Sa rapid rise na rapid fire ...
#1
Postavljeno 21 June 2010 - 06:56 PM
viewtopic.php?f=35&t=2114
e sad, zadnji menjac C201 je riknuo i odlucio sam kad vec kupujem drugi da bude sto noviji i sto bolji. Uzeo sam XT 772 naravno rapid fire. Namontiran je i postoji problem. Posto na samim rucicama nema opcije finog stelovanja a na ovom menjacu ne postoji ova opcija uopste (pretpostavlja se stelovanje na rucicama) sam menjac ne radi kako bi morao. Drugo je sto je rapid fire pa kad hocu da menjam u nizu brzinu on daje otpor a kad idem u visu on samo preleti, a trebao bi obrnuto. Pokusao sam da vozim ovako ali jednostavno pod bilo kojim naporom je nemoguce menjati brzine. Imam 2 pitanja, jedno je vezano za sadasnje stanje a drugo za kompletan upgrade na rapid fire.
1. sta moze od zadnjih menjaca tipa rapid rise 8-ofaz da se nadje u ponudi po oglasima tj. sta mogu da ocekujem da nadjem a da ne bude praistorija, u rangu Deore i sl.? Dokle se proizvodio rapid rise? To je trenutna opcija, da skinem ovaj XT i da cekam da skupim pare da skroz predjem na rapid fire. Vozi mi se bajs a ne mogu ovako. Znaci, minimalno ulaganje.
2.pogledajte sliku:
http://www.fotorola..../f096976ece.jpg
kada budem odlucio da predjem na rapid fire juricu sta god nadjem novo ili skoro novo u rangu od Deore, SLX ili XT, od kasete, pogona, lanca, rucica menjaca i prednjeg menjaca. Posto su ove moje rucice integrisane, sta da radim sa kocnicama? Da li ove kocnice mogu nekako da se iskoriste ili ne? Ako ne mogu, sta je potrebno da menjam i sta da uzmem? Da li da uzimam opet integrisane, ima li finansijskog smisla?
3. treca varijanta je da nadjem neki MTB ili trekking sa slicnom opremom i stanjem kao onu koju bih stavio i da prepakujem oba bajsa. Sta mislite o tome? Ovo opet ne bih radio sam nego u servisu pa je pitanje koliko se isplati.
Hvala unapred na konstruktivnim predlozima.
#2
Postavljeno 21 June 2010 - 07:02 PM
5500km-2010
6400km-2011
3800km-2012
6080km-2013
7660km-2014
8500km-2015
5000km-2016
Moj zanat mi je dao vrh sa koga ću pasti“... Ako ste dostigli vrh, onda i pad može da bude veličanstven!“ D.V
#4
Postavljeno 21 June 2010 - 07:20 PM
@misaxtr: problem je sto sam i ovaj bajs jedva nasao. U pitanju je ogroman ram, od 24" kojih bas i nema u izobilju. Kada bih jurio onu opremu na ramu od 24" verovatno bih docekao duboku starost bez bajsa
#5
Postavljeno 22 June 2010 - 06:22 PM
#6
Postavljeno 22 June 2010 - 06:35 PM
MTB do groba a i posle...
#7
Postavljeno 26 June 2010 - 07:39 PM
http://velospec.ru/c...imano/rdm760sgs
http://velospec.ru/c...imano/rdm960sgs
meni je bitno da na samom menjacu postoji ovaj sraf kao na 760 modelu a koji nedostaje na 960 modelu jer ja taj sraf nemam na rucicama menjaca za fino podesavanje pa je jedini nacin da se lepo uskladi na samom menjacu.
Takodje, malo sam citao teoriju sta moze sa cim da se uparuje:
The XT derailleur you described sounds like a low normal (rapid rise). That is, it's normal position with the spring retracted is in the lowest (easiest, biggest cog) gear. Hence 'Low Normal'. You have to use your thumb lever to pull the spring and shift to a higher (more difficult, smaller cog) gear, and your finger to release the tension and let it jump to a lower gear (though this lever flick both ways these days, so you can use thumb as well). The idea is that it's easier to rapidly shift to an easier gear when you arrive in a situation where you need it (rapid rise).
Low normal derailleurs were brought out by Shimano specifically to go with their DCLs (Dual Control Levers). However you can run RapidFire shifters with low normal r.der (I do - and wouldn't use anything else), and you can run DCL's with a top normal r.der - though I'm not sure it shifts as easily (someone else can comment on that)
Top normal is the more common derailleur type that has been around for longer. It's action is the complete opposite of what I described above, so the spring pulls the derailler to the highest (hardest, smallest cog) or 'top' gear.
For the current XTR range:
970 - Low Normal
971 - Top Normal
972 - Shadow (Top normal)
If you are running DCLs then they are designed to run with Low Normal r.der's, though if you really want to run the shadow and have that extra few millimeters of clearance, you can - although someone else will have to clarify how well this operates.
http://forums.mtbr.c...ad.php?t=415117
To je to, ja pri voznji imam utisak sada kao da cu da pokidam sve, ali delom je to jer ne moze ovaj 772 shadow fino da podesim.
Ako neko ima viska zadnji menjac rapid rise sistema (nov ili ekstra ocuvan polovan) moze da mi sibne PM.
0 članova čita ovu temu
0 članova, 0 gosta, 0 anonimnih korisnika