Jump to content


Fotografije

SR Suntour Epicon na testu


  • Molimo uloguj se da bi odgovorio
94 odgovora na ovu temu

#1 misaxtr

misaxtr
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3059 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 30 May 2010 - 07:12 PM

Kada budete čitali ovaj te(k)st – prva stvar koju treba da uradite je da ostavite sve predrasude koje može da nosi ime SUNTOUR. EPICON serija ovog proizvodjača je već neko vreme na tržištu, ali model za 2010 godinu je zaista viljuška vredna pažnje. Na testu je bio Epicon RLD 100mm , pa da krenemo sa predstavljanjem: Ovaj model viljuške se radi u hodu od 80, 100, 120 I 140mm – dakle gotovo za svačije prohteve, počevši od XC preko AM I trail varijanti. Viljuška ima vazdušno ogibljenje sa novom air kertridž varijantom u levoj I speed remote lock sistemom u desnoj nogici gde je smešten I rebound kertridž.
http://www.cikloberz...hp?img=4036&t=n
http://www.cikloberz...hp?img=4037&t=n
http://www.cikloberz...hp?img=4038&t=n
http://www.cikloberz...hp?img=4039&t=n
Donji deo amortizera je izrađen od magnezijuma I to iz jednog dela, sama izrada je odlična bez grubih I nedorečenih detalja . Kruna viljuške je od aluminijuma, jake I dobre izvedbe, a vrat koji je u ranijim varijantama bio Cr-Mo izvedba, sada je takođe od aluminijuma – prvenstveno zbog smanjenja težine.
Nogice su odrađene u alu varijanti prečnika 32mm što odmah navodi da je ova viljuška pravljena da bude čvrsta i kruta. Finiš nogica je zlatno anodiziran, a radi dužeg trajanja u eksploataciji I njih ali I semeringa I zaptivača. Testiran model je imao opciju I za V-brake I za disk, ali postoji naravno I samo disk opcija. Maksimalni prečnik rotora je 185mm. Ovaj model se pravi u beloj, crnoj ( mat ili sjajnoj ) kao I srebrnoj varijanti. Težina Epicona sa vratom dužine 22cm je 1795gr. Neko će možda reći da nije među lakšim, ali ako se pogleda njena namena i konkurencija u ovoj grupaciji – može se zaključiti da ovaj amortizer ima sasvim zadovoljavajuću težinu. Da napomenem I to da se Epicon radi u klasičnoj QR varijanti stezača nabli, ali I u 15mm “through-axle” varijanti I to sa patentom koji je Suntour sam razvio. Montaža viljuške na bicikl je standardna, uz nju se dobija I daljinski lock koji se dosta lako montira na samoj viljusci – mana ručice kod montaze je njena šelna – naime, da bi se šelna montirala na volan, potrebno je skinuti rukohvat, šifter I ručicu kočnice, što predstavlja malu komplikaciju. Suntour nije dao nikakvu tabelu štelovanja pritiska amortizera, već je dato koliki treba da bude “Slobodan hod” ili ti “sag” za određenu dužinu hoda. Maksimalni pritisak koji Epicon trpi je 180 Psi. Kada se postigne željeni pritisak – prvo sto odmah “upada u oči” jeste kako ova viljuška radi. Dakle, hod je ekstremno gladak – što bi se reklo – ispod čekića, znači bez bilo kakvih “break in” perioda I predjene početne kilometraže. Izuzetno impresivan rad viljuške je potpomognut I novim rebound sistemom tako da se kod ovog štelovanja oseti I te kako razlika u potpuno otvorenom do potpunog zarvorenog rebound-a. Samo njegovo štelovanje je lako I glatko I postiže se odvrtanjem odnosno zavrtanjem crvenog dugmeta ispod desne nogice. Dakle, jednom naštelovan, Epicon se pokazao u svetlu „set and forget“ ili u prevodu – našteluj , vozi i ne diraj – jer sve funkcioniše kako treba. Pritisak je konstantan i stabilan, a update ovog testa može se očekivati posle dužeg perioda vožnje i eksploatacije u smislu dugotrajnosti kako semeringa tako i ostalih delova. Za sada se može reći da je Epicon napravljen da traje, a vožen je i po kiši, blatu, suvom, korenju, stenju...svemu za šta je jedna MTB viljuška i napravljena. U samoj vožnji – Epicon se pokazao kao izuzetno stabilna viljuška, kruta, čvrsta, sa glatkim progresivnim hodom koji reaguje perfektno kako na male izbočine, tako I na veće neravnine I prepreke, upijajući I amortizujući ih odlično. Jednom recju – ova viljuška svojom stamenom Izvedbom vam daje jednu pravu sigurnost u vožnji I uz dobar odabir guma – vaše je samo da se prepustite uživanju, bilo da je u pitanju uspon, spust, krivine…tamo gde se on izuzetno dobro pokazao je upravo spust, krivine. I pri većim brzinama, Što se lock out funkcije tiče, sam rad ručice je korektan, bez većeg otpora sajle. Kada je zaključan, Epicon nije totalno krut, već ima toleranciju od nekoliko mm, a sam sistem zaključavanja podseća pomalo na FOX-ov princip jer kada se viljuška potisne odozgo jačom silom, mehanizam postepeno propušta ulje I viljuška kreće da polako potanja. Oni koji imaju ili su vozili FOX amortizere, znaće o čemu se zapravo tačno I radi. http://www.cikloberz...hp?img=4040&t=n
http://www.cikloberz...hp?img=4043&t=n
Meni licno je malo zasmetalo I što se Suntour još drži IS standarda montiranja disk kočnica, ali ova stavka definitivno ne utiče na opšti utisak o ovom proizvodu. Dakle, svi vi koji hoćete ili želite da apgrejdujete svoj bicikl I pređete na vazdušni amortizer – Epicon je topla preporuka, kako zbog svojih odličnih performansi, tako I zbog cene koja u prodavnici Planetbike-a iznosi 16.212,02 dinara.
http://www.cikloberz...hp?img=4041&t=n
http://www.cikloberz...hp?img=4044&t=n
  • 0
Postavljena slika


MTB do groba a i posle...

#2 spiralc

spiralc
  • Members
  • PipPipPipPip
  • 170 posts
  • LocationKnjazevac

Postavljeno 30 May 2010 - 08:05 PM

Mozes li da das svoj licni utisak, sa kojom RockShox viljuskom bi mogla da se poredi kvalitetom?
  • 0

#3 misaxtr

misaxtr
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3059 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 30 May 2010 - 09:32 PM

Epicon bi mogao da se svrsta u kategoriju između Rebe i Recon-a po svojim karakteristikama i nameni.
Po samom načinu i kvalitetu rada, mislim da neću preterati ako kažem da je bliži Rebi. Naravno, ostaje da se kako je i rečeno u samom tekstu isti apgrejduje činjenicama o trajnosti samih delova viljuške - ovde se prvenstveno misli na semeringe, dihtunge, same kertridže. Za sada ( a vozi se intenzivno ) sve radi kao sat i ne pokazuje nikakve znake habanja i zamora materijala.
  • 0
Postavljena slika


MTB do groba a i posle...

#4 arioth

arioth
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2939 posts
  • LocationMagnitogorsk

Postavljeno 30 May 2010 - 10:45 PM

Ja nisam iznenadjen od Suntour-a. Pre skoro godinu dana sam imao mogucnost da probam RST First Air vilu. Ako se popnete na bajk sa zatvorenim ocima necete moci da pogodite da je RST. Svaku pohvalu za izgled i rad amortizera ali kod ovih ''slabijih'' proizvodjaca uvek se dovodi u pitanje proces posle kupovine. Sta se desava sa vilom posle 6 meseca eksploatacije,a sta posle 2 godine. Dali ima rezervnih delova koji bi bili dostpni korisnicima, dobar i pouzdan servis i jos mnogo toga sto znaci jednom vozacu.
  • 0
Before you ask stupid questions, ask GOOGLE first

#5 stolegrom

stolegrom
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4578 posts

Postavljeno 30 May 2010 - 10:59 PM

Ako je tako dobar amort u voznji, cena je odlicna. Uz to je po izgledu dve svetlosne godine ispred Tore, koja kosta isto toliko. 8) Bilo bi dobro da je PM kacenje celjusti. Jedino se postavlja pitanje oko tog servisa i nabavke rezervnih delova. :-k
  • 0

#6 spiralc

spiralc
  • Members
  • PipPipPipPip
  • 170 posts
  • LocationKnjazevac

Postavljeno 31 May 2010 - 11:27 AM

Dodjavola, nema za V-brake!!!
  • 0

#7 nblexel

nblexel
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1137 posts
  • LocationNovi Sad

Postavljeno 31 May 2010 - 11:41 AM

Dodjavola, nema za V-brake!!!


kako nema, pa i ovaj na slikama je i za V-brake :mrgreen:
  • 0
Haro X6

Definition of freeride: Ride and feel free! [Richie Schley]

#8 gamzzy

gamzzy
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3667 posts
  • LocationNovi Sad

Postavljeno 31 May 2010 - 11:42 AM

Dodjavola, nema za V-brake!!!

a? :shock:
  • 0

#9 Vorda

Vorda
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4577 posts
  • LocationZrenjanin

Postavljeno 31 May 2010 - 11:44 AM

Ja mislim da se nebi zalio da ga posedujem,izgleda mi dosta mocno za te novce.Znaci li to da vise netreba razmisljati o tori.
  • 0
puno znoja,malo krvi

#10 nblexel

nblexel
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1137 posts
  • LocationNovi Sad

Postavljeno 31 May 2010 - 12:11 PM

a da li ovaj model može da se kupi kod nas, i za koliko para?
  • 0
Haro X6

Definition of freeride: Ride and feel free! [Richie Schley]

#11 Vorda

Vorda
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4577 posts
  • LocationZrenjanin

Postavljeno 31 May 2010 - 12:14 PM

ima u planetbike-u 16000 i kusur dinara ali disc only :mrgreen:
  • 0
puno znoja,malo krvi

#12 zuba88

zuba88
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 893 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 31 May 2010 - 12:15 PM

aj ponovo procitaj prvi post u temi i imaces sve odgovore, da dzabe ne pises pitanja za koja postoje odgovori u misinom postu
  • 0
........

#13 stolegrom

stolegrom
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4578 posts

Postavljeno 31 May 2010 - 12:16 PM

16212 din u Planetu. :)
  • 0

#14 nblexel

nblexel
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1137 posts
  • LocationNovi Sad

Postavljeno 31 May 2010 - 12:19 PM

aj ponovo procitaj prvi post u temi i imaces sve odgovore, da dzabe ne pises pitanja za koja postoje odgovori u misinom postu


dobro de malo mi promakao taj tekst između slika... relax...
  • 0
Haro X6

Definition of freeride: Ride and feel free! [Richie Schley]

#15 Vorda

Vorda
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4577 posts
  • LocationZrenjanin

Postavljeno 31 May 2010 - 12:23 PM

Usnimio ja taj amort na siteu planetbike-a ali nisam bio siguran dali je vredno pomena.Ali ako ga Misa detaljno iztestira i kaze da nije lose kod mene kao rekreativca ce sve predrasude nestati,ipak za te pare jedino nova tora moze da se kupi.
  • 0
puno znoja,malo krvi

#16 metin

metin
  • Members
  • PipPip
  • 66 posts

Postavljeno 31 May 2010 - 05:04 PM

ja imam neki suntour na mom polar mirage-u i za mene i moje potrebe radi super i ovaj mi se cini super mozda ga i uzmem kad dodze vreme da menjam ovaj koji sad imam
inace soryy za of topic koliko kosta najmanje jedna fox vila
  • 0

#17 bluboki

bluboki
  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 438 posts
  • LocationNovi Sad

Postavljeno 31 May 2010 - 06:18 PM

Oh, napokon neko nesto lepo da kaze u Suntouru :D
Izgleda mi veoma primamljiv taj epicon, ko zna, mozda cu se ja opet vratiti na Suntour...

*** nisam nesto bas najbolje razumeo...

"Ovaj model viljuške se radi u hodu od 80, 100, 120 I 140mm – dakle gotovo za svačije prohteve, počevši od XC preko AM I trail varijanti."
Oces da kazes da postoje 4 vrste ovog modela sa toliko i toliko mm hoda ili jedna viljuska moze da se podesi na te velicine, ono kupis jednu pa biras!? Oprostite mi malo sam jos amater po tom pitanju...
  • 0
Postavljena slika

#18 nblexel

nblexel
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1137 posts
  • LocationNovi Sad

Postavljeno 31 May 2010 - 07:16 PM

Ovaj model viljuške se radi u hodu od 80, 100, 120 I 140mm – dakle gotovo za svačije prohteve, počevši od XC preko AM I trail varijanti."
Oces da kazes da postoje 4 vrste ovog modela sa toliko i toliko mm hoda ili jedna viljuska moze da se podesi na te velicine, ono kupis jednu pa biras!?


dobro pitanje! :) :?:
  • 0
Haro X6

Definition of freeride: Ride and feel free! [Richie Schley]

#19 misaxtr

misaxtr
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3059 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 31 May 2010 - 07:21 PM

Da pojasnimo totalno oko hoda:

SF9-EPICON XC TAD 15QLC podesavajuci hod od 100-140mm i toje jedina viljuska u ovoj seriji kod koje hod moze da se menja.
SF9-EPICON RLD 15QLC hod fiksni 80,100 ili 120mm u zavisnosti od modela.
SF9-EPICON RLD hod fiksni 80,100,120 ili 140mm u zavisnosti od modela.
SF9-EPICON LOD 15QLC hod fiksni 80,100 ili 120mm u zavisnosti od modela.
SF9-EPICON LOD hod fiksni 80,100 ili 120mm u zavisnosti od modela.
SF10-EPICON RLD 15QLC 29' hod fiksni 100 ili 120mm u zavisnosti od modela.
SF10-EPICON LOD 15QLC 29' hod fiksni 100 ili 120mm u zavisnosti od modela.
  • 0
Postavljena slika


MTB do groba a i posle...

#20 Darkman

Darkman
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1333 posts
  • LocationBeograd, NBG

Postavljeno 01 June 2010 - 06:09 AM

Super test, Mišo. Drago mi je da se kvalitetna konkurencija razvija i u nekom srednjem/nižem cenovnom rangu :)
  • 0
22km u 2012 :P Cilj: diploma :D Do kraja: diplomski...
256km u 2011.
1592km u 2010.
1987km u 2009.




0 članova čita ovu temu

0 članova, 0 gosta, 0 anonimnih korisnika