Maxxis je odavno poznat i priznat proizvođač ne samo spoljnih i unutrašnjih guma za bicikle, već i za motorcikle, automobile, kamione i tako redom, ali kod nas na tržištu je ipak najpoznatiji po ovim prvim. U svom „arsenalu“, Maxxis kako po raznovrsnosti guma, tako i po raznovrsnosti tehnologija ima čime da se predstavi, pa evo pregleda oznake sastava kod njihovih guma u smislu tvrdoće i izdržljivosti:
70a: Sastav koji je najviše otporan na habanje – najduži vek trajanja gaynog dela - XC gume.
62a eXCeption: malo mekši ali i lakši od 70a, idealan za trke i tamo gde težina dosta znači - XC gume.
60a: sličan sastav kao kod 62a, ali još malo teži duty nego eXCeption, idealan za Trail/Freeride.
42a: najmekša komponenta za DH/FR, sa izuzetnim grip-om na podlogu.
Da krenemo od prve vožene – Larsen MiMo gume, dizajnirane od već čuvenog Steve Larsen-a, guma koju i sam Maxxis preporučuje za takmičenja – ali naravno i vožnje kod kojih nema trke za podijum. Sama guma je po specifikaciji predviđena za vožnje po terenu koji je rastresit ili vlažan, ali se ova guma takođe odlično ponaša i po suvoj i tvrdoj podlozi. Prečnik koji je testiran je bio 2.0, ali vizuelno, ova guma deluje da je i šira od nominalnog podatka – bar 2.1 ili 2.2 kod nekih modela drugih proizvođača. U vožnji Larsen se ponaša dobro, sigurno, s tim da je savet – vozite ovu gumu po terenu, ne mnogo po asvaltu, jer sama širina gume pruža solidan otpor, a samim tim i kraći vek krampona. Težina joj je 645gr, dakle ne spada u laku kategoriju, ali ukoliko ne patite od jurcanja za gramima – ova guma će vas dobro služiti na raznovrsnim podlogama.
http://www.cikloberz...hp?img=4204&t=n
http://www.cikloberz...hp?img=4214&t=n
http://www.cikloberz...hp?img=4215&t=n
http://www.cikloberz...hp?img=4216&t=n
Maxxis Flyweight 490 – moram reći - u ovom testu jedan od favorita kada je u pitanju suv teren! Dizajn koji je preuzet od nekadašnjeg flyweight 330, ali sa dodatim novim tehnologijama i to SILKWORM polifiber zaštita koja pomaže i čini gumu mnogo otpornijom na bušenja i habanje, a u isto vreme čini da guma ima bolje performanse u samoj vožnji. Dalje, ovo je guma rađena u tzv. „eXCeption“ seriji, što znači da u sebi ima kombinaciju 120 TPI i 62a komponentu, a sve ovo za posledicu ima lakšu gumu koja ima izuzetno dobro prijanjanje uz mali otpor pri rotaciji. Nominovana težina je 490 gr.
U vožnji se ova guma stvarno odlično pokazala, kako na asvaltu ( iako je 2.0 njen prečnik, sam otpor koji ova guma pruža po istom je sasvim zadovoljavajući ), tako i po raznolikom terenu ( tvrda i meka zemlja, korenje, stenje i sve što čini jedan XC teren pravim užitkom. Iako je semi slick, guma dobro drži i u krivinama zahvaljujući odlično pozicioniranim bočnim kramponima. Naravno, u pitanju je bio kako je i napomenuto suv teren. Dakle, lična preporuka za sve one koji vole da voze kombinaciju asvalt-teren a vole da voze po suvom, kao i za takmičare i to za izbor kada je u pitanju suv teren. Ovu gumu sam preporučio i drugaru iz Subotice i prezadovoljan je njenim performansama.
http://www.cikloberz...hp?img=4209&t=n
http://www.cikloberz...hp?img=4210&t=n
http://www.cikloberz...hp?img=4211&t=n
http://www.cikloberz...hp?img=4208&t=n
Sledeća na testu je bila Maxxis Minotaur 430 – nominovane težine 430, izmerene 419 gr. Odmah u oči upadaju sitni kramponi poređani u obliku strele i u pravilnim razmacima na samoj gumi – šara kakva se ne viđa često. Guma je rađena za takmičenja i iskusne vozače a predviđena je za tvrd do srednje tvrd teren – koji je suv. Debljina gume je 1.90, pravljena da iako je laka bude otporna na zasecanja i bušenja – naravno u meri u kojoj joj to težina pa samim tim i zaštita dozvoljavaju. Kako se i na slikama može videti – ova guma je prošla test i po vlažnom i mekom terenu, na kojem se da kažemo osrednje pokazala. Nije bilo mnogo proklizavanja, međutim, na vlažnom i mekom terenu nije preporučljivo istu voziti. Ovo posebno važi sa situacije kada je vlažan i mokar asvalt, kaldrma, ploče – na ovakvoj podlozi ukoliko niste spremni na iznenada otklizavanja – vrlo brzo ćete se naći na „patosu“. Dakle ako se odlučite za Minotaur-a – vozite ga po suvom vremenu i po terenu, ne po asvaltu, jer i meka komponenta sitnih krampona govori da oni neće dugo trajati.
http://www.cikloberz...hp?img=4217&t=n
http://www.cikloberz...hp?img=4233&t=n
http://www.cikloberz...hp?img=4234&t=n
http://www.cikloberz...hp?img=4235&t=n
Na testu je bio i jedan „predstavnik“ tubeless tehnologije – Ignitor UST sirine 2.1 i preporučenog pritiska od 35-65 PSI. Ovaj model je rađen sa LUST (Lightweight Ultimate Sidewall Technology ), što u prevodu znači da ova guma ima 15% manju masu od klasičnih UST guma, a u isto vreme bolje drži pritisak i ima povećanu otpornost na bočna bušenja i zasecanja. Iako je tubelles varijanta, montaža nije naročito zahtevna. Guma ima jake krampone petougaonog oblika pa podsećaju na Conti-jev explorer model. Ovu gumu možete voziti po raznim podlogama jer joj sam raspored, oblik i veličina krampona daje dobre karakteristike i po suvom i po vlažnom a takođe se dobro ponaša i u krivinama zahvaljujući jakim bočnim kramponima koji imaju grip i na rastresitoj podlozi. Težina Ignitora je 659gr mereno na digitalnoj vagi, sto je respektabilno u odnosu na činjenicu da vam za nju ne treba unutrašnja – ali naravno može i sa unutrašnjom za one koji nemaju tubeless točkove ili im se desi u toku vožnje peh – i ova varijanta je takođe testirana. Ova guma je definitivno pravljena da traje solidno dugo i može da trpi dosta – i asvalt i stenje i kamenje...
http://www.cikloberz...hp?img=4218&t=n
http://www.cikloberz...hp?img=4221&t=n
http://www.cikloberz...hp?img=4220&t=n
http://www.cikloberz...hp?img=4222&t=n
http://www.cikloberz...hp?img=4219&t=n
Naposletku dolazimo i do šampiona u „pero lakoj“ kategoriji – Maxxlite 285. Merenje na digitalnoj vagi je pokazalo 279gr, što je definitivno ultra lako! Ova „race only“ kako su je kategorisali sami proizvođači u sebi ima inkorporirano više tehnoloških rešenja, dual compaund smeša, već pominjana „silkworm“ zaštita, 170 tpi – ekstra gusto tkanje ( ONE70 kako ga Maxxis naziva ), doprinosi kvalitetu same izrade. Iako ima nominovanu širinu 2.0, u realnosti je uža, ali meni lično to nije minus, naprotiv. Kramponi su plitki, pa je samom tom činjenicom ova guma rezervisana za suve i tvrde podloge gde može da se razvije dobra brzina, jer prosto leti po suvom. Kada smo kod krivina – oprez – bez preteranog opuštanja, pogotovu ako je teren rastresit, jer kako se može i videti, bočni kramponi nisu jača strana ove gume. Ona se naravno može voziti i van XC takmičenja, ali s obzirom da ovo nije jeftina guma – treba dobro razmisliti hoćete li je odrati po nekom asvaltu ili čuvati za uslove za koje je idealna...Dakle, pravi uslovi za nju – i gotovo da nećete osetiti otpor pri vožnji, a njeno odlično kotrljanje je čine „skrivenim adutom“ XC takmičara.
http://www.cikloberz...hp?img=4226&t=n
http://www.cikloberz...hp?img=4236&t=n
http://www.cikloberz...hp?img=4237&t=n
http://www.cikloberz...hp?img=4238&t=n
Za one koji hoće da pogledaju još slika, ima ih u galeriji - albumu pod nazivom maxxis. Od mene - sportski pozdrav
![:)](https://www.2bike.rs/forum/public/style_emoticons/default/smile.png)
http://www.cikloberz...hp?img=4224&t=n