Nedoumice oko Rebounda
#21
Postavljeno 16 January 2011 - 05:09 PM
Takodjer da si procitao moj post prije toga sto si "boldao", vidio bi da sam napravio uvod, tj, rekao sam to samo zato da se vidi da je pitanje autora teme i te kako logicno , ali to ne znaci da se slazem s njegovom konstatacijom.
Dakle da nacrtam ...govorimo o istoj stvari sada, ali uporno pokusavas da mi utrpas nesto sto nisam rekao
#22
Postavljeno 16 January 2011 - 06:16 PM
Uzgred, pitanje za one koji su imali prilike da isprobaju detaljnije više različitih vila sa suspenzijom, postoji li tendencija da dve različite vile sa istim hodom i podešene na isti preload imaju različit rebound kad je na obe podešen na najbrže (ili najsporije)?
#23
Postavljeno 16 January 2011 - 08:00 PM
Naravno! Jer svaki prizvođač ima drugačiji sistem rebound-a, tj. drugačije ventile!postoji li tendencija da dve različite vile sa istim hodom i podešene na isti preload imaju različit rebound kad je na obe podešen na najbrže (ili najsporije)?
#24
Postavljeno 16 January 2011 - 11:02 PM
obrati paznju na sledece:
.....
vsPošto smatraš da svrha kontrole rebounda nije sprečavanje odskakivanja točka
....Osnovni cilj rebaunda, jeste da smiri oscilacije, tj, kako si vec rekao da se amort ne bi ponasao kao cista opruga. Ali ono sto je najbitnije, jeste da mu nikako nije zadatak da uspori povrat nogu ili ti tocka. Ne, to bi u idealnoj situaciji (govorim o xc vilicama, bez skokova i sl) bilo najbolje da se odradi sto brze moze,(kako smo vec rekli da tocak bude sto vise na podlozi), ali samo jednom, znaci bez onoga efekta federa. E to je nemoguca bez rebaunda
CRTAM JOS JEDNOM, NEMOJ UPORNO MI UTRPAVATI ONO STO NISAM REKAO, GOVORIMO O ISTOJ STVARI I SLAZEM SE S TOBOM !!!Dakle da nacrtam ...govorimo o istoj stvari sada
1. "amortizer" bez rebaunda odnosno dampinga nije amortizer, vec obicna opruga ili ti federda li misliš da se sa inače ispravno podešenim amortizerom ne bi dešavalo da točak odskoči od podloge čak i kad uopšte ne bi bilo kontrole rebounda?
2. slijedi iz 1, "amortizer" je nemoguce podesiti ispravno, bez rebaunda
3.da, bez rebaunda bi tocak odskakivao, tj ponasao bi se kao feder, A TO SMO VEC OBOJICA KONSTATOVALI DAVNO !!!
#25
Postavljeno 16 January 2011 - 11:28 PM
Uzgred, pitanje za one koji su imali prilike da isprobaju detaljnije više različitih vila sa suspenzijom, postoji li tendencija da dve različite vile sa istim hodom i podešene na isti preload imaju različit rebound kad je na obe podešen na najbrže (ili najsporije)?
Da li pitanje vazi i za one koje su vozili isti vilu sa istim hodom
podesenim na isti preload i isti rebound podesen na najbrze?
Ako pitanje vazi i za njih moj odgovor je kratak: a ulje?
Ista viljuska se ponasa potpuno razlicito
ako u nju sipas ulja razlicite gradacije.
Znaci da se dodam na NBLexela:
Ne stavljaju ni svi proizvodjaci ista ulja!
Ulje sa vecom oznakom sporije prolazi
kroz ventile, ma koliko ih ti otvorio.
Tu karakteristiku neki vozaci koriste
da bi zadrzali performanse u ekstremnim uslovima
tj zimi stavljaju "redje" a leti "gusce" ulje.
Znaci imas zilion kombinacija, nazalost
Ovo sam ubacio samo ti ukazem da nema jednostavnog odgovora
za podesavanje suspenzije jer je pitanje slozeno.
Samo sa puno strpljenja i vremena i uz mnogo podesavanja mozes
doci do odgovora u praksi, tj do onoga sto ce te zadovoljiti.
Moj savet je da prilikom svakog podesavanja belezis sve parametre
set-up-a i na taj nacin da pokusas ustanovis koji parametar kako i
u kojoj meri pozitivno ili negativno uticu na zeljeni cilj.
#26
Postavljeno 17 January 2011 - 12:04 AM
1. "amortizer" bez rebaunda odnosno dampinga nije amortizer, vec obicna opruga ili ti federda li misliš da se sa inače ispravno podešenim amortizerom ne bi dešavalo da točak odskoči od podloge čak i kad uopšte ne bi bilo kontrole rebounda?
2. slijedi iz 1, "amortizer" je nemoguce podesiti ispravno, bez rebaunda
3.da, bez rebaunda bi tocak odskakivao, tj ponasao bi se kao feder, A TO SMO VEC OBOJICA KONSTATOVALI DAVNO !!!
@fiery:
kako mislis da amortizer bude ispravno podesen
ako nema kontrolu rebounda pa se na taj nacin
i ne moze podesiti isti. Veoma nezgodno pitanje.
Tu se apsolutno slazem sa bomberom
E sad, da li ce tocak odskociti od podloge...mislim...
koliko li faktora na to utice? Ne smam ni da pomislim.
Ali evo, moj konacni odgovor je DA! Jesam pogodio?
@bomber:
ne vidim da je fiery napisao da rebounda nema vec da nema kontrole, tj podesavanja istog.
Ja bih to protumacio kao da ga ima, ali je na...fabrickom set-up-u sto znaci neki prosek.
To nekako zaobilazi tvoju tacku br1 ali se zaustavlja na tacki br 2
kako podesiti parametar ako nemas kontrolu? Najjednostavniji odgovor: nikako!
Smatram da je u praksi bolji bilo kakav nego nikakav rebound!
Nakako se i meni cini da je to isto hteo i fiery da kaze al...
nisam ga bas najbolje razumeo.
Kod nekih starih JUDYja se promena karakteristika rebounda dobijala
promenom ulja sa fabricke 10-ke na ono koje vise odgovara potrebama.
Znaci imas da se smoris dok ga ne podesis dolivanjem, prelivanjem,
odlivanjem i ostalim radnjama. I Manitou ima jeftinije modele sa
NON-ADJUST REBOUND ASSEMBLYjem.
#27
Postavljeno 17 January 2011 - 03:55 PM
Bomber, ne mislim da ti stavljam reči u usta, samo pitam nešto što nisam mogao sasvim da zaključim iz onog što si do sada pisao. Pitanje služi i da ja bolje razumem ceo sistem podešavanja i funkcionisanja suspenzije, jer ipak ti s time imaš više iskustva.
Sad pojašnjenje pitanja - kad kažem "inače ispravno podešen", mislim na to da mu je npr. preload dobro podešen pošto to, po onome što sam čitao drugde, ne zavisi od podešavanja rebounda (ispravi me ako grešim). Kad kažem "odskak(iv)anje točka", ne mislim da to da se dese oscilacije nakon sabijanja amortizera, nego na to da se usled prebrzog povraćaja desi da točak izgubi kontakt s podlogom, znači kao pogo štap.
IgorN, nisam mislio na to što ti kažeš, nego baš na situaciju kada je amortizer nema damping, bar ne za rebound (ako bi uopšte bilo moguće napraviti amortizer koji ima damping kod kompresije, ali ne kod rebounda).
#28
Postavljeno 17 January 2011 - 04:04 PM
IgorN i nblexel, hvala na odgovorima.
IgorN, nisam mislio na to što ti kažeš, nego baš na situaciju kada je amortizer nema damping, bar ne za rebound (ako bi uopšte bilo moguće napraviti amortizer koji ima damping kod kompresije, ali ne kod rebounda).
Samo rokaj, svi ponesto naucimo o svemu i svacemu
Ja jos nisam sreo komoru u kojoj imas compresion damping a da nemas rebound damping.
Moguce je da postoji i takvo resenje, ali moja malenkost jos nije naisla na njega.
#29
Postavljeno 17 January 2011 - 05:33 PM
Da ti pokusam objasniti i za kompresiski i rebaund damping! U sustini, i s tehnicke strane, su to iste stvari, tj. i jedno i drugo, su ventili, koji na neki nacin--promjenljivi ili fiksni--ogranicavaju protok ulja kroz svoje kanale. Jedina bitna razlika je sto to rade u drugom smjeru, odnosno, rebaund "koci" viljusku u smjeru povrata, dok kompresion to radi u smjeru kompresije!!! Moglo bi se iz ovog zakljuciti da je kompresion slican preloadu, ali nije. Uprosteno bi to bilo, da compresion omogucava povecanje preloada u momentu kada mu je to potrebno.
Znaci moguce je izvesti , jedno bez drugog, samo sto je rebaund obavezan, a compresion dobro dosao
#30
Postavljeno 18 January 2011 - 01:23 AM
A odgovor na pitanje o skakanju točka? Koliku će tendenciju ka "pogo efektu" imati amortizer/opruga kojoj je preload dobro podešen ako nema dampinga?
#32
Postavljeno 18 January 2011 - 03:50 PM
Imam običaj da pitam dok ne dobijem odgvor, a kad nisam siguran da sam se dobro razumeo sa onim ko mi odgovara, onda imam običaj da pitam još jednom, za svaki slučaj. Čini mi se da je bomber nije mislio na isto što i ja kada mi je odgovorio, pa hoću da budem siguran.A odgovor na pitanje o skakanju točka? Koliku će tendenciju ka "pogo efektu" imati amortizer/opruga kojoj je preload dobro podešen ako nema dampinga?
#33
Postavljeno 18 January 2011 - 04:50 PM
Slikovit primjer:
Znas kako se provjerava stanje amortizera na automobilima ? Npr prednji: stanes ispred auta, i pritisnes haubu ili blatobran na jednom cosku, onako brzo ka dole tako da kompresujes amortizer i brzo pustis ruke. Kada amort nije dobar, prednji kraj auta ce odraditi par puta gore dole( naravno ne puno, ali ipak ce se ljuljati) a ako je dobar, samo ce se podici i ostati gore!
I da , da ne bude zabune, amort na autu kad nije dobar u 99% slucajeva je to zbog gubitka ulja, tako da je to primjer za tvoje pitanje, jer amort bez ulja nema rebaund!
#34
Postavljeno 18 January 2011 - 09:20 PM
A odgovor na pitanje o skakanju točka? Koliku će tendenciju ka "pogo efektu" imati amortizer/opruga kojoj je preload dobro podešen ako nema dampinga?
Bez obzira da li je rec o pogo-efektu ili nekom drugom efektu
ili o istom efektu pod drugim imenom,
postavi sebi samo jedno pitanje:
zbog cega su uopste i uvodili ulje, tj damping, u sistem?
(mislim da RST Aerosa BAS ima VAZDUSNI damping?!? Dugo im je i trajao, a?)
Verovatno da ga znatno poboljsaju jer su ga prilicno zakomplikovali.
Znaci amort bez ulja....zapravo nije PRAVI amort
kao sto je vec jedared napomenuo bomber
#35
Postavljeno 02 February 2011 - 03:09 PM
Naime,zanima me kako podesiti hod amorta?U mom slucaju u pitanju je Rock Shox Tora SL Solo Air.
Na poledjini amorta,ima tabela,koja se odnosi na kilazu vozaca i hod amorta kako treba podesiti u odnosu na to.
Pa me zanima da li je to moguce odraditi sam,ili to mora servis da radi?Cista radoznalost,jbg ako je pitanje tupavo,ali zivo me zanima..
Hvala unapred na svakom odgovoru.
#37
Postavljeno 02 February 2011 - 03:31 PM
Iskreno...ne znam.koliko ti trenutno imas hoda? 80,100 ili 120?
Od kad sam ga kupio nista nisam menjao,a ne znam ni kako da proverim to..
Mada rekao bih skoro sigurno da nije svih 120mm..
OK!To mi je trebalo da znam..mislio sam da kojim slucajem ima mozda neko manuelno podesavanje koje ja mozda ne vidim.da bi promenio hod moras da otvaras amort i da izvadis ili dodas spejsere u zavisnosti koji hod zelis
Ma ovako mi sljaka savrseno,jos sad preko zime,gde je uglavnom zakljucan jer vozim asfalt,eventualno je zaposlen na na nekoj visoj bankini,nece biti potrebno da menjam hod.
Hvala puno na odgovoru.
0 članova čita ovu temu
0 članova, 0 gosta, 0 anonimnih korisnika