Jump to content


Fotografije

Problemi sa zadnjim amortizerom


  • Molimo uloguj se da bi odgovorio
10 odgovora na ovu temu

#1 svarog

svarog
  • Members
  • 1 posts

Postavljeno 21 May 2010 - 06:45 PM

Bicikl me izluđuje kada ga vozim jer me baca gore-dole i gubim snagu, kada brže počnem da motam pedale. Može li to da se zategne ili popusti, šta već treba da se uradi, pa da mu oslabim amortizersku funkciju.

Ili, ako zavarim šipku, za onu odsečenu ispod sedišta, kako će se to odraziti na Lu Jin Suspension? Otprilike liči na ovaj dole:
http://cgi.ebay.com/... ... 563545af9d

Ako imate neku ideju za rešenje ovog problema, a da nije prodaja jer stvarno ne znam ko bi kupio ovu moronsku biciklu, pomagajte!
  • 0

#2 stolegrom

stolegrom
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4578 posts

Postavljeno 21 May 2010 - 07:51 PM

Samo dno proizvoda koji se zove amortizer, ako uopste moze da se nazove tom recju. Ono sto meni pada napamet je da zategnes koliko mozes prsten koji lici na veeeliku maticu. Njime ces sabiti oprugu, bice cvrsca, pa bi trebalo da bajk ljulja manje. :|
  • 0

#3 Milos91

Milos91
  • Members
  • PipPipPipPip
  • 231 posts

Postavljeno 21 May 2010 - 08:01 PM

Da.
To sam ja uradio na mom starom bajku i sada gotovo neprimetno "ljulja". :)
  • 0
.

#4 stefan

stefan
  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 711 posts
  • LocationSvilajnac

Postavljeno 21 May 2010 - 08:07 PM

iseci jednu sipku duzine tog amortizera pa izbisi rupe kao na amortizeru,skini njega i stavi sipku i problem resen 8)
  • 0

#5 nomad

nomad
  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 723 posts
  • LocationIzrael

Postavljeno 23 May 2010 - 08:40 AM

To ljuljanje (bobing) uzrokovano okretanjem pedala se resava na dva nacina (najbolje je kombinacija oba):
- dizajn rama (vesanja)
- dizajn zadnjeg amortizera ("propedal" funkcija kod FOXa, "Brain" kod Specialized-a...)

Propedal, Brain i slicni sistemi su "pametni" pa se ne otvaraju na "spore" promene (okretanje pedala), ali su aktivni na brze (udarac u kamen, prelazak preko rupe, itd).

Ako ne planiras da menjas bicikl, onda je najbolji upgrade da zamenis zadnji amort za na primer Fox RP23 ili neki drugi (jeftiniji) koji ima "propedal" funkciju...

Attached Thumbnails

  • IMG_1607-vi.jpg

  • 0

#6 nomad

nomad
  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 723 posts
  • LocationIzrael

Postavljeno 23 May 2010 - 08:41 AM

iseci jednu sipku duzine tog amortizera pa izbisi rupe kao na amortizeru,skini njega i stavi sipku i problem resen 8)


To se zove Teski Hard Tail :twisted:
  • 0

#7 pochetnik

pochetnik
  • Members
  • PipPipPipPip
  • 324 posts
  • LocationČAČAK,Srbija

Postavljeno 23 May 2010 - 10:07 AM

malo ću da zloupotrebim temu

Može li mi neko reći bilo sta o ovoj suspenziji
Samo budite blagi,već sam je pazario :D
Manitou QL,ima LO i ventil
To je sve što znam(vidim)
IMG_7524.jpg
  • 0

#8 Milos91

Milos91
  • Members
  • PipPipPipPip
  • 231 posts

Postavljeno 23 May 2010 - 11:06 AM

@nomad
Lepo si sve to objasnio ali mislim da taj FOX kosta koliko cela njegova bicikla. A ako je u pitanju neki ozbiljniji bicikl onda je ok, ali cisto sumnjam. :)
  • 0
.

#9 stolegrom

stolegrom
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4578 posts

Postavljeno 23 May 2010 - 11:29 AM

Ako ne planiras da menjas bicikl, onda je najbolji upgrade da zamenis zadnji amort za na primer Fox RP23 ili neki drugi (jeftiniji) koji ima "propedal" funkciju...


Taj amortizer je skuplji od njegove bicikle. Da l' mu se isplati? :lol:

edit: Pretece me Milos. n:anim_32
  • 0

#10 nomad

nomad
  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 723 posts
  • LocationIzrael

Postavljeno 25 May 2010 - 12:14 PM

- Shvatio sam ja da ceo bajk nije od skupljih - pisao sam da je najbolje da se promene i ram i amort (ceo bicikl).
- posto predpostavljam da je to van trenutnih planova i budzeta, pomenuo sam i promenu amorta.
Takav nov amort je oko 200$ na e-bay-u, a moze da se ubode i manje ako je strpljiv. Ako hoce polovan, to je opet jos manje. Sem toga, to je za mene najbolji amort za tu svrhu, a ima i jeftinijih vazdusnih, koji imaju nekakav "propedal" (cak i fox ima neki RP2, ako se ne varam, ali ima i ponude od RS-a). Moja gruba procena je da se za 100 Evra moze naci vazdusni amort u dobrom stanju, sa propedal funkcijom.
- Ram i amortizeri su komponente koje ce najvise osetiti ako "upgrade-uje", za razliku od kaseta, menjaca i slicnog. Dobro i gume su takodze pri vrhu liste, ali o njima u nekoj drugoj temi. :wink:
  • 0

#11 misaxtr

misaxtr
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3059 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 25 May 2010 - 07:55 PM

Može li mi neko reći bilo sta o ovoj suspenziji


Manitou Ql i QR su zadnje suspenzije iz 2003 godine - dakle, nisu bas najnovije proizvodnje. Ql je oznaka za model koji ima vazdusno ogibljenje + lock, Qr - vazduh + rebound. Postojao je i Q model - bez ikakvih stelovanja.
Sto se tice samog podesavanja pravilnog pritiska - nisi naveo koliko je dugacak amort ( "eye to eye" ), ali evo kako to funkcionise:
za duzinu 152mm kada sednes normalno na bajk "sag" treba da bude 8mm
za duzinu 165mm - // - 9,6mm
za duzinu 190mm - // - 12,7mm

Odrzavanje standardno za zadnje amorte - redovno cistiti i brisati od necistoce, periodicno se preporucuje rasklapanje naravno i ciscenje i podmazivanje vazdusnog kanistera - uz oprez jer je jedan deo amortizera pod pritiskom i to azotnim - taj deo se ne rasklapa, otvara niti zahteva ciscenje.
Amort se generalno pokazao ok, ono sto mu je mana je da nema rebound podesavanje.
  • 0
Postavljena slika


MTB do groba a i posle...




0 članova čita ovu temu

0 članova, 0 gosta, 0 anonimnih korisnika