Jump to content


Fotografije

10 speed lanac na 9 speed kasetu?


  • Molimo uloguj se da bi odgovorio
17 odgovora na ovu temu

#1 gilgames

gilgames
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 805 posts
  • LocationNiš

Postavljeno 02 March 2010 - 12:06 PM

Pade mi jutros na pamet ova ideja.

Mislim da bi 10speed lanac bio tolerantniji prema blatu jer je uzi i lakse bi "upadao" na kogove, a i bolje bi šiftao. Ili sam ja to zamislio skroz pogresno? Debljina samih zuba (napred i nazad) mislim da ne bi pravile problem.

Da li je neko probao :?:
  • 0

#2 marko

marko
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 847 posts

Postavljeno 02 March 2010 - 12:26 PM

Ja na drumskom. Radi .. sad sto se tice blata ... mislim da je zanemarljivo ali laksi je ako nista drugo :P
  • 0

#3 arioth

arioth
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2939 posts
  • LocationMagnitogorsk

Postavljeno 02 March 2010 - 12:29 PM

I malo je skuplji od 9sp lanca
  • 0
Before you ask stupid questions, ask GOOGLE first

#4 Brane

Brane
  • Members
  • PipPipPipPip
  • 359 posts
  • LocationJagodina

Postavljeno 02 March 2010 - 12:34 PM

Sad sam se cuo sa covekom koji je serviser bicikala... Kaze moze. Zna neki put tako lepo da legne lanac na kasetu da bolje radi nego sa devetkom... A onda sam se setio da sam licno video prosle godine kada je na kasetu koja je bila 9-faz (ili mozda cak i 8-faz, nisam siguran) namontirao lanac za 10-faz... radilo je i shiftalo k'o pucka! :mrgreen:
  • 0
Staro pravilo za kupovinu bicikala i delova: lagano, dugotrajno, jeftino - izaberite dvoje od toga.

#5 gilgames

gilgames
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 805 posts
  • LocationNiš

Postavljeno 02 March 2010 - 12:54 PM

Hvala momci. Definitivno cu onda preci na 10speed lanac (cim rasteglim ovaj sto vozim sada). Pa da ga testiram u blatu. Valjda ce se primetiti razlika. Ako ne, nastavljam po starom.
  • 0

#6 stefan

stefan
  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 711 posts
  • LocationSvilajnac

Postavljeno 02 March 2010 - 05:05 PM

pa ja vozim dura ace - xtr lanac 10speed sa xt devetofaz kasetom i radi super!
  • 0

#7 Hari

Hari
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1921 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 02 March 2010 - 06:25 PM

Moze da radi, ali smo mi pametniji od proizvodjaca u uvek izmisljamo rupu na saksiji. :D
  • 0

#8 bozik

bozik
  • Members
  • PipPipPipPip
  • 178 posts
  • LocationGornji Milanovac

Postavljeno 02 March 2010 - 10:19 PM

ako je dura ace = xtr to znaci da je isti lanac :) jer koliko se secam dura ace =10 a xtr=9 :)


tako da mora da radi :)
samo su alkice tanje :) i medjuzublje 3 desete tj za konstruktivno stanjenje za 10 brzina dobijamo manju masu za 9 ;)
  • 0
GO RIDE!!!!

#9 gamzzy

gamzzy
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3667 posts
  • LocationNovi Sad

Postavljeno 03 March 2010 - 07:34 AM

ako je dura ace = xtr to znaci da je isti lanac :) jer koliko se secam dura ace =10 a xtr=9 :)

Dura-Ace / XTR je za 9-faz
Dura-Ace je za 10-faz (bez da se spominje XTR) ;)

Inače, vozio sam pretprošlu sezonu KMC X10SL lanac i sve je radilo normalno osim prednjeg menjača: mogao sam da namestim da lepo radi samo sa 2 šajbne dok je sa trećom brljao. Naravoučenije - ako se napred voze 3 brzine na MTB-u -onda lanac za 9-faz.
  • 0

#10 nomad

nomad
  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 723 posts
  • LocationIzrael

Postavljeno 03 March 2010 - 03:25 PM

CN-7701 je 9-fazni lanac, koji pripada Dura-Ace i XTR grupama
CN-7801 (i novi CN7900) su 10-fazni lanci. Jos uvek pripadaju samo Dura-Ace grupi (mozda ce biti i za XTR kada izadje 10-speed XTR) :wink:

Ja se ipak vise uzdam u proizvodjace sto se pouzdanosti i "kvaliteta shiftovanja" tice i to ne bih pokusavao - a ako se radi o tezini - ima puno boljih nacina da se skinu 40-50 grama sa bicikla (ili sa vozaca :mrgreen: )
  • 0

#11 gilgames

gilgames
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 805 posts
  • LocationNiš

Postavljeno 03 March 2010 - 04:11 PM

Skrenulo se malo sa teme. Poenta price je bila da se proba 10 speed lanac zbog blata. Da (li) u takvim uslovima bolje shifta i radi nego li siri 9 speed lanac.

Slazem se da bi prelazak na uzi lanac imalo malo smisla samo zbog skidanja tezine (to bi bilo ok kod extremnih pimpovanja).
  • 0

#12 gamzzy

gamzzy
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3667 posts
  • LocationNovi Sad

Postavljeno 03 March 2010 - 04:45 PM

nema razlike
  • 0

#13 nomad

nomad
  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 723 posts
  • LocationIzrael

Postavljeno 03 March 2010 - 08:22 PM

Sto se shiftovanja po blatu tice, ja sam pre par godina dobio savet od jednog od vodecih elite vozaca ovde, i od tada ga uspesno koriistim - a to je da se po blatu ne koristi najmanji zupcanik prednjeg pogona (kolko god to bilo tesko). Time se lanac udaljava od zadnjeg tocka, pa sa njega ne skida blato, koje posle nanosi na kasetu i u menjace. (po sistemu bolje spreciti nego leciti). Od kako to radim, ni jednom mi se kaseta i menjaci nisu napunili blatom koje bi otezavalo shiftovanje...

Da bi bilo dovoljno snage za to, pozeljno je to vezbati i kad nema blata :wink:
  • 0

#14 bomber

bomber
  • Members
  • PipPipPipPip
  • 276 posts

Postavljeno 12 March 2010 - 12:17 PM

Meni je logicnije da u teskim uslovima kao blato i snijeg bolje shifta siri lanac. Zato sto je siri i treba mu manje pomaka da uhvati sledeci lancanik :?: Ako je lanac uzi , znaci da je i veci razmak od boka lanca do sledeceg lancanika, tako da mu trebaju idealniji-cisci uslovi da uhvati, jer hvata s manje povrsine :?:
  • 0

#15 gilgames

gilgames
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 805 posts
  • LocationNiš

Postavljeno 12 March 2010 - 01:08 PM

Meni je logicnije da u teskim uslovima kao blato i snijeg bolje shifta siri lanac. Zato sto je siri i treba mu manje pomaka da uhvati sledeci lancanik :?: Ako je lanac uzi , znaci da je i veci razmak od boka lanca do sledeceg lancanika, tako da mu trebaju idealniji-cisci uslovi da uhvati, jer hvata s manje povrsine :?:


I to ima logike. Mada sam ja primetio da se blato najvise hvata na zidovima i izmedju lancanika (kogova) pa lanac grebe sve vreme i teze se okrece, pa mi je bilo logicnije da ako je lanac uzi nece toliko da grebe i koci, mada ce blato opet da popuni tu zanemarljivu razliku i opet ce kociti kao i siri lanac. Ovo je sve nevezano u kakvom je stanju (blatu) zad. menjac. Kada se i on uzme u obzir iskreno mislim da i nema razlike da li je 9 ili 10speed lanac.
  • 0

#16 bomber

bomber
  • Members
  • PipPipPipPip
  • 276 posts

Postavljeno 12 March 2010 - 01:25 PM

mislim da i nema razlike da li je 9 ili 10speed lanac

Ja bih to isto potpisao.
I skreno, ne znam jel neko ima mogucnost da nam izmjeri sirinu jednog i drugog,bas bih volio da znam o cemu uopste raspravljamo, ali rekao bih da je stvarno zanemariva razlika !
  • 0

#17 gamzzy

gamzzy
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3667 posts
  • LocationNovi Sad

Postavljeno 12 March 2010 - 07:15 PM

Ljudi, čitate li Vi šta sam ja napisao na prvoj strani?
Nema razlike u blatnjavim uslovima.
A uz sve to nema šanse da se glatko šalta prednjim menjačem na 3 šajbne. Može samo na dve. Kako svi na MTBu vozite 3 šajbne, jednostavno zaboravite na mogućnost desetofaz lanca koji je ne znam koliko zanemarljivo uži mereći spoljne zidove. Nije ni nešto lakši.
  • 0

#18 genius

genius
  • Members
  • PipPipPip
  • 130 posts

Postavljeno 12 March 2010 - 07:25 PM

Lično nikada nisam razmišljao da stavim lanac za 10-faz,na 9-faz kasetu,mada iz iskustva znam da lanac za 9-faz,radi na 8-faz kaseti bez problema,ali zato obratno ne radi baš kako treba.A kao što je i Gamzzy napisao,i nije baš neka velika razlika u težini,jer meni lično 10,20,30 grama lakši lanac ništa neznači, u prodaji je još malo pa tri puta skuplji u odnosu na lanac za 9-faz,primer:Dura Ace lanac u dnosu na HG53.
  • 0




0 članova čita ovu temu

0 članova, 0 gosta, 0 anonimnih korisnika