Jump to content


Fotografije

Test Maxxis MTB guma


  • Molimo uloguj se da bi odgovorio
11 odgovora na ovu temu

#1 misaxtr

misaxtr
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3059 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 02 June 2010 - 10:13 PM

Zahvaljujući prijateljima iz Novog Sada, bili smo u prilici da testiramo više Maxxis modela spoljnih guma i to: Larsen MiMo, Minotaur, Flyweight, Ignitor tubeless i moje omiljene – maxxlite 285 .
Maxxis je odavno poznat i priznat proizvođač ne samo spoljnih i unutrašnjih guma za bicikle, već i za motorcikle, automobile, kamione i tako redom, ali kod nas na tržištu je ipak najpoznatiji po ovim prvim. U svom „arsenalu“, Maxxis kako po raznovrsnosti guma, tako i po raznovrsnosti tehnologija ima čime da se predstavi, pa evo pregleda oznake sastava kod njihovih guma u smislu tvrdoće i izdržljivosti:
70a: Sastav koji je najviše otporan na habanje – najduži vek trajanja gaynog dela - XC gume.
62a eXCeption: malo mekši ali i lakši od 70a, idealan za trke i tamo gde težina dosta znači - XC gume.
60a: sličan sastav kao kod 62a, ali još malo teži duty nego eXCeption, idealan za Trail/Freeride.
42a: najmekša komponenta za DH/FR, sa izuzetnim grip-om na podlogu.
Da krenemo od prve vožene – Larsen MiMo gume, dizajnirane od već čuvenog Steve Larsen-a, guma koju i sam Maxxis preporučuje za takmičenja – ali naravno i vožnje kod kojih nema trke za podijum. Sama guma je po specifikaciji predviđena za vožnje po terenu koji je rastresit ili vlažan, ali se ova guma takođe odlično ponaša i po suvoj i tvrdoj podlozi. Prečnik koji je testiran je bio 2.0, ali vizuelno, ova guma deluje da je i šira od nominalnog podatka – bar 2.1 ili 2.2 kod nekih modela drugih proizvođača. U vožnji Larsen se ponaša dobro, sigurno, s tim da je savet – vozite ovu gumu po terenu, ne mnogo po asvaltu, jer sama širina gume pruža solidan otpor, a samim tim i kraći vek krampona. Težina joj je 645gr, dakle ne spada u laku kategoriju, ali ukoliko ne patite od jurcanja za gramima – ova guma će vas dobro služiti na raznovrsnim podlogama.
http://www.cikloberz...hp?img=4204&t=n
http://www.cikloberz...hp?img=4214&t=n
http://www.cikloberz...hp?img=4215&t=n
http://www.cikloberz...hp?img=4216&t=n
Maxxis Flyweight 490 – moram reći - u ovom testu jedan od favorita kada je u pitanju suv teren! Dizajn koji je preuzet od nekadašnjeg flyweight 330, ali sa dodatim novim tehnologijama i to SILKWORM polifiber zaštita koja pomaže i čini gumu mnogo otpornijom na bušenja i habanje, a u isto vreme čini da guma ima bolje performanse u samoj vožnji. Dalje, ovo je guma rađena u tzv. „eXCeption“ seriji, što znači da u sebi ima kombinaciju 120 TPI i 62a komponentu, a sve ovo za posledicu ima lakšu gumu koja ima izuzetno dobro prijanjanje uz mali otpor pri rotaciji. Nominovana težina je 490 gr.
U vožnji se ova guma stvarno odlično pokazala, kako na asvaltu ( iako je 2.0 njen prečnik, sam otpor koji ova guma pruža po istom je sasvim zadovoljavajući ), tako i po raznolikom terenu ( tvrda i meka zemlja, korenje, stenje i sve što čini jedan XC teren pravim užitkom. Iako je semi slick, guma dobro drži i u krivinama zahvaljujući odlično pozicioniranim bočnim kramponima. Naravno, u pitanju je bio kako je i napomenuto suv teren. Dakle, lična preporuka za sve one koji vole da voze kombinaciju asvalt-teren a vole da voze po suvom, kao i za takmičare i to za izbor kada je u pitanju suv teren. Ovu gumu sam preporučio i drugaru iz Subotice i prezadovoljan je njenim performansama.
http://www.cikloberz...hp?img=4209&t=n
http://www.cikloberz...hp?img=4210&t=n
http://www.cikloberz...hp?img=4211&t=n
http://www.cikloberz...hp?img=4208&t=n
Sledeća na testu je bila Maxxis Minotaur 430 – nominovane težine 430, izmerene 419 gr. Odmah u oči upadaju sitni kramponi poređani u obliku strele i u pravilnim razmacima na samoj gumi – šara kakva se ne viđa često. Guma je rađena za takmičenja i iskusne vozače a predviđena je za tvrd do srednje tvrd teren – koji je suv. Debljina gume je 1.90, pravljena da iako je laka bude otporna na zasecanja i bušenja – naravno u meri u kojoj joj to težina pa samim tim i zaštita dozvoljavaju. Kako se i na slikama može videti – ova guma je prošla test i po vlažnom i mekom terenu, na kojem se da kažemo osrednje pokazala. Nije bilo mnogo proklizavanja, međutim, na vlažnom i mekom terenu nije preporučljivo istu voziti. Ovo posebno važi sa situacije kada je vlažan i mokar asvalt, kaldrma, ploče – na ovakvoj podlozi ukoliko niste spremni na iznenada otklizavanja – vrlo brzo ćete se naći na „patosu“. Dakle ako se odlučite za Minotaur-a – vozite ga po suvom vremenu i po terenu, ne po asvaltu, jer i meka komponenta sitnih krampona govori da oni neće dugo trajati.
http://www.cikloberz...hp?img=4217&t=n
http://www.cikloberz...hp?img=4233&t=n
http://www.cikloberz...hp?img=4234&t=n
http://www.cikloberz...hp?img=4235&t=n
Na testu je bio i jedan „predstavnik“ tubeless tehnologije – Ignitor UST sirine 2.1 i preporučenog pritiska od 35-65 PSI. Ovaj model je rađen sa LUST (Lightweight Ultimate Sidewall Technology ), što u prevodu znači da ova guma ima 15% manju masu od klasičnih UST guma, a u isto vreme bolje drži pritisak i ima povećanu otpornost na bočna bušenja i zasecanja. Iako je tubelles varijanta, montaža nije naročito zahtevna. Guma ima jake krampone petougaonog oblika pa podsećaju na Conti-jev explorer model. Ovu gumu možete voziti po raznim podlogama jer joj sam raspored, oblik i veličina krampona daje dobre karakteristike i po suvom i po vlažnom a takođe se dobro ponaša i u krivinama zahvaljujući jakim bočnim kramponima koji imaju grip i na rastresitoj podlozi. Težina Ignitora je 659gr mereno na digitalnoj vagi, sto je respektabilno u odnosu na činjenicu da vam za nju ne treba unutrašnja – ali naravno može i sa unutrašnjom za one koji nemaju tubeless točkove ili im se desi u toku vožnje peh – i ova varijanta je takođe testirana. Ova guma je definitivno pravljena da traje solidno dugo i može da trpi dosta – i asvalt i stenje i kamenje...
http://www.cikloberz...hp?img=4218&t=n
http://www.cikloberz...hp?img=4221&t=n
http://www.cikloberz...hp?img=4220&t=n
http://www.cikloberz...hp?img=4222&t=n
http://www.cikloberz...hp?img=4219&t=n
Naposletku dolazimo i do šampiona u „pero lakoj“ kategoriji – Maxxlite 285. Merenje na digitalnoj vagi je pokazalo 279gr, što je definitivno ultra lako! Ova „race only“ kako su je kategorisali sami proizvođači u sebi ima inkorporirano više tehnoloških rešenja, dual compaund smeša, već pominjana „silkworm“ zaštita, 170 tpi – ekstra gusto tkanje ( ONE70 kako ga Maxxis naziva ), doprinosi kvalitetu same izrade. Iako ima nominovanu širinu 2.0, u realnosti je uža, ali meni lično to nije minus, naprotiv. Kramponi su plitki, pa je samom tom činjenicom ova guma rezervisana za suve i tvrde podloge gde može da se razvije dobra brzina, jer prosto leti po suvom. Kada smo kod krivina – oprez – bez preteranog opuštanja, pogotovu ako je teren rastresit, jer kako se može i videti, bočni kramponi nisu jača strana ove gume. Ona se naravno može voziti i van XC takmičenja, ali s obzirom da ovo nije jeftina guma – treba dobro razmisliti hoćete li je odrati po nekom asvaltu ili čuvati za uslove za koje je idealna...Dakle, pravi uslovi za nju – i gotovo da nećete osetiti otpor pri vožnji, a njeno odlično kotrljanje je čine „skrivenim adutom“ XC takmičara.
http://www.cikloberz...hp?img=4226&t=n
http://www.cikloberz...hp?img=4236&t=n
http://www.cikloberz...hp?img=4237&t=n
http://www.cikloberz...hp?img=4238&t=n
Za one koji hoće da pogledaju još slika, ima ih u galeriji - albumu pod nazivom maxxis. Od mene - sportski pozdrav :)
http://www.cikloberz...hp?img=4224&t=n
  • 0
Postavljena slika


MTB do groba a i posle...

#2 stefan

stefan
  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 711 posts
  • LocationSvilajnac

Postavljeno 02 June 2010 - 10:34 PM

samo =D>
  • 0

#3 Darkman

Darkman
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1333 posts
  • LocationBeograd, NBG

Postavljeno 03 June 2010 - 07:14 AM

Svaka čast Mišo, ovih dana si se baš raspisao :) :) :)
  • 0
22km u 2012 :P Cilj: diploma :D Do kraja: diplomski...
256km u 2011.
1592km u 2010.
1987km u 2009.

#4 arioth

arioth
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2939 posts
  • LocationMagnitogorsk

Postavljeno 03 June 2010 - 08:08 AM

Savrseno odradjen test. Samo jedna mala ispravka. 42a(Super Tacky) nije Maxxis-ova najmeksa komponenta. 40a ili Slow Reezay je najmeksa. E da znate kako ta guma ode nabrzaka pozadi a kosta 40ak eura. Ali nece nikada da vas izneveri. I postoji jos jedna komponenta 3C(triple compound) odnosno mesavina 40a, 42a, i 60a. Bolje gume od te nema 8)
  • 0
Before you ask stupid questions, ask GOOGLE first

#5 gamzzy

gamzzy
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3667 posts
  • LocationNovi Sad

Postavljeno 03 June 2010 - 08:16 AM

=D> Mišo i Pavle =D>
  • 0

#6 misaxtr

misaxtr
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3059 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 03 June 2010 - 08:18 AM

Tačno, s tim da je 3C rađena za DH varijante - pa kolko izdrži - izdrži...
  • 0
Postavljena slika


MTB do groba a i posle...

#7 zuba88

zuba88
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 893 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 03 June 2010 - 04:05 PM

miso d ali ste na testu koristili maxxis unutrasnje gume? Konkretno me zanima onaj model od 95 da li se lako busi s obzirom na malu tezinu?
  • 0
........

#8 markoproma

markoproma
  • Members
  • PipPipPip
  • 71 posts

Postavljeno 03 June 2010 - 04:12 PM

Izuzetan test i tekst, svaka čast Mišo. =D>
  • 0
http://www.proma.rs
skype: markoproma

#9 dusan271992

dusan271992
  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 530 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 03 June 2010 - 05:08 PM

big like :mrgreen:
  • 0
Postavljena slika
Postavljena slika

#10 misaxtr

misaxtr
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3059 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 03 June 2010 - 06:54 PM

da li ste na testu koristili maxxis unutrasnje gume?


Ovo su gume koje ja vozim:

http://www.cikloberz...hp?img=4240&t=n

dakle, kao sto se vidi, tu je i Maxxis ultralight unutrasnja koju vozim na nekoliko bajkova i - bar mene - dobro drzi i sluzi. Koristim ih vec dugo vremena i mogu na prste jedne ruke da izbrojim neke defekte, ne secam se kada je poslednji put i bilo busenje tih guma, ali to zavisi i od moje kilaze, ali i od spoljnih - a ja vozim takodje sxtra lake i spoljne gume... a poznato je da mrzim asvalt :wink:
Moze se reci da me izbegava trnje...mada sam u Vrscu imao poslednji put sa Kendom defekt - ali je trn bio velicine samurajske katane - i sam sam se zaprepastio koliki je bio :D
  • 0
Postavljena slika


MTB do groba a i posle...

#11 nblexel

nblexel
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1137 posts
  • LocationNovi Sad

Postavljeno 03 June 2010 - 07:48 PM

ali je trn bio velicine samurajske katane - i sam sam se zaprepastio koliki je bio


to me podseti na nešto što se meni desilo :mrgreen: ... naime, probušila mi se guma na BMX-u, ja je još taj dan zalepio, ali nažalost pri ruci sam imao samo neke kineske flekice, ali mrzelo me da tražim neke bolje pa sam stim zalepio. Sutradan vozio nekoliko sati. Dva dana kasnije uzmem ja bmx, kad ono malo izduvana guma... Ja laički samo uzmem pumpu, i naduvam dobro gumu i krenem, nisam ni do ćoška stigao kad mi je legao točak. Pomislim da se skinula flekica i besan odguram bike nazad kući pravo u dvorište, skinem točak pa i gumu, kad onooo :shock: u spoljašnjoj gumi sa unutrašnje strane viri ekser od 6cm (ŠEST CANTIMA!!!) čak je i traku pokidao :P ...a fora je da je spoljašnja guma jako debela i dosta tvrda, ali taj ekser je ladno prošao kroz sve...

izvinjavam se na n:sign0006 -u ali morao sam ovo da napišem :mrgreen:

I da, sledeće gume na BMX-u će definitivno biti MAXXIS 8) ...kao i na MTB-u (Mobster)
  • 0
Haro X6

Definition of freeride: Ride and feel free! [Richie Schley]

#12 gamzzy

gamzzy
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3667 posts
  • LocationNovi Sad

Postavljeno 04 June 2010 - 07:30 PM

Ne tiče se MTB-a, ali se tiče Maxxis-a:

Zimus sam sa velikim zadovoljstvom vozio Maxxis Raze gumu koja se deklariše kao 700x35c na ciklokross bajku i mogu bez preterivanja da kažem da je to najbolja guma koju sam ikada vozio na CX stazama. Tesno nanizani četvrtasti krampon drži na pravcima i grip i brzinu dok ređi ali efikasan krampon drži i u krivinama i lako se oslobađa blata i napokon sam se mogao opustiti pri uletanju u krivine. Takođe je vožnja na toj gumi zahvaljujući njenoj debljini (dakle ne širini, nego baš debljini) mnogo udobnija nego na Rubenama i sličnim koje sam imao prilike da vozim.
Guma je rađena od 60 TPI pa će i trajati veoma dugo. Ova koju sam vozio može da prođe kao nova kada bih je prodavao iako je dosta vožena i na asfaltu.

Nisam slikao tada gume posebno, ali može i ovo da dočara:
Postavljena slika

Postavljena slika

Takođe sam naleteo i na čoveka koji je napravio nešto što sam i ja hteo:
http://www.erikv.com... ... ns-Notubes
  • 0




0 članova čita ovu temu

0 članova, 0 gosta, 0 anonimnih korisnika