Jump to content


Fotografije

Oldtajmer


  • Molimo uloguj se da bi odgovorio
15 odgovora na ovu temu

#1 acony

acony
  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 654 posts
  • LocationEurope

Postavljeno 14 December 2010 - 03:37 PM

Pozdrav,

Rijesio sam da obnovim jedan bas star bicikl, krenuo sa skidanjem djelova sa istog jer hocu da farbam ram i viljusku al sam malo zapeo :P

Enivej lula i korman su iz jednog dijela, a da li su spojeni sa viljuskom nisam siguran, cini mi se da nisu, ali nemam neko resenje kako da ih odvojim od viljuske (cukanje ili tako nesto?) :)

http://www.cikloberz...hp?img=8103&t=n

http://www.cikloberz...hp?img=8106&t=n

http://www.cikloberz...hp?img=8102&t=n

http://www.cikloberz...hp?img=8105&t=n

http://www.cikloberz...hp?img=8104&t=n

http://www.cikloberz...hp?img=8101&t=n

Dakle ono sto zelim jeste da skinem lulu i korman sa viljuske i da vilu odvojim od rama kako bi je zamjenio novom ako je moguce ili prefarbao i skratio posto mi se ne dopada ovoliki vrat.
Prvi put se srecem sa ovim sistemom, a zanima me da to odradim samostalno jer mi nije zurba nikakva pa su sve sugestije dobrodosle.

Drugi problem su kocnice, koje su odlicno ocuvane i veoma mi se dopadaju pa bih ako je moguce da ih iskoristim (prvenstveno rucice) ali kako zelim da zamjenim sajle javlja mi se problem jer ne vidim ni jedan "klasican sraf" pa ne znam kako to da izvedem ?

http://www.cikloberz...hp?img=8108&t=n

http://www.cikloberz...hp?img=8107&t=n
  • 0

#2 IgorN

IgorN
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 5463 posts

Postavljeno 14 December 2010 - 05:04 PM

Pozdrav,

cestitam na pokusaju, i zelim sve najbolje.
Moj doprinos je sledeci:

odvajanje vile i kombinacije lulica/upravljac:

nestedimice sipaj neko tecno mazivo (RostOff, WD40, odvijac sprej ili sl)
u gornji otvor i pusti neko vreme da deluje. Cak mozes i neko ulje, ali ce neko od navedenih sredstava da brze i bolje nagrizu koroziju koja je uglavnom uzrok "zapeklosti" delova koje zelis da razdvojis.

Trebalo bi da nadjes originalni vijak koji je isao kroz taj otvor od gore i da ga ubacis kroz otvor i uvrnes u tkzv "orah" tj deo koji je uglavljen sa donje strane cevi lulice (nosaca upravljaca). Posto po njemu treba da udaris, verovatno ne bas njezhno, preporuka je da bude bar 6 koraka uvrnut da se smanji verotatnoca ostecenja navoja (zato rekoh originalni, zbog odgovarajuceg navoja). Ako je vijak originalan i ne mozes da nadjes zamenu za udaranje mozes da koristis gumeni cekic ili gvozdeni ali uz upotrebu neke ploce od mekseg materijala (drvo, plastika, mesing) da ne ostetis vijak. Ako je mazivo delovalo trebalo bi da sa manjim naporom izbijes "orah" i tako oslobodis cev lulice. Dodatnim podmazivanjem spolja ces olaksati izvlacenje lulice i vile po sistemu serpentina (cimanja levo-desno i istovremenim izvlacenjem na gore).

odvajanje vile od rama:

Za oslobadjanje vile iz rama trebace ti neki kljuc sa zubom, da ga zakacis za onu lepu visoku "maticu sa 3 zareza" i neke kvalitetne "papagajke" da uhvate "nazubljenu maticu" ispod nje. Moze i sa dvoje "papagajki". Stegnes "maticu sa 3 zareza" i "nazubljenu maticu" i od-kontriras ih, tj pokrenes jednu od druge. Moze cak i da se udara sekacem/srafcigerom po zubima dok se "papagajkama" drzi "nazubljena matica", ali... :oops: . Na taj nacin bi trebalo da se oslobodi veza i da se one otpuste u toj meri da ih lako, rukom ili alatom bez mnogo napora mozes odvrnuti prema "gore" gde je do skora (nadamo se :D ) stajala lulica.
  • 0

#3 IgorN

IgorN
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 5463 posts

Postavljeno 14 December 2010 - 05:29 PM

rucica kocnice:

sa prednje strane rucice imas vidljiv zarez. Stegni celjust koliko god mozes tako da se sajla maksimalno otpusti. Mozes celjust da osiguras u stegnutom stanju kablovskom vezicom (zip-tie) ili izolirkom. Dok je sajla otpustena mozes da je sa montiranim buzirom (crevom kroz koje ide) i njegovim uvodnikom izvuces iz lezista tela rucice i kroz spomenuti zarez provuces samo ogoljeni deo otpustene sajle.Tada, povlacenjem poluge rucice otkrivas leziste u poluzi gde je zakacena "kruska" sajle. U zavisnosti od tipa poluge, sajlu oslobadjas izlvacenjem spomenute "kruske" na najprikladniji nacin, da li u stranu, kroz zarez slican onom na telu rucice ili provlacenjem cele sajle, sa predhodno skinutim buzirom, kroz samo telo poluge ako u lezistu ima samo rupa za nju (sajlu).

Veruj mi, mnogo lakse uraditi nego opisati :)
  • 0

#4 acony

acony
  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 654 posts
  • LocationEurope

Postavljeno 14 December 2010 - 07:26 PM

Igore hvala puno na odgovorima, svakako ce mi pomoci :)

Jeste da ovo vjerovatno zvuci smijesno al kako nisam skroz siguran bolje je da pitam.
Orginalni navoj imam i izgleda ovako:

http://www.cikloberz...hp?img=8110&t=n

Ono sto me zanima jeste da li udaram po njemu, i ako da kako tj. sa koje strane treba da ga usrafim ?

Ovako (slucaj 1)

http://www.cikloberz...hp?img=8111&t=n

ili ovako (slucaj 2)

http://www.cikloberz...hp?img=8109&t=n

Probao sam slucaj 1 i tu fakticki da nema nikakvog otpora (blago udarion), navoj je samo upao do kraja, dok sa slucajem 2 ima otpora pa nisam jace lupao, nego rekoh bolje da pitam :)
  • 0

#5 IgorN

IgorN
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 5463 posts

Postavljeno 14 December 2010 - 09:01 PM

Ciao,

verzija pod brojem jedan je ono na sta sam mislio.
Tako sam i napisao:

Trebalo bi da nadjes originalni vijak koji je isao kroz taj otvor od gore
i da ga ubacis kroz otvor i uvrnes u tkzv "orah"

Udaranjem po vijku u verziji 2 bi samo orah nabio nazad u cev lulice
i tako je ponovo ucvrstio u viljusci. To necemo [-X

Ako vijak uvrnes u orah i bez otpora guras do kraja duzine vijka
znaci da si "izbio" orah iz cevi (stabla) lulice =D> i da sada nema niceg
sto stablo siri, tj ucvrscuje u vili. Orah ima ulogu klina koji sa unutrasnje
strane cevi/stabla lulice nju siri i pritiska na unutrasnje zidove cevi
vrata viljuske. Posto nema vise klina ostaje samo da se eliminise korozija.
Znaci podmazivanje mesta gde lula ulazi u vilu, kod matice sa 3 zareza
i iznutra, sa donje strane, kroz cev vrata vile u kojem se nalazi stablo lulice.

Pomogao bi i neki ICE sprej koji bi za nekolko mikrona skupio cev lulice
pa bi kroz taj mikro zazor moglo da udje mazivo ili aktivni sprej u samo
"zapecheno" mesto i time da olaksha vadjenje lulice. Ali..moze i ovako.

Kada se spoj podmaze, vadjenje je najjednostavnije tako sto nogama drzis ram tj vilu
(ubacis u nju neku prednju glavu koju mozes da archish, dobro stegne i nagazish je)
a rukama uhvatis sipku upravljaca (korman) i cimas na gore pokretima levo-desno.
Ako imas stalak ili neku drugu stabilnu mogucnost da stegnes ram/vilu, jos bolje.

Kako si prosao sa rucicom kocnice?
  • 0

#6 IgorN

IgorN
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 5463 posts

Postavljeno 14 December 2010 - 09:08 PM

Jope:

sad kad malo bolje pogledam
izgleda da ti korman i lula NISU iz jednog dela
kao stosi rekao, vec iz...3 dela.

Korma + cev/stablo lule + sapica lule, tj savijen lim oko kormana
koji sa donje strane nailazi na cev lule, onako "knap"
a sa gornje strane obuhvata korman i daje oslonac
tom vijku da sve to stegne kako treba uz pomoc spomenutog oraha
na drugom kraju cevi. Znaci ukupno 5 delova. Na ono gore
spomenuto dodaj orah i vijak.

Moguce je da prilikom cimanja levo-desno
dodje do pojave zazora u sistemu prva tri elementa
volan+cev+sapa jer nema vijka i oraha koji sve to stezu.
Ako bi njih ubacio onda bi se ceo sistem ponovo stegao u viljusci
tako da preporucujem obilno podmazivanje i strpljenje
ako zelis da kasnije koristis ove delove.

Poz
dosta za veceras!
  • 0

#7 Hari

Hari
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1921 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 14 December 2010 - 10:54 PM

Ako nece na slilu uzmi veci cekic :D Orah cesto zariba kod starih bicikala da posle zestokog udaranja jedva popusti. Moj savet da svakako promenis lulu i volan sa klasicnom celicnom lulom za mtb i ravnim volanom. Dobices bolju poziciju i vecu sigurnost u voznji nego da vracas stare delove.
  • 0

#8 BojanNS

BojanNS
  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 564 posts
  • LocationNovi Sad

Postavljeno 14 December 2010 - 11:20 PM

Moj savet da svakako promenis lulu i volan sa klasicnom celicnom lulom za mtb i ravnim volanom. Dobices bolju poziciju i vecu sigurnost u voznji nego da vracas stare delove.


Osim ako mu nije cilj da ga restaurira takvog kakav je :wink: , meni su bas dobri ti matori bajsevi, cim dodjem do nekog jeftinog krsa n2:vid20budalepw9 i ja cu da se upustim u slican posao :mrgreen: .
  • 0

#9 acony

acony
  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 654 posts
  • LocationEurope

Postavljeno 14 December 2010 - 11:40 PM

@Igor

E za kocnice je upalilo iz prve (to sam skapirao) tnx :)
Ovo drugo je pitanje dal sam skapirao jer sam cimao malo lulu i volan (ja ne kapiram kako nisu iz jednog djela al boze moj) al se nisu mrdnuli ni milimetar cini mi se, sjutra cu da probam malo agresivnije pa cemo da vidimo (nije mi zurba imam strpljenja za to).

Stalo mi je do tog volana jer je totalno retro i bas bih da ga sacuvam ako je ikako moguce.
Sjutra (danas) cu pazljivo da cukam, da uspem jos nesto ako treba mada je WD djelova odma, a naspricao sam o5 detaljno i ostavio da se susi veceras

@Hari, Bojan

Stalo mi je do volana, ja iskreno ni ne znam sta je lula tu tacno niti kako da izbijem volan iz nje :D

Najmanji je problem da to kupim novo i uzeo bih nesto iz top klase (zbog tezine) jer i ovako bajs ce kad se sklopi u verziji 1 (bez blatobrana, retro svejtala sticne+sedla (stara kombinacija sticna od nekih 15cm i sedlo tezi 1.2 Kg) i pume, imati oko 12kg) u verziji 2 boga oca, ali mi je cilj da sacuvam sto je moguce vise orginalnih djelova a do samog kormana mi je bas stalo...

Ps.
Pogledajte ovu lutkicu:
  • 0

#10 pri3rak

pri3rak
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3504 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 15 December 2010 - 12:08 AM

Najmanji je problem da to kupim novo i uzeo bih nesto iz top klase (zbog tezine) jer i ovako bajs ce

Tesko da ces naci bilo sta sto bi mogao podvesti pod top klasa za ovakav bicikl.

Sva vrednost rada vezana za starije bicikle, jeste u restauraciji i vracanju u originalno stanje.Praviti sebi nesto sto je bas upotrebljivo za svakodnevnu voznju od bicikla od pre vise decenija ne vidim kao uputnu akciju.

BTW cim nadjem vremena imam bicikl iz 60tih (proslog veka :D ), poniku sa pocetka 80tih, moj prvi bicikl, bicikl na kome sam naucio da vozim i njegovog naslednika za restauraciju. Milina n:bicycle
  • 0
Postavljena slika

#11 acony

acony
  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 654 posts
  • LocationEurope

Postavljeno 15 December 2010 - 12:28 AM

@pri3rak

Slazem se, i ne restauiram ga zbog prodaje ili neceg slicnog...
Ali ako moze da ide druga vila na njega recimo, ili ako je ova pak neki standard, ne vidim zbog cega ne bi mogla da se stavi moderna lula i korman ?

Ne kazem da cu to da uradim, ali mislim ako ne budem u stanju da iskoristim ovaj korman i lulu, ne vidim zasto ne bih...

Ps.
Na netu sam vidio gomilu nekih oldajmer ramova recimo 60-70e sa "savremenom viljuskom" tomson sitcnom, lulom i nekim carbon volanom recimo...
  • 0

#12 pri3rak

pri3rak
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3504 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 15 December 2010 - 12:45 AM

Zavisi sta zelis, ako postoji mogucnost da provuces moderne mere niko ti ne brani.Pitanje je sta ti zelis da postignes celom pricom.Uz te bicikle meni po default-u ide restauracija, vracanja originalnog izgleda, eventualno revociranje uspomena koje idu uz njih itd itd ...

Danas su matori cro-mo ramovi ponovo popularni zbog fixie/single gear pomame.Cak i po nasoj voljenoj domovini imas likove koji jure matore ramove ne bi li sklopili nesto moderniju masinu pomenutog tipa pa pokusali da istu zavaljaju u hype-ovana ekonomski potentna trzista (uglavnom we).
  • 0
Postavljena slika

#13 Cheda

Cheda
  • Members
  • PipPip
  • 39 posts
  • LocationBgd

Postavljeno 18 December 2010 - 07:04 PM

@ BojanNS Imam jedan Unis ako te interesuje.
  • 0

#14 solasio

solasio
  • Members
  • Pip
  • 10 posts

Postavljeno 25 December 2010 - 06:29 PM

acony,vidim da hoces da vozis specijalku al mucis se sa tim starim ramom pa da se ne bi dalje mucio imam ja capriolin ram,ne koriscen,skuplja mi prasinu 58cm puta 58cm malo tezi al zato cvrst
  • 0

#15 sveta344

sveta344
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1673 posts

Postavljeno 25 December 2010 - 08:33 PM

@pri3rak

Slazem se, i ne restauiram ga zbog prodaje ili neceg slicnog...
Ali ako moze da ide druga vila na njega recimo, ili ako je ova pak neki standard, ne vidim zbog cega ne bi mogla da se stavi moderna lula i korman ?

Ne kazem da cu to da uradim, ali mislim ako ne budem u stanju da iskoristim ovaj korman i lulu, ne vidim zasto ne bih...

Ps.
Na netu sam vidio gomilu nekih oldajmer ramova recimo 60-70e sa "savremenom viljuskom" tomson sitcnom, lulom i nekim carbon volanom recimo...

Jel ima neki napredak u radu,neka nova fotografija?
  • 0

#16 acony

acony
  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 654 posts
  • LocationEurope

Postavljeno 26 December 2010 - 01:47 PM

@solasio

Necu jos, ako se nekad definitivno odlucim, kupicu neku savremenu trkalicu :P
U svakom slucaju hvala ti puno na ponudi.

@sveta344

Nema napretka, nisam u zemlji pa je sve ostalao u gore uslikanom stanju, ne zuri mi se pa cu polako da ga restauiram, naravno cim bude bilo nekog vidljivog pomaka javljam, al kada ce to biti iskreno ne znam :D
  • 0




0 članova čita ovu temu

0 članova, 0 gosta, 0 anonimnih korisnika