Jump to content


Fotografije

Pregled: Shimano Acera [BR-M415] disk kocnica


  • Molimo uloguj se da bi odgovorio
10 odgovora na ovu temu

#1 gilgames

gilgames
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 805 posts
  • LocationNiš

Postavljeno 04 November 2009 - 11:26 AM

Acera ili Altus (nema neke razlike) je Shimano-va grupa za pocetnike. Uglavnom sadrzi komponente koje nisu kvalitetne i pouzdane. Sa druge strane ova grupa nije ni namenjena za neku zescu eksploataciju, tako da ovde vazi “kol’ko pare tol’ko muzika”.

Ako se dobro secam prednja celjust (pakne idu uz njih) je oko 1700din, a zadnja oko 2000din. U medjuvremenu je cena mozda malo pala.
IMG_7386.jpg
Kvalitet izrade je zadovoljavajuci. Stice se utisak da je celjust izdrzljiva i pouzdana. Naravno da se dodatnom obradom moglo skinuti dosta nepotrebnog materijala i tako smanjila tezina (koja nije mala), ali bi cena u tom slucaju neminovno porasla. Glava srafa kroz koji se provlaci sajla je taman toliko velika da u nju stane buzir, bez “kapice” (metalni zavrsetak koji se stavlja na krajeve buzira). To je problem jer se buzir moze vremenom deformisati (rascvetati), te se tako gubi na preformansama kocenja.
Slika541.jpg
Celjust kocnice ima jedan pokretan (levi) i jedan fiksni klip. Zbog toga podesavanje kocnice u odnosu na rotor ume da bude problematicno. Fiksni klip se moze fino pomerati od ili ka rotoru, dok se levi klip pokrece stiskom rucice kocnice. Shimano je tu pogresio jer je levi (pokretni) klip suvise udaljen od rotora, tako da se rucica kocnice mora skoro stisnuti do kormana kako bi pakne dovoljno stegle rotor. Ovaj problem se moze resiti mukotrpnim podesavanjem na sledeci nacin: desni klip se dotera maksimalno do rotora (naravno da ne treba da cese o njega sve vreme) tako da se celjust pomera u desno (prema tocku) sto rotoru priblizava sporni levi klip. Fino podesavanje trenutka kada ce obe pakne maksimalno stisnuti rotor se dalje radi preko rucice kocnice ili preko srafa na celjusti kroz koji prolazi sajla.
Slika539.jpg Slika540.jpg
Kada se jednom podesi kako treba celjust po mom subjektivnom misljenju koci odlicno. Imam oko 75kg i koristim rotore od 160mm. Mada je za kvalitet kocenja vrlo bitna i sama rucica kocnice. Tezi vozaci verovatno ne bi bili zadovoljni silom kocenja.

Ko po prvi put prelazi na disk kocnice, a iz bilo kog razloga ne kupi hidraulicne disk kocnice ili mu se ne daju pare za bolje mehanicke disk kocnice (Avid BB5 ili BB7) nece pogresiti sa ovim kocnicama. Barem je moje iskustvo takvo.

P.S. Znam da smaram ali mi je bilo dosadno. Ovaj review sam napisao i zato jer se o delovima nizih klasa ne moze nista naci (a moze da interesuje mnoge).

Attached Thumbnails

  • Slika542.jpg

  • 0

#2 pri3rak

pri3rak
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3504 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 04 November 2009 - 12:26 PM

Jedina zamerka ide na ovo

P.S. Znam da smaram ali mi je bilo dosadno.


inace lep i koristan review :)
  • 0
Postavljena slika

#3 IONE

IONE
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 980 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 04 November 2009 - 12:50 PM

Odlicno ovo radis(xt i Acera),zapazas detalje,nalazis resenja,realan si u opisima,... =D>
  • 0
<p>Biciklisticki Youtube Kanal Kopirajte link(copy/paste)
https://youtube.com/@ionebike

#4 arioth

arioth
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2939 posts
  • LocationMagnitogorsk

Postavljeno 04 November 2009 - 12:53 PM

Kao sto si i naveo tezi vozaci neka i ne razmisljaju da kupuju ovu kocnicu. Jednostavno nece biti zadovoljni od nje. Iskustvo moje sa ovim kocnicama je sledece. Skoro je nemoguce da se rucica kocnice podesi da bude mekana a da sapa koci. Plus celi sistem je nekako previse tvrd, krut kako vec da objasnim. Korisan savet za sve potencijalne kupce ove kocnice: sakupite jos 10e(po sapi) i kupite Avid BB5
  • 0
Before you ask stupid questions, ask GOOGLE first

#5 gilgames

gilgames
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 805 posts
  • LocationNiš

Postavljeno 04 November 2009 - 01:10 PM

Hvala na cestitkama. Drago mi je. :D

@ arioth

Da stelovanje je veliki minus, ali kao sto si rekao "skoro" je nemoguce podesiti. Ja mislim da sam ipak uspeo u tome i zato sam i zadovoljan preformansama s obzirom da je niza klasa i sajla. Ne znam koje si rucice koristio (ja koristim ove) bl-m571.jpg . Kada je doterivanje brzine u pitanju koristim jedan prst, za jako kocenje dva. Pakne najjace stisnu na oko 2/3 hoda rucice. Kod duuuuugih spusteva se prst (ili dva) malo ukoce. Ali je mekoca rucice duplo veca nego dok sam koristio v-brake, sto ne mora da znaci da je pravilo.
BB5 je definitivno bolje uzeti.
  • 0

#6 stolegrom

stolegrom
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4578 posts

Postavljeno 04 November 2009 - 01:11 PM

Uuu, kako smaras....smori nas sa jos nekim pregledom! :mrgreen: Svaka cast! =D>
  • 0

#7 Hari

Hari
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1921 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 06 November 2009 - 11:14 PM

Ovu kocnicu ne preporucujem zbog slabe sile kocenja. Probao sam vise komada i sve isto. Ko sto kaze Arioth skupite 10e po sapi i uzmite BB5 oseti se razlika, mada ko kupuje diskove neka ide pravo na hidrauliku.
  • 0

#8 djorzgul

djorzgul
  • Members
  • PipPipPip
  • 104 posts
  • Locationplaneta Zemlja

Postavljeno 18 November 2009 - 11:31 AM

I jos malo na temu:
Moja devojka ih ima na bajku i njoj koce savrseno (mala je i lagana :) )
ja sam seo jednom i probao da se zaletim... phhh... ne znam.. bolje koce srednja klasa v-brake-ova od njih.
Definitivno ako se prelazi na diskove treba uzeti hidrauliku. Ili samo kupiti bolje v-brake-ove, em ce bolje da koce, em su laksi. E sad, mi smo morali ovako jer ram nema pinove za v-brake, a nije bilo dovoljno para za sve delove... pa su se pravili kompromisi... :?
  • 0

#9 cvimi

cvimi
  • Members
  • PipPipPip
  • 72 posts
  • Locationns

Postavljeno 18 November 2009 - 03:08 PM

E, bas mi je drago da je neko napisao nesto o ovim kocnicama jer stvarno se nista ne moze naci o njima na netu. Znam to jer sam uzalud zimus trazio bilo kakav komentar-test -review doduse o modelu br - m495 koje su neki deore nivo. Bilo kakva rasprava na ovu temu i na domacim i starnim forumima se uvek svodi na, mani se tog sr*nja i kupi ko covek bb5 ili bb7...mislim da je to umnogome i zato sto su starije generacije simanovih mehanickih kocnica bile inferiornije u odnosu na avida. No posto je kod mene bilo no money no problem a i centerlock glave su nalagale takav rotor ja sam u planet-bajku za oko 5800 din. kupio set prednja-zadnja sa SM RT 53 rotorima i simanovim buzirima i sajlama. Dok je za BB7 trebalo izdvojiti jos skoro isto toliko.
I ne da nisam pogresio nego sam iskreno prezadovoljan ovim kocnicama. Kao prvo, imam 93 kg i vozim po Fruskoj Gori, i sila kocenja je za mene sasvim dovoljna, ne zakucavaju u mestu - istina, ali koce jako dobro (imam Lx samaraljke kao rucice), uz to veoma laka montaza i podesavanje su veliki plus (mislim da je u tome mozda razlika izmedju mojih i ovih acera). I da, nije istna da v-brejk moze da koci tako dobro, pre njih sam imao xt paralelograme, a o voznji po kisi, blatu, liscu sa v-brejkovima da ne govorimo. Kao i sto nije istina da treba preskociti mehaniku automatski i odmah uzeti hidrauliku jer za veliki broj rekreativaca petljanje sa uljem i odrzavanje moze da bude veliki problem i trosak za performanse koje njima mozda ni ne trebaju...da rezimiram: Za te pare ne moze bolje a novo!
  • 0

#10 gilgames

gilgames
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 805 posts
  • LocationNiš

Postavljeno 18 November 2009 - 06:47 PM

Drago mi je da ljudi pisu svoja iskustva. Svacije je drugacije, neko ima srece pa podesi kako treba, neko ne vozi agresivno, neko je 100kg..... pa se shodno tome i iskustva razlikuju. Bitno je da se o tome pise.
  • 0

#11 djorzgul

djorzgul
  • Members
  • PipPipPip
  • 104 posts
  • Locationplaneta Zemlja

Postavljeno 19 November 2009 - 09:16 AM

Ovo za v-brake-ove je moj utisak nakon probanog jednog zaletanja. Tako da je prilicno subjektivan.
Najiskrenije meni su moji bivsi avid-ultimate-ovi kocili 10x bolje od ovih mehanickih diskova.
Na kraju krajeva, sve je to do toga kako se podesi bajs, koji su paknovi u pitanju, a i kako i gde se vozi. Osim ako nisu u pitanju bas neki sranje plasticni delova.
Ove kocnice nisu sranje u svakom slucaju. Sto je nekako i poenta cele rasprave. A drago mi da cujem da je neko od 93kg zadovoljan.

E sad, to sto se tice hidraulike i petljanja sa uljem i meni je bilo delovalo strasno i nadasve komplikovano dok mi drug nije jednom (ali samo jednom) objasnio. Sad mi nije komplikovano. Potrebni su ti samo spric, ulje i gumena cevka providna,... odnosno hocu da kazem da nije nista specijalno komplikovanije od npr. da izvuces sajlu iz buzira, zamenis je i nastelujes. Jedino zahteva taj dodatni "pribor". Meni cak izgleda kao manje smaranje od drndanja sa sajlama...
  • 0




0 članova čita ovu temu

0 članova, 0 gosta, 0 anonimnih korisnika