Jump to content


Fotografije

Sredjivanje bajka


  • Molimo uloguj se da bi odgovorio
30 odgovora na ovu temu

#1 somile

somile
  • Members
  • 2 posts

Postavljeno 27 May 2007 - 07:49 PM

Imam jedan problem sa bajkom. Kupio sam pre par godina neki polovan SCOTT. Posto se bas i ne razumem u bajkove meni je ok, mada bajk ima sigurno 10 godina. E sad sam ja hteo malo da ga sredim. Da li imate neku preporuku sta bi trebalo uraditi s obzirom da ja nisam profi bajker vec rekreativac. Znaci interesuje me koji su glavni delovi na koje trebam da obratim paznju i da li se to uopste isplati raditi...


Pozdrav
  • 0

#2 misaxtr

misaxtr
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3059 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 27 May 2007 - 09:14 PM

Da bi ti odgovorili, moras da nam kazes koje delove on ima, ali ako je star kao sto kazes, generalno treba menjati samo ono sto dotraje upotrebom, jer ce te menjenje delova najverovatnije izaci vise nego da kupis nesto drugo. Predpostavljem da treba promeniti lanac, kasetu, mozda i ceo srednji pogon, proveriti u kakvom su stanju felne, nable, patrona srednjeg pogona, viljuska ako je amortizer...ako se tu doda i recimo upgrade mehanike, amortizera i sl - ode cifra visoko gore.
Druga stvar, sta bi ti menjao na tom bajku pored ovog sto sam ja naveo...
  • 0
Postavljena slika


MTB do groba a i posle...

#3 Hari

Hari
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1921 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 27 May 2007 - 09:46 PM

Na sve sto je malopre navedeno, dodaj jos gume koje od stajanja ispucaju i dotraju, sajle + buziri i jedan kompletan servis u kome bi nable, sr. pogon, lezajevi volana bili otvoreni ocisceni i podmazani, a po potrebi zamenuti.
  • 0

#4 mashina

mashina
  • Members
  • PipPipPip
  • 98 posts
  • LocationPec

Postavljeno 27 May 2007 - 09:48 PM

druze... ako bicikl koristis za rekreaciju.. odradis par kilometara tokom vikenda.. ili nesto slicno.. a ispravno funkcionise.. misljenja sam da ne treba nista menjati na njemu...

s druge strane pak, ako odradis par kilometara duge brdske voznje, ili imas nameru u narednom nekom relativno kratkom periodu, ja bih kupio novi bicikl! poznati su mi bicikli iz perioda od pre desetak godina, kocioni sistemi, ma sva mehanika.. ukratko.. menjaj!!!

a ako je cestovni.. u tom slucaju tipkaj o cemu se radi, mozda neka slicica bicikla sa fokusom na specificne djelove (pogon, masinica i td.), u tom slucaju kolege cestovnjaci mozda budu dali koristan savjet!
  • 0

#5 somile

somile
  • Members
  • 2 posts

Postavljeno 28 May 2007 - 10:35 PM

Vama sam se obratio radi objektivnog misljenja i saveta posto mi majstori u servisu pricaju svaki razlicito.
Bicikl koristim radi rekreacije par puta nedeljno i za neke malo duze ture 60-70km. Bajs sam kupio polovan od nekog lika koji to prodaje na veliko i bog te pita u kakvom su stanju. Ima neke ALTUS Shimano kocnice, ali ne V-brake vec one obicne sajla ide skroz do paknova. ALIVIO Shimano menjace. Na volanu ima one kruzne menjace (ili kako se vec zove). Jedan majstor mi je rekao da treba da promenim lanac i zubcanike jer su istroseni, a i sam sam primetio da preskace kad malo jace zapnem. Dakle ja bih samo da doteram bajk u neko pristojni stanje. Felne mi izgledaju OK. Da li je moguce promeniti lagere u tockovima ili to ide djuture?
Naravno bajk nema amortizere.
Imam samo jos jedno pitanje da li je negde moguce naci volan koji ima rogove iz jednog dela, a ne da se kace.


Hvala na savetima
  • 0

#6 Ciklo

Ciklo
  • Administrators
  • 3830 posts
  • Location-= BGD =-
  • Bajk:Pinarello/Trek

Postavljeno 28 May 2007 - 11:02 PM

kad zapnes jel preskace napred ili nazad, ako preskace samo nazad onda je dobro jer mozda neces morati da menjas prednje zupcanike, nego samo kasetu i lanac, ali kad stavis novi lanac i kasetu videces kako ce se ponasati prednji zupcanici.

volan sa rogovima..

hmm ja se ne secam da sam video tako nesto... Ja odavno vozim one malecke tranzX rogove i mogu reci da sam zadovoljan u svakom pogledu.


Posto se ne razumes dobro u bajkove, ja bi ti savetovao da ipak odes do nekog majstora, najbolje ako je po preporuci ili slicno, da te ne odere..
Ako zivis negde na novom beogradu, svrati do HARIJA u 45blok na pijaci.
  • 0

#7 Biodiesel

Biodiesel
  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 771 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 11 May 2008 - 09:24 AM

Пошто већ постоји ова тема надам се да ће је неко и прочитати. [-o<

Купио сам половњак "MONTAGNER"(код нас познат као монтана)стар барем 25 година. Бајс је био у ужасном стању али мало по мало и средио сам му механику.На нету сам нашао да је те рамове (хромоли) производио извесни Луиђи Монтанер. На ред је дошло пескирање и пластификација (нашао сам Харијев пост о сервису на НБГ-у који то ради па чим се прими плата). Од опреме на њему није ништа мењано [-X (када кажем ништа мислим ни стара маст из задње и предње главе и погона :shock: ) па јој је било потребно опако сервисирање. Да не дужим више, хтедох да променим све шољице на бајку ( тек после пескирања и пластификације да ми не пескирају и пластифицирају навој за шољице итд.) али сам од више сервисера добио предлог да то не радим зато што "квалитетније од тих компоненти нећеш наћи никада" и "ако га стварно рестаурираш задржи све оригиналне компоненте". :evil:
Занима ме свачије мишљење. Извините ако сам вас сморио дужином текста али волим да будем одређен и јасан.
  • 0
Bože mili, čuda velikoga!
Kad se ćaše po zemlji Srbiji,
po Srbiji zemlji da prevrne
i da druga postane sudija,...

o__
_.>/ _
(_) \(_)

#8 mixitron

mixitron
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 5802 posts
  • Bajk:Moj, moj

Postavljeno 11 May 2008 - 10:15 AM

Moje nestručno mišljenje: kad ti majstor, koji ŽIVI od toga što ti popravlja ili menja nešto na biciklu kaže da NE MENJAŠ to što hoćeš da menjaš, na tvom mestu bih poslušao.

Drevna poslovica: Wechsel nicht was nicht gebrochen ist iliti if it ain't broke, don't fix it iliti ne diraj ga ako radi.


Što se tiče 'restauracije' starih bajkova, da sam u tom položaju, prioriteti za *zamenu* bi mi išli ovako:

1. sve sajle i svi bužiri
2. kočnice i paknovi, ručke kočnica
3. menjači (ako ne rade kako treba ili su zapekli, izrđali...)
4. pogon (ako je razvaljen, klima, skakuće, proklizava...)

Podrazumeva se centriranje krivih točkova, menjanje propalih guma, jednom okruglih kuglica, sedišta iz kojih vire federi i sl.

Pritom treba voditi računa da li će biti veća dara nego mera i da li je ipak jeftinije uzeti novi bajk - osim ako vam BAŠ nije stalo da vozite neki oldtajmer. Restauracija lako može da se pretvori u 'sve novo na starom ramu'.
  • 0

#9 Hari

Hari
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1921 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 11 May 2008 - 02:36 PM

Mix je lepo napisao a ja cu samo dodati, da u taj bajs maksimalno vredi uloziti 50 eura. Razmisli dobro pre bilo kog ulaganja koliko nameravas koristiti bajs i po kakvom terenu ces voziti.
  • 0

#10 Biodiesel

Biodiesel
  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 771 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 11 May 2008 - 09:42 PM

Takve vas volim ljudi. Brzi odgovori. :D

Znao sam ja već da će da se javi Mixitron prvi jer je on stari dobro poznati sam svoj budžer. :D
Dok je Hari već, pre kao dobro istrenirani specijalac obučen da deluje samostalno i u grupi. :D

Za Mixitrona:

Pod restauracijom podrazumevam to da sam rasturio na sastavne deliće i prednji i zadnji menjač (neki stari Campagnolo naravno neuništiv kao i te šoljice)zamenio točkiće na zadnjem i odmastio pa podmazao prednji. Aluminijumski su skroz (sem kaveza koji je od Stainless-a) tako da od korozije ni K. Po pogonu i šestofazu se ne bi reklo ni da je vožen uopšte (sem što su do jaja prljavi), a kamoli star 20 i više godina (a naravno fabrički su i jedno i drugo). Kočnice kao i većina opreme MITCHE (potpuno aluminijumske kao nove sem paknova :D ), bužiri izgledaju kao..... pa kao da je jedna žica toliko dobro i gusto savijana oko nečega da je dobijena savršena cev odn. bužir i od nerđajućeg metala je (ponaša se poput opruge, neuništivo i opet kao novo). Točkovi REMERX Taurus, a gume MICHELIN Erilium 700*23 ojačane kevlarom. Tako da u principu jedino što ja treba sa tim bajkom da uradim je da ga plastificiram u belo (ako imate neki drugi predlog molim vas recite), zamenim unutrašnje gume i da ga dobro pretresem i podmažem svuda i zamenim ležajeve tamo gde su se pulverizovali.

Za Harija:

Izvini što odmah nisam napisao da je u pitanju drumaš, a što se tiče ulaganja gore sam naveo. Za teren imam nekog "domaćina" sa gložđama umesto prednje suspenzije i Turney opremom(čitaj dok ne skupim pare za bolje) koji trenutno "zadovoljava" moje prohteve što se tiče vožnje po Košutu i možda u toku leta odem do Avale koji put :D .

Poenta priče je da je po mojoj proceni ulaganje (kao što kaže Hari) ne veće od 50 jevreja, a dobijam extra bajk. :D

Pitanja za Harija i Mixitrona:

Da li rade i dalje u BillyBike-u peskiranje i plastifikaciju? Da li mogu da plastificiram ram i viljušku ,a da ih ne razdvajam i ne skidam šoljice? Ako mogu to da uradim, čime je najbolje da ih zaštitim od peska i praha koji se koristi za plastifikaciju?

Bio je ovo jedan duuuuuuuug post. ](*,) Unapred zahvalan na odgovorima. 8) :wink:
  • 0
Bože mili, čuda velikoga!
Kad se ćaše po zemlji Srbiji,
po Srbiji zemlji da prevrne
i da druga postane sudija,...

o__
_.>/ _
(_) \(_)

#11 Hari

Hari
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1921 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 12 May 2008 - 07:02 AM

Bili je promuo lokaciju, a sta trenutno radi moras njega pitati. http://www.billybike.org
Kompletno rasturis bajs i samo ram i viljuska se plastificiraju, a pre toga peskiraju. Soljice se naravno skidaju. Kad je ram peskiran tamo gde je navoj dovoljno je staviti malo folije i ram je dovoljno zasticen od praha za plastifikaciju i pecenja.
  • 0

#12 mixitron

mixitron
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 5802 posts
  • Bajk:Moj, moj

Postavljeno 12 May 2008 - 08:39 AM

E dakle, kad sam nabrajao prioritete za zamenu, imao sam u vidu 'podrazumevanu' varijantu da su po biciklu 20 godina trčali miševi dok je bio u dnu šupe koja je prokišnjavala. :mrgreen:
Dakle - bužiri koji su zarđali, sajle koje su postale krte, sve to se jedva poteže i još jedvije otpušta, kočnice koje su horor za sebe, okamenjeni paknovi i reumatična klješta, lanac koji je zaboravio da je mogao da se savija, menjači koji su dobili cilindar umesto opruge...

Ako kažeš da je sve to bombonica (mada bih opet proverio paknove i ceo kočioni sistem u praksi), onda samo to što si rekao i proveri koliko je lanac odradio svoje.
  • 0

#13 Biodiesel

Biodiesel
  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 771 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 12 May 2008 - 01:22 PM

Hvala vam drugari. Sjajni ste :D . I naravno brzi ste. Poslušaću vas pa čim završim bacam sličicu na temu"šta vozite". Da se pohvalim. :D
  • 0
Bože mili, čuda velikoga!
Kad se ćaše po zemlji Srbiji,
po Srbiji zemlji da prevrne
i da druga postane sudija,...

o__
_.>/ _
(_) \(_)

#14 Biodiesel

Biodiesel
  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 771 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 12 May 2008 - 04:49 PM

E da i još jedna stvar. U BillyBike-u su većali i dogovarali se i pogodite šta....

NE PADA im na pamet više da rade ni peskiranje ni plastifikaciju. :?

Kao i uvek Marfijev zakon na delu.
Onda kada meni treba, desi se sr..e.

Pokušaću da nađem nekog drugog.

U međuvremenu ako znate za nekog ko to radi pevajte :-]* :-({|=

JBG a taman sam se ponadao da ću moći sve na jednom mestu.
  • 0
Bože mili, čuda velikoga!
Kad se ćaše po zemlji Srbiji,
po Srbiji zemlji da prevrne
i da druga postane sudija,...

o__
_.>/ _
(_) \(_)

#15 Biodiesel

Biodiesel
  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 771 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 17 May 2008 - 12:05 PM

Написао сам ненормално дуг пост и пред сам крај сам га обрисао. Дакле.....

ПЕСКИРАЊЕ: скретање за Ресник (пут се рачва ка Авали и ка Реснику)-----800 динара, Препорука

ПЛАСТИФИЦИРАЊЕ: Војводе Степе (50 метара после Пере Ждере) имају све могуће боје и по 3 до 4 нијансе за сваку ---------1500 динара, за квалитет ћу написати чим преузмем рам и вилу.

АДА ЦИГАНЛИЈА (СЕРВИС): (тамо где се изнајмљују бицикле) ти људи једини у мом окружењу имају сав алат за посао којим се баве.

Још један проблем.... Не могу да скинем шестофаз јер немам алат, а и не знам како. У питању је кључ са два језичка (опростите на непознавању термина). Ако знате икога ко би се ухватио у коштац са таквим нечим помагајте (да се не шалимо, треба имати на уму да је бајк врло стар).

Мислим да би требао овакав алат...

http://www.capriolo....u/pdf/Alati.pdf

То је онај за скидање шестофаза са шифром 190261 (да не помислите да сам штекара, купио бих га ја али нисам то никад радио па се плашим да не за..бем нешто).

Ако неко има неки предлог сад би било право време да га изнесе... Унапред захвалан колега друмаш :) .
  • 0
Bože mili, čuda velikoga!
Kad se ćaše po zemlji Srbiji,
po Srbiji zemlji da prevrne
i da druga postane sudija,...

o__
_.>/ _
(_) \(_)

#16 Hari

Hari
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1921 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 17 May 2008 - 04:20 PM

Treba ti kljuc sifra: 190261. Postupak sledeci: stavis kljuc preko osovine i stegnes ga maticom od zadnjeg tocka, uhvati tocak jednom rukom a drugom drzi kljuc tako da ti ruke stoje u polozaju "osam i dvadeset" (kao kazaljke na satu), zatim krenes odvrtati zupcanik cimni jako i na sec trebalo bi da otpusti, zatim polako otpusti maticu kojom si stegao kljuc i nastavi sa odvrtanjem zupcanika. To bi bilo teoretski, veoma prosto.

U praksi stvari su potpuno drugacije! Taj sestofaz na starim bajsevima toliko zapekne da kljuc jednostavno pukne prilikom odvrtanja. Licno sam ih polomio bar 20 komada. Sve zavisi koliko je zapeklo i kad je poslednji put skidan sestofaz.

Drugi nacin za skidanje je komplet rastavljanje, ali se u tom slucaju sestofaz baca i stavlja nov ukljucujuci i nov lanac. Znaci veci je problem nastaje kad treba skinuti stari sestofaz i isti vratiti nazad nego skinuti stari i staviti novi.
  • 0

#17 Biodiesel

Biodiesel
  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 771 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 17 May 2008 - 07:02 PM

Донео сам бајк кући са пластифицирања (и прво га одушевљено гледао). И кренем ја на Аду да ставим шољице (у питању је италијански навој). Кад цврц.....не може. Мајстор скинуо моју заштиту од пулвера и натрпао новине па прах прошао до навоја средњег погона :evil: . Пропаст :evil: !!!!! То сам наравно сазнао када је сервисер на Ади (старији човек) покушао да заврне мртву шољу (ону са стране ланчаника) и наравно није успео у покушају :roll: . С обзиром на то да су у питању италијанске шољице човек није могао да нађе урезнице па је то остало тако.

ИМА ЛИ НЕКО УРЕЗНИЦЕ ЗА НАВОЈ ИТАЛИЈАНСКЕ ШОЉИЦЕ. [-o<

Чекао бих понедељак само ако морам. Уколико неко има ако није проблем нека се јавне. Био бих веома захвалан.

Гледам бајс и не могу да верујем да ме од вожње дели још само то (ако Марфи опет не проради :evil: ) :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil:

ЗА ХАРИЈА:

Хвала на исцрпном и искреном одговору. Покушаћу па шта ми бог да :cry: . Што се тиче навоја средњег погона ако имаш ту урезницу радо бих навратио до НБГ (колико сам скапирао тамо ти је сервис) па ако си расположен да видимо да ли нешто може да се уради.?
  • 0
Bože mili, čuda velikoga!
Kad se ćaše po zemlji Srbiji,
po Srbiji zemlji da prevrne
i da druga postane sudija,...

o__
_.>/ _
(_) \(_)

#18 Hari

Hari
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1921 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 18 May 2008 - 12:50 AM

Ureznice za italijanski navoj.... tesko (citaj skupo)! Oni koji imaju deru sa cenom da usi otpadaju, a celicne ramove nece ni da rade, zato necu nikog pominjati. Pre par godina na trzistu se pojavile neke "no name" ureznice za male pare i ja kupim, a verujem i vecina kolega. Trajale su bukvalno par upotreba jednostavno su se krunile i pucale.
U Capriolu ima da kupe ali su veoma skupe, a verujem da su dobrog kvaliteta, jer od te firme imam drugog alata koji je sasvim OK.

Uzmi celicnu cetku i ocisti malo navoj gde zavrces mrtvu solju. Najlakse je sa onim malim cetkicama sto se stavljaju u futer od busilice. Ima da se kupe na buvljaku treci-cetvrti red. Jedini veci ili najveci problem mozes imati ako je majstor u samom startu krenuo krivo da zavrce solju i ostetio navoj.
  • 0

#19 Biodiesel

Biodiesel
  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 771 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 18 May 2008 - 08:19 AM

Ух...Ма видео сам цену за ту урезницу......око 27000 хиљада :shock:

Мало сам се распитивао и сазнао да у партизану имају ту урезницу не верујем да данас раде па ћу у понедељак да видим.
Неће да раде Цр-Мо челик :? ? Мој новац није довољно добар или се брже оштећује алат?

Што се тиче мртве шоље, добро је ухваћен навој али фали још милиметар да би била уврнута до краја. онај мајстор има неки алат који обгрли целу шољицу и у њега са супротне стране заврне неки шраф. Проблем јер био у томе што је алат стигао до рама мало пре шољице па није могло даље(цимаћу га да подметне 2-3 листа папира између алата и шољице да би се добио тај милиметар).

Прави проблем је овај други део на ком имам 6 рупица и неки буђави кључић који би то као требало да заврне. Нема шансе.

Једина нада су ми људи у партизану. Добра идеја то за четкицe. Имам комплет од 3 комада и бушилицу па ћу да покушам.

Сад кад ми не иде најбитније је да не клонем духом. Само да станем чврсто на своја два точка :wink: .
  • 0
Bože mili, čuda velikoga!
Kad se ćaše po zemlji Srbiji,
po Srbiji zemlji da prevrne
i da druga postane sudija,...

o__
_.>/ _
(_) \(_)

#20 Biodiesel

Biodiesel
  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 771 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 18 May 2008 - 11:44 AM

Мало стрпљења и све је успело. Заврнуо сам другу шољицу руком. Иде к'о подмазано.

Наиме...после свог овог цимања падне ми на памет лухухуда идеја. Шта се дешава са пластиком када дође у додир са нитро разређивачем :?: Узмем ја крпицу 2*2 см, омотам око кажипрста и полако (да не капље на остатак рама) по навоју. Првих 5 мин. ништа, али у 6-ом минуту ГООООО!!!

Почеле су да отпадају фронцле пластике. Навој је сада чистији него икад. Еве им га нане свим онима што бију по ушима поштен народ :P . Моје уши за то нису 8) .

Хвала вам свима на помоћи. Теби Хари посебно.

Наставак сигурно следи.
  • 0
Bože mili, čuda velikoga!
Kad se ćaše po zemlji Srbiji,
po Srbiji zemlji da prevrne
i da druga postane sudija,...

o__
_.>/ _
(_) \(_)




0 članova čita ovu temu

0 članova, 0 gosta, 0 anonimnih korisnika