Jump to content


Fotografije

Sram E


  • Molimo uloguj se da bi odgovorio
22 odgovora na ovu temu

#1 misaxtr

misaxtr
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3059 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 15 January 2011 - 09:08 PM

Prvo je Shimano krenuo sa elektronikom u dura-ace seriji, pa onda i Campi sa svojom verzijom....možda se neko zapitao hoće li SRAM da prati trend i pridruži se u trci sa mikročipovima i elektonikom....odgovor je - DA
Pojavile su se i prve "spy" fotografije Sram elektonike nazvane za sada SRAM E. Pored naravno elektronskog menjanja brzina, Sram se potrudio da "na svet" donese još jedan novitet u ovom delu - a to su kočnice bez sajle, znači i one će biti "električne" :)
Kako će to funkcionisati, ostaje tek da se vidi, a evo kako bi to trebalo da izgleda:

Attached Thumbnails

  • SramE.jpg

  • 0
Postavljena slika


MTB do groba a i posle...

#2 mixitron

mixitron
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 5802 posts
  • Bajk:Moj, moj

Postavljeno 16 January 2011 - 06:51 AM

Kočn...

ama ljudi, ne mere to bez kabela :mrgreen:
  • 0

#3 karpkg

karpkg
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1810 posts

Postavljeno 16 January 2011 - 09:18 AM

Kočnice na struju? Nisam siguran da to može da prođe kriterijum bezbednosti. Ako ti stane menjač, pa hajde, a ako stane kočnica na spustu...? Ima da bude što kažu braća Crnogorci: "Polijeće sokooo...!"
Slično su pokušali u MARKER-u sa ski vezovima još 80-ih, pa se od projekta odustalo, jer je uslov bio da vez kome stane elektronika, nastavi da radi kao adekvatan mehanički uređaj, što je samo po sebi komplikovalo i uvećavalo celu skalamociju. Ovo sa strujom, mada sam elektro struke, mi se uopšte ne sviđa! Na kraju će da bude i famozni "Kanćelarin motor". Mislim da bi UCI konačno trebao da se umeša i da korišćenje elektronike bude ograničeno čisto na kontrolno-komunikacione uređaje, a sve ono gde se vrši utrošak energije, da bude čisto mehanički. Inače, cela stvar gubi smisao.
  • 0
"Nesposobni su jedino sposobni da onesposobe sposobne"

#4 arioth

arioth
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2939 posts
  • LocationMagnitogorsk

Postavljeno 16 January 2011 - 09:35 AM

Sajla je keva......kada se nadjes iza sedam brda i planina, sedam mora, sedam reka i jezera, sedam sela i gradova mozes se lagano vratiti kuci. Normalno ako pijes sumece tablete od Magnezijuma :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Salu na stranu mrzim elektroficiranje mehanike bajka
  • 0
Before you ask stupid questions, ask GOOGLE first

#5 pri3rak

pri3rak
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3504 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 16 January 2011 - 10:14 AM

Hehe zamisli da kocnice imaju aktuator kojim se upravlja preko bezicne veze i onda ti neko uleti u link :mrgreen: (dobro ovo je bas pojednostavljeno moze to sve da se ukoduje - prosiri u spektru itd itd ...) Sama elektronika je danas znacajno pouzdanija od mehanike, ovde je jedini problem baterija, ali sama po sebi sasvim dovoljan da celu pricu baci na noge.

Nego ovo mi je jasan pokazatelj krize u inovacijama bike engineeringa.Ona je sama po sebi neminovnost.Bicikl je isuvise jednostavan mehanicki uredjaj, i kao takav nema neki posebno velik prostor za velika unapredjivanja i prave inovacije.

Sta raditi dalje je mnogo zeznuto pitanje, jer to je ipak biznis a ne bilo sta drugo, a investitore zanima samo profit, tako da ce raznih otkrivanja tople vode u buducnosti biti sve vise.
  • 0
Postavljena slika

#6 nblexel

nblexel
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1137 posts
  • LocationNovi Sad

Postavljeno 16 January 2011 - 10:25 AM

Hehe zamisli da kocnice imaju aktuator kojim se upravlja preko bezicne veze i onda ti neko uleti u link (dobro ovo je bas pojednostavljeno moze to sve da se ukoduje - prosiri u spektru itd itd ...)

To bi moglo da se desi ako neko koristi "remote ručicu" sa istom frekvencijom kao kočnica na bajsu :mrgreen:
  • 0
Haro X6

Definition of freeride: Ride and feel free! [Richie Schley]

#7 Vorda

Vorda
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4577 posts
  • LocationZrenjanin

Postavljeno 16 January 2011 - 10:30 AM

Sto se tice inzenjeringa ,mercedes je pocetkom devedesetih godina ukapirao da nema leba praviti auto koj moze da se vozi 1000.000 kilometara,tako i u ovoj nasoj omiljenoj nam industriji vise nista ne prave da traje 15 godina,jel isto nema leba.Sad izmisljaju vrucu vodu samo da bi imali na cemu da dizu cenu i ubiraju suske.MEHANIKA JE MAJKA STA GOD DA KAZU DRUGI.
  • 0
puno znoja,malo krvi

#8 pri3rak

pri3rak
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3504 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 16 January 2011 - 10:40 AM

Hehe zamisli da kocnice imaju aktuator kojim se upravlja preko bezicne veze i onda ti neko uleti u link (dobro ovo je bas pojednostavljeno moze to sve da se ukoduje - prosiri u spektru itd itd ...)

To bi moglo da se desi ako neko koristi "remote ručicu" sa istom frekvencijom kao kočnica na bajsu :mrgreen:

Hehe nije prica tako jednostavna.Sta ako ta rucica nekakav FHSS sistem (skace po ucestanostima koristeci pseudoslucajnu sekvencu http://en.wikipedia....spread_spectrum ).Kako ces znati na kojoj ucestanosti radi?

MEHANIKA JE MAJKA STA GOD DA KAZU DRUGI.

Za bicikle definitivno jeste.
  • 0
Postavljena slika

#9 nblexel

nblexel
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1137 posts
  • LocationNovi Sad

Postavljeno 16 January 2011 - 11:14 AM

Hehe nije prica tako jednostavna.Sta ako ta rucica nekakav FHSS sistem (skace po ucestanostima koristeci pseudoslucajnu sekvencu http://en.wikipedia.... ... d_spectrum ).Kako ces znati na kojoj ucestanosti radi?


e vidiš na to sam skroz zaboravio.... iako sam to učio u srednjoj #-o
  • 0
Haro X6

Definition of freeride: Ride and feel free! [Richie Schley]

#10 vasa93

vasa93
  • Members
  • PipPipPip
  • 143 posts

Postavljeno 16 January 2011 - 01:02 PM

Sto se tice baterije verovatno ce imati neki indikator koji bi obavestavao o praznjenju baterije, verovatno bi na neki nacin upozoravao da su bateije pri kraju. Mislili su oni na to sugurno!
  • 0

#11 pri3rak

pri3rak
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3504 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 16 January 2011 - 01:07 PM

Jesu, taman da znas kada da krenes da guras bicikl kuci. Muka je ako ti je kuca jedno 50km od mesta na kome je zablinkao :) Mada jos bolja varijanta je da te o tome obavesti na nekoj nizbdici, kada sa ~60km/h nailazis na krivinu :lol:
  • 0
Postavljena slika

#12 sveta344

sveta344
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1673 posts

Postavljeno 16 January 2011 - 02:03 PM

To je samo koncept,i na tome ce da ostane.U auto industriji se ulazu milijarde u razvoj,pa su kocnice i dalje mehanicke.Neke stvari jednostavno ne treba menjati,jer kad izgube svoju jednostavnost,onda to,vise nije to!
  • 0

#13 bobale

bobale
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1061 posts
  • LocationLeskovac

Postavljeno 16 January 2011 - 02:43 PM

Ima više automobila koji imaju brake-by-wire kočnice :).
  • 0
Pre nego što pustiš jezik u pogon proveri da li ti je mozak uključen ;)

#14 pri3rak

pri3rak
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3504 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 16 January 2011 - 02:59 PM

On je vise mislio na sam aktuator, nego na sistem upravljanja njime.
  • 0
Postavljena slika

#15 bobale

bobale
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1061 posts
  • LocationLeskovac

Postavljeno 16 January 2011 - 04:53 PM

I ovamo aktuator nije fizički povezan sa komandom kočnice :).
  • 0
Pre nego što pustiš jezik u pogon proveri da li ti je mozak uključen ;)

#16 sveta344

sveta344
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1673 posts

Postavljeno 16 January 2011 - 05:43 PM

Ima više automobila koji imaju brake-by-wire kočnice :).

99% automobila nema.
  • 0

#17 pri3rak

pri3rak
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3504 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 16 January 2011 - 05:44 PM

I ovamo aktuator nije fizički povezan sa komandom kočnice :).

Ali sam aktuator nije elektromagnetski koji crpe snagu iz baterije bez jakog i pouzdanog sistama dopune :)
  • 0
Postavljena slika

#18 karpkg

karpkg
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1810 posts

Postavljeno 16 January 2011 - 06:52 PM

To je zaista totalni apsurd! Ko zna šta sve može da ispadne od svega toga, ako se ne bude striktno ograničilo korišćenje elektronike. Pogotovo što su neka ranija tehnička unapređenja odbacivana. A tek je apsurd što je elektronski sklop daleko jeftiniji za proizvodnju nego kvalitetan i dugotrajni mehanički. Kolika je to razlika (i pljačka!) vidi se na razlici DA 7900 klasičnog i Di2.
  • 0
"Nesposobni su jedino sposobni da onesposobe sposobne"

#19 bobale

bobale
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1061 posts
  • LocationLeskovac

Postavljeno 16 January 2011 - 06:53 PM

99% automobila nema.

Ne znači da u (bliskoj) budućnosti neće biti :). I ranije su svi automobili imali gas na sajlu, a u poslednjih 10ak godina skoro uvek su drive by wire.

Ali sam aktuator nije elektromagnetski koji crpe snagu iz baterije bez jakog i pouzdanog sistama dopune :)

Tu imaš pravo :D.
  • 0
Pre nego što pustiš jezik u pogon proveri da li ti je mozak uključen ;)

#20 sveta344

sveta344
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1673 posts

Postavljeno 16 January 2011 - 07:38 PM

99% automobila nema.

Ne znači da u (bliskoj) budućnosti neće biti :). I ranije su svi automobili imali gas na sajlu, a u poslednjih 10ak godina skoro uvek su drive by wire.

Ali sam aktuator nije elektromagnetski koji crpe snagu iz baterije bez jakog i pouzdanog sistama dopune :)

Tu imaš pravo :D.

Poenta onoga sto ja hocu da kazem je da bicikl treba da ostane koliko je moguce jednostavan,jer u protivnom gubi svoju svrhu.
  • 0




0 članova čita ovu temu

0 članova, 0 gosta, 0 anonimnih korisnika