Sram E
#1
Posted 15 January 2011 - 09:08 PM
Pojavile su se i prve "spy" fotografije Sram elektonike nazvane za sada SRAM E. Pored naravno elektronskog menjanja brzina, Sram se potrudio da "na svet" donese još jedan novitet u ovom delu - a to su kočnice bez sajle, znači i one će biti "električne"
Kako će to funkcionisati, ostaje tek da se vidi, a evo kako bi to trebalo da izgleda:
MTB do groba a i posle...
#2
Posted 16 January 2011 - 06:51 AM
ama ljudi, ne mere to bez kabela
#3
Posted 16 January 2011 - 09:18 AM
Slično su pokušali u MARKER-u sa ski vezovima još 80-ih, pa se od projekta odustalo, jer je uslov bio da vez kome stane elektronika, nastavi da radi kao adekvatan mehanički uređaj, što je samo po sebi komplikovalo i uvećavalo celu skalamociju. Ovo sa strujom, mada sam elektro struke, mi se uopšte ne sviđa! Na kraju će da bude i famozni "Kanćelarin motor". Mislim da bi UCI konačno trebao da se umeša i da korišćenje elektronike bude ograničeno čisto na kontrolno-komunikacione uređaje, a sve ono gde se vrši utrošak energije, da bude čisto mehanički. Inače, cela stvar gubi smisao.
#4
Posted 16 January 2011 - 09:35 AM
Salu na stranu mrzim elektroficiranje mehanike bajka
#5
Posted 16 January 2011 - 10:14 AM
Nego ovo mi je jasan pokazatelj krize u inovacijama bike engineeringa.Ona je sama po sebi neminovnost.Bicikl je isuvise jednostavan mehanicki uredjaj, i kao takav nema neki posebno velik prostor za velika unapredjivanja i prave inovacije.
Sta raditi dalje je mnogo zeznuto pitanje, jer to je ipak biznis a ne bilo sta drugo, a investitore zanima samo profit, tako da ce raznih otkrivanja tople vode u buducnosti biti sve vise.
#6
Posted 16 January 2011 - 10:25 AM
To bi moglo da se desi ako neko koristi "remote ručicu" sa istom frekvencijom kao kočnica na bajsuHehe zamisli da kocnice imaju aktuator kojim se upravlja preko bezicne veze i onda ti neko uleti u link (dobro ovo je bas pojednostavljeno moze to sve da se ukoduje - prosiri u spektru itd itd ...)
#7
Posted 16 January 2011 - 10:30 AM
#8
Posted 16 January 2011 - 10:40 AM
Hehe nije prica tako jednostavna.Sta ako ta rucica nekakav FHSS sistem (skace po ucestanostima koristeci pseudoslucajnu sekvencu http://en.wikipedia....spread_spectrum ).Kako ces znati na kojoj ucestanosti radi?To bi moglo da se desi ako neko koristi "remote ručicu" sa istom frekvencijom kao kočnica na bajsuHehe zamisli da kocnice imaju aktuator kojim se upravlja preko bezicne veze i onda ti neko uleti u link (dobro ovo je bas pojednostavljeno moze to sve da se ukoduje - prosiri u spektru itd itd ...)
Za bicikle definitivno jeste.MEHANIKA JE MAJKA STA GOD DA KAZU DRUGI.
#9
Posted 16 January 2011 - 11:14 AM
Hehe nije prica tako jednostavna.Sta ako ta rucica nekakav FHSS sistem (skace po ucestanostima koristeci pseudoslucajnu sekvencu http://en.wikipedia.... ... d_spectrum ).Kako ces znati na kojoj ucestanosti radi?
e vidiš na to sam skroz zaboravio.... iako sam to učio u srednjoj
#12
Posted 16 January 2011 - 02:03 PM
#16
Posted 16 January 2011 - 05:43 PM
99% automobila nema.Ima više automobila koji imaju brake-by-wire kočnice .
#18
Posted 16 January 2011 - 06:52 PM
#19
Posted 16 January 2011 - 06:53 PM
Ne znači da u (bliskoj) budućnosti neće biti . I ranije su svi automobili imali gas na sajlu, a u poslednjih 10ak godina skoro uvek su drive by wire.99% automobila nema.
Tu imaš pravo .Ali sam aktuator nije elektromagnetski koji crpe snagu iz baterije bez jakog i pouzdanog sistama dopune
#20
Posted 16 January 2011 - 07:38 PM
Poenta onoga sto ja hocu da kazem je da bicikl treba da ostane koliko je moguce jednostavan,jer u protivnom gubi svoju svrhu.Ne znači da u (bliskoj) budućnosti neće biti . I ranije su svi automobili imali gas na sajlu, a u poslednjih 10ak godina skoro uvek su drive by wire.99% automobila nema.
Tu imaš pravo .Ali sam aktuator nije elektromagnetski koji crpe snagu iz baterije bez jakog i pouzdanog sistama dopune
1 user(s) are reading this topic
0 members, 1 guests, 0 anonymous users