Jump to content


Fotografije

Pranje kasete (u kompletu sa zadnjim točkom)?


  • Molimo uloguj se da bi odgovorio
57 odgovora na ovu temu

#21 devoni

devoni
  • Members
  • PipPipPipPip
  • 348 posts

Postavljeno 20 October 2009 - 02:15 PM

Pranje bez skidanja kasete je čista ludost mislim da nema svrhe bez skidanja kasete a ako baš hoćeš to da odradiš odvozaj bajk do prve auto perionice i oni bi trebalo to da odrade po jusu, imaju kao prvo : toplu vodu (vuću) gde će sva štroka da spadne sa zubčanika i lanca , a imaju i naj manje četri bara pritiska gde je to ihaj mamara. (doneseš) bajs kući i sačekaš par sati i udri po zbčanicima i lancu i svim delovima teflon sprej ima da bude ki nov :?
  • 0
DEVONI

#22 mixitron

mixitron
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 5802 posts
  • Bajk:Moj, moj

Postavljeno 20 October 2009 - 02:52 PM

Odnos uloženo-dobijeno?
Ebavaš ale skidajući kasetu i biće isto tako prljava duboko unutra posle 60 km osim ako ne voziš po pisti. Glanc između velike šajbe i točka može i krpom a obična četka za kupatilo dohvata sve preko čega ide lanac. Bolje da ste rekli da s. pogon ne može dobro da se opere ako se ne skine.
  • 0

#23 Darkman

Darkman
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1333 posts
  • LocationBeograd, NBG

Postavljeno 20 October 2009 - 02:53 PM

Devoni, nije baš da nema smisla :)
Svo pranje sam odradio na staroj kaseti (tj. točak sa starog bajsa, 9 godina nilkad opran itd.). Prao sam vrelom vodom, postavio točak uspravno u tuš kabini, i prevo ga dobro zalio vrelom vodom. Zatim kasetu zaprašio detrdžentom za veš marke Tide, pustio da malo odstoji, pa opet vrelom vodom; pa opet Tide, pa sunđer za suđe i četkica za zube, i tako u par prolaza...

Kaseta je sad čista, možda ne 100%, ali zupčanici su definitivno čisti - kad pređem rukom po njima ne uprljam se.

Ostaje pitanje koliko je sve ovo "štetno" po zadnju glavu, da li se i ona odmastila od vrele vode, itd. - na to nemam odgovor. Nemam ga iz više razloga: taj točak je star ~4godine, dosta je vožen a nikad servisiran/podmazan, a već dve godine stoji na tavanu... glavna primena mog starog bajsa je da na njemu naučim šta i kako da radim sa novim bajsom ;)

Kad kupim alat, i lanac sa spojnicom, onda ima smisla da skidam kasetu i perem je - sad ne mogu da skine lanac da njega operem, koja je svrha da perem kasetu...

p.s. odoh da montiram svoje nove kočnice :P

Bitno je da sam ja naučio nešto novo, da smo se malo družili na forumu, a na kraju sad imam barem jedan čist točak na prljavom bajsu :mrgreen:

Edit:
U pravu je Mixi za srednji pogon; lako je meni da ubacim zadnji točak u tuš kabinu, dosta teže bi mi stao ceo ram... kako perete srednji pogon?
  • 0
22km u 2012 :P Cilj: diploma :D Do kraja: diplomski...
256km u 2011.
1592km u 2010.
1987km u 2009.

#24 mixitron

mixitron
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 5802 posts
  • Bajk:Moj, moj

Postavljeno 20 October 2009 - 03:37 PM

Kupi alat za skidanje srednjeg pogona pa će ti se kas'ti. Kad je na ramu vrlo je zahebano - ili na kompresor.

Međutim, kad uzmeš to + ključ za kasetu + k.za patron + alat za lanac, u velikoj meri možeš da budeš sam svoj serviser. Fale ti još jedne nežvaćuće sečice, gumeni čekić, ključ na puža za sve i sitni ključevi za nablu i imbusi 2,5-8 / 4-6 pokrivaju 95% šrafova/ pa možda i neki torx.
  • 0

#25 Darkman

Darkman
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1333 posts
  • LocationBeograd, NBG

Postavljeno 20 October 2009 - 04:47 PM

Verujem da ću vremenom sakupiti taj osnovni alat za bajs, malo po malo :)

Elem, evo slike oprane kasete:
http://www.cikloberz...hp?img=2367&t=n
Nije uglancana, ali nije ni masna :)
  • 0
22km u 2012 :P Cilj: diploma :D Do kraja: diplomski...
256km u 2011.
1592km u 2010.
1987km u 2009.

#26 Darkman

Darkman
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1333 posts
  • LocationBeograd, NBG

Postavljeno 05 December 2009 - 12:04 PM

Evo mene nazad. Kupio sam danas alat za skidanje kasete (famozni KLJ-018 ;) ), sad imam jedan drugi problem. Hoću da odvrnem navrtku koja je pored kasete (zelenu). Šta da fiksiram sa druge strane (drugim ključem), plavu ili crvenu? Problem je i u alatu, nemam odgovarajuće ključeve pa ovo radim sa jednim "francuskim" i jednim "podešavajućim", tako da nisam siguran ni koji od ova dva sam uhvatio (crveni ili plavi). Za sada sam uspeo samo da "rasklimam" osovinu - tako da sam je zategao nazad.
Ako je rešenje u crvenom, koji ključ mi treba za to, neki poseban za bajs, ili običan, npr 17ica? (plašim se da je običan ključ preširok za ovaj uski zarez).

Nadam se da me je bar neko shvatio :D
Slike:

http://www.cikloberz...hp?img=2432&t=n
http://www.cikloberz...hp?img=2431&t=n
  • 0
22km u 2012 :P Cilj: diploma :D Do kraja: diplomski...
256km u 2011.
1592km u 2010.
1987km u 2009.

#27 zuba88

zuba88
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 893 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 05 December 2009 - 12:23 PM

nije bitno koji uhvatis, moze i plavi i crveni
  • 0
........

#28 Darkman

Darkman
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1333 posts
  • LocationBeograd, NBG

Postavljeno 05 December 2009 - 12:27 PM

nije bitno koji uhvatis, moze i plavi i crveni


Ali zeleni se ne odvrće (a to mi je cilj)? Samo se cela osovina rasklima (nisam hteo dalje da odvrćem).

Edit:
N00b :D
Nema potrebe da odvrćem tu navrtku, ona uopšte ne smeta da se skine kaseta...
  • 0
22km u 2012 :P Cilj: diploma :D Do kraja: diplomski...
256km u 2011.
1592km u 2010.
1987km u 2009.

#29 stolegrom

stolegrom
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4578 posts

Postavljeno 05 December 2009 - 01:16 PM

Edit:
N00b :D
Nema potrebe da odvrćem tu navrtku, ona uopšte ne smeta da se skine kaseta...


Haha, a taman sam hteo da pitam, moze li da se skine bez cackanja osovine. :D
  • 0

#30 dachaa

dachaa
  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 534 posts

Postavljeno 05 December 2009 - 01:18 PM

Ali zeleni se ne odvrće (a to mi je cilj)?

Zašto ga skidaš, hoćeš da podmažeš kuglice, proveriš konuse ili...?
  • 0
'Pain is temporary... quitting lasts forever'

#31 stolegrom

stolegrom
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4578 posts

Postavljeno 05 December 2009 - 01:21 PM

Ne, nego zbog prilaza kljuca za freewheel. Ali, par momenata kasnije skontao da ne mora nista da se dira, vec moze odma da se poigra kljucem i polugom. n:fighting0027 :)
  • 0

#32 Darkman

Darkman
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1333 posts
  • LocationBeograd, NBG

Postavljeno 05 December 2009 - 01:26 PM

Stole je odgovorio umesto mene :)

Podmazivanje kuglica je sledeća stvar (divno je kad imaš stari bajs na kome možeš da vežbaš popravljanje - pa to posle samo primeniš na novom :D). To tek za koji dan... :)
  • 0
22km u 2012 :P Cilj: diploma :D Do kraja: diplomski...
256km u 2011.
1592km u 2010.
1987km u 2009.

#33 dachaa

dachaa
  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 534 posts

Postavljeno 05 December 2009 - 01:28 PM

Ok! Onda je sve u redu... Ako sta traba tu smo :wink:
  • 0
'Pain is temporary... quitting lasts forever'

#34 bobale

bobale
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1061 posts
  • LocationLeskovac

Postavljeno 05 December 2009 - 04:43 PM

Ako si već rasturio osovinu onda podmaži i kuglice :).
  • 0
Pre nego što pustiš jezik u pogon proveri da li ti je mozak uključen ;)

#35 Darkman

Darkman
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1333 posts
  • LocationBeograd, NBG

Postavljeno 05 December 2009 - 07:01 PM

Ako si već rasturio osovinu onda podmaži i kuglice :).


Bio sam na dobrom putu da je rastavim, verovatno cu ujutru da to dovrsim, ne stigoh danas :)
  • 0
22km u 2012 :P Cilj: diploma :D Do kraja: diplomski...
256km u 2011.
1592km u 2010.
1987km u 2009.

#36 gaja

gaja
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 905 posts

Postavljeno 05 December 2009 - 07:34 PM

Baš, baš, baš kad sam dokon skinem kasetu (imam ključ) pa zupčanike operem u lavabou CIF-om da pri tome proverim koliko su se potrošili. U svim ostalim situacijama transmisiju (pogon, lanac, menjače, zupčanike) perem CIF-om (ok jeste abrazivan i jeste po sredi vim) - posle toga držim pod šmrkom vode 20-25 minuta da dobro ispere i do sada nisam imao nikakvih primedbi na kvalitet "higijene". Posle pranja - obavezno osušiti, obrisati suvom krpom i malo nauljiti - mada i ako preskočiš ove korake neće se ništa bitno desiti na lancu će se po površini pojaviti rdja - isto mi se dešava i kad vozim po kiši pa ne primećujem da je to neki problem - istini za volju ja promenim 3 lanca godišnje na 7000-8000km tako da mi dugovečnosti istih nije preterano bitna.. U svakom slučaju - možeš sve da pereš u paketu (točak, zupčanike) samo posle toga osuši. I onako ni jedna stvar nije pravljena da traje večito..
  • 0

#37 Darkman

Darkman
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1333 posts
  • LocationBeograd, NBG

Postavljeno 05 December 2009 - 10:21 PM

...Kad izvučeš osovinu predlažem ti da što manje čačkaš unutra da se ne bi smarao s kuglicama po stanu...


#-o

Završio sa učenjem, devojka u Bosni, društvo se isto negde razišlo... šta drugo da radim nego da rastavim svoju nablu do kraja :mrgreen: Pa evo kako je to sve izgledalo:

Odvrnuo osovinu, unutra mast užegla, prašnjava (ne zaboravimo, u pitanju je moj 7-8 god stari bajs koji je isto toliko zima na tavanu proveo). Šta da radim, povadim pažljivo sve kuglice, ubacim ih u šolju sa vrelom vodom i detrdžentom za veš, sve to lepo operem, osovinu takođe, uglancam nablu iznutra (deo gde dođu kuglice). Prebrojim kuglice, sve super, svih 16 je tu (paran broj - mora da nisam ni jednu izgubio), sve lepo osušim; stavim mast na nablu, provučem osovinu, ubacim po 8 kuglica sa svake strane, preko njih opet mast (tu sam već ja mastan do lakata - i polako shvatam čemu služi ona pumpica za mast ;) ), rukom zategnem sve koliko mogu. Uzimam ključ, na njemu zalepljena jedna masna, neoprana, prljava kuglica #-o Ček, ček, sigurno ih nije bilo 17, znači, fali mi još jedna? Petominutna potraga nije urodila plodom, tako da sam odvrnuo osovinu taman toliko da tu jednu, tako masnu i neopranu :), uguram nazad, i sve lepo krvnički zategao :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

E sad, koliko kuglica se zapravo nalazi unutra? Čisto da znam za ubuduće :) Da li bi ovaj manjak od jedne kuglice uticao na balans/oštećenje/whatever točka? (taj bajs ionako niko ne vozi, ali opet, interesuje me)

Suma sumarum, sjajno sam se proveo, odlično uloženih 380din za ključ 018 ;). Sledeća stvar će biti ključ za žbice - verujem da centriranje točka takođe može da pruži sate i sate odlične zanimacije :oops:
  • 0
22km u 2012 :P Cilj: diploma :D Do kraja: diplomski...
256km u 2011.
1592km u 2010.
1987km u 2009.

#38 stolegrom

stolegrom
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4578 posts

Postavljeno 05 December 2009 - 10:30 PM

Uzimam ključ, na njemu zalepljena jedna masna, neoprana, prljava kuglica #-o


n:happy0045 n:happy0192 =D> Pogresi covek, mozda sam i ja nekad zzbzbzzzvao. :lol: Bitno je da si se detaljnije upoznao sa nablom.
  • 0

#39 antiR3ality

antiR3ality
  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 418 posts

Postavljeno 05 December 2009 - 11:17 PM

Trebalo bi da ih ima po 9 sa obe strane. Ako imas manje ili vise - u svakom slucaju nije dobro. Iz mog iskustva sa jeftinijim nablama dosta je bitno da sve bude cisto, da je mast ok, ali je najbitnije da znas kako da zategnes (zatvoris) nablu kad zavrsis ciscenje. Mislim da "krvnicki" nije ono sto ti treba ;)
  • 0
Sometimes you’re ahead, sometimes you’re behind. The race is long, and in the end, it’s only with yourself!

#40 bobale

bobale
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1061 posts
  • LocationLeskovac

Postavljeno 06 December 2009 - 12:17 AM

Ako sam dobro upućen, nabla treba da se zategne tako da nema ni malo lufta u osovini i da pruža neki mali otpor pri okretanju rukom?
  • 0
Pre nego što pustiš jezik u pogon proveri da li ti je mozak uključen ;)




1 članova čita ovu temu

0 članova, 1 gosta, 0 anonimnih korisnika