljeno 03 February 2011 - 05:42 PM
Igore, vidio sam... ali sam bio lijen da napišem još jedan post...
Ali, ispalo je super. Em sam ja objasnio čemu služi to zakrivljenje, jer možda neko to nije znao, em si ti dopunio priču sa Pedrovim alatom novije generacije...
U svakom slučaju... super..
Super!
A bice ULTRA SUPER kad neko od forumasa
u kucnoj radinosti napravi alat pod imenom:
SMRT (kljesta) ZA (zadnje) LANCANIKE
i objavi tutorijal!
Jedva cekam
@ homer
nego, homere pobro, ne odgovori nam:
radi li to sokocalo, kao i kupovno ili si
primetio neku bitnu razliku zbog tog detalja
sa lancom (koji ne bih ni primetio da nije zapisan)?
#14
Postavljeno 03 February 2011 - 06:12 PM
- parče čelične trake (što bi majstori rekli "šparing") debljine 3mm, širine 25-30mm, a dužine koliko ko hoće, recimo 300mm (kao ovaj na slici). Bilo bi poželjno da traka bude obrađena od oštrih ivica, da se ne bi "nagrdili",
- burgija debljine 5mm i bušilica,
- običan čekić,
- stari lanac 7, 8
Lanac rastavite na potrebne delove kao na slici. Ako nemate alat za rastavljanje, može vam poslužiti i zaravnjeni ekser kao izbijač. Izbijene pinove sačuvati. Pripremljene delove postaviti na traku i obeležiti mesta za rupe. Rastojanja delova i nisu toliko bitna, odokativnom metodom. Izbuše se rupe (3 kom). Na krajevima delova lanca treba da budu unutrašnje karike lanca iz kojih je izvađen unutrašnji prstenčić. Taj deo ima venčiće koji hapse prstenčić i upadaju u pomenute rupe 5 mm ko' du.e na nošu. Sada se uzmu oni izbijeni pinovi, provuku kroz rupice i na čvrstoj podlozi (može i drugi čekić) čekićem iskucaju kao zakovice. I to bi bilo to. Imao sam dva komada trake, pa sam usput radio oba komada, od kojih sam jedan ostavio sebi, a drugi poklonio drugaru.
#15
Postavljeno 03 February 2011 - 06:26 PM
2010: 3582.6 km 2011: 7022.0 km 2012: 6487.9 km 2013: 7271.3 km 2014: 6xxx km
http://zeljkov.wordpress.com
0 članova čita ovu temu
0 članova, 0 gosta, 0 anonimnih korisnika