Jump to content


Fotografije
- - - - -

Javni bicikli u Beogradu od jeseni?


  • Molimo uloguj se da bi odgovorio
36 odgovora na ovu temu

#21 srdjoni

srdjoni
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2432 posts
  • LocationNovi Sad

Postavljeno 20 April 2010 - 09:17 PM

Nema nikakve vajde od tih parkinga što se tiče sigurnosti, jedino što su pristojno smešteni. Tu čak lopov ima bolji zaklon da se mirno bavi lancem i katancem, jer čuvar parkinga nema pojma ko je tu ostavio bajk. I, to je već pomenuto, jasno se parking servis ogradio i napisao da za bicikle ne odgovara.
  • 0
Homesick for a place you've never been...

#22 mixitron

mixitron
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 5802 posts
  • Bajk:Moj, moj

Postavljeno 20 April 2010 - 09:56 PM

U NL i za to postoji rešenje. Bickl možeš da ostaviš 'de 'oćeš, ali ti niko ništa ne garantuje. Međutim, za neku sitnu kintu ufuravaš u kavez-parking - sad, nisam ulazio pa nagađam, ali mislim da je sistem čuvar + dodeljen broj... Nema toga na svakom ćošku (viđao sam ih oko supermarketa) ali su smešteni tamo gde su korisni.
  • 0

#23 radosevic

radosevic
  • Members
  • Pip
  • 14 posts

Postavljeno 21 April 2010 - 12:56 AM

Vidim da je vecina na ovom forumu skepticna da ce se bilo sta promeniti u skoroj buducnosti...
Mene zanima sledece... vidim da se cesto skupljate. Evo ova voznja do Stare Pazove... Zasto se ne bi organizovali i jednom mesecno pravili slicna masovna okupljanja gde bi se ukazivalo na probleme biciklista. U ovoj zemlji svi nesto strajkuju, paradiraju, traze neka prava na taj nacin. Evo skoro su bajkeri protutnjali gradom trazeci smanjenje poreza.
Zasto ne bismo i mi mogli nesto slicno? Sta mislite?
  • 0

#24 Ciklo

Ciklo
  • Administrators
  • 3830 posts
  • Location-= BGD =-
  • Bajk:Pinarello/Trek

Postavljeno 21 April 2010 - 10:58 AM

ukidanje RTS pretplate na primer :wink:
  • 0

#25 mixitron

mixitron
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 5802 posts
  • Bajk:Moj, moj

Postavljeno 21 April 2010 - 01:24 PM

Za to bi trebalo da voze svi, ne samo mi :cry:

Elem, biće još 'takvih' vožnji, samo lagano.
  • 0

#26 popedja

popedja
  • Members
  • PipPipPipPip
  • 255 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 21 April 2010 - 08:22 PM

ukidanje RTS pretplate na primer :wink:


O, da!!!!!

Jos kada mi kazu - vase pravo da znate sve. Stomak krene da mi se okrece a creva postaju nervozna n:dwarf
  • 0

#27 driver

driver
  • Members
  • PipPipPipPip
  • 215 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 22 April 2010 - 10:49 PM

tek sad se ukljucujem u ovu temu i procitao sam je do kraja... ali jedna recenica mi je zasmetala....

citiram:

@Biber021
________________________________________________________________________
+ verujem da će napraviti do jeseni jedno 200 Km biciklističkih staza, obzirom na to koliko ih Beograd (osim novog) trenutno ima...

Naravno, ovom, najvećem problemu posvećena je jedna jedina rečenica:
"Mogućnost širenja biciklističke mreže, kako je naveo, postoji na potezu od Avale ka gradu, od naselja Rakovica prema centralnoj gradskoj zoni, takođe od Petlovog i Labudovog brda, preko Vidikovca do izletišta Koštnjak, kao i na delovima Zrenjaninskog i Smederevskog puta."

Nemojte pogrešno da me shvatite, ali da bi nešto uspelo nije dovoljna ni odlična ideja, a kamoli prosečna i nepromišljena poput ove.
________________________________________________________________________

zasto mislis da je povezivanje rakovice(labudovog brda, vidikovca) ne promisljenja ideja???
ja sam sa vidikovca, i stvarno bi bilo extra kada bi se staza i do nas protegla....... ipak jesam ja mtb/xc vozac u dushi, ali bih stvarno zeleo da se odvojenom stazom za bicikliste sjurim do grada, a ne da gledam koji ce autobus da me rokne dok jurcam nizbrdo......

samo mi objasni konstataciju "nepromishljena ideja"........

Nista lichno, samo sukob mishljenja....
  • 0
Guram bajs pola sata, da bi vozio svega nekoliko sekundi!!!

TO JE PRAVI DOZIVLJAJ!!!
I LUDOST!!!! : )))


Postavljena slika
Postavljena slika

#28 biber021

biber021
  • Members
  • PipPipPipPip
  • 214 posts
  • LocationNovi Sad

Postavljeno 23 April 2010 - 10:56 AM

samo mi objasni konstataciju "nepromishljena ideja"........


Biciklove za iznajmljivanje, po iskustvu iz Holandije i Belgije, 90% iznajmljuju turisti. Iskreno sumnjam da je turistima interesantno da se vozikaju do Labudovog brda ili Smederevskog puta. U tom kontekstu je ovo besmisleno.

Naravno, izgradnja i jednog metra biciklističke staze bilo gde u Srbiji ima itekako smisla, samo da još političari "promisle" malo o tome i, za promenu, krenu u izgradnju zarad svih nas na dva točka.

Naravno, ništa lično :)
  • 0
Kod bicikla su bitne dve stvari: da ima dva točka i da ima kočnicu. Ustvari ovo drugo i nije tako bitno.
------------
Biciklom na posao

#29 driver

driver
  • Members
  • PipPipPipPip
  • 215 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 23 April 2010 - 12:50 PM

;) ma msm iznajmljivanje je besmisleno.... ali ja msm za staze da bi bilo extra....

u ostalom zato i sluzi forum... da razmenimo misljenja... pa makar se ona nekada i ne slagala : )))) hehehe

pozdrav za sveee :)
  • 0
Guram bajs pola sata, da bi vozio svega nekoliko sekundi!!!

TO JE PRAVI DOZIVLJAJ!!!
I LUDOST!!!! : )))


Postavljena slika
Postavljena slika

#30 munja100

munja100
  • Members
  • PipPipPip
  • 147 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 23 April 2010 - 05:21 PM

Onako, uopsteno.. Meni zakonodavno-regulacioni vakuum na temu biciklizma odgovara. Nemoguce da bi nasa vlast uredila neku oblast a da ne uvede neku taksu ili porez. Registracija bajka? PSP? Obavezni slemovi? Sta ja znam sta sve moze da im padne na pamet.. Nek je i 500 dinara u pitanju, opet mi se ne daje za dzabe.

Takodje mi je odgovaralo i sto prethodni zakon o saobracaju nije priznavao da biciklisti postoje (bar u praksi, nisam ga nikad citao). Gledao sam vise puta kako likovi prolaze (recimo) Kneza Milosa na crveno, a panduri ih ignorisu :D Dobro sad, to nije bas normalno (sa strane biciklista), ali prirodna selekcija se postara za takve slucajeve. E da, mali problem je bio sto, pored pandura, bicikliste ignorise i dobar broj vozaca :D

Elem, mogli smo da vozimo sa i bez kacige, sa i bez kocnica, sa slomljenim ramom ako smo hteli, u bilo kakvoj odeci, sa i bez signalizacije. Kako vec ko zeli. Ako si pametan, zbog sopstvene sigurnosti ces se ponasati normalno u saobracaju i sredices bajs. Ako nisi - prirodna selekcija. Vec po novom zakonu nas kao malo vise proverava policija, mada mene nikad nisu zaustavili, niti znam nekoga koga su zaustavili. Neka me samo ne diraju, ja sam zadovoljan :D

Bici staze - po mom iskustvu, ulica je u 95% slucajeva brza od bici staze, pa ih stoga preferiram. Bici staze su obicno isprekidane rupama i ulicama (stalno morate da prolazite kroz one "zamke"), pesaci smaraju, asfalt je manje kvalitetan. Takodje se obicno nalaze po periferiji, gde je sama ulica slabo opterecena. Da je staza u Bulevaru revolucije, imala bi smisla. Ovako meh.. Mada, posto vidim da se brdo ljudi interesuje za staze, i ja podrzavam akciju ;)

Jedina stvar koju bi trebalo srediti po pitanju bajseva je prevoz vozovima (i basovima?). Na sajtu zeleznice eksplicitno pise da je bicikl rucni prtljag kada se skine prednji tocak. Za rucni prtljag se ne naplacuje nikakva naknada. Tacka. E sad, kako ona stoka hohstaplerska nepismena naplacuje "custom" globu bez priznanica, sam bog zna. Posto nisam tabadzija, ja bih im trazio broj znacke ili sta vec oni nose, i zvao sve moguce inpekcije i novine da isteram stvar. Mislim da kad bi par ljudi to uradilo do kraja, situacija bi morala da se poboljsa. Samo da im neko namesti Sladju iz BG hronike :D

Mada, ruku na srce, isao sam dva puta beovozom, i ortaci su se vracali putnickim vozom iz Mladenovca za Beograd, i kondukteri ni u jednom slucaju nisu ni popreko pogledali, a ne da traze pare. Mada su vozovi bili prazni u sva tri slucaja..
  • 0
1700 km u 2008, 2700 km u 2009, 5600 km u 2010, 4900 km u 2011.

300 km u 2012 & counting

Sa bajsom ili na njemu! :)

#31 skylimit

skylimit
  • Members
  • PipPipPip
  • 122 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 20 June 2010 - 02:02 PM

Postavljena slika
CIKLIRANJE JE NOVA FILOZOFIJA KRETANJA.
http://www.cikliranje.com
  • 0
-

#32 zare

zare
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4281 posts

Postavljeno 20 June 2010 - 02:21 PM

Lepo, nadam se da ce da zazivi. Bice tu i koristi za one van Beograda kada dodju u prestonicu.
Jedino se nadam da nece biti "puni" tockovi, kao na slikama.
  • 0
.

#33 Marcus

Marcus
  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 568 posts
  • LocationNovi Sad

Postavljeno 20 June 2010 - 05:16 PM

Valjda tu prvo ide neka procena isplativosti i izvodljivosti, ako to postoji da se izradi neki strateški plan razvoja celog koncepta, da se vidi odakle će se obezbediti sredstva i da se pripremi legislativna podloga za to, pa tek onda da se kreće u izvođenje radova... prvo infastruktura koja je tu najozbiljnija stavka (jer biciklista ima i sada) i to ne samo bici staze, već i parkinzi i slično. U Novom Sadu ljudi dominantno izjavljuju da bi vrlo rado koristili bicikl za prevoz kada bi imali gde da ga ostave, a da znaju da je bezbedan. Zašto ne bi u okviru garaže za automobile bilo odvojeno tipa 10 parking mesta da se napravi sezonska biciklana sa nadzorom?

Tek kada se uradi jedna tako temeljna "saobraćajna reforma" bi imalo smisla ozbiljno pričati o ovim javnim biciklima... ovako to su bačene pare, kao da platiš Ronalda da igra u prvoj postavi Crvene Zvezde sa novosadskog najlona. Ne mislim uopšte da je ideja loša, super je, ali postoji greška u koracima, to je to.


Lično kada bih trebao da izaberem jednu jedinu stvar koju bi trebalo forsirati u svim biciklističkim akcijama i kampanjama sledećih godinu dve, to bi bila omasovljenje bezbednih parking mesta, sve ostalo je sekundarno ako ne možeš sačuvati svoj bajs.

Zapravo kada malo bolje razmislim neko od pravljenja "bici parking servisa" može da napravi sasvim lep posao... Još ako se šakali iz države ne dosete pa da počnu nekakvim "paukom" dizati bajseve nedozvoljeno "parkirane" na ulici, nadrljali smo n2:crazy

Što se tih javnih bajseva tiče, kapiram da će ih pokrasti u roku od odmah. \:D/
  • 0

I chill harder than you party. 


#34 Ciklo

Ciklo
  • Administrators
  • 3830 posts
  • Location-= BGD =-
  • Bajk:Pinarello/Trek

Postavljeno 20 June 2010 - 09:14 PM

složio bih se da je pored loših uslova u saobraćaju najveći problem nemogućnost bezbednog 'parkiranja' bicikla što u velikome odvraća ljude od opcije da se biciklom prevezu od tačke A do tačke B
  • 0

#35 gaja

gaja
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 905 posts

Postavljeno 16 August 2010 - 11:23 AM

Evo kako je u Londonu organizovan sistem sa javnim biciklima (istini za volju još uvek se privikavam da ovde "rajduju" bicikle pogrešnom stranom puta pa se ne usudjujem da na isti sednem). Ono što me fasciniralo je broj bicikala s fixed-gear i što sam od boljih drumaša vidjao uglavnom Specialized. Ali sam video i gomilu krševa starih preko 30 godina nešto kao Rog Senior..

Attached Thumbnails

  • 1.jpg
  • 2.jpg
  • 3.jpg

  • 0

#36 pochetnik

pochetnik
  • Members
  • PipPipPipPip
  • 324 posts
  • LocationČAČAK,Srbija

Postavljeno 16 August 2010 - 12:08 PM

Lično kada bih trebao da izaberem jednu jedinu stvar koju bi trebalo forsirati u svim biciklističkim akcijama i kampanjama sledećih godinu dve, to bi bila omasovljenje bezbednih parking mesta, sve ostalo je sekundarno ako ne možeš sačuvati svoj bajs.


I sa ovim se slažem u potpunosti.
Muka mi je od ljigavih političara i nevladinih organizacija,udruženja građana i ostalih sranja,koji uzimaju lepe pare od "projekata" koji su unapred osuđeni na propast i koriste samo njima koji se "ugrađuju" i uveravaju donatore da nam samo to fali da sve bude savršeno.
  • 0

#37 zeggerr

zeggerr
  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 486 posts

Postavljeno 16 August 2010 - 04:06 PM

@Gaja
Neka te ne brine voznja levom stranom. Odavno je dokazano da je taj sistem voznje bezbedniji i da ima manje mrtvih uglova u gledanju, jos ako ukapiras da svi mi koji bicikliramo kada stanemo, silazimo i penjemo se upravo sa leve strane bicikle.... milina!!
U Beogradu ce tesko to zaziveti, iako se bude organizovalo i sve navodno uradilo da bude kako treba. Beograd jednostavno nema 'arhitekturu' za tako nesto. Ulice su preuske sa vrlo malo jednosmernih (sto je slucaj sa vecinom povecih evropskih gradova), drugo, previse mesta je upotrebljeno za javne parkinge; a na konto toga ulice su maksimalno suzene-kao Bulevar Kralja Aleksandra na primer, i mnoge druge ulice. hajd sto ne postoji na ulici-kolovozu oznacenih 1m uz desnu ivicu da glumi bici stazu, a i kad bi to postojalo svi ti parkinzi sa desne strane su toliko rizicni da bi se ljudi masovno lomili zbog vozaca koji bez gledanja otvaraju leva vrata i isto tako bez gledanja izlaze na kolovoz........ Sve ovo sam mnogo puta u prakticnom svetu doziveo.
Treac stvar, Beograd je izuzetno prenaseljen! Do pocetka devedesetih godina je imao oko 1 000 000 stanovnika, danas po proceni (neverovatno lazu kada kazu da je oko 1 750 000!!!!??) ima oko 3 500 000, jer je po nezvanicnom popisu iz Novembra 1999. bilo 2 650 000, pa je nemoguce da sada ima madnje nego pre 11 godina. Grad umesto da se siri u predgradje, vise su to bazirali na psihologiji rusenja starih kuca i zgradica i zidanja velikih zgrada, jos je tu famozan efekat nadzidjivanja svega na sta se moze 'natakariti' 2, 3, 4, pa i vise spratova!! Centar je urbani horor, parkinga nema dovoljno ni izbliza, pa se ljudi dovijaju raznim lukavstvima, hteli to ili ne, drugim recima sve ide nizbrdo zbog mnogo gresaka ucinjenih ne razmisljajuci unapred.
Mnogo toga sto je normalno u normalnih sredinama, nikako nije moguce ovde, posebno u Beogradu!!
  • 0
vredniji je gram iskustva od tone teorije....




0 članova čita ovu temu

0 članova, 0 gosta, 0 anonimnih korisnika