XTR M970 3x9 transformacija u 2x9 ? POMOC!!!
#43
Postavljeno 03 November 2010 - 10:27 PM
Što se tiče položaja šajbni, to je već provereno i stavlja se na mesto male i srednje šajbe(tako je vozila većina vozača svetskog kupa pre par godina dok još nisu izasle orginalne grupe sa dve šajbne), s tim što ne mora da se pazi pri kupovini sajbe koja ide na srednju poziciju. Rastojanje za šrafove je 104mm i za srednju i za veliku, ali treba obratit paznju na oznaku, postoji mid i outer.(Npr. sajbna od 42 zuba ima u opiciji mid i outer, mid ide na mesto srednje sajbne i stavlja se sa unutrašnje strane kurble, a outer sa spoljne strane, odnosno na mesto velike.)
Podloške koje je neko pominjao služe da zameni izostanak velike šajbe(kroz koju je prvobitno šraf prolazio), kako šrafovi ne bi bili predugački, odnosno kako bi mogao da zategne šrag. Postoji rešenje i kupovine šrafova sa kraćim navojem.
Sad oko priče potrošnje lanca i pozicije, da li se brže troši i sl. Mislim da je priča oko toga besmislena, jer se lanac i lančanici troše te troše i da niko ne pravi ovaj sistem kako bi smanjio potrošnju lanca i gledao kako mu se lanac ukršta, već radi boljeg odnosna brzina(prenosa) i bolje iskorišćenosti svih brzina.
#44
Postavljeno 03 November 2010 - 10:32 PM
A ovo za poziciju sajbne si u pravu. Ne treba gledati ni one koje su oznacene za single pogone, jer ta nije pravljena da penje lanac.
#47
Postavljeno 03 November 2010 - 11:22 PM
Zasto ? , i podloske nisu samo zbog vijaka, vec da se priblize sajbe, zbog vece razlike u precniku susjednih lancanika, mozda lanac se malo lakse penje kad je rastojanje manje izmedju sajbiSa dve šajbe ne moze da se zadovolje svi uslovi i tipovi terena, to treba da bude jasno...
Vec je receno, ako je mala 26, to je ista kombinacija kao i prenos 22-28(prije sam pogresio i rekao 30 ), a realno moze se s tim dosta popeti, a sve sto ide npr 22-32 i 22-34 je efektnije sici i gurati jer je ista brzina a lakse
I stvarno mi nije jasno zasto smanjujete veliku sajbu, jer to vam nista i onako ne pomaze na zahtjevnom terenu, tamo koristite malu. I jos malo matematike kada koristimo npr26-42 na pogonu, velika sajba ima efekta samo od lancanka sa 16 zuba pa na dole, jer sve ostale moze da odradi i mala
znaci 26-11 isto(priblizno) kao i 42-16, tako da je sve drugo ponavljanje, a smanjenjem velike dobijate samo vise duplih brzina , i smanjenu max brzinu Razmislite o tome !
Sta sam znao rekao, sad cekamo Gamzy-a:)
#48
Postavljeno 03 November 2010 - 11:39 PM
Vec je receno, ako je mala 26, to je ista kombinacija kao i prenos 22-28(prije sam pogresio i rekao 30 ), a realno moze se s tim dosta popeti, a sve sto ide npr 22-32 i 22-34 je efektnije sici i gurati jer je ista brzina a lakse
=D> Sa 22-28 je ok...A 22-32 radi posao na uzbrdicama gde sila zemljine teze vuce u zagrljaj; preko ledja.
znaci 26-11 isto(priblizno) kao i 42-16, tako da je sve drugo ponavljanje, a smanjenjem velike dobijate samo vise duplih brzina , i smanjenu max brzinu Razmislite o tome !
Eee, pa bas tu lezi problem. Npr, kad vozim napred 44 a nazad 16t (na kaseti 6 zupcanik po redu, s leva na desno), uz kadencu koju vrtim 28-31 km/h mi je ok. Kad prebacim u tezi prenos, sledeci po redu 14t, odgovara mi da vozim nekih 35-36 km/h. Pricamo o ravnom u idealnim uslovima. 90% vreman sam na 16t, ponekad 14t, tako da mi lanac radi skoro na pola kasete, a ostali zupcanici bleje u prazno. A kad bi stavio 40 (42) sajbnu, prica se menja na bolje u korist kasete.
#49
Postavljeno 04 November 2010 - 06:33 AM
Mislim da niste razumeli poentu, govorimo o voznji na terenu, eventualnom takmičenju. Dobri vozači, kada imaju manju veliku šajbnu, u zavisnosti od staze, nemaju potrebe da skidaju lanac sa velike sajben, u tome je stvar...
#50
Postavljeno 04 November 2010 - 07:55 AM
To je to,po potrebi skines na manju i resen problem.Iz ovog tvog teksta se vidi da su nepotrebne 3 sajbne.@bomber Kada si na terenu korisio preonos tezi od 44t x recimo 18t?
Mislim da niste razumeli poentu, govorimo o voznji na terenu, eventualnom takmičenju. Dobri vozači, kada imaju manju veliku šajbnu, u zavisnosti od staze, nemaju potrebe da skidaju lanac sa velike sajben, u tome je stvar...
#51
Postavljeno 04 November 2010 - 08:24 AM
Odlicno, pa o tome ti i govorim, nisam nikad........a za sve teze od 42-18 ti treba velika sajba, a sve manje moze da imas od male. Znaci i sam kazes, to ce nam rijetko trebati, a samo za to ce ti sluziti velika sajba sa 42 zuba,a smanjivanjem velike sajbe, SAMO DOBIJES DUPLE BRZINE!@bomber Kada si na terenu korisio preonos tezi od 44t x recimo 18t?
Kako ne razumijete to i govorim, poenta je u tome da , kolika god da je velika sajba42 ili 39, s njom ne mozes da vozis teren, i sve ono sto bi mogao od nje koristiti na terenu kao sto si rekao od 42-18,20,... i dalje, MOZE DA PRUZI MALA !
Dakle , nece tu biti puno saltanja prednjim mjenjacem, ali samo zato sto ce te teren voziti 90% na maloj.
Ako to i dalje nije jasno, napravicu grafikon
Zato bi bilo dobro da se javi neko ko to vozi, mislim da ce potvrditi moju teorij da je ovdje problem sto ca nam faliti snage na terenu jer ce nam mala biti prevelika, a jako rijetko cemo doci do velike!
#52
Postavljeno 04 November 2010 - 02:14 PM
Pozdrav......
#53
Postavljeno 04 November 2010 - 03:15 PM
Zdravo svima, info iz prve ruke! Ja vozim to sto hoces da napakujes (M-970 26x40 i 28x42) ram Scott Scale... sajbne koje sam stavio su TA Specialities oko 65e je set. Mala ide na mesto male, velika na mesto srednje, jedino sto sam morao da budzim je podloska (1mm) izmedju male sajbne i kurble, jer nije bilo dovoljno zazora izmedju sajbni! Srafove za stezanje velike sajbne ili kratis ili stavi one koji stezu kuku menjaca na obicnim alu ramovima! Sa tom kombinacijom vozim trke cele sezone i nikakvih problema nisam imao! Sto se tice trosenja lanca Isto je kao i sa tri sabne. Srecno.....
Pozdrav......
Zahvaljujem se na odgovoru...
Obzirom da imam jedini problem, a to jeste nabavka specialities sajbni, da li bih mogao da te zamolim da pogledas na Chain Reaction koje je sajbne najbolje uzeti za tu svrhu... ? Evo i linka...
http://www.chainreac... ... goryID=575
P.S. na koji nacin je moguca nabavka tih Specialities sajbni?
#56
Postavljeno 04 November 2010 - 05:40 PM
bomber tvrdi da:
sa srednjom sajbom nema max dijagonala ,
cak sto vise jednu takvu i izgubis !
Mozda bi preciznije bilo reci:
bez velike trece sajbne nema max dijagonala
ali razumeo sam te i slazem se, bespogovorno.
Ali dobijas gomilu manjih sitnih dijagonalica
koje ce neki vozaci cesce a neki redje da koriste
ali u vecem obimu nego ranije, jer im je izbor
napred spao sa 3 na 2. Slazes li se?
Ne znam sta ti nije jasno tu s tim dijagonalama!
Ili da budemo konkretni, za koje tacno polozaje lanca mislis da su problem,
a koji se na ovoj kombinaciji 2x9 moraju koristiti, za razliku od 3x9 ?
Konkretni polozaj lanca na koji mislim je
sa srednje napred (postavljena velika sa 39-44 zuba) i mala nazad 11,12.
Koliko cesto vozis prenos 32x11?
Trudis li se da na vreme prebacis na veliku pa 42x16,15 ili 14?
Da li se nerviras kada ne primetis na vreme da si "u zaru borbe"
otiusao predaleko na kaseti? Na 2x9/10 ce to da bude redovan polozaj!
Mislim da je to vise ukrivo nego sto bi lanac voleo.
Drugo je pitanje je ko i koliko uopste vozi 42x11 ili 44x11!
Ili jos bolje, sta bi ti preporucio,
do kud ici s lancem na kaseti, da bude bezbolno,
u svakom slucaju posebno, mala, velika, srednja!
Znam da se salis:) Nije lepo zezati starijeg coveka
Nego bih ja tebe da zamolim da ti mojoj malenkosti
i ostalim zainteresovanima, ako ih ima ,
objasnis zasto onda proizvodjaci predstavljaju
posebne 2x9 ili 2x10 modele pogona na kojima su
lancanici postavljeni na neke "izmedju" pozicije
umesto na malu i srednju, umesto da samo izbace veliku?
Kontam ja da oni hoce da zarade novce, ali se bojim da tu ima jos nesto,
cim su to tako dobro potrkrepili nekim tehnickim mumbo-jumbo zezancijama.
Bajkeri su nezgodna nacija, samo bi nesto srafili,budzili, menjali i slicno.
Proizvodjaci su tu na opasnom terenu:)
Ne mogu bas da im uvale svakojake gluposti.
#57
Postavljeno 04 November 2010 - 05:56 PM
Pa kad stavis 42t u sredinu dobijes srednju i automatski lanac ima veci hod …
Koliko sam razumeo, to i nije sjajna stvar! Mislim, taj VECI HOD.
Ideal kojem ja tezim je da lanac ide ravno, kao kod motora,
kao kod zadnjih glava sa unutrasnjim menjanjem brzina (IGH).
Na taj nacin se najvise energije prenosi sa prednjeg na zadnji lancanik
uz najmanje ostale „troskove“ krivljenje, grejanje, habanje i sl.
Hod lanca, u gore navedenom smislu, je nuzno zlo prilikom promena stepena prenosa (brzina)
i preporuka proizvodjaca je uvek da se izabere prenos kod kojeg lanac ide pravo a ne ukrivo.
32 x 11 ili 44 x 15 birajte sami!
1 članova čita ovu temu
0 članova, 1 gosta, 0 anonimnih korisnika