Nedoumice oko Rebounda
#3
Postavljeno 13 January 2011 - 08:35 AM
Može čak da se desi i da viljuška postepeno propada po jako neravnom terenu jer ne može dovoljno brzo da se izvuku štapovi. Kontra efekat od toga bi bio da gubiš tlo pod točkom, odnosno točkovima ako je fully...
#4
Postavljeno 13 January 2011 - 08:41 AM
Edit: dok ja pisao preteče me gamzzy
#5
Postavljeno 13 January 2011 - 09:38 AM
Inace imam RS Toru Sl Solo Air,i ona ima rebound koji izgleda ovako:
E do sad koliko sam primetio,kad je na podeseno ''zecu'' onda se stapovi vracaju brze,a kad je na ''kornjaci'' onda sporije...Meni je sad podeseno da se stapovi vracaju brzo...
Ja lično vrtim 3-4 puta od brzog ka sporom ili obrnuto.
Treba naći ravnotežu u odnosu na vrstu terena i izbegavati extreme (potpuno otvoren ili zatvoren rebound)
Sad kapiram da su na drugim amortima drugaciji rebound-i,nego kako ja da podesim svoj,obzirom da vozim asfalt,i neki blazi offroad,i koja bi to bila ta ravnoteza?
#6
Postavljeno 13 January 2011 - 10:05 AM
npr. kaze se da je bitno da tocak bude u kontaktu s podlogom sto duze i za to je zasluzan rebaund. Ok, ali teoretski, a i prakticno, za to je onda najbolje da rebaund bude na najbrzem, jer ako ima puno neravnina, i prelazimo ih jako brzo, sasvim logicno je da ce tocak to pratiti bolje sa sto brzim rebaundom. To se pogotovo osijeti npr na DH bajkovima.
Isto tako kada govore o tome da ako je rebaund prebrz da se to osijeti na "ispucavanju" kormana, je sorry ali bezveze. Ako je rebaund prebrz, nikada se to nece osijetiti na kormanu kao ispucavanje ka gore, vec ka dole(prilikom skokova, rupa i sl) Ovde samo treba da se shvati da je radni dio amortizera tocak, a ne citav bajk. Kada se osijeti ispucavanje kormana, problem je u preloadu, ne rebaundu!
Ono sto oni koji ovo razumiju u detalje, za razliku od mene, kazu da se ne moze generalizovati, vec se trazi kompromis izmedju najboljeg pracenja podloge i smirivanja oscilacija amortizera, odnosno da je nekad bolje da tocak preleti jedan kraci dio, nego da amortizer bude "nervozan" , sto se desava ako je rebaund prebrz!
#8
Postavljeno 13 January 2011 - 10:50 AM
Sve to zavisi od viljuške do viljuške, kao i do podloge i načina vožnje.Ok, ali teoretski, a i prakticno, za to je onda najbolje da rebaund bude na najbrzem, jer ako ima puno neravnina, i prelazimo ih jako brzo, sasvim logicno je da ce tocak to pratiti bolje sa sto brzim rebaundom.
Recimo, ja volim da namestim da mi ne ispucava ni jako ali ni presporo. Nađem na svakoj viljušci neki optimum. Doduše, za stazu kao što je stražilovo dozvolim da brže ispucavaju štapovi, jer je jako korenita staza na jednom spustu i jako stepenasta na drugom.
Na stazama koje su ravnije sa velikim grbama, gde možda na nekim mestima i poletim, tamo malo "zategnem" rebound u nameri da me u doskoku ne odbaci ponovo. Tako mi je vila podešena i za zimsku vožnju kada ne vozim često offroad.
#9
Postavljeno 13 January 2011 - 10:52 AM
#10
Postavljeno 13 January 2011 - 11:10 AM
Bomber nećemo da ulazimo u setup DH vila! To je potpuno druga stvar! Odgovor se odnosi na XC vožnju/vilu. Što se tiče "zeca", tj. kada je rebound najbrži zamisli da ti neki drug drži korman gde bi trebala da bude lula, a da ti stojiš naspram njega i držiš korman kao pri vožnji. Kada bi drug cimao korman na sve strane a ti pokušavao da ga održiš pod kontrolom, e tako se slično ponaša korman kada je na bajku gde je rebound na vili otvoren do kraja. To je manje primetno na jakom nizbrdu jer je težina koja pritiska na vilu veća.
#11
Postavljeno 13 January 2011 - 11:18 AM
niko ti ne može dati precizan odgovor. Poenta je da sam probaš i uočiš razliku pa da zadržiš ono što ti najviše odgovara. Konkretno na tvom mestu bih probao da navrtim rebound skroz prema zecu pa bih onda 2-3 kruga vratio prema kornjači. To neka ti bude polazna tačka. Odatle vidi kako se vila ponaša pa koriguj u zavisnosti od gore navedenih faktora (podloga, stil vožnje..)
#12
Postavljeno 13 January 2011 - 11:25 AM
Upravo sam to htio reci.Sve to zavisi od viljuške do viljuške, kao i do podloge i načina vožnje.
Ovo sto sam prije rekao je bila samo konstataciji, da bas i nije sve crno-bijelo, mnogo je faktora u igri i ne postoji univerzalno pravilo. Moze vam neko drugi reci kako on to podesava, a vama to apsolutno ne odgovarati. Probavanje je majka znanja
#13
Postavljeno 13 January 2011 - 12:30 PM
Pored rebound-a, takođe bitna stvar - bar kada su različite podloge u pitanju je kompresija, koju istini za volju nemaju sve viljuške, već samo odabrani modeli od strane proizvođača. I na posletku dolazimo do lock out opcije - za koju bi trebalo da već svi ovde znaju čemu služi.
Moj lični setup kada je rebound u pitanju je da je "dugmence" bliže "zecu" ili ti bržem vraćanju amortizera.
MTB do groba a i posle...
#14
Postavljeno 13 January 2011 - 12:32 PM
Idealno je da brzina rebounda prati brzinu kojom se menja pritisak na prednjem točku. Ako je rebound brži, može da se desi poskakivanje. Zamisli sledeću situaciju:Ok, ali teoretski, a i prakticno, za to je onda najbolje da rebaund bude na najbrzem, jer ako ima puno neravnina, i prelazimo ih jako brzo, sasvim logicno je da ce tocak to pratiti bolje sa sto brzim rebaundom.
Nalećeš na koren ili sličnu izbočinu velikom brzinom, sila pritiska na prednjem točku se povećava i vila se sabija za 80 mm. Iza korena se nalazi udubljenje, ali duboko 50 mm. Kad naiđeš na ovo udubljenje pritisak na točku opada i vila se izdužuje. Ako je rebound previše brz, vila će se izdužiti do svoje pune dužine pre nego što se pritisak na točak i kontra-pritisak koji vrši amortizer izjednače. U ekstremnom slučaju to znači da će vila da se vrati na svoju početnu dužinu, a to je za 30 mm više nego što je potrebno. Tada ćeš pod rukama osetiti kako je upravljač poskočio, a u drastičnoj situaciji će se desiti da i točak odskoči i izgubi kontakt sa tlom.
Možda jednostavnije, kako bi se bicikl ponašao kad bi amortizer imao samo oprugu, bez mogućnosti podešavanja rebounda i kompresije? Vozio bi kao na federima
#15
Postavljeno 13 January 2011 - 12:52 PM
Teoretski mozda, ali ako vozis amort koji ima toliko preloada, da je u stanju da te njegova nepotpuna ekstenzija "osamari", onda se jos malo igraj s njim Vodeci se tvojom logikom , onda bi trebali i voziti amortizere bez saga, jer ako imas pravilno nastiman amort, ova situacija sto si napisao da nije ok, ti se desava uvijek
Malo previse idealizovanja!
#16
Postavljeno 13 January 2011 - 01:04 PM
REBOUND je brzina vraćanja viljuške u početni položaj.
Uveren sam da se ova definicija lako može naći u katalozima amortizera, ili bilo gde na netu.
I ne znam šta još treba (ili uopšte da li je moguće) da se doda ovome, jer ta rečenica sve govori... A sad, koji rebound je najbolji, brz ili spor? To je individualna stvar (znači ko kako voli neka samo izvoli), naravno treba uzeti u obzir i teren na kojem se vozi (al opet ni to nije matter of life or death ), al na kraju krajeva uz malo eksperimentisanja sa podešavanjem se lako može naći neko odgovarajuće podešavanje.
Pozdrav!
#17
Postavljeno 13 January 2011 - 01:31 PM
Vodeći se tvojom logikom, amortizeru nikakav damping nije potreban, jer usporava reakciju. Kako to funkcioniše u teoriji i praksi?@Fiery: ovo sto si napisao je jedno veliko
Teoretski mozda, ali ako vozis amort koji ima toliko preloada, da je u stanju da te njegova nepotpuna ekstenzija "osamari", onda se jos malo igraj s njim Vodeci se tvojom logikom , onda bi trebali i voziti amortizere bez saga, jer ako imas pravilno nastiman amort, ova situacija sto si napisao da nije ok, ti se desava uvijek
Malo previse idealizovanja!
Kada u mom primeru amortizer ne bi imao sag, to ne bi promenilo činjenicu da će se bez odgovarajućeg damping-a vila izdužiti za više od potrebnih 50 mm. Naravno da je ovo idealizovana situacija, i da ne postoji podešavanje koje će omogućiti da točak uvek savršeno prati podlogu dok se visina upravljača ne menja. Samo pokušavam da ti ilustrujem kako u teoriji i praksi prebrz rebound može da dovede do odskakivanja.
#18
Postavljeno 13 January 2011 - 04:29 PM
Naveo si me da ponovo procitam svoje postove, i opet nisam uspio naci od kud si ti to mogao zakljuciti. Ali ok, nadam se da si jedan od rijetkih.Vodeći se tvojom logikom, amortizeru nikakav damping nije potreban, jer usporava reakciju. Kako to funkcioniše u teoriji i praksi?
Ali evo cisto da znas, da sam veliki ljubitelj "damping-a"
#19
Postavljeno 14 January 2011 - 09:43 AM
Rebound, kao i sav ostali setup na viljuškama je da pomogne da se taj efekat smanji, tj. da točkovi što manje budu odvojeni od podloge...
Nikada nisam o tom setup-u razmišljao ni približno toliko koliko ste se raspisali!
Jednostavno probaj i vozi, ako ne odgovara - okreni malo i vozi!
#20
Postavljeno 16 January 2011 - 10:49 AM
Ok, ali teoretski, a i prakticno, za to je onda najbolje da rebaund bude na najbrzem, jer ako ima puno neravnina, i prelazimo ih jako brzo, sasvim logicno je da ce tocak to pratiti bolje sa sto brzim rebaundom.Naveo si me da ponovo procitam svoje postove, i opet nisam uspio naci od kud si ti to mogao zakljuciti. Ali ok, nadam se da si jedan od rijetkih.
Rebound je najbrži kada dampinga ni nema. Čisto me zanima, da li misliš da točak pri brzoj vožnji sa dosta neravnina ne bi odskakao ni kada nikakvo ograničenje rebounda ne bi postojalo? Ovo nije u cilju dalje rasprave, pošto se i tako bar u načelu svi slažu da se s tim jednostavno treba poigrati i naći najbolje podešavanje za svoje potrebe.
0 članova čita ovu temu
0 članova, 0 gosta, 0 anonimnih korisnika