Pranje kasete (u kompletu sa zadnjim točkom)?
#21
Postavljeno 20 October 2009 - 02:15 PM
#22
Postavljeno 20 October 2009 - 02:52 PM
Ebavaš ale skidajući kasetu i biće isto tako prljava duboko unutra posle 60 km osim ako ne voziš po pisti. Glanc između velike šajbe i točka može i krpom a obična četka za kupatilo dohvata sve preko čega ide lanac. Bolje da ste rekli da s. pogon ne može dobro da se opere ako se ne skine.
#23
Postavljeno 20 October 2009 - 02:53 PM
Svo pranje sam odradio na staroj kaseti (tj. točak sa starog bajsa, 9 godina nilkad opran itd.). Prao sam vrelom vodom, postavio točak uspravno u tuš kabini, i prevo ga dobro zalio vrelom vodom. Zatim kasetu zaprašio detrdžentom za veš marke Tide, pustio da malo odstoji, pa opet vrelom vodom; pa opet Tide, pa sunđer za suđe i četkica za zube, i tako u par prolaza...
Kaseta je sad čista, možda ne 100%, ali zupčanici su definitivno čisti - kad pređem rukom po njima ne uprljam se.
Ostaje pitanje koliko je sve ovo "štetno" po zadnju glavu, da li se i ona odmastila od vrele vode, itd. - na to nemam odgovor. Nemam ga iz više razloga: taj točak je star ~4godine, dosta je vožen a nikad servisiran/podmazan, a već dve godine stoji na tavanu... glavna primena mog starog bajsa je da na njemu naučim šta i kako da radim sa novim bajsom
Kad kupim alat, i lanac sa spojnicom, onda ima smisla da skidam kasetu i perem je - sad ne mogu da skine lanac da njega operem, koja je svrha da perem kasetu...
p.s. odoh da montiram svoje nove kočnice
Bitno je da sam ja naučio nešto novo, da smo se malo družili na forumu, a na kraju sad imam barem jedan čist točak na prljavom bajsu
Edit:
U pravu je Mixi za srednji pogon; lako je meni da ubacim zadnji točak u tuš kabinu, dosta teže bi mi stao ceo ram... kako perete srednji pogon?
256km u 2011.
1592km u 2010.
1987km u 2009.
#24
Postavljeno 20 October 2009 - 03:37 PM
Međutim, kad uzmeš to + ključ za kasetu + k.za patron + alat za lanac, u velikoj meri možeš da budeš sam svoj serviser. Fale ti još jedne nežvaćuće sečice, gumeni čekić, ključ na puža za sve i sitni ključevi za nablu i imbusi 2,5-8 / 4-6 pokrivaju 95% šrafova/ pa možda i neki torx.
#25
Postavljeno 20 October 2009 - 04:47 PM
Elem, evo slike oprane kasete:
http://www.cikloberz...hp?img=2367&t=n
Nije uglancana, ali nije ni masna
256km u 2011.
1592km u 2010.
1987km u 2009.
#26
Postavljeno 05 December 2009 - 12:04 PM
Ako je rešenje u crvenom, koji ključ mi treba za to, neki poseban za bajs, ili običan, npr 17ica? (plašim se da je običan ključ preširok za ovaj uski zarez).
Nadam se da me je bar neko shvatio
Slike:
http://www.cikloberz...hp?img=2432&t=n
http://www.cikloberz...hp?img=2431&t=n
256km u 2011.
1592km u 2010.
1987km u 2009.
#28
Postavljeno 05 December 2009 - 12:27 PM
nije bitno koji uhvatis, moze i plavi i crveni
Ali zeleni se ne odvrće (a to mi je cilj)? Samo se cela osovina rasklima (nisam hteo dalje da odvrćem).
Edit:
N00b
Nema potrebe da odvrćem tu navrtku, ona uopšte ne smeta da se skine kaseta...
256km u 2011.
1592km u 2010.
1987km u 2009.
#29
Postavljeno 05 December 2009 - 01:16 PM
Edit:
N00b
Nema potrebe da odvrćem tu navrtku, ona uopšte ne smeta da se skine kaseta...
Haha, a taman sam hteo da pitam, moze li da se skine bez cackanja osovine.
#31
Postavljeno 05 December 2009 - 01:21 PM
#32
Postavljeno 05 December 2009 - 01:26 PM
Podmazivanje kuglica je sledeća stvar (divno je kad imaš stari bajs na kome možeš da vežbaš popravljanje - pa to posle samo primeniš na novom ). To tek za koji dan...
256km u 2011.
1592km u 2010.
1987km u 2009.
#36
Postavljeno 05 December 2009 - 07:34 PM
#37
Postavljeno 05 December 2009 - 10:21 PM
...Kad izvučeš osovinu predlažem ti da što manje čačkaš unutra da se ne bi smarao s kuglicama po stanu...
Završio sa učenjem, devojka u Bosni, društvo se isto negde razišlo... šta drugo da radim nego da rastavim svoju nablu do kraja Pa evo kako je to sve izgledalo:
Odvrnuo osovinu, unutra mast užegla, prašnjava (ne zaboravimo, u pitanju je moj 7-8 god stari bajs koji je isto toliko zima na tavanu proveo). Šta da radim, povadim pažljivo sve kuglice, ubacim ih u šolju sa vrelom vodom i detrdžentom za veš, sve to lepo operem, osovinu takođe, uglancam nablu iznutra (deo gde dođu kuglice). Prebrojim kuglice, sve super, svih 16 je tu (paran broj - mora da nisam ni jednu izgubio), sve lepo osušim; stavim mast na nablu, provučem osovinu, ubacim po 8 kuglica sa svake strane, preko njih opet mast (tu sam već ja mastan do lakata - i polako shvatam čemu služi ona pumpica za mast ), rukom zategnem sve koliko mogu. Uzimam ključ, na njemu zalepljena jedna masna, neoprana, prljava kuglica Ček, ček, sigurno ih nije bilo 17, znači, fali mi još jedna? Petominutna potraga nije urodila plodom, tako da sam odvrnuo osovinu taman toliko da tu jednu, tako masnu i neopranu , uguram nazad, i sve lepo krvnički zategao
E sad, koliko kuglica se zapravo nalazi unutra? Čisto da znam za ubuduće Da li bi ovaj manjak od jedne kuglice uticao na balans/oštećenje/whatever točka? (taj bajs ionako niko ne vozi, ali opet, interesuje me)
Suma sumarum, sjajno sam se proveo, odlično uloženih 380din za ključ 018 . Sledeća stvar će biti ključ za žbice - verujem da centriranje točka takođe može da pruži sate i sate odlične zanimacije
256km u 2011.
1592km u 2010.
1987km u 2009.
#38
Postavljeno 05 December 2009 - 10:30 PM
Uzimam ključ, na njemu zalepljena jedna masna, neoprana, prljava kuglica
=D> Pogresi covek, mozda sam i ja nekad zzbzbzzzvao. Bitno je da si se detaljnije upoznao sa nablom.
#39
Postavljeno 05 December 2009 - 11:17 PM
1 članova čita ovu temu
0 članova, 1 gosta, 0 anonimnih korisnika