Jump to content


Fotografije

Fixed gear - delovi


  • Molimo uloguj se da bi odgovorio
38 odgovora na ovu temu

#1 cukezr

cukezr
  • Members
  • Pip
  • 10 posts
  • LocationNovi Sad / Zrenjanin

Postavljeno 27 December 2009 - 05:28 PM

Pozdrav ljudi,

hteo bih kontrash koji sam skinuo sa tavana da preradim u fixed gear.

Postavljena slika

Shta je sve potrebno da promenim na njemu?
(da li treba da ima neki poseban pogon, zadnju glavu, tochkove i sl.)
  • 0

#2 predator22

predator22
  • Members
  • PipPipPip
  • 91 posts
  • LocationBeograd/LHS/22

Postavljeno 27 December 2009 - 05:47 PM

Tesko da ces taj bajk pretvoriti u ono sto zelis!
Na tom postarskom bajku nista nije kompatibilno sa novim proizvodjacima delova!
Vise ti se isplati da kupis neki jeftini drumski bajk i da ga pakujes lagano!
Vecinu delova mozes da pribavis preko CRC-a.
Tipa, nable, pogone, volane, itd...
Ovaj bajk sto si skinuo sa tavana, vise lici da si ga izvadio iz Dunava! :?
Odustani od njega i razmisli malo o onome sto sam ti pomenuo. :wink:
  • -1
Epic < 9800gr.
Postavljena slika

#3 predator22

predator22
  • Members
  • PipPipPip
  • 91 posts
  • LocationBeograd/LHS/22

Postavljeno 27 December 2009 - 05:50 PM

Ako mislis na ovako nesto?
Onda sam ti dao pravi odgovor!

Attached Thumbnails

  • 2406891227_fb9f297d3b_o.jpg

  • 0
Epic < 9800gr.
Postavljena slika

#4 predator22

predator22
  • Members
  • PipPipPip
  • 91 posts
  • LocationBeograd/LHS/22

Postavljeno 27 December 2009 - 05:56 PM

Koliko vidim taj Postarski bajk ima kontru?
To nije fix! "Fixed Drive" je bajk za pistu, preradjen za drum-ulicu. U tom sistemu zadnje nable ne postoji prazan hod. I izuzeto je opasno voziti ga po gradu!
  • 0
Epic < 9800gr.
Postavljena slika

#5 cukezr

cukezr
  • Members
  • Pip
  • 10 posts
  • LocationNovi Sad / Zrenjanin

Postavljeno 27 December 2009 - 07:47 PM

@predator22
Hvala ti na brzom i detaljnom odgovoru.

Moja ideja je i bila da mu menjam sve osim rama, samo me je interesovalo shta je sve specifichno za fixed gear, ali si me sad bacio na razmishljanje da li da odustanem od svega.

Slika koju si poslao je upravo ono shto bih zeleo da napravim.

P.S. Nisam siguran shta je CRC?
  • 0

#6 predator22

predator22
  • Members
  • PipPipPip
  • 91 posts
  • LocationBeograd/LHS/22

Postavljeno 27 December 2009 - 07:55 PM

Najgotivnija varijanta je da nadjes nekog starog celicnog drumasa, sa ocuvanim i lepim ramom, a zatim krenes da pazaris odgovarajuce delove. Ili da ga izdizajniras po svim ukusu... tipa, peskiranje, farbanje, pa sve ostalo!
ChainReactionCycles je ti je jedan od sajtova preko kojih mozes da kupis sve ono sto ima veze sa biciklizmom i biciklama, po pristupacnim cenama.
Na oglasima sam vidjao dosta zanimljivih celicnih drumasa koji su pogodni za budzenje. :wink:
  • 0
Epic < 9800gr.
Postavljena slika

#7 MarkoD

MarkoD
  • Members
  • PipPipPipPip
  • 226 posts
  • LocationBGD

Postavljeno 27 December 2009 - 08:57 PM

Predator je u pravu.Ja sam recimo pre 5 meseci prodao kao nov rog senior(celicni ram sa favorit delovima) za 25eura.
  • 0

#8 cukezr

cukezr
  • Members
  • Pip
  • 10 posts
  • LocationNovi Sad / Zrenjanin

Postavljeno 27 December 2009 - 10:17 PM

Onda cu ici u tom pravcu. Nabavicu novi (drugi) ram, sredicu ga, pa cu pocheti da sklapam svog fixie-a.

Hvala vam na odgovorima.
  • 0

#9 Hari

Hari
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1921 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 27 December 2009 - 11:41 PM

Moj savet odustani od fiksnog prenosa! Uostalom zbog cega bi to stavljao? Vozio sam pistasa sa takvim prenosom iz cistog zezanja po sporednim ulicama sa slabim saobracajem i nista pozitivno ne mogu da kazem. Jednostavno to nije za to i tacka.
  • 0

#10 predator22

predator22
  • Members
  • PipPipPip
  • 91 posts
  • LocationBeograd/LHS/22

Postavljeno 27 December 2009 - 11:52 PM

Ima istine u tome.
Aj neki single speed i jedna kocnica, pa nekako!
Mozda je to bolja varijanta.
  • 0
Epic < 9800gr.
Postavljena slika

#11 mixitron

mixitron
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 5802 posts
  • Bajk:Moj, moj

Postavljeno 27 December 2009 - 11:53 PM

+1 batali... na FG ne može da prestane da se vrti. Ono 'nabla nema prazan hod' znači da se UVEK vrti zajedno s točkom - samim tim ti se i srednji pogon UVEK vrti. Sve dok se ne zaustaviš. Onog trena kad u takav sistem treba uneti neplaniranu promenu ti gubiš dobar/najveći deo kontrole. Zamisli u koliko ti situacija dobro dođe da prekineš da pedaliraš dok ne razrešiš neku situaciju na putu. Ovde toga nema.

Zato su i padovi na pisti uvek sjajni za gledanje :mrgreen:
  • 0

#12 nedjo

nedjo
  • Members
  • PipPipPipPip
  • 193 posts

Postavljeno 15 January 2010 - 07:13 PM

Mongoose ima jedan model koji je kao neka preradjena varijanta FG. S tim da ima kocnice, a zadnja nabla je specificna po tome sto ima navoj sa obe strane. sa jedne je navrnut samo go zupcanik (pravi FG) a sa druge strane jednofazna racna. Pa po zelji okrenes tocak. Ako si negde u gradu stavis na racnu, a ako ides ne naku duzu turu van grada stavis FG...
  • 0

#13 bsm

bsm
  • Members
  • 4 posts

Postavljeno 21 January 2010 - 08:31 PM

Jedan od cescih pristupa kao sto je rekao nedjo je takozvana flip-flop zadnja nabla koja je sa jedne strane fixed gear a sa druge single speed.
http://en.wikipedia....i/Flip-flop_hub
Stranica koju obavezno treba procitati je:
http://www.sheldonbrown.com/fixed.html
Evo i jednog video tutorijala za pravljene single speed bajka:


Pozdrav.
  • 0

#14 gaja

gaja
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 905 posts

Postavljeno 21 January 2010 - 10:16 PM

Evo ovako, za prepravljanje bicikla sa slike u fixed gear ti treba nabla i zupčanik. Istini za volju rešenje koje sam ja video za fixed gear daje mogućnost da se točak okrene tj. s jedne strane je zupčanik koji je kruto vezan za točak a s druge strane je zupčanik sa spojnicom tako da je single speed. Moram da kažem da fixed gear, iako je odvratan na prvu vožnju ima prednost i to na usponima. U suštini fixed gear možete da posmatrate kao transmisiju kod automobila - kada otpustite kvačilo - motor je kruto spojen sa prenosom, tj. kako se vrti motor, tako se vrti i ceo prenos i pogonski točkovi - nema prenosa snage samo u jednom smeru (što je slučaj kod spojnice u kaseti, tj. freewheelu). Meni je padalo na pamet da pronadjem na netu ovakvo rešenje za standardni drumski bicikl - tj. da recimo postoji spojnica koja bi kruto spajala zupčanike s točkom, a da se po potrebi na nizbrdici npr. ovo kvačilo otpusti, tj. nisam do sada našao nešto što bi spadalo u ručno upravljano kvačilo na biciklu, ali bi prednost ovakvog prenosa zbog inercije cele transmisije na uzbrdicama bila evidentna..
  • 0

#15 Mile

Mile
  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 423 posts

Postavljeno 19 February 2010 - 09:35 PM

I ja razmisljam o slicnom bajsu. Obzirom da 70-80% od svih mojih voznji vozim u jednoj te istoj kombinaciji zupcanika, 90% po ravnici, ima da poskidam sve ostalo sem prednje kocnice.

Treba mi pomoc oko sledeceg:

- Moze li se kod nas naci takva "flip-flop" nabla?

- Moze li se za takav bajs koristiti pogon sa drumasa ali sa samo jednim zupcanikom ili neki pogon od MTB-a, opet samo jedan zupcanik? Ili ide neki poseban pogon?

Toliko za sad, mada bih imao jos pitanja ...

edit:

Sad nadjem ovo
http://www.wikihow.c... ... inglespeed

Izgleda da nista ne mogu da uradim jer prvi uslov nemam. Na mom ramu zljeb za ubacivanje zadnjeg tocka ide vertikalno, umesto unazad, zbog zatezanja lanca...
  • 0
.

#16 bsm

bsm
  • Members
  • 4 posts

Postavljeno 19 February 2010 - 11:51 PM

Ako hoćeš da biciklu konvertuješ u single speed:
http://www.sheldonbr...inglespeed.html

Za fixed gear:
http://www.sheldonbr...conversion.html
  • 0

#17 Mile

Mile
  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 423 posts

Postavljeno 20 February 2010 - 09:30 AM

bsm, hvala ti za link. Iako znam za taj sajt, nije mi palo na pamet da tu pogledam. A tu sve lepo pise... n2:kava

I, do juce sam razmisljao da predjem na taj, hm "sistem", a sad znam da cu da predjem...

Dakle, muka mi je vise od razmisljanja o tome koji deo sa kojim "pase", koliko je tesko ovo a koliko ono 3x skuplje, pa ciscenje, pa stelovanje... Necu vise da mislim o tome. Odredicu idealan odnos zupcanika i cak mislim da cu vrlo brzo podici i taj idealan, jer cu smrsati bajs za minimum 1kg ako ne i vise.

Resenje za moj bajs je sledece.

single-conv.jpg

Cak i ako ne uspem da nadejm taj deo, ova slika mi je dala resenje pa cu napraviti isto tako ako ne i bolje.

Tockovi mogu da se nadju preko. Nable takodje.

Napokon me vise nece nervirati sto je zadnji tocak kao na levom delu slike i bice kao na desnom.
1.jpg
Da li cu time nesto dobiti i da li cu to uopste primetiti, ne znam, ali estetski deo mene ce biti mirniji. :)

A na MP3 player cu da snimim samo jednu pesmu i olaksam ga za par Giga. :)
[youtube_embed2][/youtube_embed2]
i udri ...
  • 0
.

#18 stolegrom

stolegrom
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4578 posts

Postavljeno 20 February 2010 - 06:50 PM

Resenje za moj bajs je sledece.

[attachment=1]single-conv.jpg[/attachment]

Cak i ako ne uspem da nadejm taj deo, ova slika mi je dala resenje pa cu napraviti isto tako ako ne i bolje.


A prvo bacis pogled ovde.

http://www.freestyle... ... grupa.html
:)
  • 0

#19 Mile

Mile
  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 423 posts

Postavljeno 20 February 2010 - 07:41 PM

Stole, svaki ti se link pozlatio. :)
DMR ss-chain-tensioner 25e.jpg
Jos mi se i svidja. Mada je cena malo cudna. 25E za parcence metala i tockic? To je vise nego jedne kocnice 105?

Inace, danas sam isprobao kako bi bilo da mi je bajs "freewheel", drugim recima nisam koristio menjace celu voznju od 50-ak km. Na momente nisam mogao da postignem tako visoku kadencu, na nizbrdicama, ali ovo ostalo je sve uobicajeno.

Danas je odnos bio 48 -18 a sutra cu da vidim kako je sa 48-16. Mislim da cu tu kombinaciju koristiti kad poskidam visak delova. Sto znaci, manje delova a brzi. :)
  • 0
.

#20 stolegrom

stolegrom
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4578 posts

Postavljeno 20 February 2010 - 08:00 PM

Nazalost, ima takvih delica, gde se covek zapita "za ovo parcence, tolike pare?" #-o

Mile, a kako je na usponima? Trebas naci neki kompromis. :)
  • 0




0 članova čita ovu temu

0 članova, 0 gosta, 0 anonimnih korisnika