Jump to content


Fotografije

zategnutost žbica


  • Molimo uloguj se da bi odgovorio
4 odgovora na ovu temu

#1 nomad

nomad
  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 723 posts
  • LocationIzrael

Postavljeno 05 April 2010 - 06:18 PM

Sta su prednosti i mane raznih zategnutosti žbica?

U literaturi se spominju opsezi od 90-120kgf (pa cak i siri, od 80-130kgf). Medjutim, sem maksimuma koji zbice i felne mogu da izdrze, koji predstavlja gornju granicu, pitanje je sta je bolje?
Dotegnuti blizu maksimuma?
Ili sto nize to bolje?
Negde u sredini?
Da li to zavisi od primene (XC/AM/DH)?

Znaci koji su rezoni u pitanju, pri odluci koliko zategnuti zbice pri izradi novog tocka?
(govorim o "standardnim" komponentama, x3 pletenju sa 32 ili 36 zbice)
  • 0

#2 MarkoFQ

MarkoFQ
  • Members
  • PipPipPip
  • 142 posts

Postavljeno 05 April 2010 - 09:09 PM

S'obzirom da se axialna krutost ne povecava povecanjem tenzije u zbicama, ja licno radim srednju do max vrednosti od navedene tj koju felna moze da izdrzi.( negde je dosta i 80 a negde cak 180 kgf)
Felne su uglavnom slaba tacka, i ogranicavajuci faktor za tenziju zbica.

Ako se ide na nizu tenziju, vece su sanse da pukne zbica ( najcesce kod glave ) zbog povecanog zazora tj mogucnosti veceg hoda glave zbice i naprezanja materijala usled opterecenja i rasterecenja tocka usled okretanja - takozvani "stress cycle".

Najbolje je drzati se u preporucenom rangu. Preterivanjem tenzije, samo mozes ostetiti felnu, dok u obrnutom slucaju dobiti puknute zbice i lako iskrivljen tocak.
  • 0
"If everything seems under control, you're just not going fast enough."

#3 nomad

nomad
  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 723 posts
  • LocationIzrael

Postavljeno 06 April 2010 - 06:42 AM

Malo da preciziram - nameravam da to bude zategnuto u dozvoljenom opsegu. Za konkretnu felnu, maximum je 1200N (malo vise od 120kgf).
Pitanje je kako da odlucim da li zategnuti na 90, 100, 110 ili 115kg?

Posto su zbice DT Alpine III, prakticno nema zazora kod nable (jedva se usniraju zbice), tako da verovatno ni sa 90kg (a mozda i manje) ne bi nista pucalo.
Sta je prednost manje zategnutog tocka, a sta vise zategnutog? Mislio sam da je tocak koji je zategnutiji kruci i time "responsive" (u sprintu na primer).
Kako tenzija zbica utice na jacinu tocka pri udarcima?
  • 0

#4 MarkoFQ

MarkoFQ
  • Members
  • PipPipPip
  • 142 posts

Postavljeno 06 April 2010 - 11:37 AM

Ako je max 120, teraj na 110kgf.

Fabricki zazor izmedju glave i zbice ako je manji je samo jos jedan bonus :), ali ako je zbica slabije tenzije od optimalne, usled zamora materijala koji se desava usled rotiranja tocka(cas je 100% zategnuta, cas za 180stepeni skroz otpustena) dolazi do prevremenog pucanja.

Slabije "zategnut" tocak nema nijednu prednost, lakse se krivi, i lakse pucaju zbice.

Na zalost axialna krutost ( u sprintu kada tocak seta " levo - desno " ) u najvecoj meri zavisi od precnika glave, sirine, dubine felne i duzine zbica i donekle o broju tj nacinu ukrstanja zbica.
Ima nesto malo o tome na ovom sajtu http://www.sheldonbr...wheel/index.htm
  • 0
"If everything seems under control, you're just not going fast enough."

#5 nomad

nomad
  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 723 posts
  • LocationIzrael

Postavljeno 06 April 2010 - 11:43 AM

Hvala Marko, evo bas sam malo pre nasao istu preporuku kao tvoju, na Park-ovom site-u:
"The recommended tension for spokes in bicycle wheels can be as low as 80 Kilograms force (Kfg) and as high as 230 Kilograms force. As a rule of thumb, it is best to set tension as high as the weakest link in the system will allow, which for a bicycle wheel is usually the rim. Therefore, to obtain a spoke tension recommendation for a specific wheel, it is best to contact the rim manufacturer."
  • 0




0 članova čita ovu temu

0 članova, 0 gosta, 0 anonimnih korisnika